VValar schreef:kijk maar eens een filmpje van hem.Hoe staat Secret zelf dan op de benen? Want op de standfoto in het zand zie ik dat niet. Heb hem niet IRL gezien. Is ie frans, toontredend, ongelijke hoeven?
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
KahluaB schreef:Met het grote verschil dat de aantallen te insemineren koeien minstens het 100 voudige is ,en dat je als lid van het KNRS verplicht wordt een bepaald % (10%?)van je koeien te insemineren met een proefstier,die je zelf ook niet eens mag uitzoeken.
Belfast schreef:Het is een illusie om te denken dat het KWPN strenger is dan de buitenlandse stamboeken janderegelaa. De bij het KWPN aangewezen Total McLaren kreeg in Denemarken geen premie vanwege zijn röntgenfoto’s. En zo zijn er nog legio voorbeelden. Zelfde geld voor fundament.
KahluaB schreef:VValar schreef:kijk maar eens een filmpje van hem.Hoe staat Secret zelf dan op de benen? Want op de standfoto in het zand zie ik dat niet. Heb hem niet IRL gezien. Is ie frans, toontredend, ongelijke hoeven?
janderegelaa schreef:Belfast schreef:Het is een illusie om te denken dat het KWPN strenger is dan de buitenlandse stamboeken janderegelaa. De bij het KWPN aangewezen Total McLaren kreeg in Denemarken geen premie vanwege zijn röntgenfoto’s. En zo zijn er nog legio voorbeelden. Zelfde geld voor fundament.
Ik zeg toch ook niet dat het KWPN strenger is. Ik zeg dat je voor Secret geen D-OC waarde hebt om dat het geen KWPN gekeurde of erkende hengst is. Doet verder niets af aan het paard hoor, ik vind hem geweldig.
Elisa2 schreef:Hier staan zijn exterieurmatige tekortkomingen genoemd: https://www.horses.nl/fokkerij/secret-a ... el-finale/
Plus een standfoto van de hengst, kun je het zelf beoordelen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerder een beetje anti Secret was vanwege zijn fundament, maar heb hem irl gezien op het WK en daar maakte hij toch wel indruk op me qua beweging, karakter en front. Toch is een correct fundament en rontgenfoto's imo wel erg belangrijk, want inderdaad no feet, no horse.
gewoonmarie schreef:janderegelaa schreef:Ik zeg toch ook niet dat het KWPN strenger is. Ik zeg dat je voor Secret geen D-OC waarde hebt om dat het geen KWPN gekeurde of erkende hengst is. Doet verder niets af aan het paard hoor, ik vind hem geweldig.
Zou jij hem gebruiken? Of vanwege beenstand niet?
Marghe schreef:Nog een hengst die hier nog niet besproken is geweest: Viva Gold - Vivaldi x For Romance. Was onder de indruk van enkele veulens, maar ben beetje bang voor halslengte en snelheid/ kracht achterbeen. Wat denken jullie? Hoor graag jullie mening, dit online hengst kiezen vind ik niet gemakkelijk!
[ Video ]
[ Video ]
[ Video ]
[ Video ]
Marghe schreef:Nog een hengst die hier nog niet besproken is geweest: Viva Gold - Vivaldi x For Romance. Was onder de indruk van enkele veulens, maar ben beetje bang voor halslengte en snelheid/ kracht achterbeen. Wat denken jullie? Hoor graag jullie mening, dit online hengst kiezen vind ik niet gemakkelijk!
[ Video ]
[ Video ]
[ Video ]
[ Video ]
_San87_ schreef:Marghe schreef:Nog een hengst die hier nog niet besproken is geweest: Viva Gold - Vivaldi x For Romance. Was onder de indruk van enkele veulens, maar ben beetje bang voor halslengte en snelheid/ kracht achterbeen. Wat denken jullie? Hoor graag jullie mening, dit online hengst kiezen vind ik niet gemakkelijk!
[ Video ]
[ Video ]
[ Video ]
[ Video ]
Van de eerste twee veulens is het filmpje vertraagd. Over de beweging kun je dan al minder zeggen en lijkt het misschien wel indrukwekkender dan het is...
De halzen zijn inderdaad kort, sowieso zijn ze allemaal wat kort. Maar ik vind dat zelf nooit zo erg.
janderegelaa schreef:_San87_ schreef:
Van de eerste twee veulens is het filmpje vertraagd. Over de beweging kun je dan al minder zeggen en lijkt het misschien wel indrukwekkender dan het is...
De halzen zijn inderdaad kort, sowieso zijn ze allemaal wat kort. Maar ik vind dat zelf nooit zo erg.
Maar van de hengst aan de hand is hij ook vertraagd hoor, kijk maar goed.
[ Video ]
[ Video ]
[ Video ]
[ Video ]
janderegelaa schreef:Maar van de hengst aan de hand is hij ook vertraagd hoor, kijk maar goed.