Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selente

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:10

Dat is goed nieuws Iorrr!
Ik zit momenteel met de catalogus van VDL Stud voor m'n neus. :+

Ik ben heel benieuwd of een nakomeling van Tangelo mee doet aan het VO van het voorjaar. Zou die anders nog wel op m'n lijstje toe willen voegen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:57

gefeliciteerd Iorrr! Super nieuws. Ga je het veulen zelf houden?

Wij hebben ook kleine Glasgow´s, maar dat kan ook bij de moederlijn wegkomen, die zijn ook allemaal niet groot.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:31

Gefeliciteerd Lorrr!! Super

Glasgow's heb ik ook wel joekels van gezien.

We hebben onze 2 jarige Vleut naar huis gehaald ;( ze heeft een klap gehad van een ander paard, maar wil nog niet wegzakken(hele dikke kont met rare vormen, lijkt veelal vocht) en aangezien ze bij de opfok niks hebben gedaan moet we het zelf maar doen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:35

Revali schreef:
Gefeliciteerd Lorrr!! Super

Glasgow's heb ik ook wel joekels van gezien.

We hebben onze 2 jarige Vleut naar huis gehaald ;( ze heeft een klap gehad van een ander paard, maar wil nog niet wegzakken(hele dikke kont met rare vormen, lijkt veelal vocht) en aangezien ze bij de opfok niks hebben gedaan moet we het zelf maar doen.

Oei oei, dat heb ik ook een keer gehad. Ik heb iedere dag gekoeld en met zwarte zalf ingesmeerd. Duurde wel een half jaar maar het is helemaal mooi weggetrokken, is niets meer van te zien en paardje heeft er ook geen last van.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:37

Wat vervelend Revali :( hopelijk knapt ze weer op.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:10

Ja het stomme is dat onze 3 jarige Vleut ook in die groep liep en precies het zelfde... Die heb ik elke dag gekoeld en Compagel gesmeerd. Als je het weet zie je het nog. Nu een maand geleden. Dus valt me mee
Dit was de 3 jarige(2 jarige is erger)
Afbeelding

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:12

Gefeliciteerd iorr!
En balen Revali. Ik ben momenteel een jaarling aan het revalideren met een bekkenbreuk, houd ze maar eens heel tot ze 3 zijn. Hopelijk valt het bij jou mee

Zie nu je foto, vind deze ook al vrij heftig!

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:22

rensju schreef:
Gefeliciteerd iorr!
En balen Revali. Ik ben momenteel een jaarling aan het revalideren met een bekkenbreuk, houd ze maar eens heel tot ze 3 zijn. Hopelijk valt het bij jou mee

Zie nu je foto, vind deze ook al vrij heftig!

Oh jeetje dat zal ook heftig zijn zeg!!
Ja de 3 jarige had duidelijk pijn. Dikke week aan de but gehad. De 2 jarige lijkt dan weer minder/geen pijn te hebben.
Onze eerste ervaring met opfokken van paarden -O-

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:26

Nou dan heb je ook wel pech hoor. Ik had ze allemaal op mijn werk in het koppel lopen en heb er nooit wat mee gehad.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:28

Komend weekend is trouwens online hengstenshow van Zangersheide.

Geven jullie nog iets bij aan de merrie om makkelijker drachtig te worden? Ik lees positieve verhalen over vitamine E.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:30

MizzMontana schreef:
Komend weekend is trouwens online hengstenshow van Zangersheide.

Geven jullie nog iets bij aan de merrie om makkelijker drachtig te worden? Ik lees positieve verhalen over vitamine E.

Ik heb vorig jaar (na 3 mislukte pogingen) last minute vitamine E gehaald en snel beginnen geven.. Raar maar waar, poging erop was ze vol... Ik geef het dit jaar opnieuw, misschien stukje bijgeloof :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:38

Wij hebben een opfok bedrijf en ook nagenoeg nooit rare dingen.. *klopt af*

Hoe gaat het met Noud, Renske?

Lelijke bult inderdaad zeg! Kan er geen sneetje in gemaakt worden?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:38

Ik denk dat wij dit jaar voor Panenka de Kalverie gaan..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:44

Dat lijkt een beste bloeduitstorting Revali, 'golft' het ook als je er aanzit, want dan zou het idd misschien ontlast kunnen worden. Duurt helaas behoorlijk lang voordat het lichaam zoiets opgeruimd heeft.

Gefeliciteerd Iorrr! Dat zijn de betere berichten.

Ik ben ook erg gecharmeerd van Landino eilander, hoewel ik voor de Arezzo merrie nu ook wel serieus naar Billy king kijk. Daar wil ik dan nog wel graag op zijn minst een goede standfoto van zien, want o.b.v. de springfilmpjes zijn exterieur en fundament wel heel lastig te beoordelen :+
Lafayette is alleen via diepvries beschikbaar dus die is iig uit de selectie gevallen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:46

Wat leuk Vulina! Ik vind het zo’n aansprekende hengst, net als zijn eerste veulens.

Weten jullie nog meer hengstenhouders die een online show hebben? Reinie Tewis geloof ik as vrijdag. Misschien wel leuk om elkaar hier te tippen?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:49

Oehlala schreef:
gefeliciteerd Iorrr! Super nieuws. Ga je het veulen zelf houden?

Wij hebben ook kleine Glasgow´s, maar dat kan ook bij de moederlijn wegkomen, die zijn ook allemaal niet groot.

Of we het houden ligt eraan wat er uit komt: een merrie zal niet te koop zijn. Een hengst wel :) maar ik hoop dat we er nog meer uit krijgen. We gaan wel door nog. Dus mocht iemand nog mooie ideeën hebben? Moet vers zijn en beetje maat geven. Daarbij graag iets ‘aparts’...

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:53

Oei dat ziet er naar uit Revalli!

Wij hebben kleinschalige opfok aan huis (Max 8 paarden in de koppel van jaarlingen en tweejarigen) maar hebben eigenlijk nooit wat. Alleen vorig jaar nieuwjaarsdag had de kleinste een gebroken poot. Vermoedelijk door vuurwerk / geschrokken.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:03

Oei is dat nog goed gekomen iorrr?

Don vhp misschien? Die is vers nu hij met pensioen is.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:04

Oei Revali wat zuur.. Ziet er niet fijn uit. Hopelijk valt de schade mee en knapt ze goed op. :(:)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:08

Vulina schreef:
Ik denk dat wij dit jaar voor Panenka de Kalverie gaan..

Ik ook

Selene_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:19

MizzMontana schreef:
Fantastisch nieuws iorrr, gefeliciteerd!

Dakario ik weet niet of er verschil is tussen het verzenden naar NL of BE, maar heel vriendelijke mensen aan de telefoon dus die kunnen je vast verder helpen mocht je met hem willen dekken.
Wat vind je van iets met Heartbreaker bloed? Zambesi, Harley of misschien Hardrock? Arezzo? Allemaal wel paarden met bloed maar die gemiddeld genomen niet vergroten.

Aristoteles V vond ik ook nog wel interessant gefokt, maar vind hem zeg te klein om bij mijn merrie te gebruiken en hij heeft nog te weinig nakomelingen om echt iets over de vererving te zeggen.

wat vind je te klein aan hem Aristoteles V, volgens het KWPN is hij 1.72. hij heeft inderdaad weinig nakomelingen. wij verwachten dit jaar een half broer/zus van hem.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:22

Dat is zuur zo’n dikke bil!

Hier een keer een veulen met gebroken been en een Rhodium die 1,53m bleef.

Selene_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:26

ouch dat is een dikke bult.
wat vinden jullie van Opium JW van de Moerhoeve?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:28

Selene_p schreef:
MizzMontana schreef:
Fantastisch nieuws iorrr, gefeliciteerd!

Dakario ik weet niet of er verschil is tussen het verzenden naar NL of BE, maar heel vriendelijke mensen aan de telefoon dus die kunnen je vast verder helpen mocht je met hem willen dekken.
Wat vind je van iets met Heartbreaker bloed? Zambesi, Harley of misschien Hardrock? Arezzo? Allemaal wel paarden met bloed maar die gemiddeld genomen niet vergroten.

Aristoteles V vond ik ook nog wel interessant gefokt, maar vind hem zeg te klein om bij mijn merrie te gebruiken en hij heeft nog te weinig nakomelingen om echt iets over de vererving te zeggen.

wat vind je te klein aan hem Aristoteles V, volgens het KWPN is hij 1.72. hij heeft inderdaad weinig nakomelingen. wij verwachten dit jaar een half broer/zus van hem.

Bijzonder, bij Enterbrook staat hij als 1,67 :?

Selene_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:34

Bijzonder, bij Enterbrook staat hij als 1,67 :?[/quote]

ja dat staat inderdaad op horsetelex. egbert schep zij toen dat hij over de 1.70 was. heb hem zelf nooit gezien dus zeker weten doe ik het niet. zijn volle zus is wel over de 1.70.
op welke merrie zit je te denken om te dekken?

wat zou jij voor hengst gebruiken op zijn moeder tableau vivant op basis van papier?