Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MariekeS_ schreef:Nav het nieuwsbericht over de verkoop van Skyline to B: als de grote stamboeken er ook al andere eisen op nahouden wat betreft gezondheid, wie heeft er dan gelijk en hoever moet gaan als je gewoon een leuk sportpaard zoekt voor jezelf?
carola schreef:Mijn driejarige merrie van Glamourdale is vandaag Elite geworden!
Ze had op de keuring al 80/80 punten gehad en was al voorlopig keur + doc + prok. Alleen nu dus nog de aanlegtest.
Ze is al op 1 februari 2025 uitgerekend, dus we moesten zo snel mogelijk een ibop doen voordat ze te dik zou worden. En dat is goed gelukt dus nu is ze elite. We zijn er heel blij mee.
carola schreef:78 punten. Ze had best wat spanning door een ander paard waar ze samen mee moest losrijden (die flipte en heeft de proef ook niet afgereden). En voor het mooie had ze eigenlijk nog wel een maandje langer training kunnen hebben, maar ze kreeg al best veel buik dus we hadden eigenlijk geen andere keuze. Wellicht had ze anders wel hoger kunnen scoren, maar goed, dit is ruim voldoende en ze had op de stamboekkeuring ook al 80/80, dus ik kan niet anders dan zeer tevreden zijn.
carola schreef:Ja, dat ben ik ook zeker.
Maar ik ben ook heel blij dat ze na 5 maanden in training (eerst voor de keuring, daarna naar de amazone) sinds vanavond weer lekker thuis in de stal staat. Als cadeautje heeft Rhapsody maar een mooie nieuwe horseware deken gekregen.