Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:00

Eilander had je niets drachtig gekregen vorig jaar of bewust niet gedekt?

Laurentii Visage zag ik nog niet eerder voorbij komen, ga hem eens opzoeken.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:55

Heb je zelf rietjes van Visage of kan je die nog ergens kopen?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:56

Spannend Laurentii! Ik duim op bonte merrieveulen! Merrie is verhuurd, hopelijk vlot de regeling goed en ondervind je geen nadelige effecten eraan.

Hier is alles nog stil. Eerste merrie op 301 dagen en andere op 281 dagen.

Ben nog steeds niet uit over hengstenkeuze. Voor de eerste merrie wordt het sherlock d’Ackers (reeds afgesproken) en de andere moet ik uitzoeken. Ik zoek hengst met bloed en kleine maat. Zoals comme il faut maar is diepvries. Nu drachtig van Leandro maar zal dit jaar diepvries zijn. Iemand tip?
Nu op de lijst voorlopig o’neill van eigenlo. Die is fijn gebouwd en bloedgemaakt maar is eigenlijk beetje te groot.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:02

Bloed en kleine maat kun je ook aan Untouchable denken. Die fokt over het algemeen klein en is vers en diepvries beschikbaar.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:09

Spannend Laurentii, benieuwd naar de Pegase. Heb er voor dit jaar ook naar gekeken maar staat toch niet op mijn lijstje. Wel fan van nakomelingen van Comme il faut.

Hoe wordt dat eigenlijk geregeld met de merrie die in dit geval naar een Kroaat gaat. Wie of wat is voor welke dingen dan verantwoordelijk? Bijvoorbeeld als er iets met de merrie gebeurd in die tijd.

Dakario, ik zou ook nog graag eens met Comme il faut zelf fokken. Maar dan wil ik wel iets meer tijd hebben. Hopelijk kan ik ervoor zorgen dat ze volgend jaar een maand eerder uitkomt...
Op zoek naar reeds bewezen of jongere hengsten niet uitgesloten?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:16

Comme il faut zelf is toch vers via vornholt, verzenden alleen op ma wo vr dus vergt wel wat planning. Ik heb begin dit jaar met ze gebeld, je moet wel volledige dekgeld (2000) vooruit betalen en reserveren. Je krijgt dan een deel terug bij gust.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:28

MizzMontana schreef:
Comme il faut zelf is toch vers via vornholt, verzenden alleen op ma wo vr dus vergt wel wat planning. Ik heb begin dit jaar met ze gebeld, je moet wel volledige dekgeld (2000) vooruit betalen en reserveren. Je krijgt dan een deel terug bij gust.

Vornholt is wel in Duitsland. Zijn er daar voorwaarden aan ivm transport? Gezondheidscertificaat enz?

Het mag gerust zonen of kleinzonen ervan zijn. 2 jaar geleden gedekt met pegase van ruytershof (was 1 van de eersten). Heel sjiek veulen eruit gekomen maar wel flink aan de maat. Ze staat nu in opfok.

Afbeelding
Sorry voor de wintervacht. Hier is ze juist 2 jaar.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:50

Oh joh, ik kon er zo snel niks over vinden....
Maar hou hem nog even open als optie voor volgend jaar. Dan wil ik er mogelijk nog eentje spoelen.

Ik zal eens denken Dakario. Lijkt erop dat een aantal nakomelingen van comme il faut wel groot lijken te geven. Ben ook benieuwd naar die van mij... Is haar eerste veulen en van Komme Casall. Eerste jaargang lijkt ook flink aan de maat.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:33

Dakario schreef:
Spannend Laurentii! Ik duim op bonte merrieveulen! Merrie is verhuurd, hopelijk vlot de regeling goed en ondervind je geen nadelige effecten eraan.

Ben nog steeds niet uit over hengstenkeuze. Voor de eerste merrie wordt het sherlock d’Ackers (reeds afgesproken) en de andere moet ik uitzoeken. Ik zoek hengst met bloed en kleine maat. Zoals comme il faut maar is diepvries. Nu drachtig van Leandro maar zal dit jaar diepvries zijn. Iemand tip?
Nu op de lijst voorlopig o’neill van eigenlo. Die is fijn gebouwd en bloedgemaakt maar is eigenlijk beetje te groot.

Landino VDL? Wat kleiner, modern, lijkt wel elastiek en vermogen te hebben.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:34

Laurentii schreef:
Hier al dag 4 in spanning. Vorig jaar heeft ze dat zo 5 dagen volgehouden.

Veulen is van Pegase vh Ruytershof x Premium de Laubry

[ [url=m/S5qn8R.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AWgI9L.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q9zPqQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier nog altijd op het lijstje:
Daily Magic
Grandorado
Visage vd Olmenhoeve

Onze Emerald van dit jaar is verkocht. Ik was er wel tevreden van, maar de merrie is voor een jaar verhuurd aan een Kroaat xD

Massive! :D Kan me voorstellen dat je niet kan wachten tot ze begint! Ben heel benieuwd! Succes met de laatste loodjes!

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:53

Julia schreef:
Dakario schreef:

haar eerste veulen was van Sir Obolensky Z (ook zoon van stakkato Gold) en daaruit kwam een groot veulen flink aan de maat. Nu is hij wel goedgekeurde hengst maar voor mijzelf echt te groot. Ben ook maar 165cm groot. Ik zie liefst paarden tussen 160 a 168 cm.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:18

Laurentii, ben benieuwd naar je Pegase veulen , hengst fokt super!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:26

Wij wachten nog even verder. Merrie is nog maar 2 weken over tijd.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:10

Revali schreef:
Wij kennen elkaar ook wel eilander :Y)
Toch geen Luigi?

Nee, toch van gedachten veranderd. Ik wacht ff die van jou af
Maar zit nog niks in hè

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:11

MizzMontana schreef:

2 merries gedekt beiden mislukt verdorie.
De Chin is sowieso moeilijk als er n veulen bij loopt maar de Zirocco had niet gehoeven in mijn beleving

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:12

Julia schreef:
Dakario schreef:

Landino vind ik n hele fijne! Ik overweeg m op de Quabri maar wil eerst weten hoe zijn voorbeen stand is

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:13

Lithya schreef:
Wij wachten nog even verder. Merrie is nog maar 2 weken over tijd.

Dat is ook om moedeloos van te worden :+

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:14

Oehlala schreef:
Bloed en kleine maat kun je ook aan Untouchable denken. Die fokt over het algemeen klein en is vers en diepvries beschikbaar.

Liamant W ?
Al had ik daar vorig jaar n hele grote van maar dat komt bij de merrie weg

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:12

Laurenti spannend zeg!!

Eilander ook wij kennen elkaar :)

Hier zojuist super nieuws! De embryo is aangeslagen dus de eerste is drachtig! Agenix de Seigneur x Jus de Pomme

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:13

eilander schreef:
MizzMontana schreef:

2 merries gedekt beiden mislukt verdorie.
De Chin is sowieso moeilijk als er n veulen bij loopt maar de Zirocco had niet gehoeven in mijn beleving

Balen!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:22

Eilander wat balen zeg!

Iorrr voor jullie echt fantastisch nieuws, gefeliciteerd!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:23

Fantastisch nieuws iorrr, gefeliciteerd!

Dakario ik weet niet of er verschil is tussen het verzenden naar NL of BE, maar heel vriendelijke mensen aan de telefoon dus die kunnen je vast verder helpen mocht je met hem willen dekken.
Wat vind je van iets met Heartbreaker bloed? Zambesi, Harley of misschien Hardrock? Arezzo? Allemaal wel paarden met bloed maar die gemiddeld genomen niet vergroten.

Aristoteles V vond ik ook nog wel interessant gefokt, maar vind hem zeg te klein om bij mijn merrie te gebruiken en hij heeft nog te weinig nakomelingen om echt iets over de vererving te zeggen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:47

Dakario schreef:
Julia schreef:

haar eerste veulen was van Sir Obolensky Z (ook zoon van stakkato Gold) en daaruit kwam een groot veulen flink aan de maat. Nu is hij wel goedgekeurde hengst maar voor mijzelf echt te groot. Ben ook maar 165cm groot. Ik zie liefst paarden tussen 160 a 168 cm.

Wel interessant dat die goedgekeurd is. Ik zou het wel aandurven. Hij is zelf 164, moeder en grootmoeder was ook rond die maat of kleiner.
Wat ouder bloed, maar Tornesch? Legend VDP?
Lastig wel, zelf niet zo thuis in kleinere hengsten omdat wij juist altijd zoeken naar hengsten met maat en formaat.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:51

Dakario Tobago ? Ik zou er graag mee dekken, maar ik moet juist altijd grote hengsten hebben... Niet perse moderner, wel een springpaard zonder te vergroten...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:07

Niet te groot en bloed wellicht Connect?

Balen Eilander. Je hoorde het zoveel afgelopen jaar.

Spannend allemaal dames. Hopelijk snel mooie veulens.

Super Ior! Hopelijk volgend jaar mooi en gezond veulen!