Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
KahluaB schreef:mavantos schreef:Toevallig is er bij de schoonouders van mijn dochter ook een Kjento geboren ,die ook wat klein was.Zegt dat nu al heel veel de maat of kan je daar geen peil op trekken? Ik heb gekeken bij een Kjento merrieveulen uit een zeer goed lijntje, maar veulen zelf was aan de kleine kant.
yvonnepuntnl schreef:Niet voor de oeh en ah's, maar gewoon ter info voor de fokkers en geïnteresseerden hier:
Hengstveulen van Don Olymbrio x Everdale x Krack C
[ [url=m/IyfIVU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Merrie heeft ook maat (1.71), maar het veulen is echt groot (op de foto 3 dagen oud)
Veulen heeft een fijn karakter, wel wat brutaal. Heeft een mooiere bovenlijn en een beter achterbeen dan de merrie. Kan net als de merrie heel goed galopperen, maar zijn stap en draf zijn wel beter dan die van haar.
De merrie is een knap ding, maar dit veulen is echt een plaatje!
Furst Dior x Chagall x Sunnyboy
Merrieveulen 5 dagen oud
[ [url=m/wg4F4G.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maat valt niet mee, is wel het eerste veulen van deze merrie en ze groeit hard nu.
Veulen heeft 3 goede gangen, en kan extra draven. Merrie heeft een zeer goed achterbeen, maar is neerwaarts gebouwd, dat laatste heeft FD goed verbeterd.
Kaiser Weltino x Lord Leatherdale x Goodtimes
Hengstveulen 1 dag oud
[ [url=m/5jr9l5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Veulen met maat en mooie verbindingen, beter dan de moeder.
Galoppeert heel makkelijk en heeft een klein veertje in draf. Zou iets meer knie mogen hebben, maar hij is vandaag pas 2 dagen oud.
Merrieveulen van FD hou ik aan en de twee hengstveulens wil ik verkopen.
KahluaB schreef:Wie kan me wat meer vertellen over hoe het gaat wanneer de merrie 2 eicellen heeft?
Kahlua is zondag voor de 2e keer geinsemineerd en gisteren werd bij controle gezegd dat er 2 eicellen waren, over 2 weken terug komen...
KahluaB schreef:Wie kan me wat meer vertellen over hoe het gaat wanneer de merrie 2 eicellen heeft?
Kahlua is zondag voor de 2e keer geinsemineerd en gisteren werd bij controle gezegd dat er 2 eicellen waren, over 2 weken terug komen...
Liaan schreef:Hele mooie veulens Yvonne. Interessant om te lezen wat ze verbeterd hebben tov de merrie.
Zijn er nog meer hier die hun merrie naar de merriekeuring doen dit jaar?
KahluaB schreef:Kunnen ze op dag 14 al voldoende zien dan ? Ik moet met 16 dagen terug komen.
Is er nog een kans dat 1 vd eitjes voortijdig afsterft?
Gaat het afknijpen meestal goed?
_Lorette_ schreef:Vanaf welk moment blijven jullie meer bij huis om de merrie strakker in de gaten te houden? Vanaf 320 dagen? Pas als ze tekenen van een naderende bevalling vertoont? Of sowieso altijd dicht bij huis ivm de paarden?
KahluaB schreef:Vulina schreef:Is ze zondag voor het laatst geinsemineerd en gisteren zaten er nog 2 eitjes of had ze een dubbele eisprong gehad?
Euh..ja zondag geinsemineerd en vlgs mij zaten er 2 eitjes (heb het zelf gezien),maar wat is dan het verschil met een dubbele eisprong?