fokkerij en afstamming

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: fokkerij en afstamming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 11:45

Ik heb dit topic geopend, ik geef de eer om een poll te beginnen aan een ander.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:42

elllis schreef:
Misschien is een poll wat en als we dan met een goed onderbouwd verhaal naar de beheerders gaan wellicht willen ze dan opnieuw zich gaan beraden over een overzichtelijker FA

Meer gericht op bepaalde doelgroepen ... zodat ieder zijn eigenplek meer heeft en gemakkelijk zijn informatie kwijt kan of vragen kan stellen ...

Ik had een poll geopend ivm voor of tegen een [KG]-subforum, die werd gelijk gesloten.

Ik heb er over gediscussieerd met mods en een beheerder... antwoord (kort samengevat) : een poll heeft geen zin, want ze houden toch geen rekening met de resultaten. Bokt is geen democratie...

Heb hen nog voorgesteld om de poll gewoon als 'opiniepeiling' te zien en dat ze daarom geen rekening hoeven te houden met het resultaat, maar dat voorstel kwam ook in dovemansoren terecht...

Zegt veel over hun ingesteldheid hé...

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:48

pfff, dit doet me wel een beetje verdriet om te horen YWC...

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:49

Teuntje111 schreef:
pfff, dit doet me wel een beetje verdriet om te horen YWC...

Sorry
Ach gut 'k Had het ook graag anders gezien.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:24

Neonlight schreef:
Ik reageer enkel op een post van haar. Haar redenatie was dat er nu eenmaal meer KWPN-ers op de wedstrijden lopen, en dat daarom die een een eigen plekje krijgen. Ik weerleg haar redenatie, omdat mijn ervaring op de wedstrijden is dat ik meer pony's zie dan KWPN-ers. Dit is niet arrogant, dit is wat ik ervaar met mijn bezoeken op de wedstrijden. Lachen
Jammer dat je nu vindt dat ik door deze uitspraak niets van topics op f&a snap en dat ik nu ineens arrogant ben. Het was echt geen opschepperij dat ik wellicht meer wedstrijden bezoek, ik bezoek er meer dan 100 per jaar en dat is nu eenmaal behoorlijk veel, meer dan de gemiddelde bokker. Lachen
Overigens zie ik nergens terug in de titel nog in de charter van F-AM dat het hier over de fokkerij van sportpaarden gaat.

sarabande schreef:
Ik zou graag een discussie willen aanzwengelen over het discusieren over fokkerij, waar dit forum voor bedoeld was.

En in de charter:
petraaken schreef:
Welkom op [b]Fokkerij en Afstamming- Algemeen! Op dit forum kun je terecht met vragen en opmerkingen over stamboeken, afstammingen, dekhengsten, fokmerries, exterieurkenmerken en keuringen. Ook vragen omtrent kleuren en kleurfokkerij alsook kruisingen met andere paardachtigen kan je hier stellen.

Dus ook de fokkerij van pony's of muildieren of trekpaarden. Lachen

Toch nog maar even een reactie van mij hier

Het is wonderlijke uitspraak die je over mij doet Neonlight want jij kent mij helemaal niet en weet al helemaal niet hoe ik mijn dagen vul.

En mijn redenatie klopt nog steeds en heb ik later ook nog even herhaald. Op wedstrijden lopen waarschijnlijk wel meer KWPNpaarden dan andere paardenrassen cq paarden van andere stamboeken...Ik heb het niet over de gehele paardachtige populatie in Nederland gehad. Het is dus niet van belang dat er meer pony´s op wedstrijden rondlopen..of waar dan ook want ik sprak alleen over de groep paarden. En ik heb ook gezegt dat het best mogelijk is dat er op wedstrijden meer pony´s rondlopen.

Ik wil gewoon graag aangeven dat er een zeer grote groep paardeneigenaren is die een KWPNpaard bezitten en graag iets over de fokkerij en afstamming van hun paard willen weten. En dat het wel te rechtvaardige is dat ook de sportpaardenfokkers hun eigen plekje op bokt verdienen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 12-09-08 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:26

Als ik per PM jullie voorkeuren kort en krachtig kan krijgen ?

Dan wil ik wel een poll openen en zien of de beheerders en moderators er wat ik zien .

We zijn volwassen mensen dus overleg en discussie moet toch kunnen ? Lachen

En dan is een poll toch een goed middel lijkt me ik ben benieuwd !

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:31

Zoals ik al zei, wellicht kom ik op meer wedstrijden. Knipoog
En als je bij de KNHS de startkaarten bekijkt, zijn we nog altijd meer startkaarten uitgegeven voor pony's dan voor paarden. Dus waarschijnlijk lopen er dus ook meer pony's in de sport dan paarden. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:41

En dan moeten we met mensen als Neonlight in discussie over de plek van kleurentopics of een apart sportpaardenforum Ach gut
Ik vraag me af waar jij je groene kleurtje aan 'verdiend' hebt. Zoals je je hier in dit topic gedraagt is geen reclame voor het boktbeheer.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:57

elllis schreef:

Dan wil ik wel een poll openen en zien of de beheerders en moderators er wat ik zien .

Zou je denken ja... maar blijkbaar denkt men bij de mods en (een deel van) het beheer er anders over Boos!

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:59

[***] schreef:
En dan moeten we met mensen als Neonlight in discussie over de plek van kleurentopics of een apart sportpaardenforum Ach gut
Ik vraag me af waar jij je groene kleurtje aan 'verdiend' hebt. Zoals je je hier in dit topic gedraagt is geen reclame voor het boktbeheer.

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:35

Neonlight schreef:
Zoals ik al zei, wellicht kom ik op meer wedstrijden. Knipoog
En als je bij de KNHS de startkaarten bekijkt, zijn we nog altijd meer startkaarten uitgegeven voor pony's dan voor paarden. Dus waarschijnlijk lopen er dus ook meer pony's in de sport dan paarden. Knipoog

En waar heb ik dan gezegt dat er meer paarden dan pony's op de wedstrijden komen?

Ik heb alleen gezegt dat van de hele groep PAARDEN in nederland het grootste deel een KWPN papiertje zal bezitten. En dan bedoel ik dus alles boven de E maat.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:59

Nogmaals, ik reageer hier niet vanuit mijn moderatorkant maar als gewone gebruiker.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:08

Neonlight schreef:
Nogmaals, ik reageer hier niet vanuit mijn moderatorkant maar als gewone gebruiker.

Gewone gebruiker ben je volgensmij niet meer als je groen bent je bent 'in dienst van Bokt' hebt een voorbeeld functie sorry maar je sneert hier tegen verschillende mensen en dat is op zijn zachts uitgedrukt niet erg netjes .

Je neemt alles erg persoonlijk op en reageert niet erg rationeel .

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:39

YWC schreef:
[***] schreef:

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:42

elllis schreef:
Neonlight schreef:

Gewone gebruiker ben je volgensmij niet meer als je groen bent je bent 'in dienst van Bokt' hebt een voorbeeld functie sorry maar je sneert hier tegen verschillende mensen en dat is op zijn zachts uitgedrukt niet erg netjes .

Je neemt alles erg persoonlijk op en reageert niet erg rationeel .

En als je dan groen bent moet je ook meteen alles maar over je laten zeggen. Zo weet ik inmiddels dat ik genomen besluiten nooit terugdraai en nog wat meer van dat soort fraaie dingen Clown
Ben blij dat ik me daar in het dagelijks leven niet zoveel van aantrek anders zou ik wsl een soort dokter death worden Nagelbijten / Gniffelen

Mods zijn ook mensen en niet eens een uniforme groep. We denken ook nog allemaal individueel volgens mij en omdat we mod zijn wil dat niet zeggen dat we ook meteen monddood geworden zijn als persoon.

En wat die pol betreft: die is als ik het goed onthouden heb geplaatst nadat we al een keer of 6 uitgelegd hadden waarom dat subforum er niet kwam. Dan heeft het idd weinig zin, heeft weinig met democratie te maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 21:34

elllis schreef:

Dit is een poll vanuit de F&A users, dus vanuit de andere hoek lijkt me
Kom maar op met die poll zou ik zeggen

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:44

gomir schreef:
elllis schreef:
En als je dan groen bent moet je ook meteen alles maar over je laten zeggen. Zo weet ik inmiddels dat ik genomen besluiten nooit terugdraai en nog wat meer van dat soort fraaie dingen Clown
Ben blij dat ik me daar in het dagelijks leven niet zoveel van aantrek anders zou ik wsl een soort dokter death worden Nagelbijten / Gniffelen

Mods zijn ook mensen en niet eens een uniforme groep. We denken ook nog allemaal individueel volgens mij en omdat we mod zijn wil dat niet zeggen dat we ook meteen monddood geworden zijn als persoon.

En wat die pol betreft: die is als ik het goed onthouden heb geplaatst nadat we al een keer of 6 uitgelegd hadden waarom dat subforum er niet kwam. Dan heeft het idd weinig zin, heeft weinig met democratie te maken.

Dat er verdeeldheid bestaat tussen de mods over het al dan niet openen van een [KG]-subforum heb ik al lang begrepen... Vandaar ook dat ik in het bewuste topic op [FZ] gevraagd heb, wat elke mod afzonderlijk vond, maar blijkbaar vond 'men' het niet nodig op dit te preciezeren.

Overigens...

Het is toch niet omdat 'het team' de resultaten van een poll links laten liggen, dat er geen opiniepeiling mag gedaan worden...

Of is er - naast het feit dat bokt geen democratie is (woorden van sommige mods) - ook al een beperking op de vrije meningsuiting ?

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:47

Laat ik me dan anders verwoorden ,
Natuurlijk zijn jullie individueel .... Monddood hoor je mij niet zeggen ..hoeft absolut niet maar hoe neonlight hier reageert is niet erg netjes als mod niet maar als individu ook niet ...

Je moet toch met me eens zijn dat jullie een voorbeeld functie hebben en horen te bemiddelen en bij te dragen aan de goede sfeer op bokt ?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:47

Als ik heel eerlijk ben en kijk naar de topics bij FA-Algemeen, dan denk ik dat een apart subforum voor al die kleur-, verf- en mengacties FA-Algemeen voldoende opschoont. Als je ook nog alle vragen over sportpaarden er uit haalt, blijft er maar heel weinig over, en dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:02

Citaat:

Er staan wel meer zinloze topics op Bokt, waarom mag daar geen zinloze Poll bij?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:07

Van mij mag alles hoor, ga gerust je gang zou ik zeggen.

Ik ben het ermee eens dat we een voorbeeldfunctie hebben, maar soms zijn wij het ook gewoon zat om zo aangesproken te worden. Ik iig wel. Bokt kost mij wel iedere week een aantal uur vrije tijd om de boel hier een beetje overzichtelijk te houden en je krijgt er over het algemeen alleen maar gezeur voor terug.

En het uitsplitsen van de mening per mod ben ik zelf ook geen voorstander van. Als ik kijk hoe we nu als team al gestalkt worden over dat kleurengezeur dan wil ik echt niet weten wat voor maffia je dan als tegenstemmer over je heen gekregen had op het forum en via pb...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:12

sarabande schreef:
Als je mijn post niet met vooroordeel maar gewoon neutraal had gelezen zie je dat er staat dat iemand die dubbel in haar onderschrift heeft staan dat ze zich met Palomino's bezighoudt (hetgeen volgens mij een kleur en geen soort is) niet op komt draven als ik haar een bruine aanbiedt. Dus haar prioriteit ligt bij de kleur en vervolgens bij de rest, exterieur, beweging gezondheid etc. Bij serieuze fokkers van sportpaarden is dat dus precies tegenovergesteld

Nu maak je mij toch benieuwd, als iemand jou een correct, gezond en veelbelovend sportpaard aanbiedt dat toevallig een palomino kleurtje heeft, zou jij het dan dus wel nemen?
Of heb je bij voorbaat het idee dat zo'n paard niet zal bestaan? Of dat jij met zo'n paard in bezit niet meer serieus genomen zou worden als fokker omdat je er apart gekleurde sportpaarden uit fokt?
Je begint met een goede lijn en zoekt er passende hengsten bij, de kwaliteit hoeft er dan toch niet minder om te zijn?
(kleur kan er generaties terug ergens in gekomen zijn en het paard kan dus al uit een bewezen sportfamilie komen)

Kendra schreef:
Als ik heel eerlijk ben en kijk naar de topics bij FA-Algemeen, dan denk ik dat een apart subforum voor al die kleur-, verf- en mengacties FA-Algemeen voldoende opschoont. Als je ook nog alle vragen over sportpaarden er uit haalt, blijft er maar heel weinig over, en dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.

Apart forum voor Sportpaarden werd nu volgens mij voorgesteld omdat de kleurentopics nergens anders heen zullen gaan, als de kleurtjes zouden verdwijnen bleven de topics over sportpaarden fokkerij wrs gewoon staan

Een poll kan toch altijd geopend worden als je benieuwd bent naar iemands ervaringen of mening over een stelling? Een bokker kan toch benieuwd zijn hoe zijn medebokkers denken over een scheiding van KG en FA-algemeen? Of dat het vervelend of juist goed is dat KG topics hier tussen staan? Daar hoeven de mods zich verder toch niets van aan te trekken?
Ik ben ook voor een poll, ben gewoon wel eens benieuwd hoe veel het leeft behalve bij de mensen die in dit topic reageren

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 22:12

Ik spreek nooit een mod onbeschoft aan ook niet per pm en vind dus dat een mod dat ook niet met mij behoort te doen.
Pas als ik op een onbehoorlijke manier een mod per pm zou aanvallen is het gerechtvaardigd dat die mod mij op datzelfe niveau beantwoord.
Maar een mod die zo maar als reactie op een topic per pm onheus wordt vind ik echt beneden ieder peil.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 22:15

Nicole288 schreef:
Nu maak je mij toch benieuwd, als iemand jou een correct, gezond en veelbelovend sportpaard aanbiedt dat toevallig een palomino kleurtje heeft, zou jij het dan dus wel nemen?
Of heb je bij voorbaat het idee dat zo'n paard niet zal bestaan? Of dat jij met zo'n paard in bezit niet meer serieus genomen zou worden als fokker omdat je er apart gekleurde sportpaarden uit fokt?
Je begint met een goede lijn en zoekt er passende hengsten bij, de kwaliteit hoeft er dan toch niet minder om te zijn?
(kleur kan er generaties terug ergens in gekomen zijn en het paard kan dus al uit een bewezen sportfamilie komen)

Niet aan de orde ik probeer sportpaarden te fokken, koop ze niet. Maar in het hypothetische geval dat ik een sportpaard zou zoeken en er zou een palomino aangeboden worden die gezond is, correct van bouw, uitzonderlijke bewegingen heeft en een werkwillig karakter dan zou die kleur mij worst wezen

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:19

gomir schreef:
Van mij mag alles hoor, ga gerust je gang zou ik zeggen.

Ik ben het ermee eens dat we een voorbeeldfunctie hebben, maar soms zijn wij het ook gewoon zat om zo aangesproken te worden. Ik iig wel. Bokt kost mij wel iedere week een aantal uur vrije tijd om de boel hier een beetje overzichtelijk te houden en je krijgt er over het algemeen alleen maar gezeur voor terug.

En het uitsplitsen van de mening per mod ben ik zelf ook geen voorstander van. Als ik kijk hoe we nu als team al gestalkt worden over dat kleurengezeur dan wil ik echt niet weten wat voor maffia je dan als tegenstemmer over je heen gekregen had op het forum en via pb...

kleuren gezeur, sportpaarden gezeur, penny gezeur, tinker gezeur, haflinger gezeur, shetlander gezeur, western gezeur, natural gezeur, verkoopgezeur.. Eigenlijk is heel bokt maar gezeur als je het zo gaat bekijken Gomir..

Jij generaliseert ook, want niet elke genetica liefhebber heeft je gestalkt, ik in ieder geval niet..

Bokt is een beetje te groot geworden om het iedereen naar hun zin te maken, maar de grootste groep op Bokt tegemoed komen kan op zijn allerminst wel een keer... Al is het niet nu direcht, denk er in de toekomst alsjeblieft wel een keertje aan...

Voor alles is bijvoorbeeld een speciaal discipline topic.. Behalve voor...... Juist, Dressuur en Springen... De meest beoefende tak van paardensport in Nederland.