IBOP!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

badtothebone

Re: IBOP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:54

Ja dat stelt niks voor even opstellen en heen en weer over de straat in stap en draf, kun je gewoon zelf doen. Geen poespas.
Ze zien er dan toch al netjes uit.

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:52

Helaas: 71 punten, dus net niet genoeg. Terwijl het nog zo goed ging! Met losrijden was ze super ijverig en toch heel ontspannen. Ik was uiteindelijk zo lekker aan het rijden, dat toen ik door de ringmeester geroepen werd, ik dacht: o ja, ook nog een proefje rijden! Dat ging vervolgens erg goed. Ze mocht in de middendraf van mij nog iets meer strekken, maar schakelen liet ze goed zien, dus goed genoeg. Galop was geweldig, en in de stap (haar moeilijkste gang) hebben we echt wel mooie stukken laten zien.

Het commentaar was dat ze meer opgericht zou moeten lopen, en meer zakken aan de achterkant: meer tot dragen komen. Dat drukte eigenlijk al haar punten een beetje. Tja, ik rij haar net een jaar, en het is en blijft nog maar een L1-paard, ondanks dat ze al 6 jaar is (tot haar 5e heeft ze weinig tot niks gedaan namelijk). Ik kreeg het gevoel dat we werden beoordeeld op M1-niveau, en daarvoor is het inderdaad te weinig. Volgend jaar nog een keer dus, als ze wél M1 is (hoop ik Clown )

@ Andamoon: ik heb je nog even in de verte los zien rijden, maar dat zag er goed uit, wat een mooie lichtvoetige merrie! Ik ben benieuwd naar je punten!

edit: ... we kunnen natuurlijk altijd nog gaan springen Nagelbijten / Gniffelen

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:10

oh wat zonde zeg!
Ben ook heel benieuwd naar andamoon..

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:22

Jammer Mimpje!
Was ze al ster?

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:17

UnitedO schreef:
Jammer Mimpje!
Was ze al ster?

Ja ze is voorlopig keur, geworden op het springen. Vandaar m'n laatste zinnetje, maar ik ben niet zo'n held Sigaar

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:22

@mimpje: Aah jammer ja Ach gut

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:37

@Mimpje. Dank je wel voor het compliment. Ze loopt ook heel fijn.
Wat jammer dat je het niet gehaald hebt. Er waren er trouwens best veel die te weinig punten hadden.
Tja je kunt inderdaad ook de IBOP rijden in het springen, of je laat iemand anders haar rijden?

We hebben het gehaald vandaag met 76,5 punten. Ze is nu KEUR Haha! We kregen echt hele lovende woorden van de jury, die de merrie een merrie met Allure vond Bloos
Als het veulen er is in maart dan wordt ze ook geprokt en als ze daarop goedgekeurd word is ze dus ELITE. Even afwachten, maar het KEUR predikaat is binnen OK dan!

Er werd niet overdreven hoog gepunt. Ook velen waarvan wij dachten die gaan het wel redden, kwamen niet eens aan hun punten. Ja

Ze liep echt super, bleef super tactmatig en makkelijk in al haar gangen. Ze keek ook nergens van op en was heel braaf tijdens de proef. Had een heerlijke lichte aanleuning en kon super schakelen.
De jury was ook te spreken over de manier van voorstellen en zei dat ik een hele nette proef had neergezet. Bloos

Kortom.: Ik was heel erg blij en trots op het paard.

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:01

Super gefeliciteerd Andamoon!
Geweldig gevoel he?! Haha!

Mimpje, oh je bracht haar in de dressuur uit. Goed doortrainen, grote kans dat het volgend jaar goed komt Ja

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:04

Super!!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:45

UnitedO schreef:

Mimpje, oh je bracht haar in de dressuur uit. Goed doortrainen, grote kans dat het volgend jaar goed komt Ja

Dank je wel.
Ja echt een geweldig gevoel Ja

@Mimpje
Helemaal met UnitedO eens, als je haar verder doorgetraind hebt, maak je volgend jaar zeker een kans.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:47

Blackje schreef:
Super!!

Dank je !! Haha! Haha!
Het was echt super !! Zo kort nog maar onder het zadel en in training en dan dit resultaat op de IBOP. Nogmaals ook de inzet van het paard was geweldig, we vormden echt een team en dat geeft zo'n geweldig gevoel, dat kun je eigenlijk bijna niet beschrijven. Als ze straks haar veulen(s) gehad heeft ga ik haar weer trainen en uitbrengen op wedstrijden, als we dan ook in onze training en tijdens de wedstrijden zo'n goed team kunnen blijven vormen, dan ga ik heel veel genieten dat weet ik zeker Ja

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:16

andamoon schreef:
UnitedO schreef:

Dank je wel.

@Mimpje
Helemaal met UnitedO eens, als je haar verder doorgetraind hebt, maak je volgend jaar zeker een kans.

Andamoon, gefeliciteerd!! Helemaal top! Als jullie het niet gehaald hadden, had ik echt mijn twijfels gezet bij de jury... Bloos En al helemaal fijn dat je zo'n gevoel hebt gehad! Wat dat betreft kan ik met je meepraten, want zo voelde het bij mij ook. Ik heb stukken van de proef echt met een ongelofelijke smile door de ring gereden, omdat ze zo fijn aanvoelde. Bedankt voor jullie woorden Ach gut , ik hoop dat het inderdaad goed komt volgend jaar. Ik heb zelf in ieder geval groot vertrouwen in de merrie OK dan!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:43

Andamoon schreef:
Dank je wel.

@Mimpje

Mimpje schreef:
Andamoon, gefeliciteerd!! Helemaal top! Als jullie het niet gehaald hadden, had ik echt mijn twijfels gezet bij de jury... Bloos En al helemaal fijn dat je zo'n gevoel hebt gehad! Wat dat betreft kan ik met je meepraten, want zo voelde het bij mij ook. Ik heb stukken van de proef echt met een ongelofelijke smile door de ring gereden, omdat ze zo fijn aanvoelde. Bedankt voor jullie woorden Ach gut , ik hoop dat het inderdaad goed komt volgend jaar. Ik heb zelf in ieder geval groot vertrouwen in de merrie OK dan!

@ Mimpje
Dank je Bloos De jury was ook te spreken over de merrie.
Het gevoel was geweldig, erg fijn dat je paard zo met je wil meewerken. Dan kun je toch ook alleen maar met een super smile op je gezicht rondrijden Haha! Haha! Wij allebei wel dus !!
Je hebt in ieder geval al groot vertrouwen in je merrie en dat is een basis voor de successen in de toekomst.OK dan!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:04

Hoe heeft Antoontje het gedaan, of heb ik daar over heen gelezen?

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:55

trudydejong schreef:

Ben ik vergeten dat hier te zetten? Bloos!

Nou mijn IBOP ging echt slecht Huilen van het lachen
Ik reed er niet aan, waardoor ze in de bak spoken zag. Ze liep daardoor ook niet goed en had erg weinig punten.
Ze is in het stamboek opgenomen en daar gingen we voor, dus dat is iig mooi Lachen

Het is voor mij een prima paard, maar als ik zag wat er daar allemaal liep, waren er toch wel veel paarden waarvan ik zoiets had van wauw Tong uitsteken en dat heeft mijn paard minder. Ook was ze de enige met een teddyberenwintervacht Nagelbijten / Gniffelen

Maargoed, het was voor ons beide weer een ervaring. Was natuurlijk wel even een tegenvaller, maar ik heb er wel van geleerd Knipoog

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:55

Antoontje schreef:
trudydejong schreef:

Ben ik vergeten dat hier te zetten? Bloos!

Nou mijn IBOP ging echt slecht Huilen van het lachen
Ik reed er niet aan, waardoor ze in de bak spoken zag. Ze liep daardoor ook niet goed en had erg weinig punten.
Ze is in het stamboek opgenomen en daar gingen we voor, dus dat is iig mooi Lachen

Het is voor mij een prima paard, maar als ik zag wat er daar allemaal liep, waren er toch wel veel paarden waarvan ik zoiets had van wauw Tong uitsteken en dat heeft mijn paard minder. Ook was ze de enige met een teddyberenwintervacht Nagelbijten / Gniffelen

Maargoed, het was voor ons beide weer een ervaring. Was natuurlijk wel even een tegenvaller, maar ik heb er wel van geleerd Knipoog

@Antoontje
Wat jammer dat het niet zo goed ging, maar ze is stamboek opgenomen en daar ging je voor, dus ben je toch met een goed gevoel naar huis gegaan.
Ga je het nog wel een keer proberen? Reed jij trouwens ook op de 9e in Wamel?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:34

wat jammer antoontje, maar fijn dat ze wel in het stamboek is opgenomen Ja

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:56

Ja Ik reed de 9e in Wamel idd.
Ik ga het niet nog een keer proberen, aangezien ze ook niet genoeg voor exterieur had om ster te worden, dus dan heeft het volgens mij weinig zin Tong uitsteken

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:17

Antoontje schreef:
Ja Ik reed de 9e in Wamel idd.
Ik ga het niet nog een keer proberen, aangezien ze ook niet genoeg voor exterieur had om ster te worden, dus dan heeft het volgens mij weinig zin Tong uitsteken

Ik heb je geloof ik wel gezien, weet het niet zeker.
Ze is stamboek opgenomen en daar kwam je ook voor. Als ze niet genoeg heeft gekregen voor exterieur om ster te worden, dan heeft het nogmaals rijden van de IBOP niet zo heel veel zin.
Je hebt er zoals je al zegt een heel fijn paard aan en zult met rijden veel plezier aan haar kunnen beleven, dat is het belangrijkste toch Ja

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:04

Ik heb jou geloof ik ook gezien, maar ook ik weet het niet meer zeker. Je bent toch vooral op jezelf geconcentreerd, dus wat er allemaal om je heen gebeurt maak je toch wat minder mee Knipoog

Ik ben het helemaal met Blackje en andamoon eens: je bent weer een ervaring rijker en ondanks dat je misschien niet zoveel punten hebt gehaald, heb je wel je doel gehaald & heb je plezier met je paard en daar gaat het om!