Wie gaan er naar de IBOP dit jaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ezter

Re: Wie gaan er naar de IBOP dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:24

Hallo, ik hoop dat iemand mij hier kan helpen volgens mij hebben jullie er wel verstand van.

Het gaat om een KWPN stermerrie, de eigenaar wil er graag een keurpredikaat bij. Wat zijn de mogelijkheden om dit te verkrijgen? Wat is het verschil tussen IBOP en Prok?
De merrie moet nog wat verder doorgereden is nl erg groen, aan wat voor een nivo (dressuur) moet ik denken voor het keurpredikaat? Het zal sowieso volgend jaar worden, zijn er meerdere momenten waarop de test afgenomen kan worden ivm eventuele dracht?
Zijn er ook mogelijkheden om via de reguliere wedstrijdsport het keurpredikaat te verkrijgen als stermerrie zijnde?Tot slot, hoe vind ik de data en locaties voor de testen en zijn er eisen verbonden aan inschrijving? Dit gaat via het stamboek neem ik aan?

Het zou super zijn als iemand hier antwoord op weet, mag gerust per pb, want ik ben echt een leek op stamboek en predikaten gebied...

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:25

Oke, das wel ff balen, maar zit in het weer zeggen we dan maar haha, komt wel goed morgen!
ik ben er rond 9uur, dus dan zien we elkaar zeker haha. Als je me herkent wel ff roepen he Tong uitsteken hoe doe jij het met die nummers, gewoon op het hoofdstel?
( met vrij vragen deden ze nog best moeilijk Clown)

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:27

oliebol heb nog niet eens aan hoofdstelno gedacht? Die krijg je daar toch neem ik aan? Wij zien elkaar zeker wel, weet alleen niet of ik voor mijn proef echt aanspreekbaar ben door de zenuwen Haha! Na de proef zal het wel weer goed zijn, wat het ook wordt, Wiebel gaat gewoon weer mee naar huis Tong uitsteken

Ik moet weer ff aan het werk, meld me later weer!

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:30

die kreeg je bij de startlijsten opgestuurd! Weet iemand of die ook op je dekje mogen?
haha das goed, spreek je na de proef wel aan haha

@ Etzer: er zijn dr hier nog wel een hoop die je dat vast wel kunnen uitleggen. Een paar pagina's terug staat wel dat een voorlopige keurmerrie bij Z1+1 keur wordt..

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:37

Ja, dat heb ik inderdaad gezien, alleen deze is dus niet voorlopig keur...dus dan neem ik aan dat dat niet opgaat...?

Ik heb echt nog nooit iets met het KWPN van doen gehad, en zeker niet met merrietesten dus ik heb geen idee waar ik aan begin Knipoog
Maar we waren wel zo ver dat het paard onder het zadel wat moet laten zien voor het keurpredikaat en dat ik haar dat bij mag brengen. Maarja dan wil ik wel graag vantevoren weten waar ik aan begin Knipoog

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:41

Als de stermerrie een goede IBOP aflegd en je haar naar de Centrale Keuring brengt en ze ook nog Voorl. Keur wordt, dan is ze meteen Keur.

Is ze dan ook nog goed op de foto's (PROK) dan wordt ze meteen Elite.

Onze merrie is nu Voorl. Keur en PROK. Als zij een goede IBOP aflegd is ze meteen Elite.

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:44

is dat eigenlijk de enige manier op een paard voorlopig keur te krijgen?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:47

Bij mijn weten wel.

Het KWPN moet de merrie goed genoeg vinden. Dat gebeurt op de keuring. Net als het Sterpredikaat.

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:53

oke, ook weer wat geleerd Haha!

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:38

Vandaag in Wamel wezen kijken, bijna iedereen had t nummer op t sjabrak zitten!! Geen secretariaat ofzo, alleen 2 juryleden die achter een tafeltje zitten. Je kan buiten losrijden in de dressuurbaan of binnen in een klein stukje voor de ring. Parkeren moet je gewoon achter doen, zat plek!!!! Goed naar voren rijden, liefst lichtrijden en je mag met zweep en sporen rijden. Ben eruuuuug vroeg aan de buurt, maar misschien zie ik jullie wel?!? Groetjesszszszszsszszsz

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:49

thx Roos!! Dus gewoon knallen morgen, zweep en sporen gaan iig mee Tong uitsteken

Was het verder rustig, of heel druk en gestrest?

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:52

Oke, dan doe ik ze ook op mn shabrak.. hoe zat he met de punten?

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:54

Wat vinden jullie, op concours start ik in het creme/blauw, zal ik dat nu ook doen of maar in het wit/zwart starten? Ik doe het nummer ook op de shabrak, straks maar eens aan de eigenaar vragen of ie wel een nummer heeft gekregen, heb hem er nog niet over gehoord Clown

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:03

anders heb ik nog wel gewone nummers voor je..
ik start in wit blauw, maar dat doe ik altijd al..

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:54

De eigenaar van mijn paard belde net..... hij is wezen kijken vandaag en verwacht dat het een kansloze missie wordt Huilen Clown Ze waren zeer streng geweest, zelfs de ned kamp van een paar jaar geleden haalde geen 75 punten..... Nu zie ik het al helemaal niet meer zitten en heb nog minder zin Tong uitsteken

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:12

is het bij de dressuur ook niet zo dat als je ze in de sport uitbrengt en ze zijn m+5 dat ze keur worden. Bij het springen is dat volgens mij wel wij hebben er alleen zelf voor gekozen om het eerst via de ibop te doen en dat is dus mooi gelukt.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:16

ik heb het gevonden op de kwpn site bij de dressuur moet je in de sport Z1 + 1 zijn en dan krijg je het keur predikaat dus voor degene waar het bij de ibop niet lukt die zal het middels de sport kunnen proberen

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:16

Kleine troost Vossie, Walida was niet de kampioene van een paar jaar geleden dat was Wiona. Beide zijn wel van vader San Remo.. Knipoog
Ik zal heeeel hard voor jullie duimen. Go jij! Go jij!
Ben wel benieuwd wanneer de uitslagen op de kwpn site komen.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:50

Santvoortje die merrie van te(n) bosch uit driel was toch kampioene een aantal jaar geleden of zit ik er nu naast? Ik bedoelde geen W'tje maar een al oudere merrie, zal dalijk eens ff opzoeken op de startlijst.

Urobi, wiebel gaat gewoon lekker verder in de sport, ze is 4 en uit 4 L2 proeven 4x dik winst gelopen, dus met haar sportcariere komt het wel goed (mits alles gezond blijft). We zouden heel graag zien dat ze morgen 75 punten krijgt en zo haar sterpredikaat haalt. Maar idd en voorlopig keur merrie kan ook op grond van sportresultaten het definitieve keurpredikaat krijgen!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:30

Santvoortje, ik bedoelde Sunny Girl (vJazz) die merrie is nat kamp geweest, en naar ik heb gehoord heeft ze vandaag geen 75 punten gelopen.......

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:31

vossie schreef:
Wat vinden jullie, op concours start ik in het creme/blauw, zal ik dat nu ook doen of maar in het wit/zwart starten? Ik doe het nummer ook op de shabrak, straks maar eens aan de eigenaar vragen of ie wel een nummer heeft gekregen, heb hem er nog niet over gehoord Clown

Persoonlijk vind ik wit/zwart mooier, daar ligt dus ook mijn voorkeur!
Ga morgen met een kennisje kijken in Wamel en zal je dan wel voorbij zien komen.
Eng, spannend, ja... dat begrijp ik best! Gewoon je best doen en dan komt het vast goed OK dan!

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:34

karinna schreef:
vossie schreef:

Persoonlijk vind ik wit/zwart mooier, daar ligt dus ook mijn voorkeur!
Ga morgen met een kennisje kijken in Wamel en zal je dan wel voorbij zien komen.
Eng, spannend, ja... dat begrijp ik best! Gewoon je best doen en dan komt het vast goed OK dan!

Hey Jet, ik ga ook met Stella IBOP doen, wat denk je, maakt ze kans op ster?

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:40

Ja, naar mijn mening wel Syl Ja
Alles goed met jullie?

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:42

Nou ik ben klaar voor morgen en maak me er niet zo druk om..doe gewoon mn best en weer kan je dr niet aan doen, dus kom op vossie Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:43

lucas03 schreef:
Hey Jet, ik ga ook met Stella IBOP doen, wat denk je, maakt ze kans op ster?

Een merrie met een beetje potentie kan op die leeftijd sport zijn, dus dat zal de beoordeling wel veel zwaarder maken.