Verrichtingsonderzoek van start!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Verrichtingsonderzoek van start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:29

ART_UMA schreef:
Er is genetisch nog steeds voordeel te halen uit springhengsten bij de dressuurpaarden, andersom een stuk minder. De 'echte' dressuurpaardenfokkerij is gewoon nog niet zo ver dat je alleen in de pool van dressuurpaarden kunt blijven fokken. Als de Ramon een dressuurpaard is qua beweging en model, geen probleem. Hetzelfde valt feitelijk te zeggen voor Ferro en Flemmingh

Mij maakt het niks uit, ik ben juist voor behoud van wat springbloed in de dressuurpaarden. Maar het kwpn is degene die de paarden op grond van bloedlijnen in hokjes indeelt. Daarom vind ik dit wel vreemd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:35

youngster schreef:
marcolemar schreef:
Ja dat vraag ik mij ook af, vorig jaar hebben ze ook de Krack x Alasca ggk, waar geen dressuurpaard in de moederlijn was te vinden...
Moeder van deze heeft wel een internationaal dressuurpaard gebracht volgens de fokker Lachen

Dat vind ik dan nog geen reden om er Krack c op te kwakken.

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:44

youngster schreef:
marcolemar schreef:
Ja dat vraag ik mij ook af, vorig jaar hebben ze ook de Krack x Alasca ggk, waar geen dressuurpaard in de moederlijn was te vinden...

Moeder van deze heeft wel een internationaal dressuurpaard gebracht volgens de fokker Lachen

Waarschijnlijk een keertje wedstrijd mee gereden in Belgie.....of Friesland... Clown

Roelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:23

Tussenbeoordeling najaarsonderzoek 01-11-2006

Vijf dressuur- en tien springhengsten, waarvan een op kosten van de eigenaar, vervolgen onderzoek.

Onder redelijke belangstelling had vandaag de tussenbeoordeling van het verrichtingsonderzoek plaats. De springhengsten werden vanochtend getest door Richard Kapteyn en Dave Maarse.
Kees de Feyter presenteerde dertien springhengsten, waarvan de hengstenkeuringcommissie bekend maakte dat het onderzoek eindigt voor: 24 (3) Acorado x Cassini I, 35 (285) Indorado x Ahorn, 38 (512) Ovidius x Nimmerdor en 37 (119) Corland x Great Pleasure. Laatstgenoemde zal op kosten van de eigenaar het onderzoek vervolgen.

Patrick van der Meer en Gert van der Hoorn reden vanmiddag de zes dressuurhengsten, waarvan de 17 (639) Rousseau x Montecristo het onderzoek moet verlaten. De commissie besloot ook om de geblesseerde 3 (135) Dolany x Linaro door te sturen naar het voorjaarsonderzoek in 2007.

De volgende hengsten vervolgen het verrichtingsonderzoek, waarvan de eindbeoordeling op woensdag 29 november is:

2 (567) Ramon x Nimmerdor
6 (167) Flemmingh x Contango
8 (586) Rhodium x Jetset-D
9 (717) Sir Sinclair x Havidoff
13 (339) Krack C x T.C.N. Partout

20 (849) Flipper d'Elle x Le Plantero
23 (282) Indoctro x Ramiro
26 (472) Oklund x Hemmingway
27 (91) Clinton x Indoctro
28 (264) Indoctro x Concorde
30 (383) Lupicor x Landgraf I
32 (252) Holland x Iroko
34 (46) Casco x Corleone
39 (58) Cassini I x Lucky Lionell

(KWPN, persbericht)

Iemand ook foto's gemaakt? Of is iemand er geweest en kan er verslag van doen?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:36

Basvdv schreef:

Waarschijnlijk een keertje wedstrijd mee gereden in Belgie.....of Friesland... Clown

Friesland is nog steeds geen apart land Clown

Sja hij verteld het mij dus ik ga ervanuit dat het zo is Lachen Alleen dit gaat behoorlijk offtopic.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:41

Rousseau x Montecristo eruit....

En wat voor nut heeft het op kosten van de eigenaar vervolgen van de test? Hoopt ie dan dat ie toch ggk gaat worden?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:15

Ik hoop dat ze die Rousseau x Montecristo wel beschikbaar stellen - precies het bloed dat ik graag zie voor mijn merrietje...
Heb het dier verder nog nooit gezien - waarom is hij eruit gegaan?

Er is zeker geen enkele Rousseau over zeker voor het kwpn-onderzoek?

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:57

Suzanne F. schreef:
Rousseau x Montecristo eruit....

En wat voor nut heeft het op kosten van de eigenaar vervolgen van de test? Hoopt ie dan dat ie toch ggk gaat worden?

Het heeft wel een reden, volgens mij heeft het er iets mee te maken dat ze hem dan nog een keer opnieuw mogen aanbieden als de hengst de test uitloopt. Ik heb er afgelopen voorjaar iets over gehoord, dat was toen het geval met de de niro. Daarvan wisten ze ook al dat de hengst niet zou worden goedgekeurd maar lieten hem toch tot de laatste dag meelopen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:01

Menk schreef:
Het heeft wel een reden, volgens mij heeft het er iets mee te maken dat ze hem dan nog een keer opnieuw mogen aanbieden als de hengst de test uitloopt. .

Is er niet zoiets als een herkeuringscomm. maar dan moet ie natuurlijk wel de rit hebben uitgelopen.
Of is dat afgeschaft.?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:38

als hij het uitloopt mag hij geloof ik ook gestart worden in de hengstencompetitie...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:40

Suzanne F. schreef:

Er zijn eigenaren met een DUSDANIGE INVLOED dat ze door deze actie de goedkeuring alsnog AFDWINGEN. Geloof me.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:41

De eigenaren moeten toch altijd zelf de kosten van het onderzoek/test betalen Verward
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-11-06 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:41

weule schreef:
als hij het uitloopt mag hij geloof ik ook gestart worden in de hengstencompetitie...

Dat dacht ik niet. Dan moet ie volges mij bij een ander erkend stamboek aangekeurd worden. (Meestal lukt dat ook wel aangezien dergelijke eigenaren geen kans onbenut laten...)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:44

Pipo schreef:
De eigenaren moeten toch altijd zelf de kosten van het onderzoek betalen Verward

Mijn idee!
Dacht ik ook al te weten.

Misschien dat deze doordrammende/hoopvolle/wanhopige eigenaar nu iets méér moet betalen (examenkosten of zo)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:46

Voor dat geld kan je dat dier beter bij een goede ruiter neerzetten dan die Kees de Feijter en Gert van den Hoorn erop te laten butsen Bloos

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:00

wat een zonde dat die acorado eruit ligt

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:04

CGJ12 schreef:
Pipo schreef:
De eigenaren moeten toch altijd zelf de kosten van het onderzoek betalen Verward

Mijn idee!
Dacht ik ook al te weten.

Misschien dat deze doordrammende/hoopvolle/wanhopige eigenaar nu iets méér moet betalen (examenkosten of zo)...

Ja dat klopt de eigenaren moeten zelf de kosten betalen. Vast bedrag aan het begin, dus weg je geld als je hengst er na 2 weken uitligt!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:11

lievenr schreef:

Waarom? Weet niet of we daar als fokhengst nou zoveel aan missen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:14

@ CGJ.. Sinds 2/3 jaar is het voldoende om de verrichting uitgelopen te hebben voor het starten in de hengstencompetitie. Ik reed namelijk zelf ook een hengst die tot en met de examendag heeft meegelopen en die mocht ook de hengstencompetitie lopen.

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:18

jammer dat er nog geen verslagje staat, maar geloof ook niet dat er veel geweest zijn? iemand inmiddels al foto's van de springhengsten?

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:47

MissHIS schreef:
lievenr schreef:

Waarom? Weet niet of we daar als fokhengst nou zoveel aan missen.

ja ik ben ook een enorme acorado gek, mss daarmee Bloos

viel die dan niet goed mee MissHis?

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:20

Op papier viel ie me ook meteen op: Acorado x Cassini I Vingers aflikken
Heeft er iemand een foto van ?
Hoop dat er snel een verslagje mag volgen Lachen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:51

weule schreef:
@ CGJ.. Sinds 2/3 jaar is het voldoende om de verrichting uitgelopen te hebben voor het starten in de hengstencompetitie. Ik reed namelijk zelf ook een hengst die tot en met de examendag heeft meegelopen en die mocht ook de hengstencompetitie lopen.

Hmmmmmmm....
Ik geloof je, maar het blijft een vaag verhaal.

Hengsten die NERGENS zijn ingeschreven, en die NIET opnieuw zijn aangewezen die meelopen met de HC........ Nagelbijten / Gniffelen

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:58

Ik zeg ook niet dat deze meeloopt in de HC Knipoog maar het zou kunnen natuurlijk....

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:35

Wie van de springhengsten die nu nog mee lopen in het onderoek is volgens jullie ( de gene die geweest zijn ) de meest opvallende?