Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
omaxje schreef:maar het kan toch ook nog allemaal iets veranderen, naar mate de groei vorderd?
want heel vaak kloppen de verhoudingen nog niet bij veulens? bijv. mijn veulen (nr. 4 -> BLOOMINGDALES H), was de jongste van allemaal, en ik weet dat zij heel grote knieen & spronggewrichten heeft, maar dit kan toch nog veranderen?
Suzanne F. schreef:Terwijl veel mensen nu vanwege het afstammelingenrapport niet bij Florencio dekken.
haan schreef:Maar die kwamen (helaas) ook niet uit de betere merries, hoewel ik er ook mee eens ben dat een hengst moet verbeteren, maar Floris bij een merrie doen die beknopt is terwijl er toch een fokadvies werd gegeven dat Floris bij een langgelijnde merrie te doen, dan heb ik ook mijn twijfels bij de fokkers.
Suzanne F. schreef:
Misschien dat het volgende rondje van Floris veel beter wordt omdat de mensen nu echt bewust gaan kijken waar hij echt bij past en niet klakkeloos achter de 2 maal WK kampioen met het lieve hoofdje aanrennen ....
Suzanne F. schreef:Ben het met Venetia eens, (wat verrassend) veulens vallen me nog niet zo mee qua model.
Ruggen idd echt te gezonken en vind ze wat grof op de gewrichten ja. Die nummer 21 is leuk, uit wat voor moeder is die?
Suzanne F. schreef:Ben het met Venetia eens, (wat verrassend) veulens vallen me nog niet zo mee qua model.
Ruggen idd echt te gezonken en vind ze wat grof op de gewrichten ja. Die nummer 21 is leuk, uit wat voor moeder is die?
Venetia: Ik zat er ook over te denken om hem eens op Lotje te gebruiken maar om nu ineens af te haken op een afstammelingenkeuring... we zijn immers ook blij met ons Florenciootje toch? Terwijl veel mensen nu vanwege het afstammelingenrapport niet bij Florencio dekken.
Moet wel zeggen dat de mindere punten niet echt fijn bij mijn merrie passen, bovenlijn moet goed zijn.
Suzanne F. schreef:haan schreef:Maar die kwamen (helaas) ook niet uit de betere merries, hoewel ik er ook mee eens ben dat een hengst moet verbeteren, maar Floris bij een merrie doen die beknopt is terwijl er toch een fokadvies werd gegeven dat Floris bij een langgelijnde merrie te doen, dan heb ik ook mijn twijfels bij de fokkers.
Hmm ja maar het fokadvies om Floris te doen bij wat klassieke grovere merries is ook niet goed uitgepakt, de besten bleken nu uit bloedmerries te komen, fokadvies aangepast: de merries dienen bloed te vertonen.
Dat kan je fokkers niet kwalijk nemen toch?
Misschien dat het volgende rondje van Floris veel beter wordt omdat de mensen nu echt bewust gaan kijken waar hij echt bij past en niet klakkeloos achter de 2 maal WK kampioen met het lieve hoofdje aanrennen met elke kromme merrie die er rondloopt.
Maar er zullen beduidend minder dekkingen komen aankomend jaar.
Suzanne F. schreef:haan schreef:Maar die kwamen (helaas) ook niet uit de betere merries, hoewel ik er ook mee eens ben dat een hengst moet verbeteren, maar Floris bij een merrie doen die beknopt is terwijl er toch een fokadvies werd gegeven dat Floris bij een langgelijnde merrie te doen, dan heb ik ook mijn twijfels bij de fokkers.
Hmm ja maar het fokadvies om Floris te doen bij wat klassieke grovere merries is ook niet goed uitgepakt, de besten bleken nu uit bloedmerries te komen, fokadvies aangepast: de merries dienen bloed te vertonen.
Misschien dat het volgende rondje van Floris veel beter wordt omdat de mensen nu echt bewust gaan kijken waar hij echt bij past en niet klakkeloos achter de 2 maal WK kampioen met het lieve hoofdje aanrennen met elke kromme merrie die er rondloopt.
Maar er zullen beduidend minder dekkingen komen aankomend jaar.
Citaat:Hmm ja maar het fokadvies om Floris te doen bij wat klassieke grovere merries is ook niet goed uitgepakt, de besten bleken nu uit bloedmerries te komen, fokadvies aangepast: de merries dienen bloed te vertonen.
Sjuimpje schreef:Sinds gisteren zijn wij eigenaar van een Santano merrietje met wel een hele fijne bovenlijn
CGJ12 schreef:Suzanne F. schreef:Terwijl veel mensen nu vanwege het afstammelingenrapport niet bij Florencio dekken.
Dit verrast je toch niet hoop ik?
Floris is een ongewenste allochtoon, dus dat rapport lag al een jaartje klaar...
Dutch Dormello was daarentegen een hengst die "onverwacht" werd ingeschreven. Het publiek had er minder vertrouwen in dan het KWPN, en promt komt het KWPN met een "goede" rapportage om haar eerdere bevindingen van de hengst kracht bij te zetten...