voorselectie van het WK voor jonge dressuurpaarden WIE??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: voorselectie van het WK voor jonge dressuurpaarden WIE??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:49

Hmmm Hendrik2 is of een schaduwaccount of een insider... Haha!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:51

Haha!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:52

Gaaf hoor voor die jonge meiden!!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:02

meppie schreef:
Weet iemand wie er allemaal door zijn?

Citaat:
Selectie WK jonge dressuurpaarden bekend 11-07-2006

Na afloop van de selectie/training die plaatsvond op maandag 10 juli jl. is de selectie die het KWPN gaat vertegenwoordigen op het WK voor jonge dressuurpaarden bekend.

Bij de vijfjarigen zijn geselecteerd:

Game Boy (v.Gribaldi uit Monique van Pion) gefokt door C. Harthoorn uit ’s Gravenpolder.
Ruiter: Hans Peter Minderhoud.

Up Seven (v.OO Seven (RubinsteinI) uit Niniek STV keur sport(dressuur) van Jazz) gefokt door Stoeterij ’t Vierspan uit Handel.
Amazone: Florentine Rootveld.

Uphill (v.Oscar uit Naomi Ceroon ster van Apollonios xx) gefokt door G.W. van Norel uit Wapenveld.
Amazone: Emmelie Scholtens.

Uptown (v.Kennedy uit Carina elite preferent prestatie sport (dressuur) van Ubis) gefokt door A. Jurrius uit Landhorst. Ruiter: Hans Peter Minderhoud.

Uzzo (Ursio) (v.Lancet uit Orlandaise van Indoctro) gefokt door A. Schonewille uit Pijnacker.
Ruiter: Patrick van der Meer

Reservecombinatie vormen Hub Houben en Ukkie (v.Jetset-D uit Honey ster van Aktion) gefokt door H.J. van Tienen uit Obbicht.
Bij de zesjarigen zijn de geselecteerden:

Hexagon’s Truppa (v. Rubiquil (Rubinstein I )uit Ninalda ster van Rinaldo) gefokt door P. Westveer uit Kapelle.
Amazone: Thamar Zweistra.

Hyperion’s Tanirma (v.De Niro uit Manirma ster van Inspekteur) gefokt door Stal Van den Top B.V. uit Kootwijkerbroek. Amazone: Sarah van Fessem.

Tolando (v.Krack C uit Narina elite sport(dressuur) van Rubinstein) gefokt door W. Wijnen uit Berlicum NB. Ruiter: Edward Gal.

Toricelli (v.Florestan I uit Nudaula elite sport (dressuur) van Pion) gefokt door Stoeterij Het Maalwater uit Oude Niedorp. Amazone: Lotje Schoots.

Twinkel R (v.Freestyle (v. Florestan I) uit Olente van Hamlet) gefokt door E. Rijsdijk uit Zutphen.
Ruiter: Willem Jan Schotte.

Reservecombinatie vormen Patty Zwang en Tip Top (v.Jazz uit Manolite van Contango) gefokt door H. van Helvoirt uit Rosmalen.
Het WK zal plaatsvinden van 3 tot en met 6 augustus in het Duitse Verden.

KWPN Persbericht-overname toegestaan

<<<

Waar zijn al die "nieuwe fokkers" ??
Laatst bijgewerkt door ceasario op 11-07-06 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:12

Die komen er niet tussen want die hebben geen vriendjes bij het KWPN... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:28

Lynne81 schreef:
hahaha ja ik hoop het!!! Nou ik vind zelf dat er teveel gevraagd word van die jonge paarden.. Eerste instantie wilde ik niet meedoen omdat ik mijn paard niet zo aan het lopen heb en wil hebben. Het is allemaal al zo verzameld en gedragen en zo half zweef drafje erin. Oftewel zo in de benen!! Eigenlijk vind ik dat een 5 jarige lekker voorwaarts moet bewegen. Ik ben daar nog helemaal niet mee bezig met dat terug rijden.. Uranium mist daar ook wel wat kracht in. Maar ja over een jaar... ohhh hahaha Gaat helemaal goed komen! Ik ga mijn best doen en heb zeker dingen geleerd van de selecties.

Wel goed dat je dit zegt, des te krommer vind ik het dat ze voor de basis wel de leeftijd zo op hebben getrokken! Goed hoor, maar dan moeten ze dat misschien voor het WK ook doen. Gewoon M niveau voor de 5 jarigen en Z voor de 6 jarigen. Jammer dat je niet door bent, maar je bent wel een super ervaring rijker!! Ja

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:46

Iedereen bedankt voor het meeleven!!! Super tof!!! Haha! Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:20

Ja jammer Lynne,je hebt echt een Kwijlpaard :-}

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:32

Jammer Lynne, ik had graag nog extra aandacht aan je besteed Haha! Maar er staat je gelukkig nog genoeg moois te wachten met dit paard!

bendetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:00

Ik loop nu stage op de afdeling evenementen, en de persoon die iedereen moest bellen met het nieuws, heeft zich suf gebeld....

Toen ze vanmorgen nog een paar mensen moest bellen, vernam ze dat op bokt dus al iets stond... Dus bij de KNHS weten ze ook niet hoe snel dit naar buiten is gekomen... En de persoon die rond moest bellen, voelde zich best schuldig vanmorgen, omdat sommige het al wisten.

Maar volgens mij heb ik je zien rijden Lynne, zo af en toen mocht ik spieken.....
Zag er goed uit... maar het balen dat je niet door bent.....

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:48

hebben ze daar niet meer mensen dan die ff een telefoon kunnen pakken????

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:13

Apart..... hoe moeilijk is het om 18 mensen te bellen?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:52

Gitta1977 schreef:
Die komen er niet tussen want die hebben geen vriendjes bij het KWPN... Schijnheilig

Gelukkig weet jij wel beter.
De fokkers van de nieuwe generatie fokken met de verkeerde merries en de verkeerde hengsten, maar daar hadden we het in een ander topic al eens over.

Trouwens: de fokkers die hierboven staan doen dat ook niet met één merrie, maar vaak met 10 en meer tegelijk. Zoiets doet je kansen toch flink stijgen...... Ja

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:33

Ik weet inderdaad wel beter, daaromstaat er ook zo'n Schijnheilig achter... Bloos

De bekendere fokkers weten wat ze doen en dus hebben ze betere resultaten, bovendien fokken ze inderdaad met meerdere paarden tegelijk, dat is ook niet voor iedereen mogelijk (gelukkig).

Wat mij wel opvalt is dat je al een hele ruiter/amazone moet wezen om de aandacht van de heren te trekken. 80% die op de eerste selectielijsten stond was haast een 'bekende' ruiter/amazone.
Heb een beetje het idee dat als een wat mindere ruiter/amazone een dergelijk paard onder de kont heeft die lang niet zo ver komt als hetzelfde paard met Happie aan het stuur bijvoorbeeld.
Dus als ik zo'n paard zou hebben (of ik zou dénken dat ik er een zou hebben) dan ben ik eigenlijk min of meer verplicht die voor te laten stellen door een bekende ruiter/amazone... Inclusief bijbehorend prijskaartje. En dat begint dan het jaar ervoor al bij de PAVO Cup wil je er uberhaupt voor in aanmerking komen.

Correct me if I'm wrong... Bloos

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:36

Off-topic: ik ben benieuwd naar de 4-jarige San Remo's volgend jaar bij de PAVO Cup... Van de 32 aangeboden merries (tot nu toe dan he Bloos) op de keuringen zijn er 24 ster geworden (waarvan 1 met 100 punten voor de draf!!) en bij de CK's zijn er nu al 3 doorverwezen naar de NMK. Niet slecht voor een eerste lichting 3-jarigen... Knipoog

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:41

Alles in dit leven gaat om commercie...
De ruiters die jij beschrijft zijn toch ook niet voor niets professionals?? Het is gewoon keuzes maken. De een is hier goed in de ander daar! Ik laat mijn bakker ook brood bakken om het vervolgens daar te kopen.
Het is toch logisch dat een professional (bijvoorbeeld Happie) meer uit een paard kan halen dan ik of jij als amateur? Voor jezelf kun je dan uitmaken of je paard het waard is om hem/haar door een prof te laten trainen... Je bent het dus niet verplicht!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:00

Nee, dat weet ik ook wel en persoonlijk heb ik die ambities ook totaal NIET (voor de duidelijkheid Haha!). Maar stel je hebt zelf een leuk paard gefokt en rijdt landelijke wedstrijden op M/Z niveau en je wilt zelf je paard voorstellen in de PAVO Cup... Dan zou dat met goed fatsoen moeten kunnen, ook al ben je geen HPM. Kan ook wel natuurlijk maar de kans dat je door gaat is wel een stuk kleiner dan wanneer er een (semi)prof op zit, een naam doet ook heel wat... Je bent niet verplicht natuurlijk om je paard door een prof voor te stellen, maar als je in je eigen fokprodukt gelooft kun je er haast niet onderuit. Maar dat is mijn mening he... Je zult mij nooit ook maar één wedstrijd zien rijden dus als ik al van mening ben dat ik een goed paard heb moet ik zowiezo al een ruiter/amazone zoeken, dus ik heb die keuze niet...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:30

Gitta1977 schreef:
Wat mij wel opvalt is dat je al een hele ruiter/amazone moet wezen om de aandacht van de heren te trekken. 80% die op de eerste selectielijsten stond was haast een 'bekende' ruiter/amazone.
Heb een beetje het idee dat als een wat mindere ruiter/amazone een dergelijk paard onder de kont heeft die lang niet zo ver komt als hetzelfde paard met Happie aan het stuur bijvoorbeeld.
Dus als ik zo'n paard zou hebben (of ik zou dénken dat ik er een zou hebben) dan ben ik eigenlijk min of meer verplicht die voor te laten stellen door een bekende ruiter/amazone... Inclusief bijbehorend prijskaartje. En dat begint dan het jaar ervoor al bij de PAVO Cup wil je er uberhaupt voor in aanmerking komen.

Correct me if I'm wrong... Bloos

Ik denk dat dit echt niet altijd het geval is Gitta. Als jij je paard netjes rond kan sturen en er het maximale uit kunt halen op dat moment, dan hoef je geen bekende naam te zijn om geselecteerd te worden. Maar aangezien het merendeel van de ruiters de mogelijkheden zelf er niet voor hebben, zullen juryleden toch moeten gaan voor de ruiters en amazones die dit wél kunnen. En dat zullen dan vaak (dezelfde) bekende namen zijn.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:47

Nee, jij word ook wel geselecteerd VValar... Haha!

En het is ook zo dat een gedeelte zichzelf ook beter vind kunnen sturen dan het in werkelijkheid is, maar ja... Het is niet anders denk ik... Een paard wat goed loopt en netjes word rondgestuurd blijft toch wel leuk om naar te kijken, of het nou profs zijn of niet...

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:33

Florentine Rootveld is ook door en rijdt gewoon bij mij in de ring in de L2 op regionale wedstrijden. Is gewoon amateur.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:35

Pascha schreef:
Is gewoon amateur.

meisje is voor haar leeftijd al zeer profesioneel bezig.
heeft ook junioren gereden.
echt heel knap van haar!!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:36

Pascha schreef:
Florentine Rootveld is ook door en rijdt gewoon bij mij in de ring in de L2 op regionale wedstrijden. Is gewoon amateur.

Dat is een ander verhaal en dat zet ik hier ook niet neer... Bloos

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:29

Pascha schreef:

Is dochter van...
Namelijk Henriette Rootveld die in 1997 Levade reed met Paperboy en waar ze nog Lichte Tour mee heeft gereden. Florentine heeft hem overgenomen van mams.
Die ze nu rijd is gewoon een goed paard, geen twijfel over mogelijk.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:48

ja, ze is wel iets meer dan de doorsnee amateur. Ze rijdt met Paperboy Z2 en is nu ook door met dat paard naar de gelderse.Uiteraard ook met Up seven, in de L2. Maar dat was natuurlijk logisch Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:38

Gitta1977 schreef:
Nee, jij word ook wel geselecteerd VValar... Haha!

En het is ook zo dat een gedeelte zichzelf ook beter vind kunnen sturen dan het in werkelijkheid is, maar ja... Het is niet anders denk ik... Een paard wat goed loopt en netjes word rondgestuurd blijft toch wel leuk om naar te kijken, of het nou profs zijn of niet...

Haha muts, daar had ik het niet eens over Haha!

Maar idd, een goede ruiter + goed paard is prettig om naar te kijken. Dan maakt het mij niets uit wíe er nou op zit Lachen