Verrichtingsonderzoek hengsten 25-10-2005

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Basvdv

Re: Verrichtingsonderzoek hengsten 25-10-2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:08

ceasario schreef:

Kijk hier de punten maar.
van bv. de Now or Never die bij het kwpn niet welkom was voor de zoveelste keer.

Plaats 1
!!

Over hoog punten gesproken.

Dr. Bader van Gestut Celle lacht zich kapot..

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:14

Ik vind wel dat op de foto's de trainingsruiters allemaal een beetje zitten te trekken{ of het lijkt toevallig zo op alle foto's}. Op bijna geen enkele foto zie je een naar de hand toegereden paard.Eerder andersom,en ja het kan spanning zijn,maar aan de andere kant verklaart het ook waarom die paarden omhoog komen,als ze schrikken inplaats van opzij en daarna weer doorlopen.Dus dat over die karakters..ik weet het niet hoor..denk dat dit er een hoop mee te maken heeft.

supersambo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:57

Basvdv schreef:
De beslissing of een paard wordt aangemeld voor de voorselectie van Verden ligt bij de eigenaar.
En Jan Greve heeft de hengst simpelweg niet aangemeld. Het KWPN kan dan hoog en laag springen, maar de info die jij geeft is simpelweg niet juist.

Lag Remy toen ook niet in de kreukels ?

joostvangestel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:04

Hoi, kan iemand me nog uitleggen at dit met fokkerij te maken heeft? beoordeling van ruiters hoort volgens mij nog steeds bij rijtechnische problemen oid.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:09

Nou het heeft mischien met de cijfers van de karakters van de hengsten te maken.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:50

Laat mij even iets heel duidelijk lijken:

1) Dit topic behoort feitelijk te gaan over de fokwaarde van de hengsten

2) Of dat een verrichtingsonderzoek op jonge leeftijd al dan niet waarde heeft voor de selectie is een interessante discussie, die moeten we niet uit de weg gaan. Ik weet niet of die hier per definitie ter discussie staat, maar die discussie is wel al vele malen gevoerd.

3) De wijze waarop dat gebeurt is zeker interessant. Gelieve dan vooral met correcte informatie komen en niet van allerlei indianenverhalen in de lucht te strooien. Anders richt maar een gezellig roddelblad over paarden op.

4) Als jullie mensen van dierenmishandeling willen beschuldigen, is het wellicht handiger de dierenbescherming in te schakelen. Die kunnen dat eventueel beoordelen, zodat er eventueel iets aan wordt gedaan. Gekrakeel in een topic op een forum als dit gaat denk ik weinig echt resultaat opleveren. Als zelfs de dierenbescherming er niets aan doet, denk dan nog eens twee keer waar je het over hebt.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:00

Zo erg is het toch niet?

supersambo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:11

jij kunt ook aardig overdrijven joost

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:25

Joost kan het weten

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:33

Jan_VT schreef:
Citaat:
Verrichtingsonderzoek hengsten 25-10-2005

Groepsindeling voor beoordeling dressuurruiters

Morgen begint de officiële beoordeling van de hengsten die deelnemen aan het verrichtingsonderzoek in Ermelo om 08.00 uur. De dressuurruiters zullen alle hengsten testen op hun dressuuraanleg. De hengsten worden in groepen van twee of drie hengsten voorgereden te beginnen met de springpaarden. Als laatste zal cat.nr. 8, Florencio worden getest. Onderstaand de groepenindeling:

Met Florencio erbij. Welke gelukzak mag die gaan uitproberen?

Zijn er mensen hier op bokt die gaan kijken, en die ons op de hoogte kunnen houden?

Joost: Waar staat dat het topic alleen hoort te gaan over de fokwaarde van de hengsten? Het lijkt juist gestart om te praten over het verrichtingsonderzoek en alles wat daarbij hoort? (incl de verwachte fokwaarde van de hengsten natuurlijk )

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:18

joostvangestel schreef:
Hoi, kan iemand me nog uitleggen at dit met fokkerij te maken heeft? beoordeling van ruiters hoort volgens mij nog steeds bij rijtechnische problemen oid.

Toch vind ik het ruiterniveau bij een verrichtingsexamen zeer essentiele informatie.
Ik hoor jou wel anders piepen als die vent straks ook de Welshjes mag gaan testen in Ermelo..........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:21

joostvangestel schreef:

Gekrakeel in een topic op een forum als dit gaat denk ik weinig echt resultaat opleveren. Als zelfs de dierenbescherming er niets aan doet, denk dan nog eens twee keer waar je het over hebt.

DWR van het KWPN leest hier mee Joost. En die mag dit best even goed in zijn oren knopen.
De dierenbescherming kan zich daarentegen beter bezighouden met doelbewuste mussenmoord in Leeuwarden om een -voor de zoveelste keer- dom spelletje.............

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:26

Nicole: het forum heet fokkerij en afstamming

CGJ12:
- als al die hengsten even slechte ruiters krijgen, dan zijn ze toch allemaal even benadeeld? Misschien een punt voor kostenbesparing voor het KWPN. Alleen ruiters gebruiken met minder dan één jaar rij-ervaring, dan zien ze de resultaten ook vanzelf
- j a, DWR leest het wel. Toch denk ik dat als de politie op bezoek komt je meer teweeg brengt dan met een leuke post op een forum. Het forum is altijd wel goed voor publieke bewustwording. De mussenmoord zal wel niks aan gedaan worden, waarmee de hypocrisie van diervriendelijkheid dan weer aangetoond wordt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:23

Het is toch niet zo raar dat het ongenoegen over GvdH hier geuit wordt?

De eigenaren van de hengsten en degenen die er werkelijk belangen in hebben houden wijselijk hun mond wel omdat het anders over de rug van hun hengst gaat. De buitenstaanders die eventueel zitten na te denken over een dekking bij een jonge hengst willen graag zien wat het dier werkelijk in zijn mars heeft en hebben er dus weinig aan om de hengst verknooit te zien worden onder een onkundige ruiter.

Dit signaal mag mi best afgegeven worden richting KWPN (en aangezien DWR toch meeleest is dit er best een goede plaats voor)

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:31

annegti schreef:
Dit signaal mag mi best afgegeven worden richting KWPN (en aangezien DWR toch meeleest is dit er best een goede plaats voor)

Ik zou zelfs zeggen: de beste plaats.
Als je een briefje met je mening naar IDS stuurt plaatsen ze het geheid niet. Dat heeft AWvL recent ook nog weer ondervonden....

Mocht het rijden van gastruiter X iemand trouwens écht ongelooflijk irriteren, dan kan die wellicht wat regelen om te plaatsen op GeenStijl of zo.........
Daar kan je stoom afblazen........

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:40

Als 'het KWPN' op de tribune erbij gaat zitten, kunnen ze alle gesprekken meeluisteren die gaan over GvdH.
En zij zien toch zelf ook wel dat het er niet uitziet en weten toch ook wel dat iedereen het er over heeft?
Dat gestuiter dat doorzitten moet lijken, dat gekke geruk en gepluk, het ziet er niet uit!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:52

Tal schreef:
Als 'het KWPN' op de tribune erbij gaat zitten, kunnen ze alle gesprekken meeluisteren die gaan over GvdH.
En zij zien toch zelf ook wel dat het er niet uitziet en weten toch ook wel dat iedereen het er over heeft?
Dat gestuiter dat doorzitten moet lijken, dat gekke geruk en gepluk, het ziet er niet uit!

Ik heb er nooit op gelet, maar misschien staat er in de jaarrekening wel een sponsorbedrag van een onbekende sponsor opgenomen....
....... ik gok ook maar wat hoor........

bluehunter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 21:21

tot nu toe zijn er nog weinig bokkers als test ruiters gevraagd.. dat word je neit zo maar! en ik denk dat het een hele eer is . en dat die mensen stuk voor stuk een jonge hengst onder het zadel hadden en die mensen stuk voor stuk hun uiterste best hebben gedaan! een betje respect is denk ik heel erg op zijn plaats.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 21:23

Ik kan je er zo een noemen die het al gedaan heeft zelfs. Het ging ook niet om de mensen die er dagelijks op zaten en mee werkten.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 21:53

bluehunter schreef:
tot nu toe zijn er nog weinig bokkers als test ruiters gevraagd.. dat word je neit zo maar! en ik denk dat het een hele eer is . en dat die mensen stuk voor stuk een jonge hengst onder het zadel hadden en die mensen stuk voor stuk hun uiterste best hebben gedaan! een betje respect is denk ik heel erg op zijn plaats.

Je uiterste best doen is niet altijd voldoende.........

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:03

gevoel en zo

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:57

CGJ12 schreef:
Je uiterste best doen is niet altijd voldoende.........

Je haalt me de woorden uit de mond.

Het artikel van de Hoefslag over de finale van het onderzoek kopte heel pakkend met Anticlimax.
Beetje jammer alleen dat de proefleider de oorzaken in van alles en nog wat zocht, behalve in zijn eigen team.