Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sarabande schreef:Over afstand, je weet niet wat mensen die een paard zoeken aan kilometers maken, en
wat ze kunnen zeuren.
Een neutraal centrum waar ook heel neutraal de goede en minder goede dingen verteld worden. Waar ook tegen mensen gezegd wordt dat ze met dat bepaalde paard waarschijnlijk niet gelukkig zullen worden.
Het lijkt een utopie
...
Anya schreef:oh sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik bedoel afstand niet fysiek. Maar als afstand tot publiek en fokkers... Beiden moeten het vertrouwen hebben.
???
!!!Anya schreef:die negen paarden werd over 5 ronduit gelogen door de verkoper.
!!!Anya schreef:hallo, mag toch wel even dromen...
En dan weer over tot de orde van de dag... Ik ben nu al meegeweest naar zeker negen paarden kijken voor een lieve oudere recreatie-ruiter die gewoon het bos in wil. Ze wilde maar drie dingen
- betrouwbaar
- gezond
- niet ouder dan 10
ze heeft hem gevonden.. (hij is 11), maar van die negen paarden werd over 5 ronduit gelogen door de verkoper. Triest.
Anya schreef:Ze wilde maar drie dingen
- betrouwbaar
- gezond
- niet ouder dan 10

Anya schreef:hallo, mag toch wel even dromen...
En dan weer over tot de orde van de dag... Ik ben nu al meegeweest naar zeker negen paarden kijken voor een lieve oudere recreatie-ruiter die gewoon het bos in wil. Ze wilde maar drie dingen
- betrouwbaar
- gezond
- niet ouder dan 10
ze heeft hem gevonden.. (hij is 11), maar van die negen paarden werd over 5 ronduit gelogen door de verkoper. Triest.
sarabande schreef:De meeste fokkers komen niet verder dan een modderige buitenbak, die zijn overgeleverd aan de handel of dure trainers.
Tyrza schreef:Het is dan ook maar net wat je onder de definitie "moeilijk" verstaat.
Een profi zal daar vast wel wat meer oog en ervaring hebben dan een "leek".

sarabande schreef:Overigens ik zie hier veel amazones langskomen die ik, ondanks dat ze geen enkele eigen prestatie kunnen tonen, nog niet van anderen het, "dit paard lijkt me niet geschikt voor jou" zie accepteren.
Ro0sj schreef:Waar gaat dit echt over? Misschien beetje erg offtopic?