ceasario schreef:Ik persoonlijk denk dat je van de huidige volbloed met je vingers voor de warmbloedfokkerij af moet blijven in het kader van het OCd-onderzoek.
Totdat duidelijk vaststaat dat zij het niet zijn die de 30 % van de OCD mede op hun geweten hebben.
Maar de verdenking wijst wel in die richting.
Dit is weer gewoon uit de lucht gegrepen,lekker makkelijk om het EV als de boosdoener aan te wijzen.
Als dit ras OCD in de genen heeft, denk je nou werkelijk dat men zoveel dekgeld gaat betalen, zonder de hengsten hiervoor te gaan testen? Als t risico zo groot zou zijn?
Een redelijke hengst dekt voor ongv 2500 a 5000 euro, een groupe 1 hengst die grote koersen heeft gewonnen is de 1e 10 jaar bijna niet te betalen, alleen voor de echte rijke. Stormcat (usa) bv, daar betaal je 500.000 dollar voor.....
Het EV staat bekend om de harde, droge, glasharde benen......
En t verhaal over de oude type volboeds vind ik toch zeer ammuserend, Er bestaat geen oud type, je hebt 4 types,.. De sprinter, De myler, de middenafstander, en de stayer....
Ik zou zeggen, doe eerst eens huiswerk voordat je dit zomaar klakkeloos van iemand aanneemt.