Anya schreef:. Een paard herkent een ander paard met de neus.
.
Lijken paarden toch op mensen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zannekin schreef:Bij ons wordt de Fjord wel uitgestoten, en ponys zijn ze ook niet zo gek op.
Ik dacht effe dat de discussie was of branden nu wel of niet dierenmishandeling is? De act zelf dus.
Alane"]
die minster dat is die prsoon die door meerderheid van stemmen minster is geworden toch?
[/quote]
Volgens mij zijn zulke systemen al oud, nu kiest de partij gewoon de minister en dat is niet altijd de partij van de meeste stemmen.
[quote="Alane"]
Maar nu is brandmerken een ritueel? en die borden in de oren is overbodig dus brandmerken ook?
[/quote]
Ik vind die borden en rituelen helemaal niet overbodig: die zijn versiering, en mooi of niet dat moet je appreciëren.
[quote="Alane"]
Die mensen lopen tov "ons" eeuwen achter...
[/quote]
Vind ik wel niet zo respectvol. Wie loopt achter en wie loopt voor?
[quote="Alane schreef:Dat een paard niet in de groep past heeft nits te maken met het ras.... meer met de sociale status van dat betreffende dier...waarschijnlijk is die sociaal niet 100 en begrijpt de "taal" binnen die groep niet..
En dan kun je die Fjord wel een holsteiner of westfaal brand geven...echter zal dat dus absoluut geen verschil maken....
Zannekin schreef:Nu gaan ze gevangen gewoon chippen hoor in de nieuwe tijd. Ik zie het verschil in gevoel niet met branden.
SatansJewel schreef:Ik vind het heel goed dat brandmerken niet meer mag.
Chippen is veel beter.
ceasario schreef:Wij hebben ons KWPN paspoort binnen voor het veulen (zonder Chip)
En kunnen met gerust hart het veulen van eigenaar laten veranderen zonder op termijn aansprakelijk gesteld te worden voor letselschade die toegewezen kunnen worden ontstaan door chip.
o.a. Amerikanen eisen dat.
Alane schreef:Bij veel fokkers zijn de papieren van de merrie telkens "onderweg"![]()
Waarom zouden er claims teogewezen kunnen worden vanwege een chip in een paard wat ze gechipt hebben gekocht?
Ze hoeven het dier toch niet te kopen?
En een verborgen gebrek is het ook niet...staat in 3 talen in het paspoort of het betreffende dier gechipt is....
ceasario"]
Alane;
Wat wil je daar mee zeggen: de papieren zijn telkens onderweg.?
[/quote]
onderweg met de post van hot naar her, zonder papier geen chip...![]()
[quote="ceasario schreef:
Ze hoeven het dier toch niet te kopen?
Dat klopt vandaar.