Welsh Sportpony ronde 8; met een gouden randje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:20

Op de camera zie ik dat ze levendiger is. Actiever dan afgelopen dagen.
Dus ik heb goede hoop met deze beelden.
Vanmiddag zat er niet veel leven in, dus al zo blij met dit positieve verschil.
Mama Passie blijft de beste mama. Zo trots en blij met hoe ze alles doorstaat.

Lyona
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Welsh Sportpony ronde 8; met een gouden randje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:25

Ohhhh wat eng, ik duim mee! Klinkt voorzichtig iets positiever nu. Wat zal dat weer heftig en eng voor je zijn :knuffel:

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:32

Och nee die kleintjes kunnen zo snel ziek worden, ik duim dat het allemaal meevalt en ze snel weer opknapt!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:33

Ja enorm. Ook omdat ze het zo slecht toont. Voor een gemiddeld mens toont ze nog als een oké veulen. Maar ze is enorm apathisch en loom. Meer dat is lastig uit te leggen als je haar niet kent. Het bloedbeeld bevestigde wel wat wij vermoedde. Ze leek wat op te knappen. Nu twijfel ik. Maar ik houd haar gewoon in de gaten vannacht op de camera (en dan bedoel ik tussen een berichtje op bokt of een appje, zit ik fulltime camera te kijken)
In plaats van de hele dag plat, ligt ze nu alert half overeind. <3

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:37

Ik heb het ook meegemaakt, veulen dronk nog sprong nog rond, maar was wel echt slomer, ik heb ze toen opgeladen en op de scans zeiden ze 50% kans dat ie de nacht haalt zo ziek, puur op gevoel. Bleek een zeldzame darm bacterie te hebben. 5500 armer maar hij is nu bijna 5 en loopt goed mee in de sport al.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:37

Ohjee heel veel sterkte.
Als ze net wel even gedwarrelt heeft en nu weer slaapt. Kan ze wel al moe van het staan/spelen zijn.

Ziek zijn kost heel veel energie!
Hopelijk knapt ze snel op

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:39

Och toch...
Mijn duimen draaien mee! Heel erg om de kleine spruit zo ziek te zien natuurlijk. Hopelijk heel snel verbetering!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:51

Mer1980 schreef:
Ik heb het ook meegemaakt, veulen dronk nog sprong nog rond, maar was wel echt slomer, ik heb ze toen opgeladen en op de scans zeiden ze 50% kans dat ie de nacht haalt zo ziek, puur op gevoel. Bleek een zeldzame darm bacterie te hebben. 5500 armer maar hij is nu bijna 5 en loopt goed mee in de sport al.

Bizar hè? En leg dan maar eens uit wat je ziet en bedoelt. Want voor het oog zien mensen een oké veulen. Gelukkig een vee arts die ons kent en ons serieus neemt. En dat was dus niet voor niets, want de uitslagen waren ernaar dat er zeker iets speelt.
Hier was het vanmiddag niet meer dat oké veulen en was er ook door anderen een ziek veulen te zien. Mega spannende periode. Maar op de camera vind ik haar zeker beter dus ik kan in ieder geval op dit moment even adem happen. Aka met de ogen knipperen. Blijf ze natuurlijk in de gaten houden en bij echte twijfel gaan ze alsnog op pad.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:51

Oh nee he , dit hoort niet …. Hopelijk blijft ze de goede kant op gaan.

Veulens, ik vind ze prachtig. Maar ik begin er niet aan, veel te spannend.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:53

Excuus voor de warrende en misschien tegenstrijdige berichten. Het is zo lastig uitleggen allemaal.

En idd een veulentje fokken is niet makkelijk. Ik ben allang bekend met de risico’s, en neem het zeker niet als vanzelfsprekend.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:56

Ze kunnen ook echt opeens weer opknappen ook. Mijn veulen heeft nooit echt ziek ziek geoogd, bleef drinken ook en daarom is het ook zo duur geworden hij heeft er 5!!!! Katheters uit gesloopt a €250 ex BTW per stuk := maargoed hij is er nog en doet het super. Dus ik duim gewoon dat jouw veulen weer snel opknapt en je er op tijd bij was.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:57

Oh wat goed dat je gevoel volgt. En een veearts hebt die je gelooft en niet de overbezorgde surrogaatmoeder denkt te zien. Ik duim met heel mijn hart dat P… heel snel opknapt :+:

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:01

Ja wij hebben natuurlijk ervaring met Utrecht en en een duur veulen. Maar we willen met zulke veulens (oké, eigenlijk al onze veulens. Want die ene in Utrecht hebben we niet eens zelf gefokt en was pas 3 weken van ons!). Maar je wilt toch gewoon dat het goed gaat met de baby’s?
Dus ja. Welk veulen dan ook. Het ‘moet’ goed gaan. Je gunt elke baby een mega goede start dus daar ga je voor.
Vee arts was echt top. Heeft me getroost toen het nodig was. En een plan gemaakt toen dat nog harder nodig was.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:03

Heel fijn dat je veearts goed meedenkt! Ik zat in Emmeloord. Werd ook super geholpen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:20

Baby ligt nog veel. Maar niet meer volledig languit in coma. Dus een stuk allerter.
Nog wel veel slapen hoor. Maar in ieder geval koppie ‘overeind’.. aka ze ligt nog niet volledig plat..
Afbeelding

Ze leek toen straks fitter. Nu vind ik haar minder.