[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:16

Ladygiroc schreef:
Op dit moment is het natuurlijk alleen de CHK en ik zie een show in Roden maar komen er meerdere hengstenshows? Bij voorkeur meer zuidelijk?

Chk is wel mooi centraal dit jaar

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:17

rowindie schreef:
Als de hengst geen deklicentie heeft kan je er ook geen papier bij krijgen (bij t veulen). Ik meende dat tie een deklicentie moet hebben op t moment van dekken.

Ik neem aan dat ze wel in nederland geregistreerd is ivm regels omtrent ubn? Ik zou gewoon even contact opnemen met t nwpcs. Ik heb afgelopen zomer een pony in duitsland gekocht en die heb ik zonder problemen gewoon rechtstreeks bij t nwpcs in kunnen schrijven.

Je zou evt ook nog bij t wpcv kunnen inschrijven. Daar had ik ze eerst allemaal maar ivm keuringen toch maar naar t nwpcs overgeschreven. Als je echt keuringen wilt doen om ze ster etc te krijgen dan zou ik voor t nwpcs gaan.

Thanks voor je reactie, de fokker heeft de licentie inmiddels aangevraagd, dat hadden ze nog niet gedaan omdat het een jonge hengst is die volgens mij voor de eerste keer gedekt heeft.
Ze waren niet voornemens om de, nu mijn merrie dus :P te verkopen.

Ik neem aan dat dit dus nog wel goedkomt? Het zijn bekendere fokkers dus ik ga er van uit dat ze weten wat ze doen, ze gaf aan dat zodra het rond is ik de dekbon krijg.

Mijn merrie staat ingeschreven bij de WPCV, ik begreep ook dat dit dichterbij het moederstamboek in Wales staat. Ik heb in Wales gewerkt (lang geleden) en daar naar veel shows geweest, dus ik denk dat ik voor het WPCV kies.

Maar ik begrijp dat de merrie en of het veulen dan geen predikaten oid kan behalen?

YWC

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:36

Bij WPCV kan je merrie wel golden/silver ribbons winnen en dan 'golden/silver mare' worden.

Is ook een soort 'predikaat', maar geen ster, preferent, kroon ed. (zoals bij NWPCS)

Saul

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:44

hmm, dat vind ik dan ergens weer jammer.
Anderzijds zie ik mezelf momenteel met twee jonge kinderen ook shows/keuringen plat lopen.

Als ik zo kijk, spreekt het WPCV mij het meeste aan.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:01

Saul schreef:
hmm, dat vind ik dan ergens weer jammer.
Anderzijds zie ik mezelf momenteel met twee jonge kinderen ook shows/keuringen plat lopen.

Als ik zo kijk, spreekt het WPCV mij het meeste aan.

Mij persoonlijk ook.

Ik vind het WPCV meer aansluiten bij het moederstamboek WPCS in Wales (NWPCS leunt dan imho weer meer aan bij KWPN).

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:19

Wpcv kan prima, als je ze toch predikaten wilt laten behalen kan je ze later nog inschrijven bij t nwpcs. Ik heb de eerste 2 veulens ook via t wpcv gedaan. Nu net sinds een paar maanden bijna alles over naar t nwpcs omdat ik graag naar de keuringen met ze wil. Wpcv is overigens ook een stukkie goedkoper haha.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:25

Janinevv schreef:
Ladygiroc schreef:
Op dit moment is het natuurlijk alleen de CHK en ik zie een show in Roden maar komen er meerdere hengstenshows? Bij voorkeur meer zuidelijk?

Klopt alleen dat weekend geen mogelijkheid om te gaan. |(

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:23

Ladygiroc schreef:
[
Ladygiroc schreef:

Klopt alleen dat weekend geen mogelijkheid om te gaan. |([/quote]

Wat jammer! Het is hier letterlijk om de hoek. Kan er lopend heen :D moet eerst werken hopelijk kan ik optijd weg haha