veneri schreef:heeft ie geen veulenvriendjes eigenlijk? zie veel leuke filmpjes van hem voorbij komen, maar niet met andere veulens. is dat met een reden?
Ik heb de paarden aan huis staan en Y’ur is het enige veulen wat we gefokt hebben. Dus ik heb geen andere veulens staan. Daarbij vind ik hem nog te klein en kwetsbaar om te mixen met leeftijdgenootjes (hij is ruim 30 cm kleiner
) en hij heeft nog altijd moeite met temperatuurregulatie (vandaar zijn deken, maar hij oververhit dus ook nog makkelijk bij warmte). Al met al voor mij genoeg redenen om hem (nog) niet te mixen met andere veulens. Zodra hij iets groter is komt hij sowieso in onze kudde van een merrie van 6 en merrie van 18 samen met z’n mama. En hij kan, als dat nodig blijkt, ook bij onze buren en tevens goede vrienden ingeschaard worden met hun hengstveulen (die hier ook langs is gekomen, met de vergelijkingsfoto).Hij oogt heel groot en dapper, maar hij is nog maar slechts een meter hoog
de meeste zitten al rond de 1.20-1.30 van zijn leeftijd. Daarbij ben ik nog bang voor oververhitting bij flink spelen/kwallen, hij kan nogal tekeer gaan en ik denk met extra prikkels dat hij helemaal geen rem kent/heeft

Dus voorlopig moet hij het nog even stellen met z’n mama en door het hek heen contact met zijn halfzus en tante
SjonnieZ schreef:Heerlijk! Precies wat deze stuiterbal nodig heeft… een stuiterbal
Genieten he?
charootje schreef:Lekkere blote billen tijdens het spelen
Haha Jaa oooohhh.. de EJ is tergend langzaam met leveren deze keer, hij groeit er echt teveel uit
Sintara schreef:Hahaha yur krijg je nu alweeeer koude billen vent
Hij wilde gewoon stiekem een naveltruitje

Die heeft eerst vooral veel moeten afleren.