Against the odds, onze Y’ur!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 15:59

veneri schreef:
heeft ie geen veulenvriendjes eigenlijk? zie veel leuke filmpjes van hem voorbij komen, maar niet met andere veulens. is dat met een reden?

Ik heb de paarden aan huis staan en Y’ur is het enige veulen wat we gefokt hebben. Dus ik heb geen andere veulens staan. Daarbij vind ik hem nog te klein en kwetsbaar om te mixen met leeftijdgenootjes (hij is ruim 30 cm kleiner :j ) en hij heeft nog altijd moeite met temperatuurregulatie (vandaar zijn deken, maar hij oververhit dus ook nog makkelijk bij warmte). Al met al voor mij genoeg redenen om hem (nog) niet te mixen met andere veulens. Zodra hij iets groter is komt hij sowieso in onze kudde van een merrie van 6 en merrie van 18 samen met z’n mama. En hij kan, als dat nodig blijkt, ook bij onze buren en tevens goede vrienden ingeschaard worden met hun hengstveulen (die hier ook langs is gekomen, met de vergelijkingsfoto).

Hij oogt heel groot en dapper, maar hij is nog maar slechts een meter hoog :') de meeste zitten al rond de 1.20-1.30 van zijn leeftijd. Daarbij ben ik nog bang voor oververhitting bij flink spelen/kwallen, hij kan nogal tekeer gaan en ik denk met extra prikkels dat hij helemaal geen rem kent/heeft ~~}> ~~}>

Dus voorlopig moet hij het nog even stellen met z’n mama en door het hek heen contact met zijn halfzus en tante :o

SjonnieZ schreef:
Heerlijk! Precies wat deze stuiterbal nodig heeft… een stuiterbal *\o/*

Genieten he? <3 <3

charootje schreef:
Lekkere blote billen tijdens het spelen _O-

Haha Jaa oooohhh.. de EJ is tergend langzaam met leveren deze keer, hij groeit er echt teveel uit :') :')

Sintara schreef:
Hahaha yur krijg je nu alweeeer koude billen vent _O-

Hij wilde gewoon stiekem een naveltruitje :') :')

Rianne1807

Re: Against the odds, onze Y’ur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:44

Oh daar kan je toch uren naar kijken <3

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:59

Een pretletter is het :)

Ik zag bij de veulenverkiezing zijn geboortedatum. Hij is op mijn verjaardag geboren :D

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 17:36

Percy schreef:

Ik zag bij de veulenverkiezing zijn geboortedatum. Hij is op mijn verjaardag geboren :D

Echt heel erg, ik heb een typfout gemaakt. Het moet 02-07 zijn :o :o :o heb al getemd of ze het kunnen aanpassen :+

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 18:12

Potverdikkie, ik vond het net zo leuk :D

Hij is er niet minder leuk om :)

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 20:03

Geweldig :))

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 20:24

Hahaha hij zou het zo fijn vinden erin te bíjten. En net dat lukt de hele tijd niet met die skippiebal _/-\o_

Ik vind het zo iets bijzonders dat precies een veulen die zowat geen kansen had en zo’n vreemde start had, zo bomvol levenslust zit. Het is ook net of ‘ie intelligenter is dan een gemiddeld paard. Arabier zijn werkt natuurlijk ook mee wat dat betreft.

Mijn stem voor veulen verkiezingen heeft hij ook sws. <3
Voor mij is het dit jaar erg simpel zowel bij merrie als hengst veulen van het jaar. Al heb ik ook erg genoten van alle andere gedeelde ‘24 veulens hoor!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 21:34

Aaaaahh hoe hij zo zijn hoofd dan op die bal legt. Net of hij hem wil knuffelen. Wat heerlijk om te zien <3

En ik weet al welk veulen mijn stem krijgt. Los van zijn start vind ik hem ook echt heel knap! +:)+

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 21:34

lonniejj schreef:
Percy schreef:

Echt heel erg, ik heb een typfout gemaakt. Het moet 02-07 zijn :o :o :o heb al getemd of ze het kunnen aanpassen :+

Ze hebben het voor je aangepast. Had het doorgegeven

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 00:57

Ik wist niet meer wat voor geslacht mijn andere favoriete bokt veulen was maar dat is een merrie :) Nog nooit meegedaan maar nu heb ik 2 favorieten :D

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 10:10

Dat dekentje, echt geniaal. Hij ziet er superstrak uit zo met zijn blote billen..

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 14:20

Rianne1807 schreef:
Oh daar kan je toch uren naar kijken <3

Ik merk dat ik vaak moet haasten om op tijd te vertrekken voor mijn werk. Ik zit veeeel te veel bij deze kleine aap :))

Marigold schreef:
Hahaha hij zou het zo fijn vinden erin te bíjten. En net dat lukt de hele tijd niet met die skippiebal _/-\o_

Ik vind het zo iets bijzonders dat precies een veulen die zowat geen kansen had en zo’n vreemde start had, zo bomvol levenslust zit. Het is ook net of ‘ie intelligenter is dan een gemiddeld paard. Arabier zijn werkt natuurlijk ook mee wat dat betreft.

Mijn stem voor veulen verkiezingen heeft hij ook sws. <3
Voor mij is het dit jaar erg simpel zowel bij merrie als hengst veulen van het jaar. Al heb ik ook erg genoten van alle andere gedeelde ‘24 veulens hoor!

Je omschrijft het echt heel mooi, zo zie ik het namelijk ook precies. Deze kleine vent heeft echt zoveel levenslust. Nou is dat natuurlijk wel veulen-eigen, maar hij lijkt het wel echt een tikkel meer te hebben dan andere veulens die ik mee krijg dit seizoen. Dat intelligente herken ik (helaas :') ) ook, hij is echt soms té slim :')

Super lief dat jullie allemaal op Y’ur willen stemmen *\o/* <3

Melzazu schreef:
Aaaaahh hoe hij zo zijn hoofd dan op die bal legt. Net of hij hem wil knuffelen. Wat heerlijk om te zien <3

En ik weet al welk veulen mijn stem krijgt. Los van zijn start vind ik hem ook echt heel knap! +:)+

Soms deed hij het bewust, maar vaak ging het ook gewoon mis en deed hij maar alsof dit de bedoeling was :)) dat bal knuffelen :')

Yavanna schreef:
Dat dekentje, echt geniaal. Hij ziet er superstrak uit zo met zijn blote billen..

“I’m sexy and I know it” *-:) =:) :)ddd

En as usual; de turbo knop stond weeeeer aan vanmorgen

Is bamboe nog altijd de favoriete snack (ik ga de volgende keer even vragen of m’n partner filmt, hij komt namelijk hinnikend aangerend als ik bamboe ga knippen <3 )

En hij heeft vandaag vakkundig zijn deken aan de voorkant open gemaakt (klittenbandflap) en zo uit zijn dekentje gestapt >;) :)) :') :')
Afbeelding

En samen met mama <3

Afbeelding

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:51

Fart.. hahaha, geweldig kereltje..

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 15:07

Het word nu ook echt een knapperd. Was hij hiervoor ook wel uiteraard maar alles lijkt nu ook mooi in verhouding te komen <3

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 17:58

Ik heb nog nooit gestemd op de veulens maar dit jaar weet ik het wel, zowel het hengstveulen als het merrieveulen.
Allebei zulke doorzetters na een moeilijke start.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:03

Hij lijkt op mama. <3

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 19:43

Die laatste foto was zeker een lucky shot ... hij stond eens heel even helemaal stil :D

Dat rondsjezen is echt wel fenomenaal ! Hij lijkt het er echt bewust voor te doen, zo, om indruk te maken op jou ;)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 08:23

Je hebt ook van die hoezen voor om zo'n bal heen. Dan kan hij hem vast pakken. Lijkt me grappig als hij met die bal gaat lopen slepen.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 20:55

Yavanna schreef:
Fart.. hahaha, geweldig kereltje..

Die fartjes komen nu steeds vaker met z’n bokkensprongen :))

AvHdG schreef:
Het word nu ook echt een knapperd. Was hij hiervoor ook wel uiteraard maar alles lijkt nu ook mooi in verhouding te komen <3

Ja! Ik ben stiekem heeeeel trots op hoe hij uitgroeit nu. Vind hem qua bouw echt wel onwijs top. Ben heel benieuwd of hij zo doorzet *\o/*
En ik ben zoooo blij dat z’n voorhoofd in verhouding is nu :')

Percy schreef:
Ik heb nog nooit gestemd op de veulens maar dit jaar weet ik het wel, zowel het hengstveulen als het merrieveulen.
Allebei zulke doorzetters na een moeilijke start.

Dat is zo lief van je <3 <3

nevica schreef:
Hij lijkt op mama. <3

Maar echt he? Ik wilde zoooooo graag een “mini Rosa” misschien had ik die mini achterwege moeten laten? :')

Marilu schreef:
Die laatste foto was zeker een lucky shot ... hij stond eens heel even helemaal stil :D

Dat rondsjezen is echt wel fenomenaal ! Hij lijkt het er echt bewust voor te doen, zo, om indruk te maken op jou ;)

Whahahha ja dat was inderdaad een lucky shot omdat hij afgeleid was! Hij kan me op het moment niet met rust laten als ik in de buurt ben :)) dat bewust doen ben ik nu wel echt zeker van. Hij showt heeeel graag voor ons :))

YvonneV schreef:
Je hebt ook van die hoezen voor om zo'n bal heen. Dan kan hij hem vast pakken. Lijkt me grappig als hij met die bal gaat lopen slepen.

Oh! Weet je waar ik die kan halen? Dat wil ik zeker wel voor hem hebben :j

Y’urriepurrie update *\o/* *\o/* (inhaalpost, sorry voor de stilte, paar heeeeele drukke dagen gehad)
In het kader van rondsmijten:

En hier zie je goed hoe stout hij begint te worden met momenten

Racet hij nog steeds heel wat af

Als ik jou dan niet mag bijten, dan wel jouw telefoon?

En ja! Zijn nieuwe dekentje is binnen. Geen blote billetjes meer *\o/*

En dit bedoel ik dus met; ik kan niet zonder gespot te worden de paddock in komen :))

Past hij nu officieel onder de stokmaat *\o/*

Afbeelding

En waarom zou je in de paddock gaan liggen, als je ook voor de stal kan ploffen, in de zon?

Afbeelding

De bal blijft een succes *\%/*

Afbeelding

En een kusje voor jullie allemaal van vandaag <3

Afbeelding

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 22:27

Awww, zijn neusje <3 <3

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 22:28

Ow! Het wordt echt een brutaal boefje. Wat een heerlijk dier <3

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 10:02

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 11:26

lonniejj schreef:
nevica schreef:
Hij lijkt op mama. <3

Maar echt he? Ik wilde zoooooo graag een “mini Rosa” misschien had ik die mini achterwege moeten laten? :')

Oh oeps, je hebt het gejinxt. :o _O-

lonniejj schreef:
En een kusje voor jullie allemaal van vandaag <3

[ Afbeelding ]

Smelt. <3

Wat heeft hij ook een geweldig stoere roze deken. =:)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:12

Nou Lonniej, je hebt het getroffen, hij is echt uber eigenwijs. :j
Ik vind zijn roze deken echt goed passen, of vindt hij het zelf niet?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 23:45

Wat een charmeur, met energie voor 10.
Ik zou wel iets duidelijker gaan optreden qua grenzen stellen. Nu zijn die huppeltjes nog grappig, maar over een tijdje niet meer.
Ooit ervaring opgedaan met het beleren van een 'schattig' hengstje wat was opgegroeid als flessenveulen. Dat was toch een gevaarlijke apenkop. }:) Die heeft eerst vooral veel moeten afleren.