Twee kampen?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:14

zo is het!!!tijd voor een slotje na 14 paginas?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:23

Princess schreef:
zo is het!!!tijd voor een slotje na 14 paginas?

Ik denk dat men wil wachten tot er nog meer bokkers een bericht geplaatst hebben, want volgens mij wordt daar op gewacht. Ben alleen bang dat deze mensen daar geen behoefte aan hebben. Ik hoop dat de goede voornemens die in dit topic genoeg vernoemd zijn ook worden uitgevoerd. Zoals lovley al zei niet hopen maar doen, imo niet alleen een wijze les voor bokt maar ook voor t leven!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:24

Princess schreef:
zo is het!!!tijd voor een slotje na 14 paginas?


Kun jij wel tellen Verward Het zijn er al 15 Schijnheilig


Bloos

Maar het wordt wel tijd voor een slotje.... voordat de ruzies weer hoog oplaaien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:26

Dames,

Ik begrijp wel dat jullie het allemaal onzin vinden. Maar deze vetes spelen al heel erg lang. Een aantal mensen hebben hun goede wil hier getoond. Maar daar is nog geen reactie op gekomen. Dus daar is het wachten op. Ik denk dan ook dat het niet verstandig is om een slotje te plaatsen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:37

Het gaat in mijn ogen nog helemaal niet ver genoeg voor een slotje. Ik denk dat er al wel degelijk iets bereikt is met dit topic, maar helemaal 'klaar' is het nog niet. Daar is het wachten op en ik denk dat het niet meer lang gaat duren. Verder is dit een heel nuttige discussie. Zo zie je maar, op FA hoeft het niet alleen over paarden te gaan Tong uitsteken.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:40

Ik denk dus ook dat er wat bereikt is met dit topic.
Er wordt 'gepraat' door mensen. Ook al merk je dat misschien niet hier in dit topic. Al vind ik zelf dat er over het algemeen goede genuanceerde reacties worden gegeven.
En ook al wordt er nu niet meer zo 'constructief' gereageerd, waarom moet dit topic dan meteen op slot. Als het niet meer 'loopt' zakt het vanzelf weg.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:53

Nee geen slotje, het is wel een nuttig topic. (mits er iets met de dingen gedaan wordt!).

Ik heb het topic gevolgd, en vind dat het tijd wordt dat ik ook eens reageer. Hoewel het meeste natuurlijk al wel gezegd is inmiddels. Echt problemen met mensen heb ik niet, hoewel ik natuurlijk met de één beter kan opschieten dan de ander, dit komt ook voort uit diverse ontmoetingen met mensen waardoor je toch anders tegen hem/haar aan gaat kijken. Dat is ook het nadeel van internet, dat je iemand onvoldoende kent om precies te kunnen weten wat diegene bedoeld met de opmerking, en deze kunnen dus op meerdere manieren worden opgevat.
Ik vind wel dat je hier al snel in een "kamp" wordt gedrukt. Ik krijg vaak het gevoel dat ik in het hokje "KWPN fans met oogkleppen" wordt gedrukt. Dit is geheel onterecht, omdat ik mij beslist niet blind staar op het KWPN, heb ook merrie door niet KWPN goedgekeurde hengst laten dekken, ben geïnteresseerd in andere stamboeken etc. Maar aan de andere kant: ik heb natuurlijk niet voor niets het KWPN logo als avatar! Ik ben trots op het KWPN paard, maar dat betekent niet dat ik het overal mee eens ben en dat ik ontken dat andere stamboeken ook hele goede dingen en soms nog wel betere dingen en/of paarden hebben.
Maar goed, ik denk zelf soms ook wel eens in hokjes, dus laat ze mij maar lekker in het KWPN-hokje plaatsen Lovers . Ik weet zelf wel hoe het precies zit, en dat mijn interesse voor de fokkerij veel groter dan alleen binnen het KWPN is.
De topics van Anna42 en Ceasario volg ik de laatste tijd eigenlijk weinig. Dit komt beslist niet doordat ik het niet interessant en leerzaam vind, maar door de manier waarop mensen ermee omgaan en de manier waarop hun "waarheid" wordt uitgelegd. Wat door anderen ook al is gezegd, wordt er teveel zwart-wit gedacht. Òf je gelooft in het evenwichtsskelet/lendenmechanisme, óf je gelooft er niet in (en dan ben je dom en heb je geen verstand van de fokkerij). Een tussenweg lijkt bijna niet mogelijk. Ik ben best geïnteresseerd in de theorie van Anna42, voor zover ik het heb gevolgd zit er ook zéker een kern van waarheid in zijn verhaal, maar dat hele gedoe er omheen hangt me dermate de keel uit dat ik zijn topics liever omzeil. Want dat is toch een eindeloze discussie tussen de voor- en tegenstanders van die theorie, die de sfeer behoorlijk verpest. Ik erger mij er ook mateloos aan dat vele interessante topics ook op die manier verpest worden. Nogmaals, het lijkt me heel interessant en leerzaam maar ik vind dat Anna42 te weinig open staat voor andere "waarheden" en dat je bij twijfel over de theorie al snel in het hokje "dom, kortzichtig en niet objectief" wordt geplaatst. Kijk, op die manier hoeft het niet van mij! Ik ben nu eenmaal geen type die alles klakkeloos over neemt, dus ik zet ook vraagtekens bij sommige dingen uit die theorieën. Maar daar leer je van, zoals Ceasario ook al aangaf. En dat is precies wat ik wil, dingen leren over de fokkerij! Het is immers mijn grote passie! Maar als de theorie-aanhangers wat minder stug zouden zijn en alles wat duidelijk zou worden uitgelegd, zou het al een heel ander verhaal zijn. Die kilometerlange teksten in het Nederlands of buitenlands hoeven voor mij echt niet. Dat nodigt niet uit, die stugge houding wekt mensen sowieso al in het harnas.
In het begin dat ik Bokt kwam, was er ook al sprake van "kampvorming". Als ik bijvoorbeeld een bericht plaatste "tegen" Sarabande, kreeg ik meteen een PB van de "tegenpartij" met complimenten, en vice versa. Dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor de sfeer. Bovendien ben ik niet snel tegen iemand, maar wil ik de boel graag objectief beoordelen en nogmaals dan neem ik dingen niet altijd klakkeloos over.
Ook word ik wel eens beoordeeld op de slechte prestaties van het KWPN-team op de WBFSH-kampioenschappen voor Young Breeders afgelopen zomer. (door Ceasario). Dat vind ik echt lager dan laag, want hij weet niet hoe dat kampioenschap verliep (hoe alles werd beoordeeld etc), en ik word er wel op aangekeken. Het zijn allemaal van zulke dingen die de sfeer verpesten. En dat is hartstikke jammer, want ik probeer van iedereen wat te leren en Bokt is daarbij een handig medium. (Hoewel er natuurlijk niets op kan tegen de praktijk of bezoek aan de fokkers van de oude garde!).

Goed, een heel verhaal, maar ik hoop ook echt dat er wat verandert op F&A. Ik hoop dat Anna42 en zijn aanhangers wat meer gaan openstaan voor "andere waarheden", en niet elke mogelijkheid met beide handen aanpakken om weer hun theorie naar voren te schuiven. Met een vriendelijkere houding, meer begrip voor de tegenpartij en betere uitleg kom je namelijk véél verder. En ik sta er echt wel voor open.
Natuurlijk ligt "het probleem" niet alleen bij Anna42/Ceasario/aanhangers, er zijn meer mensen die de sfeer verpesten. Wellicht heb ik mij daar zelf ook wel eens schuldig aan gemaakt, al kan ik me zo snel geen voorbeeld voor de geest halen (hoewel, tegen Pipo ben ik niet altijd braaf geweest in het verleden Haha! ). Dingen worden te persoonlijk opgevat of aangepakt, en mensen worden te snel in een hokje gedrukt (en probeer daar maar eens uit te komen!). Dat is erg jammer, want de meeste mensen beoordelen elkaar op uitspraken op dit forum, die op meerdere manieren kunnen worden opgevat, en vaak niet zoveel zeggen over het persoon zelf. Maar dat heb je nu eenmaal met internet. Ik heb een aantal mensen van Bokt/F&A ontmoet en dan kijk je toch weer anders tegen zo´n persoon aan, in zowel negatieve als positieve zin is dat mogelijk.
Maar zoals Joost ook altijd al zegt: fokken gaat niet over mensen, maar over paarden! Paardenfokkerij is mijn grote passie, en ik vind het hartstikke leuk om deze passie te delen met andere mensen (al dan niet op internet), en ik hoop dus ook echt dat we hier (weer?) een gezellig en vooral leerzaam forum van kunnen maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:34

MissHIS schreef:
(hoewel, tegen Pipo ben ik niet altijd braaf geweest in het verleden Haha! ). !


Dat probleem was toch vlot uitgesproken met een paar pbtjes en wat msngesprekken?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:37

Pipo"]
[quote="MissHIS schreef:
(hoewel, tegen Pipo ben ik niet altijd braaf geweest in het verleden Haha! ). !


Dat probleem was toch vlot uitgesproken met een paar pbtjes en wat msngesprekken?
[/quote]

Ach, nu slaan we elkaar per msn de hersens in Haha! Knipoog Haha! , maar daar hebben de Bokkers gelukkig geen last van!

Schijnheilig

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:47

Citaat:
Ook word ik wel eens beoordeeld op de slechte prestaties van het KWPN-team op de WBFSH-kampioenschappen voor Young Breeders afgelopen zomer. (door Ceasario). Dat vind ik echt lager dan laag, want hij weet niet hoe dat kampioenschap verliep (hoe alles werd beoordeeld etc), en ik word er wel op aangekeken.



Wat is het verschil Miss His, tussen bovenstaande of een Anna of Sjef Janssen door de mangel halen of noem maar op.

De sfeer wordt ook bepaald door opmerkingen die voor sommige als normaal zijn en voor andere een brug te ver.

En om die te stoppen krijg je zulke afzeikerij zoals in de quote omschreven.
Aktie geeft nu eenmaal reaktie.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:04

ceasario schreef:
Citaat:
Ook word ik wel eens beoordeeld op de slechte prestaties van het KWPN-team op de WBFSH-kampioenschappen voor Young Breeders afgelopen zomer. (door Ceasario). Dat vind ik echt lager dan laag, want hij weet niet hoe dat kampioenschap verliep (hoe alles werd beoordeeld etc), en ik word er wel op aangekeken.



Wat is het verschil MissHIS, tussen bovenstaande of een Anna of Sjef Janssen door de mangel halen of noem maar op.

De sfeer wordt ook bepaald door opmerkingen die voor sommige als normaal zijn en voor andere een brug te ver.

En om die te stoppen krijg je zulke afzeikerij zoals in de quote omschreven.
Aktie geeft nu eenmaal reaktie.


Mensen persoonlijk aanvallen is niet de bedoeling. Wat is de toegevoegde waarde van een dergelijke opmerking?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:12

Wat is de toegevoegde waarde van een dergelijke opmerking?

Dat zal dan wel de begrips verwarring zijn.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:18

MissHIS schreef:
Dat vind ik echt lager dan laag, want hij weet niet hoe dat kampioenschap verliep (hoe alles werd beoordeeld etc), en ik word er wel op aangekeken.


Hoi, hier zit iets in, qua miscommunicatie. Ik denk dat hij niet weet waar hij het over heeft, dus hoe kan die opmerking in hemelsnaam "lager dan laag" zijn?

Maar goed, je hebt hier wel je gevoelswereld ingelegd, en dat wilden we ook wel Knipoog

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:22

Joost je hebt gelijk, maar daarom snap ik ook niet waarom hij zo´n opmerking plaatst.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:32

MissHIS schreef:
Joost je hebt gelijk, maar daarom snap ik ook niet waarom hij zo´n opmerking plaatst.


Dat is waarschijnlijk het korte geheugen.

Je bent beledigd over de opmerking zoals je genoemd hebt.

Deze opmerking is niet zo maar dooor mij gedaan alles een soort van, ha ha.

Deze opmerking is geplaats op een opmerking van jouw aangaande een onderwerp.
En daar zal deze reaktie opgekomen zijn .
Zulke reaktie komen niet zo maar uit de lucht vallen.

Nogmaals wanneer iemand getreiterd wordt of zo dat beleefd.
Dan kun je van sommige mensen reaktie verwachten die net zo pijnlijk kunnen over komen.
Met het doel de zelfde beleving te ondergaan zoals de ander dat ook ondergaat.

Sommige lopen weg. Ik niet.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:40

joostvangestel"]
[quote="MissHIS schreef:
Dat vind ik echt lager dan laag, want hij weet niet hoe dat kampioenschap verliep (hoe alles werd beoordeeld etc), en ik word er wel op aangekeken.


Hoi, hier zit iets in, qua miscommunicatie. Ik denk dat hij niet weet waar hij het over heeft, dus hoe kan die opmerking in hemelsnaam "lager dan laag" zijn?
[/quote]

Hmmm dat klopt niet helemaal Joost. Hij weet niet waar hij het over heeft aangezien hij er niet bij was (en dus niet kan weten WAAROM het niet goed ging), maar daarom kan een dergelijke opmerking (over DAT het niet goed ging) nog wel lager dan laag zijn?

In het midden gelaten of hij het zo gezegd/bedoeld zou hebben Knipoog .

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:46

ceasario schreef:
Nogmaals wanneer iemand getreiterd wordt of zo dat beleefd.
Dan kun je van sommige mensen reaktie verwachten die net zo pijnlijk kunnen over komen.
Met het doel de zelfde beleving te ondergaan zoals de ander dat ook ondergaat.

Sommige lopen weg. Ik niet.


Ik heb dat getreiter niet gezien terwijl ik je opmerking toendertijd wel gezien heb.
Hoe dan ook vind ik bovenstaande een zeer onvolwassen houding.
Als iedereen zo'n houding aan gaat meten van 'wat jij kan, kan ik beter' zal het nooit meer goedkomen hier.
Ik heb het al voorbij zien komen hier: Wat u niet wilt dat uw geschiedt doe dat ook een ander niet.

Als je dat niet kunt opbrengen is weglopen wat mij betreft een stuk volwassener dan terugtreiteren.

E.e.a. maakt het voor mij wel duidelijker waarom ik me vaak irriteer aan jouw berichten hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:00

ThePast03,

Met jou reacties praat je ook niet veel uit. Je reageert ook verwijtend naar anderen toe. Compleet in de aanval over wat anderen fout doen. Jij steekt ook het beschuldigende vingertje naar anderen toe.

Waarom probeer je het niet eens om te draaien?

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:03

Pipo schreef:
[*olduser*],

Met jou reacties praat je ook niet veel uit. Je reageert ook verwijtend naar anderen toe. Compleet in de aanval over wat anderen fout doen. Jij steekt ook het beschuldigende vingertje naar anderen toe.

Waarom probeer je het niet eens om te draaien?


Dan moet ik eerst weten waar anderen zich bij mij aan irriteren? Ik wil dat graag weten hoor, daar is dit topic juist voor opgestart.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:05

okej pagina 14, maar ik was de eerste op de 15e pagina dus vandaar!!!
ik kreeg net een pbtje dat dit nog lang niet is uitgepraat en dat we doorgaan tot de 250 paginas!!!dus mense brand los!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:05

Negativiteit alom. Maar misschien lees ik dat verkeerd. Dat zou natuurlijk heel goed kunnen!

Maar ik krijg het gevoel dat jij alleen reageert als er al herrie is. Niet inhoudelijk met argumenten komen maar alleen op topics om te trappen.

But correct me if I am wrong!

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:06

Sorry, na pagina 13 heb ik het opgegeven en ben gestopt met lezen. Wow! Ik wil eigenlijk alleen maar kwijt dat ik dus 1 van die mensen ben die graag wil leren over fokkerij & afstamming. Als er dus een "minder bekende" bokker reageerd in een topic van een "bekende" bokker zou het leuk zijn als er ook eens op het antwoord/mening gereageerd zou worden van de "minder" bekende bokker. Heb vaak het idee dat de mensen die het allemaal nog moeten/willen leren aan de kant geschoven worden. Heb het zelf ook al eens ondervonden. Het zijn vaak 1 en dezelfde mensen die je dan alsnog via pb verder helpen, zou toch zonde zijn als we alles wat we weten niet met elkaar kunnen delen, stel je voor dat je wat van een ander kan leren.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:07

Pipo schreef:
Negativiteit alom. Maar misschien lees ik dat verkeerd. Dat zou natuurlijk heel goed kunnen!

Maar ik krijg het gevoel dat jij alleen reageert als er al herrie is. Niet inhoudelijk met argumenten komen maar alleen op topics om te trappen.

But correct me if I am wrong!


Dat zou nu echt het laatste zijn wat in me op zou komen.
Waar haal je dat vandaan, heb je daar voorbeelden van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:15

ThePast03 schreef:

Dat zou nu echt het laatste zijn wat in me op zou komen.
Waar haal je dat vandaan, heb je daar voorbeelden van?


Ik ben niet zo zoekerig naar oude quotes. Maar bij mij komt het zo over. Daarom zei ik ook......correct me if am wrong!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:18

Pipo schreef:
Ik ben niet zo zoekerig naar oude quotes. Maar bij mij komt het zo over. Daarom zei ik ook......correct me if am wrong!


Dan kom ik blijkbaar verkeerd op jouw over.
Als ik dat zou doen ben ik de eerste die dat ook toe zou geven.
Ik ben zeker niet iemand die de strijd uit de weg gaat, maar zal nooit bewust zelf de strijd opzoeken.