De laatste 4 foto's is mijn hengstje van Mangold!

Maar zou heel erg graag een kopietje van hem in merrie vorm erbij willen. Houden hem wel aan als hengst voor de HK, onwijs blij met hem.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marjolein88 schreef:Ja leuk Annash dat je weer terug bent en dit jaar weer een veulentje gaat fokken. Precies gewoon kijken wat de combinatie doet!
absque_dubio schreef:Ik dacht dat er bij het nwpcs nergens op getest wordt? Behalve dna onderzoek. Zelfs het sperma onderzoek is vrijwillig toch?
Annash schreef:Dankjewel Quir! In dat opzicht ben ik dan wel weer een leek.![]()
Merrie waar ik mee mag fokken is sowieso PROK, dus aan de foto's gaat het niet liggen. Nog niet WFFS getest maar ik denk dat het goed zit gezien de combinaties die een eerdere eigenaar gemaakt heeft.
marjolein88 schreef:Buiten NRPS en NF(alleen myotonie)om wordt in de hengsten selectie nergens getest of gerontgend.
Daarom doen wij dat bijv gewoon zelf. Maar eigenlijk andere hengstenhouders niet.
Over de dragers....
Kunnen misschien wel geen last hebben, maar op een gegeven moment krijg je een steeds grotere groep wat drager wordt... en wordt de vrije groep langzaam aan kleiner. Lijkt me niet de bedoeling.
Je wilt populatie gewoon gezond houden. Dus waarom als je kan testen en kan selecteren op "vrij"... zou je dat niet doen?
salatiga1995 schreef:@Marjolein is het mogelijk te testen via NRPS? Of alleen voor hengsten dan?