Zes shetlandveulentjes in de maak.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:06

Arianne schreef:
Ah, fijn even meningen van mensen die die pony niet elke dag zien. Bedankt dames!
Haha, daar ga ik voor Jobamara ;-) Ik vind wachten ook niet erg hoor, als ik maar zeker wist dat er een veulen komt :o En voor Petra vind ik het inderdaad nog veel vervelender. Wij hebben al veulens in de wei, en voor haar is het de aller- aller- allereerste; kijk je nog zoveel meer naar uit dan wij al doen. Laat die maar eerst komen!!!

:o Lief!

En bekijk ook maar zo, die valse alarmen doet Nouk ook! En dat overdragen ook!
En als dat dan nou DE tekenen zijn voor een merrie Arianne?! _/-\o_
Ik vind zijkant ook drachtig ogen!

Bimmetje

Re: Zes shetlandveulentjes in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:00

Twijfels bij jullie. Pfff
Ellende!! Haha

Maar in mijn ogen ook een drachtige buik hoor!
Maar even afwachten maar. :j

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 02:03

Ik twijfel.. Niet wat je wil horen misschien. Sorry haha. Maar heb ze wel vaker zo gezien en die waren niet drachtig.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:17

Heb je nog een update voor ons? Nog aan het twijfelen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:22

Ik twijfel ook, gezien haar hals is ze best vet. Daar kan je ook drachtig door lijken met zo'n bescheiden buik.

RobinMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:58

Zou leuk zijn als ze drachtig is maar eens met twijfelende mensen hierboven. :)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 14:11

Sorry, door omstandigheden even niet zo actief op op bokt. Ik zal voor dit topic beterschap beloven :P

Yep, we weten dat er ook genoeg merries zijn die dragend lijken door dikte. Onze drachtige merries hebben het niet bepaald slecht hier :D dus als ze dan toch vergooid hebben zie je ze toch dik worden/blijven. Als ze niet drachtig is hebben we nog een probleem, pfff. Tja, net als hier in het topic ook 'live' in de wei veel verschillende meningen. Op de hengst doet ze in elk geval nog niets uit, dus we blijven hoop houden ;-)
Foto's van zojuist:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen doen de vier veulentjes het prina. Persoonlijke favoriet is Kyona. Wat een portret!!! Echt een attitude om U tegen te zeggend zo grappig! Bonneke is inmiddels weer gedekt en ook de eerste driejarigen zijn gedekt. Spannend! Gisteren Candora weggebracht naar haar date van dit jaar. Ook opgepoetst een plaatje om te zien, een echt gave vent.
Dit weekend weer even veulenfoto's maken ;-)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:35

Ik wou net zeggen,dat vraagt om foto's! Even geduld nog.
Is Bibian gevoelig voor hoefbevangenheid? Dat ze best drachtig is?
Ze ziet er eigenlijk wel zo uit,maar ik durf het niet 100% zeker zeggen!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 14:52

Ik ga nu ook nog voor drachtig. Maar als ze opeens hengstig staat ben ik ook niet verbaasd. Snappen jullie me nog? :')
Nee, eigenlijk nooit last van bevangen pony's. Bibian ook nog nooit. Dus dan zou het hooguit strafkamp worden :P

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:49

Ik zou aan de hand van de foto's toch ook nog steeds zeggen dat ze drachtig is.
Maar ja je weet t nooit. Maar toch denk ik dat. Haha snap je mij nu nog? :P

Maar het word idd tijd voor nog meer foto's. :D

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:26

Ik zeg ook drachtig! Die gaat gewoon ook lekker lang overdragen!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 08:34

Ah, dus het wordt tijd voor veulenfoto's? Zullen we dan maar foto's plaatsen van onze jongste telg??? :D *\o/* <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vannacht ging het alarm; op de één of andere manier bleef het hangen en blééf die maar bellen op Arnolds telefoon. Die zwaar gefrustreerd (want moe) en uiteindelijk midden in de nacht de batterijen maar vervangen. Dat loste het probleem op en daarna niet meer wezen kijken, want de tekenen waren niets veranderd en ach, voor de zekerheid had ze toch het halster om. Ik was vanochtend nog bekaf, dus wilde even blijven liggen. Arnold op zijn gemak gedoucht en toen kwam hij de slaapkamer weer in. Stond daar stil, bleef ook stil totdat: "Ehm.. we hebben antwoord op onze vraag" "Welke vraag?" "of Bibian drachtig is". Ik schiet overeind en roep al dat hij dat niet meent. "yup, ze is NU in elk geval niet drachtig" :') _O- Snel naar de wei en wát een schitterend veulen. Verreweg de mooiste van wat er nu loopt. Vrij chique, en oooh wat hoop je dan dat dit dan éindelijk haar eerste dochter is. Maar nee: zoon nummer 5 :roll: Maar ik geloof dat we weer een opfokweitje vrij moeten maken. Wat een knapperd; ben in één klap verliefd.

Vorig jaar ging het bij haar ook razendsnel, dus waarschijnlijk heeft ze niet eens plat gelegen. Paar weken geboortehalster om, redelijk veel vals alarm en dan dit. Grapjasje... :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:36

_O- wat een verrassing! :') Gefeliciteerd!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:48

Aah superleuk!! Toch wel dus hihi!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:12

Nou, dat was een duidelijk antwoord op jullie vraag! Gefeliciteerd!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:33

*\o/* *\o/* *\o/* YES YES Super Proficiat!!!! Jammer vh slurfje, en zooo wat een bink al!!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:51

Oh man dit meen je niet. :')

Veulen nummer 5 en met die uier die op foto stond gisteren? Wow. :+
Kijk dan weet ik weer dat ik ook alert moet blijven op tijd!

Maar euh hengstje nummer hoeveel van dit jaar is dit? Volgens mij wil je mij overtreffen met de slurfjes. }>

Gefeliciteerd met deze knapperd!! *\o/*

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:13

Proficiat!!! Wat een knapperd, wat is dat dit jaar toch met al die hengstjes? :)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 10:54

BernetteO schreef:
Nou, dat was een duidelijk antwoord op jullie vraag! Gefeliciteerd!

Ja, veel duidelijker kan je het niet krijgen! :')
Jobamara, straks wel even showen aan het thuisfront hè? :P
Pfff Tinniie, ik weet het ook niet hoor! Hengstenjaar! Van onze hengst ook bij gastmerries veel hengsten, zo jammer. Maar het leeft! Eén van de gastmerries van vorig jaar was van een hele goede vriendin van me, en die is woensdag dood geboren doordat het verkeerd lag. Laat het dan maar een hengst zijn bij Bibian; het leeft! Die insteek hebben we altijd al, maar na zo'n gebeurtenis nog meer. Maar toch moet ik toegeven: dit is voor het eerst dat ik iets langer dan een minuutje baal van het geslacht :o Maar dat is ondankbaar hè?
Haha Pretty, en wij maar denken dat we dit jaar eens geluk zouden krijgen. Nee, jij ligt volgens mij voor hoor. Hier nu 4-1. Ik heb er denk ik van jou eentje gemist, zo aan je onderschrift te zien. Even door omstandigheden niet in het DBT gelezen. Was de laatste ook weer een hengst, nee toch zeker? |o Nu nog eentje te gaan? Hihi, ja, met dat uiertje van gister! Bibian spant altijd de kroon :roll:

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:31

Gefeliciteerd!! Wat een knapperd! Jammer van het slurfje maar dat mag de pret niet drukken!!!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:38

Ja het is echt een hengstenjaar.. als ik zo hier op bokt en in mijn omgeving zie schat ik het ongeveer 70/30 in voor de hengsten.. echt niet normaal.. Onze Arany had eerst 4 hengsten, nu 3 merries en nog 4 te gaan. Hij verdeeld ze altijd heel flink :P

Maar idd gezond en levend is het belangrijkste, laat het dan maar een hengst zijn en zoals Pretty laatst ergens zei: ze zijn ook véél leuker om naar te kijken in de wei he, altijd met kattekwaad bezig, merrietjes zijn veel braver (hier toch :P )

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:57

Wat een knapperd :)
(kruip weer even onder mijn steen vandaan)

Heerlijk arrogant bekkie zit erop. En mama hihi zal je net zien denk je dat er niks komt en dan toch :wave: :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:08

Er is echt niks mooiers dan spelende hengstveulens in de wei. :j
Neemt niet weg dat het leuker en makkelijker is om merrie's aan te houden. :o

Ha Arianne dat is dan 4-1 voor jou en 5-0 voor mij. Inderdaad het laatste was ook een hengstje. :')
Wel een heel mooi waar we ook iets langer dan een minuut baalden. :') Mijn man was bij de bevalling en het kwam er centimeter voor centimeter uit en steeds mooier en hij maar roepen,ze blijft,ze blijft!!! Het had een heel fijn koppie en lijf maar er hing toch echt weer een slurfje aan. :')
Maar inderdaad 5 levende veulens al,dat is toch geluk hebben! Daar moeten we blij mee zijn.
Jij nog ééntje te gaan en ik ook. :j
Inderdaad,wij maar zeggen dat het dit jaar wel eens anders ging zijn. :') Volgend jaar dan?

Hier is die van mij die je gemist hebt,sorry voor de topicbevuiling. :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:16

Dus toch nog een veulen van Bibian, gefeliciteerd! *\o/*
Helaas wel hengst,maar je kan niet alles hebben. Wel is hij inderdaad al erg knap :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:04

Een dikke proficiat van Bibian voor Bibian. Ze begreep het eerst niet toen ik zei jongste telg!! Tot ze de foto met mams erbij zag. " dat ben ik" :D