Dressuur, middel of doel ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 13:50

Anna42 schreef:
[
Overigens begrijp ik nu pas waarom jong KWPN als laatst eindigde van alle stamboeken in Belgie.
Het is met de paardenkennis van de jongeren bedroevend gesteld. Met de kennis van natuurkunde overigens ook..
[/quote]


Gatverdamme, wat een negatieve ouwe zei** kert ben je toch ook, en dat alleen omdat mensen het niet met je eens zijn??

Kom eens met klinkende resultaten van het fokken nav jouw ideeën, misschien dat dat deze domme, jonkies dan "het licht" zien!

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 15:34

Zannekin schreef:
Nee het landt met het achterbeen eerst.


Dat probeerde je bij Hohenstein ook te verkopen maar dan wordt de beweging lateraal!!! We hebben het over tact!!!!! Wat is tact, wat wordt er mee meedoeld en hoe werkt het?

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 15:37

Samsam"]
[quote="Anna42 schreef:
[
Overigens begrijp ik nu pas waarom jong KWPN als laatst eindigde van alle stamboeken in Belgie.
Het is met de paardenkennis van de jongeren bedroevend gesteld. Met de kennis van natuurkunde overigens ook..
[/quote]

Gatverdamme, wat een negatieve ouwe zei** kert ben je toch ook, en dat alleen omdat mensen het niet met je eens zijn??

Kom eens met klinkende resultaten van het fokken nav jouw ideeën, misschien dat dat deze domme, jonkies dan "het licht" zien!


Ramzes evenwichtspaard 'swereld beste vererver dressuur en springen. Amurath evenwichtspaard zit in alle internationale toppaarden dressuur en springen. Dat is niet per ongeluk!!!!
Bekijk Polydor eens even of zet hem op het net. Evenwichtspaard.
10 jaar lang aan de top van de beste 50 hengsten ter wereld.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 15:40

Anoukie"]
[quote="Anna42 schreef:
Overigens begrijp ik nu pas waarom jong KWPN als laatst eindigde van alle stamboeken in Belgie.
Het is met de paardenkennis van de jongeren bedroevend gesteld. Met de kennis van natuurkunde overigens ook.

Het spreekwoord 'zoals de ouden zingen, piepen de jongen' is als ik er over nadenk toch een spreekwoord met heel veel inhoud.


Afgezien van je zeer korte "uitleg", moet ik zeggen dat ik deze opmerking beneden alle peilen vindt.

Gezien het feit dat je mij hebt gequote, ben ik zo vrij om aan te nemen dat je mij over 1 kam scheert met de "jongeren waarvan de paardenkennis (en natuurkundekennis) bedroevend is".

Mijn voordeel is dan weer dat ik jong ben, piepjong, zo jij het wilt, en dat ik dus nog jaaaaaaaaaaren de tijd heb om al mijn kennis te vergroten. In tegenstelling tot een verbitterde man die zich vasthoud aan bepaalde zaken en probeert om via een bepaald medium mensen te "bekeren". Sorry je bent Ratelband niet, dus alleen roepen en niets zeggen is niet voldoende voor (in ieder geval) dit jong.

Mijn excuses voor de moddie voor mijn offtopic reactie.
[/quote]

Die uitleg had ik enkele keren gegeven en kennelijk heb je dat niet gelezen. Anders zit er straks weer een kras op de plaat. Vandaar.

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:19

Anna42"]
[quote="Samsam"][quote="Anna42 schreef:
[
Overigens begrijp ik nu pas waarom jong KWPN als laatst eindigde van alle stamboeken in Belgie.
Het is met de paardenkennis van de jongeren bedroevend gesteld. Met de kennis van natuurkunde overigens ook..
[/quote]

Gatverdamme, wat een negatieve ouwe zei** kert ben je toch ook, en dat alleen omdat mensen het niet met je eens zijn??

Kom eens met klinkende resultaten van het fokken nav jouw ideeën, misschien dat dat deze domme, jonkies dan "het licht" zien!


Ramzes evenwichtspaard 'swereld beste vererver dressuur en springen. Amurath evenwichtspaard zit in alle internationale toppaarden dressuur en springen. Dat is niet per ongeluk!!!!
Bekijk Polydor eens even of zet hem op het net. Evenwichtspaard.
10 jaar lang aan de top van de beste 50 hengsten ter wereld.
[/quote]

Ramzes is een halve volbloed, bovendien niet jouw fok!

Als jouw theorie werkelijk zou koppen, dan zou hij niet alleen de ene kant uit kloppen (uit goede sportpaarden het aandeel Sha aanwijzen, benadrukken), maar zou het ook zo zijn dat als jij bewuste keuzes maakt in jouw fokkerij, en "de juiste genen" koppelt, veel sha gebruikt dat je dus ook nieuwe super sportpaarden creeërt! En dat mis ik, je porijkt met andermans veren!

Misschien zorgde een scheutje sha 50 jaar geleden wel voor extra prestatie, maar met het paardenmateriaal van nu is dat helemaal niet meer nodig!

Afbeelding
polydor
Afbeelding
easp- SHa hengst

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 17:54

Anna42"]
[quote="Zannekin schreef:
Nee het landt met het achterbeen eerst.


Dat probeerde je bij Hohenstein ook te verkopen maar dan wordt de beweging lateraal!!! We hebben het over tact!!!!! Wat is tact, wat wordt er mee meedoeld en hoe werkt het?
[/quote]

Is reA liV lateraal dan? Je moet gewoon naar de prentjes kijken: de paarden tonen het zelf. Zeg nu niet dat ik ze opnieuw moet quoten?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 17:56

Ter illustratie opnieuw, speciaal voor Anna Cheese! :

Sieger Holstein geen evenwichtsskelet? Voorbeen draagt, achterbeen eerst los van de grond.
Afbeelding
Afbeelding

Nee, die doet ook wat Weltmeyer hier in een ruime beweging doet: voorbeen laatst weg maar achterbeen eerst neer.
Afbeelding
Afbeelding

Vertel me een keer wat hier de beenzetting is en hoe die lateraal te noemen is?
Vertrek een keer van paarden die het hebben bewezen, die het nu bewijzen... top 10 wereldranglijst bv. en/of de vaders daarvan.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:40

commentaar overbodig