fokfanaat schreef:dit lijkt me iets voor een eigen evenwichtstopic, waar hij heerlijk kan afgeven op het kwpn
Daar doe jezelf veel harder aan mee.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sarabande schreef:s0173957 schreef:Ik dacht dat jij er een KWPN-topic van wou houden? Wrm dan zelf met een ander stamboek afkomen??
Omdat het meer dan woorden duidelijk maakt waar Arie/Karel het eigenlijk over heeft en daarna kunnen we wellicht weer gewoon overgaan op de KWPN fokkerij. Daarbij jouw opmerking over niet naar punten kijken is ook nogal vreemd.
Dus als een paard presteert moet je niet naar zijn prestaties kijken, wat telt dan wel eigenlijk?????
turquoises schreef:Dus jij zegt dat de paarden op bovenstaande foto's goedgekeurde hengsten zijn? Wow, is dat dat stamboek waar alle soorten, maten en rassen gekeurd worden?
Wat hebben die paarden met het KWPN gemeen? Het lijkt mij dat alles wat niet goed genoeg is bij het KWPN wel goed genoeg zijn voor dat EASP. Ik kan niet vrolijk worden van die paarden van het EASP. Is dat van dat stamboek waar de voorzitter zijn eigen paarden keurt?
Tja, dan kun je zo'n stamboek toch ook niet serieus nemen. En die voorzitter/keurmeester al helemaal niet.
arie53 schreef:turquoises schreef:Sorry Arie, ik begrijp je tekst niet. Heb je geen link in het nederlands?
Sarabande, WTF bedoel je met Karel? Is dat Arie?
Dus jij zegt dat de paarden op bovenstaande foto's goedgekeurde hengsten zijn? Wow, is dat dat stamboek waar alle soorten, maten en rassen gekeurd worden?
Wat hebben die paarden met het KWPN gemeen? Het lijkt mij dat alles wat niet goed genoeg is bij het KWPN wel goed genoeg zijn voor dat EASP. Ik kan niet vrolijk worden van die paarden van het EASP. Is dat van dat stamboek waar de voorzitter zijn eigen paarden keurt?
Tja, dan kun je zo'n stamboek toch ook niet serieus nemen. En die voorzitter/keurmeester al helemaal niet.
En verder dan dit soort bagger kom je niet? Probeer eens inhoudelijk te reageren. Ook al is je Nederlands kennelijk niet al best zal ik toch de moeite nemen om daarop te reageren.
anneliesdj schreef:turquoises schreef:Dus jij zegt dat de paarden op bovenstaande foto's goedgekeurde hengsten zijn? Wow, is dat dat stamboek waar alle soorten, maten en rassen gekeurd worden?
Nounounou ga je lekker?
Volgens mij weten we allemaal wel dat een foto/momentopname een hengst kan maken of breken.
Zo kunnen we van Jazz en Salinero ook wel foto's maken waar iedereen van gruwelt en valt er van de knol van de buurman ook wel een foto te maken waarbij gedacht zal worden dat het om een toplijntje gaat.
Laat die hengsten eerst maar eens irl of op een filmpje zien voor er zoveel commentaar komt.
) maar je gaat wel erg tekeer op basis van een paar foto's
anneliesdj schreef:_San87_ schreef:Die laatste foto is weinig charmant, maar ik vind dat toch wel een mooie hengst. Vreemde rug, maar daar werkt de foto ook niet in mee.
Vraag ik me af hoe oud hij is en in welke richting gefokt. Vind het een mooie hengst, royaal in de voorhand. Zou hem best durven gebruiken op een correcte merrie.
dont shoot me
sarabande schreef:s0173957 schreef:Ik dacht dat jij er een KWPN-topic van wou houden? Wrm dan zelf met een ander stamboek afkomen??
Omdat het meer dan woorden duidelijk maakt waar Arie/Karel het eigenlijk over heeft en daarna kunnen we wellicht weer gewoon overgaan op de KWPN fokkerij. Daarbij jouw opmerking over niet naar punten kijken is ook nogal vreemd.
Dus als een paard presteert moet je niet naar zijn prestaties kijken, wat telt dan wel eigenlijk?????
arie53 schreef:De hoogte van intellectuele ontwikkeling is omgekeerd evenredig met de mate van respect welke getoond wordt in de gegeven antwoorden.

turquoises schreef:Mag ik dan vragen waarom er op de EASP site goedgekeurde hengsten staan die of al zijn overleden en waarvan geen sperma meer is of röntgenlogisch afgekeurd zijn?
Zoals Zodiac bijvoorbeeld? http://www.easpstamboek.nl/files/Zodiac%20B.pdf
En is er een index waarin te zien is hoeveel deze hengsten dekken en hoeveel veulens er geboren zijn?

agerrits schreef:Een hengst als Libro H, al om bekend, had zijn goedkeuring niet makkelijk verkregen, deze was niet door het evenwichtsmodel van arie gekomen.
De echte paardenkenners hoef ik niet te noemen als ik over deze hengst spreek, die hem erdoor heen kregen, zij zien meer dan alleen een evenwichtsmodelletje.
. 
agerrits schreef:Een hengst als Libro H, al om bekend, had zijn goedkeuring niet makkelijk verkregen, deze was niet door het evenwichtsmodel van arie gekomen.
De echte paardenkenners hoef ik niet te noemen als ik over deze hengst spreek, die hem erdoor heen kregen, zij zien meer dan alleen een evenwichtsmodelletje.
Dat neemt niet weg dat het EASP geen mooie hengsten heeft.

turquoises schreef:Waarom? in dit topic gaat het al langer niet meer alleen over het KWPN. En daarbij laat Arie zich negatief uit over het KWPN en hij heeft het over evenwichtmodellen. Dus mijn vragen gaan over die zogenaamde evenwichtmodellen en het stamboek wat hij als voorbeeld steld. De vraag is dus relevant.
Citaat:En daarbij laat Arie zich negatief uit over het KWPN

anneliesdj schreef:_San87_ schreef:Die laatste foto is weinig charmant, maar ik vind dat toch wel een mooie hengst. Vreemde rug, maar daar werkt de foto ook niet in mee.
Vraag ik me af hoe oud hij is en in welke richting gefokt. Vind het een mooie hengst, royaal in de voorhand. Zou hem best durven gebruiken op een correcte merrie.
dont shoot me