KWPN fokkerij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:19

fokfanaat schreef:
dit lijkt me iets voor een eigen evenwichtstopic, waar hij heerlijk kan afgeven op het kwpn

Daar doe jezelf veel harder aan mee.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:21

sarabande schreef:
s0173957 schreef:
Ik dacht dat jij er een KWPN-topic van wou houden? Wrm dan zelf met een ander stamboek afkomen??

Omdat het meer dan woorden duidelijk maakt waar Arie/Karel het eigenlijk over heeft en daarna kunnen we wellicht weer gewoon overgaan op de KWPN fokkerij. Daarbij jouw opmerking over niet naar punten kijken is ook nogal vreemd.
Dus als een paard presteert moet je niet naar zijn prestaties kijken, wat telt dan wel eigenlijk?????

Sinds wanneer bepaal en moet jij duidelijk maken waar ik het over heb? Daar heb ik jouw verkeerde en eenzijdige voorstelling niet voor nodig.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:22

turquoises schreef:
Dus jij zegt dat de paarden op bovenstaande foto's goedgekeurde hengsten zijn? Wow, is dat dat stamboek waar alle soorten, maten en rassen gekeurd worden?
Wat hebben die paarden met het KWPN gemeen? Het lijkt mij dat alles wat niet goed genoeg is bij het KWPN wel goed genoeg zijn voor dat EASP. Ik kan niet vrolijk worden van die paarden van het EASP. Is dat van dat stamboek waar de voorzitter zijn eigen paarden keurt?
Tja, dan kun je zo'n stamboek toch ook niet serieus nemen. En die voorzitter/keurmeester al helemaal niet.

Nounounou ga je lekker?
Volgens mij weten we allemaal wel dat een foto/momentopname een hengst kan maken of breken.
Zo kunnen we van Jazz en Salinero ook wel foto's maken waar iedereen van gruwelt en valt er van de knol van de buurman ook wel een foto te maken waarbij gedacht zal worden dat het om een toplijntje gaat.
Laat die hengsten eerst maar eens irl of op een filmpje zien voor er zoveel commentaar komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:23

arie53 schreef:
turquoises schreef:
Sorry Arie, ik begrijp je tekst niet. Heb je geen link in het nederlands?
Sarabande, WTF bedoel je met Karel? Is dat Arie?
Dus jij zegt dat de paarden op bovenstaande foto's goedgekeurde hengsten zijn? Wow, is dat dat stamboek waar alle soorten, maten en rassen gekeurd worden?
Wat hebben die paarden met het KWPN gemeen? Het lijkt mij dat alles wat niet goed genoeg is bij het KWPN wel goed genoeg zijn voor dat EASP. Ik kan niet vrolijk worden van die paarden van het EASP. Is dat van dat stamboek waar de voorzitter zijn eigen paarden keurt?
Tja, dan kun je zo'n stamboek toch ook niet serieus nemen. En die voorzitter/keurmeester al helemaal niet.

En verder dan dit soort bagger kom je niet? Probeer eens inhoudelijk te reageren. Ook al is je Nederlands kennelijk niet al best zal ik toch de moeite nemen om daarop te reageren.

Dus jij beweerd dat ik niet inhoudelijk reageer? Nou, erg netjes ben je niet echt in het terug reageren. Jij maakt aannames over mijn Nederlands? Dat begrijp ik niet. Zo slecht is mijn Nederlands nu ook weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:26

anneliesdj schreef:
turquoises schreef:

Nounounou ga je lekker?
Volgens mij weten we allemaal wel dat een foto/momentopname een hengst kan maken of breken.
Zo kunnen we van Jazz en Salinero ook wel foto's maken waar iedereen van gruwelt en valt er van de knol van de buurman ook wel een foto te maken waarbij gedacht zal worden dat het om een toplijntje gaat.
Laat die hengsten eerst maar eens irl of op een filmpje zien voor er zoveel commentaar komt.

Sorry Annelies, ik wilde je niet kwetsen maar ik ben van het EASP nog geen handvol leuke paarden tegen gekomen.
En als die paarden de goedgekeurde hengsten moeten voorstellen dan is dat zeker geen reclame voor het stamboek. Die keuren toch ook Frederiksborgers en friezen? Dat vind ik best leuke paarden maar daar zijn al stamboeken voor dus wat die bij het EASP moeten is mij een raadsel. Of is het om leden te werven?

anneliesdj

Re: KWPN fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:30

Ik heb geen flauw idee van het EASP dus ik kan je vragen niet beantwoorden.
Je kwetst mij er ook zeker niet mee hoor (denk eerder anderen hier :P ) maar je gaat wel erg tekeer op basis van een paar foto's ;)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:41

anneliesdj schreef:
_San87_ schreef:
Die laatste foto is weinig charmant, maar ik vind dat toch wel een mooie hengst. Vreemde rug, maar daar werkt de foto ook niet in mee.

Vraag ik me af hoe oud hij is en in welke richting gefokt. Vind het een mooie hengst, royaal in de voorhand. Zou hem best durven gebruiken op een correcte merrie.

dont shoot me

Hoe oud hij is weet ik niet, maar dat is Phaeton B, een Pronto X Lorenzo W.

Ik vind wel dat het EASP een aantal mooie hengsten heeft lopen, waaronder Pronto en Perfectum.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:45

sarabande schreef:
s0173957 schreef:
Ik dacht dat jij er een KWPN-topic van wou houden? Wrm dan zelf met een ander stamboek afkomen??

Omdat het meer dan woorden duidelijk maakt waar Arie/Karel het eigenlijk over heeft en daarna kunnen we wellicht weer gewoon overgaan op de KWPN fokkerij. Daarbij jouw opmerking over niet naar punten kijken is ook nogal vreemd.
Dus als een paard presteert moet je niet naar zijn prestaties kijken, wat telt dan wel eigenlijk?????

Ipv alleen naar punten en uitslagen kijken, ook eens naar het paard zelf kijken bij zo'n competities...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:45

Gefokt door een Bokker toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:05

Mag ik dan vragen waarom er op de EASP site goedgekeurde hengsten staan die of al zijn overleden en waarvan geen sperma meer is of röntgenlogisch afgekeurd zijn?
Zoals Zodiac bijvoorbeeld? http://www.easpstamboek.nl/files/Zodiac%20B.pdf

En is er een index waarin te zien is hoeveel deze hengsten dekken en hoeveel veulens er geboren zijn?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:07

Tjonge, eerst kankeren op een ander, en dan zelf niet kunnen zwijgen over een ander stamboek... ik dacht dat het hier over het KWPN ging gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:07

arie53 schreef:
De hoogte van intellectuele ontwikkeling is omgekeerd evenredig met de mate van respect welke getoond wordt in de gegeven antwoorden.

Wat een vreemde/ingewikkelde zinsopbouw Arie. Je lijkt wel een politicus. :D
Kun je het ook in gewoon nederlands schrijven? Dan snappen wij het hier allemaal op het pennyforum, zo noem jij dat toch? :Y)

Sorry, flauw van mij. Ik bied mijn excuses aan. Y;(

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:10

turquoises schreef:
Mag ik dan vragen waarom er op de EASP site goedgekeurde hengsten staan die of al zijn overleden en waarvan geen sperma meer is of röntgenlogisch afgekeurd zijn?
Zoals Zodiac bijvoorbeeld? http://www.easpstamboek.nl/files/Zodiac%20B.pdf

En is er een index waarin te zien is hoeveel deze hengsten dekken en hoeveel veulens er geboren zijn?

Ik had verwacht dat je eerder zou vallen over de erkende en aangewezen volbloeden. Maar, s0173957 heeft gelijk. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:12

Oh, dat is waar ook. er zijn ook volbloeden goedgekeurd.
Dus zijn zij toch een verrijking voor de warmbloeds. Gelukkig maar. :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:25

nou geef mij maar een scheut volbloed hoor :9 :9 bewijzen op stal te bekijken *D

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:29

Een hengst als Libro H, al om bekend, had zijn goedkeuring niet makkelijk verkregen, deze was niet door het evenwichtsmodel van arie gekomen.
De echte paardenkenners hoef ik niet te noemen als ik over deze hengst spreek, die hem erdoor heen kregen, zij zien meer dan alleen een evenwichtsmodelletje. ;)
Dat neemt niet weg dat het EASP geen mooie hengsten heeft.
Laatst bijgewerkt door agerrits op 08-08-13 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:30

agerrits schreef:
Een hengst als Libro H, al om bekend, had zijn goedkeuring niet makkelijk verkregen, deze was niet door het evenwichtsmodel van arie gekomen.
De echte paardenkenners hoef ik niet te noemen als ik over deze hengst spreek, die hem erdoor heen kregen, zij zien meer dan alleen een evenwichtsmodelletje. ;)

Libero H was toch door het KWPN in de eerste instantie ook niet goedgekeurd toen hij aangeboden werd? En later pas om zijn prestaties aangenomen? Of was dat een ander paard...

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:35

Nee klopt wat je aangeeft, super mooi verhaal van libro h, ook van zijn fokker, die er naar heeft gestreefd het bloed van Achil zoveel mogelijk vast te leggen, Libro h is meer dan of bijna 50 keer ingedeeld op Achil.
Enige boodschap van mij is dat innerlijke kwaliteit niet te meten is, maar wel een doorslag is voor prestatie.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:37

Ik weet wel zeker dat Arie een hengst als Libero H kan waarderen, hoor :D.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:08

agerrits schreef:
Dat neemt niet weg dat het EASP geen mooie hengsten heeft.

Waarom zou die niet door het evenwichtsmodel gekomen zijn?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:14

_San87_ schreef:
Ik weet wel zeker dat Arie een hengst als Libero H kan waarderen, hoor :D.

Niks mis mee.
Okatave, de moeder van Libero H, is een dochter van Ronald > Ramiro > Raimond > Ramzes x.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:53

turquoises schreef:
Waarom? in dit topic gaat het al langer niet meer alleen over het KWPN. En daarbij laat Arie zich negatief uit over het KWPN en hij heeft het over evenwichtmodellen. Dus mijn vragen gaan over die zogenaamde evenwichtmodellen en het stamboek wat hij als voorbeeld steld. De vraag is dus relevant.

Citaat:
En daarbij laat Arie zich negatief uit over het KWPN

Waar?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:36

Jammer ... het is altijd hetzelfde. Heb meegelezen vanaf het begin en had gehoopt iets op te steken, maar helaas, als er bepaalde namen langs komen dan gaat welke fatsoenlijk discussie over fokkerij dan ook de mist in. Of dit aan het feit ligt dat er zo veel verschillende visies zijn over fokkerij en welke de juiste is, of is het gewoon dat men niet alleen de mening van een andere, hoe afwijkend dan ook, kan verdragen en ook niet kan bedenken dat een andere stamboek misschien ook iets te bieden heeft?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:50

Mee eens Peterina. En als ik bij mezelf te rade ga, dan is mijn aversie tegen het KWPN misschien ook ten dele daaraan te wijten dat er met de voorstanders hier op Bokt niet kunt praten omdat je alleen de fanatici treft. Op het moment dat je beeld over het KWPN misschien niet compleet is, is er absoluut geen bereidheid om dingen recht te zetten. Je krijgt een veeg uit de pan dat je er geen verstand van hebt, men gaat schelden met Calimero syndromen, verdedigd de keuringscommissie en vervolgens heeft men daar zelf zijn twijfels over, maar komen er geen antwoorden of pogingen om mensen iets bij te brengen. De enige in dit topic die inhoudelijk op vragen is ingegaan of dingen heeft rechtgezet is janderegelaar. Jammer, gemiste kans.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 08-08-13 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:56

anneliesdj schreef:
_San87_ schreef:
Die laatste foto is weinig charmant, maar ik vind dat toch wel een mooie hengst. Vreemde rug, maar daar werkt de foto ook niet in mee.

Vraag ik me af hoe oud hij is en in welke richting gefokt. Vind het een mooie hengst, royaal in de voorhand. Zou hem best durven gebruiken op een correcte merrie.

dont shoot me

Eens, aansprekend dier. Maar goed, ik heb er dan ook geen verstand van :D