Merriekeuring 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:12

Je (of nouja, feitelijk gezien van je broer? :P )merrie is heel mooi uitgegroeid VValar. Hoe groot is ze nu?
Op de springfoto's lijkt ze een mooie techniek te hebben en zo op stand zie ik er weinig aan. Ze doet mij heel erg denken aan onze Cien :D Als ze geen rare dingen heeft wordt ze makkelijk ster toch?

Mijn Tangootje is trouwens PROK! Nu nog ff geduld hebben.. De planning is dekken in maart en als het gelukt is daarna een beetje beginnen met longeren.

VValar

Re: Merriekeuring 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:02

Ja ze is van mijn broer maar ik eigen alles toe hè :D
Ik moet haar weer eens opmeten maar ik denk dat ze rond de 1.64m meet.
Nou jullie Cien is ook ster geworden toch? Dus misschien is er dan hoop voor ons!
Ben je morgen ook op de regio?

Gefeliciteerd met je Tango!! Waarmee dek je haar?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:04

Thnx! We gaan het met Everdale proberen ;) Ja ik was ook op de regio . Maar het was allemaal wat te groen en storingen.. Ach ik ga deze zomer gewoon rustig aan L rijden!

Cien is idd ook ster geworden, die was maar 1.62m.Voor een springpaard is 1.64m prima! Hahaha volgende keer ff aansporen dat hij een dressuurpaard voor je koopt! Alhoewel.. Het springen bevalt jou ook wel denk ik :P

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:29

Seven is de inspecteur al langs geweest

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:48

Nee nog niet, ik baal dr van heb ook nog niets gehoord. Ga eind deze week weer bellen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:55

Afbeelding

Klein fotootje van facebook van onze Veron, we zouden IBOP gaan rijden vorige maand maar die werd afgelast. Ze is in juli uitgerekend dus nu gaan we van het najaar IBOP rijden.

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 15:03

Mooi TeeGee! :D

Ik lees nog steeds mee maar zit in dubio of ik mijn merrie deze zomer naar de stamboekkeuring breng.. Ze is op dit moment voor het mooi nog te klein en te jeugdig + ik denk bijna niet dat ze er over 5 maanden wel klaar voor is.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:05

Bij twijfel niet gaan of je kan net als seven eens door de regio inspecteur laten kijken?
Je kan je ook op het laatste moment inschrijven toch?

Wij halen 2 maart onze 3 jarige Astrello op, denk dat ze ook nog te jeugdig is maar dan hebben kunnen we er wel beetje mee aan de gang.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:07

zoals je kon lezen een paar bladzijdes terug hebben wij onze 5 jarige teruggetrokken voor de stamboekopname doordat de ibop test van haar slecht was.Als we het toch hadden laten doen tijdens de ibop was ze er niet door gekomen omdat haar stap op dat moment onregelmatig was onder de man en ze haar te slap vonden.We hebben op dat moment met de jury overlegd en heeft ons gezegd dat het een paard is met potentie maar op dit moment alles voor haar te vroeg komt ze is 1.81-1.82m groot en nog heel slap.Ze hebben ons daarom aangeraden om een andere keer nog eens te proberen.
Kijk de ibop punten zal ze ook altijd op haar lijstje behouden maar door dat het commentaar van de jury achtaf goed was willen we toch nog een keer een ibop test gaan doen als ze verder doorgereden is en weer helemaal fit.Nu is ze nog niet op geweest voor de stamboekopname hadden we dat wel gedaan en een andere keer haar nog eens aangeboden dan ben ik bang dat ze daar nog extra op zouden gaan letten en het blijkt dat de ibop daar ook los van staat voor eventuele opnieuw aanbieden van haar.
Thuis ging het rijden slechter met haar en ze is op dit moment onder behandeling van een osteopaat haar hele lijf bleek vast te zitten we zijn weer de goede kant op en mogen volgende week weer gaan rijden.Ben benieuwd hoe het zal gaan.

Patrss inderdaad niet gaan als je twijfelt, ik ben blij dat we ons teruggetrokken hebben en kunnen het een andere keer gaan proberen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:22

Ga je in NH IBOP lopen TeeGee? Is ook onze planning namelijk.

Jammer Urobi maar 1.82m is wel heel erg groot! Dan moeten ze vaak echt nog een stuk sterker worden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:23

Ik denk het wel, daar is ze ook op de keuring geweest. Maar wij zitten ook zo in Utrecht, ZH en Gelderland. Dus even kijken welke datum het beste past.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:30

Vandaag komt de inspecteur ben benieuwd.
Heb de uphill even goed getoileteerd zie je toch maar weer wat een fijn dier dat is, voetjes knippen scheren geen probleem zelfs oren vind ze prima. Ze staat er weer mooi op :j

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:55

ben benieuwd

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:14

Hij is net weer weg leuke man :j

Vond ze op papier goed tot zeer goed (up goed, bloem zeer goed)

We hebben het vooral over up gehad en die gaan we volgend jaar onder het zadel laten zien, ze moet meer paard worden en hij had het idee dat de beste manier is om dr via de ibop aan te bieden voor ibop ster. Dan heeft ze de meeste tijd om te onwikkelen en het leek hem een zeer fijn dier onder het zadel.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:20

Interessant om zo'n man er naar te laten kijken :j Ff nieuwsgierig hoor, hoeveel kost zoiets?

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:13

dat kost normaal gesproken niks in iedergeval dat was destijds bij ons niet

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:14

Seven schreef:
Hij is net weer weg leuke man :j

Vond ze op papier goed tot zeer goed (up goed, bloem zeer goed)

We hebben het vooral over up gehad en die gaan we volgend jaar onder het zadel laten zien, ze moet meer paard worden en hij had het idee dat de beste manier is om dr via de ibop aan te bieden voor ibop ster. Dan heeft ze de meeste tijd om te onwikkelen en het leek hem een zeer fijn dier onder het zadel.

Heeft hij je nog verteld waarom ze je Special D hebben laten staan?
Niet specifiek de reden uiteraard, want dat kan hij niet zeggen, maar meer met het oog op als ze merrie goed zou gaan presteren in de sport.

@ xSiep dat kost niets, dat is een taak van je regio inspecteur :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 09:40

Ja hebben we het wel over gehad kaja hij kan uiteraard niet veel zeggen over de mening van andere inspecteurs maar hij beschreef haar achterbeen als typisch ferro sabelbenig en iets scherp. Volgens hem waren ze zeer streng geweest de laatste jaren kwa selecteren en was dat de rede dat ze geen ster zou worden. Hij zag zelf voor de fok geen groot bezwaar maar merkte wel op dat net als met alle min punten aan merries dat we streng moeten selecteren op een evt vader dier en goed moeten kijken naar de evt nakomelingen. Verder was hij wel van dr en haar bloedlijn gecharmeerd had ik het idee.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:42

ach ja je hebt er een heel fijn paard aan toch, ik ben benieuwd wat je up gaat doen straks voor een eventuele ibop

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:20

.
Laatst bijgewerkt door C_Spirit op 24-02-13 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:26

Dat is helemaal waar Urobi ben super blij met dr zie dr echt wat in kwa sport paard en ga lekker aan het werk met upje hoop deze zomer ook al leuke rij fotos te kunnen showen :D

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:33

kunnen merries van 5 jaar ook deelnemen?

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:52

C_Spirit schreef:
kunnen merries van 5 jaar ook deelnemen?

je bedoelt voor de ibop, dat kan je kunt op elke leeftijd nog een ibop test doen alleen daar verwachten ze kwa africhting wel wat meer van wij hadden achteraf niet moeten gaan met onze 5 jarige die was er eigenlijk nog niet klaar voor maar ik had er zelf geen rekening mee gehouden dat ze dan meer moeten kunnen (is mn eigen fout).
Wij hebben destijds onze toen 3 jarige voor de ibop gehad we hadden haar weggebracht voor de merriekeuring en daar werdt ze voorlopig keur er werdt ons toen aangeraden dat als ze het onder het zadel goed zou oppakken dat we dan beter ook gelijk een iboptest konden doen en ze was toen 2,5 maand onder het zadel.Ze liep heel braaf maar af en toe liep ze wat door de binnen hand heen waardoor ze niet altijd netjes door de bocht kwam,(wat wil je met een 3 jarige) ze kreeg uit eindelijk 80,5punt voor de ibop wat een heel goed punten aantal is.Dit jaar gaan we met onze 4 jarige naar de ibop als het allemaal mee zit

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:57

oke bedankt!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:52

Ik heb besloten om dit jaar niet naar de stamboekkeuring te gaan met mijn 3-jarige Canturano x Orame merrie. Ze is nog zo jeugdig en nog volop aan het groeien. Ik denk dat ik er goed aan doe om haar nog een jaar thuis te houden en volgend jaar pas voor te stellen.