Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:kimmekuh schreef:ik wil in februari meedoen met mijn merrie voor de ibop als het onder het zadel goed gaat en van de zomer naar de keuring. Vorigjaar besloten om niet te gaan omdat ze nogal puppy was en wil het dit jaar toch maar is proberen.
hier mijn Diamond Girl(ValeronxRiant)
mijn hoop is dat ze minstens ster word wat denken jullie exterieur matig?
Hoe oud is ze? Ik vind haar niet sterwaardig zo. Ze is te weinig opwaarts gebouwd, de hals is te horizontaal aangezet, komt te weinig vanuit de schoft omhoog. Ook staat ze te ver over het voorbeen heen en is de schouder steil. Het lijkt ook of het voorbeen ingesnoerd is en ze 2 ongelijke voorvoeten heeft. Kogels achter lijken wat voos maar dat kan ik zo niet echt beoordelen. De croupe is erg hoog in verhouding met de schoft. Qua bouw zou ik eerder zeggen dat het een springpaard is.
Voor een dressuurpaard is dit zo vanaf deze foto's beoordeeld, geen sterwaardige merrie.
newt schreef:Is daar een topic over?. niet opgevallen, maar inderdaad.. zal me er ook niet verder over uitweiden..
Kan stiekem niet wachten tot we kunnen beginnen met trainen..
Wanneer ze dan weer uit het land komen en ze zijn 2,5 jr dan beginnen mijn handen al te jeuken om met die jonge paarden te gaan samen werken.. hahaha.. Jullie ook??.
Suzanne F. schreef:Als je een filmpje maakt van los bewegen kan ik je zo een indicatie geven. Dat is dan natuurlijk wel mijn oordeel en ook ik heb de wijsheid niet in pacht natuurlijk he?![]()
Maar puur op exterieur zou ik het niet zien zitten. Maar ze kan zich natuurlijk opwaarderen in beweging, dat kan.
Seven schreef:@ sneeuw is ze zo lang in de rug of lijkt dat maar zo ?
Ik ga verder met Mosh mee een oefendag voor de keuring is zeker ook geen luxe als je zelf nog niet echt in het keurings gebeuren zit, dan kan je zelf direct zien hoe het dier reageerd op bepaalde situaties