sarabande schreef:eldango schreef:Dus als ik mijn Don Ruto x Ixion X Ixion naar het Kwpn had gedaan. Werd hij gewoon op zijn kwaliteit geplaatst. Of wordt niet bij voorbaat uitgelachen?
Nee dat denken alleen mensen die een frustratie tegenover het KWPN hebben. Dat is niet erg, maar dat moeten ze zo nodig ook jarenlang uitdragen
Heel toevallig heb ik daarvoor destijds het Kwpn aan de telefoon gehad waarbij ze mij adviseerde hem niet aan te bieden omdat het niets ging worden!
Heel toevallig heb ik in December deze weer gesproken over mijn huidige merrie. Waarbij wederom het advies kwam deze niet aan te bieden! Dit op basis van papier. Ook had volgens hun mijn veulen geen kans! Voel er dus weinig voor om hem in te schrijven bij het Kwpn. Alleen ga ik daar niet over aangezien deze zo goed als verkocht is! Mocht het zo zijn dat diegene mij de keuze geeft dan gaat hij mee naar de keuring van het NRPS!
Dus mijn ervaring is dat wat betreft er in 5 jaar geen verrandering is!
(A) Future's Pride (Apache X Erato X Souvenir)

, er zit maar weinig verschil tussen de stamboeken, maar het is er wel. Ook heb ik het idee dat het KWPN wel heel veel met dezelfde lijnen fokt, alles is bijna Jazz, Krack of Vivaldi, terwijl je bij het NRPS veel meer verschillende lijnen tegenkomt.