Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sarabande schreef:krackertje schreef:Wij hebben als Nederlanders ook besloten om eens over de grenzen heen te kijken, ook wij hebben een Duits-Nederlands gefokte merrie gekocht {Darlington x Erik x Bolero x Wormann x Absatz} veel Duits bloed maar ja een mens moet wat.
Wapenveld is over de grens tegenwoordigIn heel veel Nederlandse merries zit Duits bloed. Dat is niet het onderwerp van dit topic, dat er veel hengsten weinig gebruikt worden is ook al langs gekomen.
Het probleem is dat die hengsten over de hele linie weinig indruk gemaakt hebben, anders zouden ze meer dekken of gedekt hebben, en men daarom dus weer terug valt op de 3 dressuurlijnen.
sarabande schreef:Het probleem is dat die hengsten over de hele linie weinig indruk gemaakt hebben, anders zouden ze meer dekken of gedekt hebben, en men daarom dus weer terug valt op de 3 dressuurlijnen.
sarabande schreef:Darlington heeft als nadeel dat hij grote lelijke koppen geeft, je moet wel heel gemotiveerd zijn en daar echt een merrie voor hebben om daar overheen te stappen.
En zo is er altijd wel iets waardoor dit soort hengsten bijna niet gebruikt worden en de andere wel omdat die meer garanties op de korte duur geven, en daar kiest de fokker dan toch liever voor.
krackertje schreef:Ja klopt maar liever een grote leijke kop dan een hoop andere zaken die je weer bij andere hengsten er gratis bij krijgt
sarabande schreef:krackertje schreef:Ja klopt maar liever een grote leijke kop dan een hoop andere zaken die je weer bij andere hengsten er gratis bij krijgt
Ja precies dat is een fokkers keuze. Ik persoonlijk hou niet van lelijke koppen, moet er iedere dag tegenaan kijken, ook al bewegen de Darlingtons vaak extra.
krackertje schreef:Ik persoonlijk heb graag een lelijke kop mits betreffende paard kan lopen zoals onze Darlington en nog een paar schatjes van ons, weet je zulke paarden worden vanzelf heel mooi in het werk
sarabande schreef:krackertje schreef:Ik persoonlijk heb graag een lelijke kop mits betreffende paard kan lopen zoals onze Darlington en nog een paar schatjes van ons, weet je zulke paarden worden vanzelf heel mooi in het werk
Sja iedereen zijn eigen afwijking, maar dat ze ooit later mooi in het werk kunnen worden is voor een fokker de ver van mijn bed show.
fokfanaat schreef:voor jou blijkbaar, dat geldt niet voor alle fokkers.
fokfanaat schreef:ik zit helemaal niet fout! je moet jouw mening niet ventileren als de mening van alle fokkers, er zijn er zat die een mooi koppie niet het belangrijkste vinden, zie bv de reactie van Ktrackertje
fokfanaat schreef:dat stel ik helemaal niet, ik stel dat het niet voor alle fokkers een ver van mijn bed show is dat nafok mooi wordt in het werk.
Suzanne F. schreef:Maar zo'n bloedlijn kan wel wat bloedspreiding brengen binnen de fokkerij ja (om ontopic te blijven). Maar kwaliteit gaat wel voor. Niet alles ten koste van de bloedspreiding.
krackertje schreef:Onze Darlington heeft veel rek, maat, gummy en zeker geen vlak voorbeen {zie profiel}, klopt haar hoofd is een minder punt maar wij kunnen daar mee leven en kijken uit naar haar veulens.
Wij hebben bewust gekozen voor geheel ander bloed en vandaar deze aankoop.
sarabande schreef:krackertje schreef:Wij hebben als Nederlanders ook besloten om eens over de grenzen heen te kijken, ook wij hebben een Duits-Nederlands gefokte merrie gekocht {Darlington x Erik x Bolero x Wormann x Absatz} veel Duits bloed maar ja een mens moet wat.
Wapenveld is over de grens tegenwoordigIn heel veel Nederlandse merries zit Duits bloed. Dat is niet het onderwerp van dit topic, dat er veel hengsten weinig gebruikt worden is ook al langs gekomen.
Het probleem is dat die hengsten over de hele linie weinig indruk gemaakt hebben, anders zouden ze meer dekken of gedekt hebben, en men daarom dus weer terug valt op de 3 dressuurlijnen.