merries naar KWPN merriekeuring 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:51

Dit is mijn merrie begin Februari (voor de knip en scheer sessie :o )

Afbeelding

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:36

LetsgoKelly schreef:
Ze heeft nog geen ijzers en ze is trouwens net bekapt dus opzich wel in haar voordeel.

Van haar springmanieren ben ik absoluut overtuigd! Haar gangen zijn niet uitmuntend maar het is ook een springer. Ik zal even wat foto's toevoegen, niet geweldig maar ik probeer er nog op stand bij te maken een dezer dagen.
Verder heeft ze een mooi langgelijnd exterieur en een prachtige hals (komt niet zo uit op de foto).

Het is een BWP merrie, maar nu zou ik haar bij het KWPN willen hebben. Klopt het dat ze dan aan allerlei testen moet deelnemen en de vader ook aan een lijst dingen moet voldoen? Dit las ik in het selectiereglement vh kwpn.

Haar afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=337122

Foto's:
http://img.photobucket.com/albums/v460/ ... G_1377.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v460/ ... G_1406.jpg

Wat vinden jullie van mijn merrie?

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:32

Ik meld me ook maar. Mijn 4 jarige merrie zal dit jaar meedoen aan de stamboekopname en (als het allemaal goed gaat) zal ze dan deelnemen in NH aan de regionale keuring. Vorig jaar was ze er nog niet aan toe, daarom is ze nog een jaartje de wei ingegaan. Het is een zwartbruine PROK merrie van Samba Hit x Amiral, genaamd Anoraline. Ze is gefokt door Greve te Haaksbergen en dit is haar pedigree:

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=73924

Dit jaar zal ze ingezet worden voor de fokkerij dmv embryo implantatie.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:36

LetsgoKelly schreef:
Wat vinden jullie van mijn merrie?

Springen kan ze goed genoeg!

Marijkeeee

Re: merries naar KWPN merriekeuring 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:40

@Michelle85 : mooie papier heeft je merrie en voor de fokkerij zou het prachtig zijn als ze een predikaat haalt.. haar papier is interessant genoeg

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:41

@diega, dankje!

Helpt het als ik een standfoto plaats dat jullie haar eventueel ook op exterieur kunnen beoordelen?

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:56

@Marijkeeee: Dank je wel! Dat was ook de hoofdreden voor de aankoop 4 jaar geleden :D Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:16

Zal vanavond onze 2 3 jarige weer ff longeren. De Orame heeft dit weekend voor het eerst een singeltje omgehad ze vond het niet eens heel raar.

Daarnaast nog wat balkjes laten draven en mevrouw vind ze niet eng maar juist heeeeeel erg interessant, prachtig gezicht is dat het is echt een eigenwijs ding

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:51

LetsgoKelly schreef:
@diega, dankje!

Helpt het als ik een standfoto plaats dat jullie haar eventueel ook op exterieur kunnen beoordelen?

Is wel leuk ja om te proberen.
Misschien kunnen we ook een lijstje maken als de paarden aangemeld zijn voor de keuring, wie met welk paard gaat en naar welke keuring. En na afloop de uitslagen erbij.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:19

Ja vind ik ook een goed idee. Hoewel ik nog even uit moet pluizen bij het kwpn of ik met mijn merrie kan gaan.

Zarahk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:29

Even een stomme vraag, want het al niet al te moeilijk zijn, maar ik probeer foto's te plaatsen op bokt, maar het lukt niet.... Dus: hoe plaats ik foto's????

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:36

heb je even een pb gestruurd met korte uitleg...

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:48

Haha heb ik ook gedaan.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:55

Dit is de standfoto van onze merrie:
Sorry voor het extra paar benen maar we kregen de andere merrie niet uit beeld. Zo te zien sta ik er ook niet helemaal recht voor maar het geeft een impressie.
Er mag beoordeeld worden :o (zowel positief als negatief)

Afbeelding

Zarahk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:01

Jullie zijn engeltjes, ik ga het meteen proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:03

Geen idee hoe dat werkt met BWP en KWPN. Ik zou gewoon even bellen. Als het reg. A wordt dan is het PROK, cornage (als de vader niet aan de eisen voldoet) en een verrichting.

Hoe groot is de merrie?
Ik vind het verder moeilijk om te zeggen zo van 1 foto. Ze is wat jeugdig, dus voor de keuring nog wel werk te doen.
Voor ster zal ze sowiezo goed moeten springen (+ 75 punten)

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:33

De springfoto staat een pagina terug, ze is idd erg jeugdig maar in de afgelopen maanden wel "ouder" geworden. Ze is 1.58m. Die jeugdigheid maakt mij ook aan het twijfelen om nog een jaartje te wachten.

PROK moet lukken ze is volledig gekeurd afgelopen zomer bij aankop met alleen maar 1tjes maarja dat is natuurlijk niet meer geldig omdat ze nu pas 3 is geworden.

Edit: Misschien kun je in mijn profiel kijken voor meer foto's van Google, anders spam ik hier zoveel foto's. Daar staat ook en foto van vooraf in stap op en nog een springfoto van vorig jaar.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:49

1.58 is wel aan de kleine kant dus dat zou een probleem kunnen zijn.
Maar ze is natuurlijk nog in de groei.

Over haar exterieur ik vind dat ze wat langer gelijnd had kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:36

Met 1.58 kun je het wel laten. Ze worden ster als ze minimaal 1.60 zijn en het werkt niet in haar voordeel. Ik zou dan persoonlijk volgend jaar gaan als ze hopelijk wat groter is.

Waarom ga je eigenlijk niet naar het BWP?

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:46

Dit is mijn merrie, gister ff snel foto's met me mobiel gemaakt. Ze is niet zo fotogeniek! :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:52

[***] schreef:
Met 1.58 kun je het wel laten. Ze worden ster als ze minimaal 1.60 zijn en het werkt niet in haar voordeel. Ik zou dan persoonlijk volgend jaar gaan als ze hopelijk wat groter is.

Waarom ga je eigenlijk niet naar het BWP?

Ik wilde ook met haar naar het BWP gaan maar hier kan ze maar hier kan ze verder geen predikaten halen volgens mij (behalve elite waarbij ze aan 3 punten moeten voldoen). We kunnen zowieso voor stamboekopname gaan. Ze staat nu nog in het veulenboek.
Dat ze geens ster wordt met 1.58m wist ik. Daarom dacht ik ook idd een jaar te wachten.

Misschien kan ik zowieso dit jaar naar het BWP gaan en dan kan ik eventueel later nog besluiten voor KWPN te gaan als ik daar meer informatie over heb hoe dat gaat.

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:48

Weten jullie hoe je vrijstelling voor beweging aan kan vragen? (mijn merrie heeft sport predikaat) Doe je dat op je opgaveformulier? Of pas op de dag van de keuring bij het secretariaat? Of anders?

Mag je ook buiten de provincie waarin je woont naar de stamboekkeuring? Het maakt voor mij kwa reistijd niet zoveel uit of ik naar Alblasserdam, Roosendaal of Vrouwenpolder ga. Ik denk wel dat het in Vrouwenpolder minder druk is. Weet ook niet of dat meer in mijn voordeel zou zijn? Het hoort natuurlijk niet uit te maken. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:27

Dat lijken mij vragen die je beter aan het KWPN kunt stellen, gewoon bellen dus.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:49

*\o/*

Net een berichtje van het KWPN gekregen dat overgrootoma van mijn merrie (ook de oma van Sam van Zoer trouwens) in aanmerking komt voor het prestatie predikaat en daarmee keur pref prest wordt.

Nu haar oma nog, die heeft ook nog maar 1 puntje nodig.

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:55

[***] schreef:
Dat lijken mij vragen die je beter aan het KWPN kunt stellen, gewoon bellen dus.
Zou toch kunnen dat iemand hier dat weet? Daar is dit topic toch ook een beetje voor. :P Maar ga het wel vragen bij het KWPN, dan weet ik het zeker.