Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:57

lonniejj schreef:
Staat ze ‘s nachts op stal? Dan zou ik me hier echt niet druk om maken als hij ‘s avonds steeds keurig terug loopt. Dan heb je vooral oedeem in de ochtend gok ik.

Ze in de nacht staat ze op stal 6 x 3 box. Van de ochtend tot een uur of 19/20 staan ze op de wei. Gezegend met goede zandgrond dus heel de winter lekker de wei op. Met hooi, want gras is er dan niet veel meer.

Ik ben ook zo’n doemdenker soms.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:38

Balou_k schreef:
CrazyCat schreef:

Mooie merrie. 50% kans dat ze haar creme gen doorgeeft.
Valk is juist een van mijn favoriete kleuren. :D

Haha, dat hoor ik meer in mijn omgeving.
De kansen zijn vrij simpel.

Bruin
Bruin schimmel
Valk
Valk schimmel

Ik ga voor gezond en bruin please. :+

Is een van de ouders homozygoot agouti dan? En een van de ouders homozygoot zwart als basis kleur?
Anders heb je ook nog kansen op zwart en vos en dat alles dan met creme en of schimmel.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:01

Volgens mij is de hengst dubbel agouti, maar deze is niet getest op kleur geloof ik. Maar ergens herinner ik me dit dat ik dit uit z’n lijntje had gehaald.

Chichi is heterozygoot zwart dus draagt wel vos, maar hengst draagt geen vos. Dat is dus uitgesloten.

Hengst draagt maar één keer schimmel.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:29

Balou_k schreef:
Volgens mij is de hengst dubbel agouti, maar deze is niet getest op kleur geloof ik. Maar ergens herinner ik me dit dat ik dit uit z’n lijntje had gehaald.

Chichi is heterozygoot zwart dus draagt wel vos, maar hengst draagt geen vos. Dat is dus uitgesloten.

Volgens mij is homozygoot agouti vrijwel onmogelijk te bepalen zonder test tenzij zijn ouders beiden homozygoot agouti zijn en getest.

Ik ga duimen voor je voor een bruine.

Eilinora

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:31

Wij hebben gevulde spenen,een enorm vol uier,een laag PH.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:36

Ohhh succes!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:37

CrazyCat schreef:
Balou_k schreef:

Volgens mij is homozygoot agouti vrijwel onmogelijk te bepalen zonder test tenzij zijn ouders beiden homozygoot agouti zijn en getest.

Ik ga duimen voor je voor een bruine.

Nee dat klopt, maar alles is bruin of bruin schimmel in zijn lijn dus ik heb hoop. :+

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:51

:= ik heb nog niet eens gekeken maar kleurkansen.

Eens zien.
Chablis (vos) X Dynamic Dancer (vos) = vos. Weinig spannends aan.

Roos (cremello) X Bjennesby Axwell (valk) = 32.81% - Buckskin, 32.81% - Perlino, 12.50% - Cremello, 12.50% - Palomino, 4.69% - Smoky Black, 4.69% - Smoky Cream

Sterre (bruin) X Springs Dynamic Dancer (bruin) = 87.89% - Bay, 6.25% - Red (Chestnut/Sorrel), 5.86% - Black

Eliana (bruin) X Raccoon (zwart) = 70.31% - Bay, 23.44% - Black, 6.25% - Red (Chestnut/Sorrel)

:=

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20 min geleden

Ik heb er 32 maar ga uit van bay of (smoky) black meestal heb ik geen geluk met kleurtjes ;)

Frosty is bay (Ee Aa nd1/nd1 SW1/n)

Hengst is Classic Cream Champagne Dun (EE aa Dd CR/n CH/n W35).

Wordt een leuke voor een poll :Y)

Succes Eilinora!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10 min geleden

Hier word het waarschijnlijk toch wel schimmel,vos geboren.
Pepper is vos geboren schimmel en fokt kleur door.
De hengst is ook vos geboren schimmel dacht ik en geloof dat hij ooit 1x bruin heeft gegeven maar heb verder alleen maar schimmel van hem gezien en gehad.

Afbeelding

X

Afbeelding

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 4 min geleden

Als er hier een andere kleur dan zwart uitkomt is er onderweg iets misgegaan :') _O-

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 4 min geleden

Eilinora dat wordt hopelijk een veulen vandaag :):)

Kabayo stoere Remy en Minthe <3 prachtig duo is het. Fijn dat Fayola het zo goed doet met Rosa. Als ze idd al de opvoeding erbij kan doen en Rosa een moeder figuur eraan heeft is dat super. Maakt Fayola al wat uier?

Wat mooi gemaakt die foto van Rosa en Zilver. Krijg er een brok van in mijn keel

Balou_k dat de uier idd terug slinkt doorheen de dag is positief. Als ze op stal hebben gestaan kunnen ze altijd wat oedeem hebben smorgens. Zou mij daar niet teveel druk over maken, zolang het maar leegloopt savonds. Wat een knappe combinatie. Ben benieuwd welke kleurtje het wordt.

Anvixa Fijn dat ze naar huis mogen *\o/* een 1.5paards past ook nog prima. Heb ooit een grote en brede tinker van 1.60m met haar 5 maand oude veulen vervoerd in een 1.5paards en dat ging prima.

Pomski balen dat ze een trap heeft gekregen tegen dr buik. Gelukkig heb je het veulen nog zien bewegen erna. Maar meer als afwachten kun je idd niet doen.

Lyona Kina houd het nog langer vol als ik dacht. Hopelijk wacht ze toch netjes tot na zaterdag. Je andere dames beginnen zo te zien ook al een beetje aan uier ontwikkeling

Myrthee snap helemaal dat je al waakt met die tekenen. Hopelijk bevalt ze snel, klinkt ook alsof ze het er best zwaar mee heeft :(:) .
Elvis doet het super goed. Echt een heel leuk veulen. Heel sociaal en ondernemend. Mama heeft wel dr werk ermee :+ ondeugend ding afentoe haha.

Friesfanaat Julie heeft nog niet zoveel haast dus. Wel fijn dat je dat kunt regelen met je werk.

Mirjamalvaro toch een paar leuke kleurkansjes :D

Paint_lover zo 32 verschillende kleurkansen := ben benieuwd wat het wordt. Heb je voorkeur voor wat specifiek?

Hier doet Elvis het super goed. Genieten van dit mannetje. Is ook voor niks bang en heel ondernemend ( tot ergernis van mama Jackie :') )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de rest zit er kwa uier bij de merries niet veel vooruitgang in. Maar ben daar even blij mee. Maandag te horen gekregen dat ik donderdag pas geopereerd kon aan mijn hand (morgen dus). Dus vind het niet erg dat ze het allemaal even ophouden nog :+

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Kleine pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Butengewuen - Cookie - 345 dagen
Nieky1993 - Nina - 342 dagen
Icecrystal - Romee Total - 340 dagen.
Carika - Nena - 338 dagen
Nieky1993 - Fleur - 338 dagen
Eilinora - Pepper- 336 dagen
Myrthee_ - Illustrade - 331 dagen
Nieky1993 - Lizzy - 330 dagen
Mer1980 - Rapunzel - 330 dagen
Lyona - Kina - 328 dagen