Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anvixa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:58

Balou_k schreef:
Anvixa schreef:
Wij hebben een 1,5 paardentrailer. Maar zouden een 2 paardentrailer kunnen lenen als dat beter is.
De merrie gaat er zelf altijd heel makkelijk op maar eraf is ze altijd te hevig, ik verwacht nu wel dat ze voorzichtiger gaat zijn als het veulen erbij is

Hoe groot is de merrie? 1,5 is misschien wat smal?

Eerlijk gezegd weet ik niet vanbuiten hoe groot ze is. Onze paarden zijn quarters dus zoizo niet de grootste. Ze past wel in de trailer met de bar achteraan in de kleinste stand. Het past zoizo wel, veulen gaat alleen niet super veel kunnen rondlopen.

In onze eigen trailer hebben we wel camerabewaking hangen dus dat is dan wel weer een pluspunt.
(Wij hebben overal altijd camerabewaking bij onze paarden, in elke stal en op de buitenpiste ook enkel op de weide hebben we geen verbinding)

Cioccolato

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:09

1,5 kan prima

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:37

Wat fijn dat het zo goed gaat met Roza? Om de hoeveel tijd krijgt ze nu de fles? En wanneer kan daar langere tijd tussen zitten?

Hier zitten we vandaag op 302 en 304 dagen dracht. Ze waggelen nog wat rond en staan of liggen veel te slapen. Vooral Hasta is echt een skippybal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dolly kan nog steeds goed rollen met haar dikke buik!
Afbeelding
Afbeelding

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:02

Wij hebben 2 paards trailer. Laten schot erin want ben veel te bang dat merrie perongeluk veulen plet oid. Aan de kant waar veulen staat die in aan de voorkant een schot zodat die niet onder de voorstang kan kruipen

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:02

Ik heb 1,5 paards en zonder problemen ze daar altijd mee vervoerd. Moeder vast, veulen los :j

Lyona
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:03

Pomski, Hasta is echt een mooi ballonetje inderdaad!

Anvixa, ik heb IJslanders en Quarters en vervoer ze in een 2paards, gaat makkelijk. De meeste veulens lopen er eigenlijk heel makkelijk op achter mama aan, vorig jaar had ik 1 draak die echt een ramp was om te laden :') Wat een eigenwijs en verrassend sterk bonkje was dat... Mams had ook wel wat trailerlaad problemen. De rest vd veulens ging heel braaf er altijd op. Ik heb het schot er in, bang voor ongelukken anders, en ook de voorkant dicht gemaakt zodat ze daar niet onderdoor kunnen. En het achterluikje ook dicht voor geval dat.

Balou, wat een knappe merrie! Nu ben ik wel benieuwd, wie is de hengst en wat voor ras is je merrie? Heel knap hoofdje heeft ze iig! Uier lijkt inderdaad iets slanker, duimen dat het zo blijft

Kabayo, zo ontzettend fijn en belangrijk dat Fayola de moederrol opneemt, inderdaad melkgift is minder belangrijk dan een opvoed/steun/voorbeeld mama. Minthe ziet er echt uit als een voorbeelde moeder, zeker voor de eerste keer! Ze was wel makkelijk met de verf, echt bijna dezelfde tekening :') Prachtige fotobewerking van Zilver en Roza, zo had het moeten zijn inderdaad...

Hier alles rustig. Nog steeds aan het waken voor Kina. Ze doet rustig aan, weinig nieuwe ontwikkelingen maar vertrouw dr voor geen meter :P Morgen tm zaterdag zou niet zo prettig uitkomen, dus gok dat ze dan gaat, zal je altijd zien met merries :o

327 dagen vandaag
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Uier loopt overdag nog een klein beetje terug maar vult heel snel weer. Ph zo rond de 6.8-7.2

Vanavond was haar kling zo mogelijk nog losser dan normaal, ze was al aardig slap.
Afbeelding
Ben benieuwd hoe lang ze door blijft gaan zo :P

Tara is de volgende met 313 dagen, nog niet zo spannend
Afbeelding

Fenja is een beetje begonnen met uier (nadruk op beetje), 292 dagen vandaag
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:10

Kabayo wat gaan ze al goed samen. Bij ons duurde het toen anderhalve week voor er melk was. Moesten wel zelf “melken” om het op gang te krijgen.

Wij vervoeren ze in een 2 paards. Met schot er uit. Wel voor en achter stang. Merrie vast en veulen los. Dan kan het veulen ook drinken onderweg. Zeker met een jong veulen erg belangrijk.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 58 min geleden