Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthee_

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:35

Saul, mijne is als maiden bevallen op 349. Mijn oude merrie had als maiden ook wat over gedragen had ik begrepen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:12

Helaas nog geen afname in de uier.
Afbeelding
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:33

Geen afname maar ook geen toename,hier neemt het ook niet af maar is wel stabiel.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:02

Hier nam het af na het starten van de medicatie maar is nooit helemaal terug getrokken.
Er zit ook wat vocht in wat na een dag buiten helemaal weg is maar soms in de ochtend weer terug.

Veel merries die het spannend houden in dit topic.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:18

Wow wat een uiers al. Ook grappig dat ze er ook verschillend uit zien/vullen.

Vraag over vlekken op uier. Dat kan komen door de bles en witte benen. Als je wilt weten of het door sabino komt dan moet je toch kleur testen. Dan is dat idd een mogelijkheid.
Vaak hebben sabinos een witte vlek op onderlip. Zijn de randen van het wit wat grillig en ook zit er wel eens wat wit op de buik. Althans bij mijn sabinos...

Afbeelding
Maraya vult rustig door. Zit niet veel verschil in smorgens en savonds. Tot nu toe staat ze veel op rust in haar stal. Genoot heerlijk van de poetsbeurt gisteren. Lekker aan het verharen...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:02

Als dit geen teken is.....

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:10

Eilinora schreef:
Als dit geen teken is.....

[ Afbeelding ]

Stuur die ook maar naar mij door *\o/*

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:11

Hahaha, kun je die doorsturen naar mijn huis Eilinora? Eruit kijken alleen werkt nog niet zo goed :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:23

Tellen kraanvogels ook? :')
Afbeelding
Slechte foto, maar 2 hier :P

Anvixa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:58

Onze merrie heeft bij haar eerste veulen op 326 dagen haar veulen gekregen en nu haar 2e veulen op 333.

Ik hoop voor jullie dat de vogels helpen!!

Maribor

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:12

Even wat babyspam. Ik heb alles gelezen maar nog even geen tijd te reageren op iedereen, komt vanavond :o maar de fotos zet ik er even op. Wachtende op de volgende, wie gaat dat worden?

Hier Verona, 3 dagen. Vandaag wat langer buiten, ze veranderden in wilde paarden. Wind in het hoofd en eindeloos rondgedraafd en gegaloppeerd. Knetter die beestjes. En rennen dat die kleine kan met die lange stelten. Was bijna onmogelijk fotos met de tel te nemen. Ze stonden 1 x stil voor de foto. Endurance komt wel goed later :+ :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En misschien nog interessant voor degenen die dit niet kennen: de placenta zoals het eruit hoort te zien. Aan de bovenkant, die rode flap, dat is aan de baarmoedermond vast. Er zitten ook plooien in, en met placentitis is dit waar het gewoonlijk begint. En zijn dat de plooien die bijv gemeten worden.
Links en rechts zie je de 'sokjes'. Deze moeten helemaal intact zijn. Even je hand erin steken. Echt als sokken zonder gaten moeten ze zijn. Ontbreekt een stukje meteen langs de DA
Onderop de verdere bekleding, niet zo spannend.

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:14

Chablis is aan haar uier begonnen <<)
Afbeelding
Het is een begin :P

De dames genoten van een droge dag en een graad of 9.
Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:22

Dank je wel Maribor, heel interessant.
En wat ziet Verona er schattig uit.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:41

Balou_k ergens idd goed dat de uier niet voller wordt. Hopelijk slinkt het nog na een tijdje.

Mirjamalvaro Chablis haar buik hangt al flink laag. Nu nog haar uier die moet vullen :D

Lonniejj dan is ze zeker veilig of bijna veilig met de volgende scan? Wel interessant dat ze alles zo scannen. Ze heeft nu wel een flink buikje :D en makani neemt het drachtig zijn erg serieus haha

Quir Weet je heel zeker dat die niet drachtig is := misschien nog eens scannen haha.

Cyrina als ze beginnen met uier aanmaken voel je wel vaker wat harde schijfjes erin. Zolang ze niet pijnlijk of warm aanvoelen dan is er geen reden tot zorgen.

Mer1980 Nou hopelijk is ze lief voor je en bevalt ze niet vrijdag :=

Baudyh Fijn dat de merrie nu rustiger is na een inspuiting. Leuke naam heb je gekozen. Als ze idd zo een wensveulen is, dan is houden mss de beste keuze.

Marjoleinvde jij zult onderhand ook wel stikop zijn na zolang waken. Hopelijk houd ze je niet te lang in spanning. Dr uier ziet er terug voller uit.

Friesfanaat hopelijk laat ze je niet de hele week wachten en op de bank slapen :=

Eilinora je zou toch zeggen dat Pepper haast moet bevallen met zo een uier. Ellie begint ook wat te groeien terug. Maar gelukkig zit er ong rond haar veilige datum.

Myrthee ze kunnen het lang volhouden. Ze doet het dus anders als vorig jaar?

Carika dr uier is wel een heel stuk rechter getrokken. Hopelijk wacht ze tot na maandag ( of gaat ze eerder)

Saul ik heb even een lijstje gemaakt voor je met wanneer maidens bij ons bevallen zijn:
Ziva - 334 dagen
Amy - 349 dagen
Nina - 342 dagen
Chrissy - 328 dagen
Yula - 332 dagen
Missy - 353 dagen
Saartje - 325 dagen
Jackie - 334 dagen
Fleur - 353 dagen

Het ligt dus enorm hard uit elkaar :+ Vanaf dat ze veilig zijn is het scherp in de gaten houden.

Maribor wat een leuke foto spam. Mooi veulen hoor <3

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Kleine pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Butengewuen - Cookie - 344 dagen
Nieky1993 - Nina - 341 dagen
Icecrystal - Romee Total - 339 dagen.
Carika - Nena - 337 dagen
Nieky1993 - Fleur - 337 dagen
Eilinora - Pepper- 335 dagen
Myrthee_ - Illustrade - 330 dagen
Nieky1993 - Lizzy - 329 dagen
Mer1980 - Rapunzel - 329 dagen
Lyona - Kina - 327 dagen
Shadow33 - Her - 326 dagen
Ayasha - Rêve d’or - 325 dagen
Mirjamalvaro - chablis - 323 dagen
Nieky1993 - Daisy - 322 dagen
Nieky1993 - Kira - 322 dagen
Friesfanaat - Julia - 322 dagen
Nieky1993 - April - 321 dagen
Stal_hd - Maraya - 316 dagen
Cyrina - Gretha van Warnsdorn - 307 dagen
Cyrina - Zeeveld's Sky Full off Stars - 306 dagen

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:46

Maribor leuke foto's! Volgens mij hadden jullie meer zon dan wij hier.

Mirjamalvaro ook heerlijk genieten daar,ze nemen het ervan.

Wij hebben harsjes! Een veel voller uier en onder de harsjes zat bijna witte melk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben heel benieuwd of ze vanavond gaat kegelen en het doorzet.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:48

Oehhhh Pepper maakt het heul spannend!!!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:58

Jaaa pepper gaat super.

Maribor dat kan ik mij voorstellen dat ze de benen lekker strekken. Zonnetje erbij. Heerlijk.

Chablis kom maar op het gaat de goede kant op. Nu nog vullen. Hahaha

Haha niet drachtige merrie. Nou ze heeft er alle schijn van. Of is ze schijndrachtig

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:14

Chablis wordt ook wakker haha

Maribor wat een heerlijke foto’s <3 genieten! En wat een heerlijk weer daar

Eilinora spannend!!

Hier gaat het goed! Minthe en Rémy gaan voortreffelijk. Het voelt voor mij echt alsof ik Minthe een beetje passeer :knuffel: En dat doet wel een beetje pijn. Ze doet het zo goed voor de eerste keer
Afbeelding
Kijkt geïnteresseerd naar haar zusje
Afbeelding

En Roza en Fayola gaan ook super. Ze staan buiten sowieso goed, dat is wel vertrouwd. Fayola let goed op haar, voed haar al op maar beschermt haar ook. Dat is zo fijn dat ze gewone paardenopvoeding krijgt. Straks ook fijn dat iemand zich over haar ontfermd als ze straks met z’n vieren samen lopen in de wei. En niet dat iedereen haar afstoot en ze alleen is. Denk ook dat ze straks leuk samen kunnen spelen die kleintjes
Ze geeft nog geen melk. Dat duurt gerust een week of langer, even geduld. Roza mag wel overal aan zitten en zelfs aan de tepels zuigen. Beetje sneu dat er nog niks uit komt haha. En ook al krijgt ze geen melk van haar, als ze 24/7 samen zijn is al enorm fijn. Binnen vind Fayola het soms nog vervelend als ze overal aan zit, dus dat is nog onder toezicht samen. En zonder toezicht apart naast elkaar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo had het moeten zijn <3
Afbeelding

Maribor

Link naar dit bericht Geplaatst: 40 min geleden

Ellinora, we hadden 20 graden. Echt niet normaal zo warm haha
Dat lijkt er al heel erg op met Pepper. Je ziet het uier zelfs aan de zijkant hangen. Dat kan niet heel lang meer duren. Is haar kont al erg ingevallen?
Die ooievaar is vast een voorteken :P

Mirjam, het lijkt bij jou wel zo'n zonneweide bij de sauna, waar alles ligt te relaxen. Haha heerlijk!!! En yes, het komt bij Chablis :j
Hoe gaaf die kraanvogels! Ik zie ze altijd alleen maar vliegen :+

Stal HD: interessant met die kleuren. Maraya gaat rustig door :)

Balou: geen afname, maar idd ook geen toename toch?:) volgens mij kunnen die kleine tietjes heel lang aanhouden. Is toch al wat veranderd natuurlijk vanbinnen.

Saul, haha Jaaa het geeft echt wel wat meer rust. Zou zomaar ook eerder kunnen komen dan gepland
Mijn maiden begon echt al op dag 290 oid met uier maken. Maar het veulen kwam pas rond dag 245.. grappig want andere merrie was op dezelfde dag gedekt door deze hengst en die is ook nog dragend.
Ik vond zelf echt de camera echt het fijnste. Je kunt zo goed gedrag en ander gedrag volgen en inschatten. Die zou ik echt ruim voor de 320 dagen al gebruiken :)

Friesfanaat: Ja he. Je wilt ze gewoon ontmoeten :j
En dan is het er, ook wel een beetje jammer want de gezellige spanning is weg.

Carika, Jaaa je zal het net zien. Is al een flink uier, maar kan nog meer bij voor het komt denk ik zo :)

Myrthee, ik snap je zo. Had Velvet ook. Heeft ze al melk?
Opeens merkte ik, als leek, wel echt verschil met de melk die erin kwam, en dat daarna de tepels zich vulden. Het werd een plakkerige bende haha. Maar de onrust zegt ook al wat bij jouwe. Al heeft bij mijne de onrust wel een dag of 5 aangehouden. Was zo klaar met waken :o

Anvixa, fijn te horen dat het ook goed kan gaan!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14 min geleden

Pepper maakt het spannend!

Kabayo fijn dat alles goed gaat! Die melk is ‘bijzaak’ vooral heel fijn dat ze een paarden mama heeft!

Afbeelding

Afbeelding

Uier is in de avond wel duidelijk kleiner. Dat geeft hoop.
Het is zo’n lief meisje. Ik hoop zo dat alles goed blijft gaan.