Veilingen gaan dit jaar wel echt voor geen meter è... Oakbarn bv, op 30min van einde nog op 10/19 veulens geen enkel bod met instelprijs van 3500 euro. En daar zitten toch enkele degelijke veulens bij.
Beter dan gemiddeld idd, maar op basis van afstamming (dus ook investering in de merries/merrielijn) vind ik ze laag. Zijn al heel wat kosten gemaakt, voordat je een gezond veulen hebt.
Opfok wordt ook steeds duurder. Particulieren nemen het risico niet meer …. Dat blijft dus bij de fokker.
Vulina
Geplaatst: 22-08-24 22:43
Opfok is ook niet leuk meer, er zijn zoveel meer regels.. Daarbij zijn de eigenaren ook veel minder leuk dan vroeger. Alles draait om geld, al ben je er 24/7 mee bezig, sommigen vinden altijd wel iets wat niet goed genoeg is voor hun. Mensen die hun veearts rekeningen niet betalen omdat ze zogenaamd geen toestemming daarvoor hebben gegeven, geen tandarts erbij willen etc etc. Wij hebben nog maar een enkele klant, die al jaren bij ons zijn, de rest er allemaal uitgegooid. Helemaal klaar mee Mooi door met onze eigen fokkerij en dus nog een paar vaste klanten
Marghe
Geplaatst: 22-08-24 22:50
Iemand de prijzen van de online veiling van Borculo gezien? Ik kan ze niet terugvinden.
Goedemorgen,mag ik even last minute jullie hulp inschakelen
Mijn merrie (Johnson x Variant) was helaas niet meer drachtig met de 6 weken scan. Toen heb ik haar nog eens gedekt, maar dit was niet gelukt. Nu wil ik het nog eenmaal proberen en de dierenarts adviseert een andere (goed vruchtbare) hengst.
Ik twijfel wat ik interessanter vind (ook commercieel). Nieuwe jaargang Pjetro vind ik erg gaaf of Mclaren. Mclaren mede ook omdat haar dochter daar een fijn veulen van heeft + karakter. Wat vinden jullie van de hengsten/keuze? Alvast bedankt
MariekeS_
Geplaatst: 26-08-24 10:53
Jammer dat eerdere pogingen niet gelukt waren Redd.
Met jouw merrie kan een veulen in de eerste jaargang Pjethro natuurlijk wel extra opvallen. Hoe hij zelf qua karakter is kon ik lastig inschatten dit jaar. McLaren is daarin wel een veiligere optie misschien?
Ik denk als ze scherpte nodig heeft en schakelvermogen dan Pjethro. Wil je meer het model verbeteren en gaan voor een bewezen fijn karakter dan McLaren.
Vriendin van mij heeft dit jaar gedekt met Pjethro. Ben heel erg benieuwd naar het resultaat. Vind het een erg aansprekende hengst. De merrie heeft al hele goede nakomelingen voort gebracht die het goed doen in de sport en ze geeft hele fijne karakters door, ook met wat "lastig" bekend staande hengsten. Dus ben echt benieuwd.
Ik weet niet hoe het sperma van Pjethro is, maar het sperma van McLaren is echt bovengemiddeld goed. Ik kreeg ze daar dit jaar allemaal heel makkelijk drachtig mee.
Lavitabella
Geplaatst: 26-08-24 17:39
carola schreef:
Ik weet niet hoe het sperma van Pjethro is, maar het sperma van McLaren is echt bovengemiddeld goed. Ik kreeg ze daar dit jaar allemaal heel makkelijk drachtig mee.
Is er hier iemand die wel eens een drachtige merrie verkocht heeft via de kwpn online fokmerrie veiling?
Redd
Geplaatst: 27-08-24 20:51
Dankjewel voor jullie (snelle) antwoorden en meedenken.
Mijn voorkeur ging in eerste instantie uit naar Pjethro, maar hij was zoals vele andere niet meer beschikbaar. Dus ze is vannochtend geinsimineerd met Mclaren, ook een fijne combinatie denk ik. Al moet het eerst maar is aanslaan.
Het is inderdaad mega laat. Maar ik had dit jaar dus ook al geen veulen en ik miste het zo erg, dat ik het toch nog een keer wilde proberen. En merrie wordt helaas ook een dagje ouder. We gaan het zien.