Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iorrr

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:35

Afbeelding

Hengst: Rickey de Keizer J.
Quikly de Kreisler x Goodtimes

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:44

Sita_xx schreef:
@daantj ik weet niet of je stamboek gebonden bent. Maar wij hebben vorig jaar een prachtig chique veulen van de jonge duitse hengst Charthago blue gehad. Veulen kan ook super bewegen. Het is echt een dametje. Heb veel chique veulens er van gezien.
[ [url=m/w4PdhT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Panenka de kalvarie is misschien ook nog een goede? Ook een heel mooie veulen van gehad vorig jaar met veel lengte.

<3 wow
Mooie hengst ook.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:44

Gefeliciteerd lorrr

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:51

Mooi Iorrr! Gefeliciteerd! Alles voorspoedig verlopen?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:56

Nee eigenlijk niet... bevalling ging top. Ook nageboorte et vlot af, terwijl deze er al 3x aan is blijven staan en met als dieptepunt ook haar baarmoeder er een keer uitgewerkt heeft.

Dus leek top, tot deze lummel het drinken niet onder knie kreeg. 7 uur en 3 flessen verder snapt ie het :D

Was een zeer korte nachte dus :s

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:01

Fijn dat de merrie goed gaat! Kan me voorstellen dat dat ook wel eens fijn is na voorgaande ervaringen. Dat is een taai nachtje inderdaad. := Wel goed om te lezen dat hij het nu wel onder de knie lijkt te hebben!

Hoeveel veulens verwacht je eigenlijk dit jaar?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:54

Gefeliciteerd iorrr, wat een leuke naam weer :D

Oh jeetje baarmoeder er uit, dat lijkt me echt naar om mee te maken. Gelukkig nu een goede bevalling en uiteindelijk ook een drinkend veulen

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:06

Daantj__ schreef:
Ooit zat ik in dit topic maar ik ben even wat minder aanwezig geweest. Maar haak weer aan (als het mag).

Ik zag net al allemaal mooie veulens voorbij komen zo leuk.

Mijn merrie heb ik een jaar leeg gelaten maar het kriebelt toch weer om haar dit jaar te laten dekken. Maar ik heb gelijk een vraag voor jullie. Welke hengst staat écht bekend om het doorgeven van mooie modellen. En dan met name fijner/chiquer/moderner/bloederiger?

Ik heb namelijk een merrie die ouderwets is qua bouw (en ook wel qua bloed). Zij is heel groot en grof gebouwd. En zij lijkt dit ook een beetje door te geven aan haar nakomelingen. Dus ik zoek daarom echt een hengst die wel bekend staat dat hij mooiere/fijnere modellen geeft. Daarnaast heb ik natuurlijk ook wel andere wensen/eisen. Maar laten we maar met deze beginnen. Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in haar afstamming: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1586317/aqua

ik denk dan instant aan Diarado.
Leandro VG geeft ook mooie paardjes, durft wel klein te geven.

Proficiat Iorrr

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:32

MizzMontana schreef:
Gefeliciteerd iorrr, wat een leuke naam weer :D

Oh jeetje baarmoeder er uit, dat lijkt me echt naar om mee te maken. Gelukkig nu een goede bevalling en uiteindelijk ook een drinkend veulen

Dat is horror, echt waar. Ik had geluk dat de DA net de dat af reed en dus heel erg in de buurt was anders had ze het nooit gered... nachtmerrie van elke fokker.

Ik vind de naam ook wel Cool

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:32

Julia schreef:
Fijn dat de merrie goed gaat! Kan me voorstellen dat dat ook wel eens fijn is na voorgaande ervaringen. Dat is een taai nachtje inderdaad. := Wel goed om te lezen dat hij het nu wel onder de knie lijkt te hebben!

Hoeveel veulens verwacht je eigenlijk dit jaar?

Wij verwachten er in totaal 5 en er zijn er nu dus 2...

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:36

Ik vindt hem lastig Daantje, wij hebben juist wel bloed merries altijd dus ik hoef daar niet zo op te letten... Maar Diamant bloed maakt ze vaak wel heel knap is mijn ervaring al moet je opletten qua lengte.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:39

gefeliciteerd Iorr! Wat een leuk kereltje. Ben benieuwd naar de droog foto's!

@ daantje, als je zeker een luxer veulen wilt, dan zul je moeten kijken naar de hengsten waar (veel) nafok van is. Van de jonge hengsten blijft het dan altijd een gok. (voor zover het altijd een gok is natuurlijk).
Ik denk dat je met veel belgische hengsten toch wel het risico blijft houden dat je ´zwaardere´ paarden fokt.

Heb je misschien een standfoto van je merrie?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:03

Hier 1ste merrie uierontwikkeling. 295 dagen dracht.
Afbeelding

Leandro kleintjes? Bij mij gaf die normale maat veulen maar wel een sjieke en toont veel bloed. Werd elite veulen bij stamboek.
Leandro past zeker op groffe grote merries. Dit jaar verwacht ik weer 1tje. Is dit jaar wel diepvries sperma.
Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:20

Wat een leukerd met die hoge witte voorbenen Dakario.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:32

Dakario schreef:
Leandro kleintjes? Bij mij gaf die normale maat veulen maar wel een sjieke en toont veel bloed. Werd elite veulen bij stamboek.
Leandro past zeker op groffe grote merries. Dit jaar verwacht ik weer 1tje. Is dit jaar wel diepvries sperma.
[ [url=m/QxbQqk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel knap!!

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:49

Dank u wel iedereen

Heeft iemand veulens van o neill van eigenlo? Ik overweeg hem te gebruiken op mijn merrie voor het bloederige. Merrie heeft bot genoeg en o neill is luxer. Ben alleen bang voor de maat. Merrie is 173 maar vermogen zat en super stap, draf en galop. Springtechniek mag wat soepeler. Haar achterhand is hoger dan de voorhand wanneer ze springt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 12:58

Poeh, heftig nachtje Iorrr! Wat een geluk dat de DA in de buurt was zeg!
Fijn dat alles nu goed lijkt!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:10

Gefeliciteerd Iorr met nr 2! fijn dat alles goed is gegaan.

Inderdaad een horror baarmoeder eruit. Hebben wij ook een keer meegemaakt en helaas geen goede afloop. Eerst baarmoeder deels eruit en geen veulen. DA heel wel goed gehandeld en was snel erbij maar merrie was niet meer te redden. Nog wel een gezond merrieveulen eruit gekregen maar de baarmoeder kon niet meer terug gedrukt worden zeg maar. Merrie was al aan het doodgaan echt verschrikkelijk zoiets wil je echt niet meemaken. Merrieveulen hebben we een pleegmoeder (fries) voor gevonden maar toen ze 3jr was hebben we haar voor een appel en ei weg gedaan. Ze was te klein gebleven en toch een trauma overgehouden van haar moeizame start. Enorm zonde! was als veulen een plaatje maar bleef later toch achter in ontwikkeling en krap aan 160.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:39

Dakario schreef:
Dank u wel iedereen

Heeft iemand veulens van o neill van eigenlo? Ik overweeg hem te gebruiken op mijn merrie voor het bloederige. Merrie heeft bot genoeg en o neill is luxer. Ben alleen bang voor de maat. Merrie is 173 maar vermogen zat en super stap, draf en galop. Springtechniek mag wat soepeler. Haar achterhand is hoger dan de voorhand wanneer ze springt.

Heb ik ook naar gekeken. Maar vond hem niet zo knap en ook groot zat(lange benen!!!)

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:42

Afbeelding
Zo vind ik Leandro niet zo knap :(
Maar begrijp dat hij ze wel heel knap maakt? *-:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:41

Pfoeh dat is we heel gestopt en dan die rug wat week. Hij staat ook ongelukkig opgesteld, maar zo op type word ik er niet heel blij van.

Ik heb vorig jaar een bloedmooi chique veulen van Inaico gekregen uit m’n Bubalu. Veulen heeft ook veel maat. Kan echt heel fijn lopen.
Had ik niet verwacht van die hengst, maar hoor het meer.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:16

Wij hebben 2 hele mooie inaicos staan...meewerkers! Missen beide wat kracht in het achterbeen, maar denk net als papa fijne sportpaarden

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:05

Leandro Heeft mij echt verrast vorig seizoen! Hele mooie nakomelingen gezien en doet het zelf ook goed in de sport

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:54

Wij gaan dit jaar o’neill gebruiken op een vrij klassieke kleine merrie.
Het is altijd smaak natuurlijk maar ik vind hem heel knap een aansprekend. Heb hem ook enkele keren live zien springen en ben er heel gecharmeerd van.
Hij was als 3 jarige kampioen bij Bwp, onderstaande foto’s dateren van dat moment en dus nog jeugdig en bloot.
Afbeelding

Afbeelding

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:45

Antonius schreef:
Wij gaan dit jaar o’neill gebruiken op een vrij klassieke kleine merrie.
Het is altijd smaak natuurlijk maar ik vind hem heel knap een aansprekend. Heb hem ook enkele keren live zien springen en ben er heel gecharmeerd van.
Hij was als 3 jarige kampioen bij Bwp, onderstaande foto’s dateren van dat moment en dus nog jeugdig en bloot.
[ [url=m/soKDjw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yJZngu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk Antonius! Wij verwachten volgende maand een O’Neill veulen uit onze Vigaro merrie. Wij waren ook heel erg gecharmeerd van zijn manier van springen, galop en rijdbaarheid.