Hengst: Rickey de Keizer J.
Quikly de Kreisler x Goodtimes
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sita_xx schreef:@daantj ik weet niet of je stamboek gebonden bent. Maar wij hebben vorig jaar een prachtig chique veulen van de jonge duitse hengst Charthago blue gehad. Veulen kan ook super bewegen. Het is echt een dametje. Heb veel chique veulens er van gezien.
[ [url=m/w4PdhT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Panenka de kalvarie is misschien ook nog een goede? Ook een heel mooie veulen van gehad vorig jaar met veel lengte.
Daantj__ schreef:Ooit zat ik in dit topic maar ik ben even wat minder aanwezig geweest. Maar haak weer aan (als het mag).
Ik zag net al allemaal mooie veulens voorbij komen zo leuk.
Mijn merrie heb ik een jaar leeg gelaten maar het kriebelt toch weer om haar dit jaar te laten dekken. Maar ik heb gelijk een vraag voor jullie. Welke hengst staat écht bekend om het doorgeven van mooie modellen. En dan met name fijner/chiquer/moderner/bloederiger?
Ik heb namelijk een merrie die ouderwets is qua bouw (en ook wel qua bloed). Zij is heel groot en grof gebouwd. En zij lijkt dit ook een beetje door te geven aan haar nakomelingen. Dus ik zoek daarom echt een hengst die wel bekend staat dat hij mooiere/fijnere modellen geeft. Daarnaast heb ik natuurlijk ook wel andere wensen/eisen. Maar laten we maar met deze beginnen. Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in haar afstamming: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1586317/aqua
MizzMontana schreef:Gefeliciteerd iorrr, wat een leuke naam weer
Oh jeetje baarmoeder er uit, dat lijkt me echt naar om mee te maken. Gelukkig nu een goede bevalling en uiteindelijk ook een drinkend veulen
Julia schreef:Fijn dat de merrie goed gaat! Kan me voorstellen dat dat ook wel eens fijn is na voorgaande ervaringen. Dat is een taai nachtje inderdaad.Wel goed om te lezen dat hij het nu wel onder de knie lijkt te hebben!
Hoeveel veulens verwacht je eigenlijk dit jaar?
Dakario schreef:Leandro kleintjes? Bij mij gaf die normale maat veulen maar wel een sjieke en toont veel bloed. Werd elite veulen bij stamboek.
Leandro past zeker op groffe grote merries. Dit jaar verwacht ik weer 1tje. Is dit jaar wel diepvries sperma.
[ [url=m/QxbQqk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dakario schreef:Dank u wel iedereen
Heeft iemand veulens van o neill van eigenlo? Ik overweeg hem te gebruiken op mijn merrie voor het bloederige. Merrie heeft bot genoeg en o neill is luxer. Ben alleen bang voor de maat. Merrie is 173 maar vermogen zat en super stap, draf en galop. Springtechniek mag wat soepeler. Haar achterhand is hoger dan de voorhand wanneer ze springt.
Antonius schreef:Wij gaan dit jaar o’neill gebruiken op een vrij klassieke kleine merrie.
Het is altijd smaak natuurlijk maar ik vind hem heel knap een aansprekend. Heb hem ook enkele keren live zien springen en ben er heel gecharmeerd van.
Hij was als 3 jarige kampioen bij Bwp, onderstaande foto’s dateren van dat moment en dus nog jeugdig en bloot.
[ [url=m/soKDjw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yJZngu.jpg]Afbeelding[/url] ]