Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iorrr schreef:De embryo is een Agenix uit onze elite sport preferente prestatie merrie van Jus de Pomme van 25 jaar oud
Lante schreef:Iorrr schreef:De embryo is een Agenix uit onze elite sport preferente prestatie merrie van Jus de Pomme van 25 jaar oud
Oeh, ik vind dit dus interessant! Super dat dit gelukt is, hoop dat het embryo goed aanslaat! Jus de Pommes, dat was een fantastisch paard. Echt gaaf dat je daar nog zo’n goede merrie van hebt.
Oehlala schreef:wil je het veulen zelf houden? De combinatie met Darco heeft wel springers gegeven, dus voor de verkoop is een Darco zoon evt wel commercieel. je zult er alleen niet direct mooiere modellen uit krijgen.
Qua fijne modellen kun je eens kijken naar Cornet´s, die vind ik over het algemeen wel luxere paarden geven. Wij hebben zelf ook 2 Quabri´s, maar die vererft niet perse fijner.
Daantj__ schreef:Ooit zat ik in dit topic maar ik ben even wat minder aanwezig geweest. Maar haak weer aan (als het mag).
Ik zag net al allemaal mooie veulens voorbij komen zo leuk.
Mijn merrie heb ik een jaar leeg gelaten maar het kriebelt toch weer om haar dit jaar te laten dekken. Maar ik heb gelijk een vraag voor jullie. Welke hengst staat écht bekend om het doorgeven van mooie modellen. En dan met name fijner/chiquer/moderner/bloederiger?
Ik heb namelijk een merrie die ouderwets is qua bouw (en ook wel qua bloed). Zij is heel groot en grof gebouwd. En zij lijkt dit ook een beetje door te geven aan haar nakomelingen. Dus ik zoek daarom echt een hengst die wel bekend staat dat hij mooiere/fijnere modellen geeft. Daarnaast heb ik natuurlijk ook wel andere wensen/eisen. Maar laten we maar met deze beginnen. Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in haar afstamming: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1586317/aqua