Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iorrr schreef:Ik ook, maar deze is wel extreem hoor.
Hij duwt je gewoon om, slaat met z’n voorbeen, bijt als een grote hengst. Ik heb nog nooit zoiets gezien bij 1 week oud... ik heb echt al een paar keer goed op z’n plek moeten zetten. Mijn kids mogen er alleen bij als ik er bij sta. Geen lief schattig knuffel veulentje zeg maar
Iorrr schreef:Dit komt ook wel goed hoor. Liever zo dan een waar je niet bij kunt komen. Maar zaak ik wel om ze niet schattig te vinden en ze dus gelijk op de plek te zetten. Mama zelf was ook zo (alleen niet zo bijten) en we hebben wel eens vaker zulke apen gehad (alleen waren die dan wel wat ouder) en het is altijd goed gekomen.
Marijkeeee schreef:verstijnen schreef:Libero H is vanaf 2020/2021 via ICSI beschikbaar.
Wat vinden jullie? Interessant voor de fokkerij?
Serieus? hmm hij zou wel passen bij mijn grote dames of zie ik dat verkeerd? en hij deed het ook wel goed in combinatie met nimmerdor bloed toch?
MizzMontana schreef:Ik heb inderdaad gister nog even gebeld en ze scheiden alle drachtige merries van de rest (hengsten die komen dekken, merries voor KI). Alles wat niet dringend is qua bezoek, wordt uitgesteld. Heb gelukkig nog een 2 tal weken om aan te kijken, maar vind het wel een lastige keuze. Maandag ook mijn vaste DA even bellen en kijken wat de mogelijkheden zijn als ik haar toch thuis houd.Iorrr op die andere foto’s ziet er er al weer anders uit, meer bot. Van de foto is lastig inschatten inderdaad. Die van ons heeft echt een flinke achterhand, maak ik een foto, lijkt het ineens helemaal niet meer zo.
Was jullie die Rien a Declarer uit de VSN veiling al opgevallen? Wel eentje om in de gaten te houden denk ik.
Laurie lastige keuze hoor als je ook in schiften werkt. Wij hebben uiteindelijk gekozen om de merrie thuis te laten bevallen en was er met het rhino nieuws wel blij mee dat ze niet ergens anders stond.
Maar dat zit ook tussen de oren denk ik. Als de mensen die met paarden terugkeren in NL/BE zich aan quarantaine houden en eerlijk zijn tegen een eventuele da die daar langs komt verwacht ik niet dat het meteen naar alle dekstations over springt.
Heb je al bij het station zelf geïnformeerd? Ik weet wel dat waar ik werkte we de drachtige merries en die met veulens echt apart hielden van de andere paarden. In geval van Rhino (wel andere variant) ergens in de buurt werden ook vaste personen aangewezen om de verzorging te doen om ook dat risico uit te sluiten.
Als het daar echt zo een grote stal is waar jij je merrie naar toe wil brengen zou ik verwachten dat ze daar ook hun maatregelen nemen?
Libero blijft gaaf! Als je daar nog een merrie veulen van kan fokken heb je wel wat moois op stal staan.
Selene dit Epleaser veulen spreekt mij erg aan, ze is heel sterk en vlot in alles. Zeker geen achteruitgang op de merrie maar lijkt wel veel bot te hebben, dit geeft de merrie tot nu toe altijd mee. Voor mij reden om naar een hengst te kijken voor dit jaar die echt een wat scherper model mee kan geven.
Herkenbaar dat je steeds af blijft dwalen in je keuze.