s0173957 schreef:Maracaná van Bonhomme.
1ste keer dat ik problemen ondervind met verzenden van Duits sperma.
Het staat wel op de website dat er zondag geen sperma verstuurd kan worden naar het buitenland. Ze verzenden van maandag t/m zaterdag.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
janderegelaa schreef:_Lorette_ schreef:Volgens mij komen ze alleen bij de grotere stallen aan huis, rest is spreekuur op de kliniek. Wij zijn vanwege de tijden al gewisseld van kliniek voor gynaecologie (tussen 8 en 9 uur ipv om 14 uur), maar ik moet dan eigenlijk al op mijn werk zijn. Ik ben al snel 2 uur te laat. Bij mijn eerste veulen kwam Nol naar me toe voor het insemineren, de scans deden we op de kliniek en aangezien ik toen nog studeerde, kon ik makkelijk iets skippen. Met de Florencio was het een heel gedoe en daarmee zijn we gestopt voordat ze drachtig werd. Ik moet echt puzzelen hoe het nu moet met de Charmeur.
Alle dierenklinieken komen ook thuis scannen. Daar kun je een merrie pakket voor afsluiten als je wilt.
suffie schreef:s0173957 schreef:Maracaná van Bonhomme.
1ste keer dat ik problemen ondervind met verzenden van Duits sperma.
Het staat wel op de website dat er zondag geen sperma verstuurd kan worden naar het buitenland. Ze verzenden van maandag t/m zaterdag.
janderegelaa schreef:Alle dierenklinieken komen ook thuis scannen. Daar kun je een merrie pakket voor afsluiten als je wilt.
_Lorette_ schreef:5 merries bij dezelfde hengst? Dat hoor je niet vaak. Maar erg vervelend als je het niet op het juiste moment kunt krijgen...
Wij gaan t.z.t. eens met de merrie op pad om te kijken hoe ze echt in de cyclus zit. Ik heb wel een idee, maar bevestig het liever met een echo. Het wordt weer een uitdaging om het op en neer rijden voor scan/inseminatie te combineren met werk. Ik vraag me altijd af hoe de gewone particulier met een kantoorbaan dat voor elkaar krijgt.
PerleB schreef:Wat vinden jullie van de bouw van deze merrie? Moet mezelf nog wat meer verdiepen in exterieur ect maar wilde toch van ervaren bokkers weten wat ze van haar vinden![]()
Het is een Secret x Bon Bravour. Nu 1,5 jaar oud.
Let niet op haar vacht, door de winter had ze vreselijk veel klitten onder haar buik en die hebben we moeten wegscheren.
[ [url=m/tI0tgX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rKRTiV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IugMus.jpg]Afbeelding[/url] ]
janderegelaa schreef:PerleB schreef:Wat vinden jullie van de bouw van deze merrie? Moet mezelf nog wat meer verdiepen in exterieur ect maar wilde toch van ervaren bokkers weten wat ze van haar vinden![]()
Het is een Secret x Bon Bravour. Nu 1,5 jaar oud.
Let niet op haar vacht, door de winter had ze vreselijk veel klitten onder haar buik en die hebben we moeten wegscheren.
[ [url=m/tI0tgX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rKRTiV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IugMus.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mooie merrie, zitten wel wat verbeterpuntjes aan als je er mee wilt fokken. Weet niet of je ze benoemd wilt hebben?
Enne...klitten komen niet door de winter, klitten komen door een vieze omgeving/stal
_San87_ schreef:Mij valt vooral de steile schouder en het onderstandige voorbeen op.
janderegelaa schreef:_San87_ schreef:Mij valt vooral de steile schouder en het onderstandige voorbeen op.
Ze heeft inderdaad een lange, steile schouder en een onderstandig, hol voorbeen. Vrij recht achterbeen die neigt naar week gekoot.
Dit betekent niet dat dit minpunten zijn. Het zijn aandachtspunten waar je met dekken iets mee kunt/moet.
PerleB schreef:janderegelaa schreef:
Ze heeft inderdaad een lange, steile schouder en een onderstandig, hol voorbeen. Vrij recht achterbeen die neigt naar week gekoot.
Dit betekent niet dat dit minpunten zijn. Het zijn aandachtspunten waar je met dekken iets mee kunt/moet.
Oke bedankt voor de feedback! Steile schouder had ik al wat in de gaten.
Wat bedoelen jullie precies met een "hol en onderstandig voorbeen"?