Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Willemiens

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:32

Das wel een leuke die Pablo! Krijg er wel een beetje tuiger-feelings van maar misschien komt dat door de staart.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 22:19

Bedankt voor het delen van het filmpje! Ik heb hem op het verrichtingsonderzoek zien lopen, en vergeleken met toen is hij flink vooruit gegaan en hij heeft zich heel goed ontwikkeld. Ik ben wel benieuwd naar een filmpje van de gehele proef. Bij het verrichtingsexamen was hij niet zo heel gemakkelijk de baan rond te sturen. Ik ben erg benieuwd hoe dat nu is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 13:24

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 21:26

Ik lees net dat Opoque verkocht is. Ik ben benieuwd waar hij heen gaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 21:42

supertammy schreef:
Ik lees net dat Opoque verkocht is. Ik ben benieuwd waar hij heen gaat.

Las het ook. Ik hoop niet dat hij Europa uitgaat. Zou zo zonde zijn. Hopelijk komt hij terug naar Nederland.

Oxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 22:23

Heeft iemand gedekt met Nalegro? Ik heb mijn merrie er mee gedekt, normaal wordt ze in 1x drachtig, maar nu wil het maar niet was benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Overigens ook heel benieuwd waar Opoque heen gaat en of hij nu nog naar het WK gaat.

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 22:56

Las t ook van Opoque, hebben er een heel best hengstveulen van dit jaar. Zou t zonde vinden als hij niet meer beschikbaar zou zijn voor de fokkerij. Zag wel al dat hij vanaf 27-7 via Helgstrand niet meer beschikbaar was.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 12:07

Oxxie schreef:
Heeft iemand gedekt met Nalegro? Ik heb mijn merrie er mee gedekt, normaal wordt ze in 1x drachtig, maar nu wil het maar niet was benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Overigens ook heel benieuwd waar Opoque heen gaat en of hij nu nog naar het WK gaat.

Mijn merrie was in 1x drachtig van hem vorig jaar nadat 2x Secret Lover niet lukte.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:06

Hier een kloppend hartje van McLaren! *\o/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:53

Lavitabella schreef:

Gefeliciteerd!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 19:51

Lavitabella schreef:

Gefeliciteerd, hier al 3 mnd drachtig van McLaren.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 21:55

Gefeliciteerd Lavitabella!

Wij hadden vandaag een kloppend hartje van Extreme US in Carly-Reina :) Elbria was twee weken geleden al goed gescand van First Lewis, Nina is volgende week aan de beurt voor de 40 dagen scan van O'toto.

Liesbreuk bij het veulentje is ook geheeld!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 09:21

Gefeliciteerd allemaal met de drachtige merries!!

Wij hebben onze Don Primero x G Ramiro Z merrie ook drachtig :D Zij is gedekt door Hitmaker (v Wynton) die verdienstelijk op Grand Prix niveau loopt. Ben nu al heel benieuwd haha!

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:51

Afbeelding
Na dit jaar een mooi merrie veulen van MC Laren verwachten we in april weer een van MC Laren

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:01

Ah wat een dotje

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:23

Plaatje!

Gefeliciteerd met de dracht en veulens allemaal.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:52

Iemand het filmpje van Charlotte Dujardin gezien?
Als iemand voor hetgeen dat ze laten zien zo door het slijk moet dan denk ik dat 99% van degenen die hier op Bokt zitten ook dierenmishandelaars zijn...

Dat je zoiets aankaart vind ik overigens niet verkeerd, maar de timing geeft toch gewoon aan dat het een afrekening is en dat maakt het bij mij spijtig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:03

s0173957 schreef:
Als iemand voor hetgeen dat ze laten zien zo door het slijk moet dan denk ik dat 99% van degenen die hier op Bokt zitten ook dierenmishandelaars zijn...

Dat je zoiets aankaart vind ik overigens niet verkeerd, maar de timing geeft toch gewoon aan dat het een afrekening is en dat maakt het bij mij spijtig.

Dat dit veel vaker voorkomt is zeker. Op vele grote stallen gebeurt dit zeker wekelijks. Met een keer aanpakken heb ik ook geen problemen maar dit filmpje is toch wel een sneue situatie hoor. Als de ruiter de hand mee naar voren had gegeven en daarna het paard had beloond dan had het heel anders geweest. Maar dit bij de kop vasthouden en dan vanaf de grond er op los meppen slaat nergens op. Bereikt ook geen doel. Ik heb ook echt weleens doorgepakt maar wel op een iets andere manier. Maar inderdaad, wie zonder blaam is werpe de eerste steen. Ik heb zeker ook dingen gedaan waar ik nu niet meer achter sta. Voortschrijdend inzicht denk ik.
Maar dit is echt niet oké hoor. Ik vind het terecht dat iemand hierop wordt aangesproken. De manier waarop en de timing is inderdaad wel dubieus.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:29

geeft wel een beetje het gevoel:
Tot zo ver de ruiters waarvan je dacht dat ze fijn reden.......

Natuurlijk doet iedereen wel eens iets waarvan je achteraf denkt: Was dat handig....Maar als iedereen zich nu gewoon eens bedenkt dat paarden dieren zijn met gevoel, die niet allemaal even veel talent (of zin hebben) voordat we dieren gaan slaan/vastzetten/etc.

Timing is waarschijnlijk vooropgezet spel natuurlijk, daarentegen mag dit gedrag natuurlijk nooit goedgepraat worden.....

Hopelijk dat het bij een boel mensen toch echt de ogen opent, dat vriendelijkheid tegenover je paard bovenaan het lijstje zou moeten staan. En niet beter/meer/hoger/sneller om maar te winnen/punten te rijden.

Ben bang dat het toch echt aan de ruiters zelf te danken is, als paardrijden straks geen sport (op de spelen) meer is/ of zelfs verboden gaat worden in sommige landen.
En ja, het geldt altijd dat de goede moeten lijden onder de kwade.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:34

We gaan allemaal wel eens de mist in toch? En als het niet richting je dier is dan wel tegen je medemens. De timing is naar alle waarschijnlijkheid heel doelbewust en dat is echt heel wrang.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:37

klopt, maar je hebt een voorbeeldfunctie, zeker tijdens instructie.
En een keer een flinke tik, ruk in de mond, is nog altijd anders dan meermalen slaan....
Je bent met paarden bezig, die dieren kiezen er niet voor.
Dus moet je altijd vanuit het belang van het dier denken. En anders niet zeuren dat paardensport wellicht ooit verboden gaat worden.
Er is echt maar 1 verliezer, en dat is het paard.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:54

s0173957 schreef:

Ik heb het filmpje gezien, en hoop dat niet 99% van de ruiters dit doet. Want het ziet er niet uit als even kort een frustratie of schrik moment. Het is meerdere minuten hard en gericht meppen met een zwiepende longeerzweep. Je hebt allemaal wel eens een moment dat je achteraf denkt dit was te veel of te hard. Maar dit is echt vanuit rust, bewust en met kracht. Daarbij zie je een paard die er geen reet van snapt, eigenlijk heel lief blijft en er ook niks van gaat leren.

Ik ben het er mee eens dat er een veel te grote hetze tegen de dressuur is en dat veel zaken uit zijn verband worden getrokken als "ah wat zielugh" maar dit voorbeeld vind ik een grens over gaan, onnodig en goed dat het naar buiten is gekomen.
Aande andere kant vind ik het erg jammer, want CD was een ruiter die ik erg hoog had staan voor mezelf dus het valt mij wel wat tegen.

De timing van het naar buiten brengen is idd erg bijzonder... maar het had al nooit mogen plaatsvinden imo.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:57

Ja goed verwoord.. dit is ook gewoon zielig. Als 99% van de ruiters zo zouden zijn dan mag het wat mij betreft vandaag nog afgeschaft worden.

Dit ziet er ook niet uit als iemand die een keer een foutje maakt maar iemand die doelbewust zo 'traint' en niet alleen dit paard.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:07

Sophie; even een oprechte vraag al klinkt het misschien wat lomp: maar hoe zijn jullie op de keuze van Hitmaker gekomen?

Dat filmpje is niet best voor de sport. Ik vraag me af hoe lang de paardensport nog een olympische sport gaat zijn.

Zijn alle veulens geboren inmiddels? De afgelopen weken heb ik mijn laatste veulens gehad. Van mijn 7 eigen veulens heb ik maar liefst 6 hengstveulens. 2 zijn er al verkocht, de andere hengsten moeten nog verkocht worden. Het enige merrieveulen (McLaren x Danita (elite pref sport v Uphill) mag blijven.

Ik heb een opvallend fijn hengstveulen van Pitch Perfect (merrie had ik drachtig aangekocht, zou niet mijn keuze zijn geweest). Zo fijn, dat ik één van mijn andere merries heb gedekt met Pitch Perfect.
Ook mijn twee McLarens (de merrie en nog een hengstje) zijn echt bovengemiddeld goed. Over de Red Viper ben ik ook erg tevreden.
De Omar Sharif en de Mauro Turfhorst vind ik wat simpelere veulens. Maar goed, het kunnen niet allemaal toppers zijn natuurlijk.

Verder heb ik er al 10 drachtig voor komend jaar en de laatste inseminaties zijn deze week. Daarna is het seizoen wel over. Ik hoop op 12 drachtige merries volgend jaar. Eigenlijk meer dan ik aan het begin van het jaar had verzonnen, maar het embryo spoelen ging bizar goed met allerlei tweelingen en zelfs een drieling. Dus dan gaat het best hard.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:49

Leuk Carola! Dat zijn veel veulens. Maclaren fokt erg goed vind ik zelf.
Pitch perfect vind ik zelf teveel lijnenteelt hebben. Ik vind het een fijn sportpaard maar zou er zelf niet mee dekken.