Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:01

Welke hengst had je S017?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:01

Balen FF.. Hoe erg lijkt dat?
Gefeliciteerd met de dracht :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:20

Dit is dan ons veulentje van Ferguson uit onze Vivaldi x Ferro merrie.
Volgend jaar gaan we niet dekken en de merrie eerst eens rijden. Veulen houden we denk ik aan. Benieuwd hoe hij gaat uitvallen. Misschien daarna nog eens, of een draagmoeder zoeken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

s0173957

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:23

Maracaná van Bonhomme.
1ste keer dat ik problemen ondervind met verzenden van Duits sperma.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:25

s0173957 schreef:
Hier miserie en kloteservice van de hengstenhouder.
Opeens laten ze me doodleuk weten dat ik voor morgen geen sperma kan krijgen. Dan had ik zaterdag al moeten bestellen om dan sperma van 2 dagen oud te krijgen .
Staat nergens op de website en hebben ze me telefonisch niet verteld.
Merrie deze morgen, vlak voor ik belde, afgespoten om morgen te insemineren en dan krijg ik geen sperma vast...
Da's een cyclus naar de kloten!

Of je neemt een andere hengst.

Is dat weer die buitenlandse hengst? Is voor mij wel een reden om niet met een buitenlandse hengst te dekken tenzij de service heel goed is zoals bij Ceasar of er moet diepvries zijn. En dan nog ben je met vers ook nog afhankelijk van de transporteur.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:27

Wat balen S017! En niet bepaald netjes van de HH ,ik neem aan dat een andere van zijn hengsten geen optie is ?

Is het veulen zoals je je verwacht/ gehoopt had Babootje ? Lijkt goed !Ik ben wel benieuwd naar duidelijkere fotos.. ;)

Hopelijk niet ernstig FF ?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:33

s0173957 schreef:
Maracaná van Bonhomme.
1ste keer dat ik problemen ondervind met verzenden van Duits sperma.

Balen zeg.. Hoe bestel je? Rechtstreeks of via een hengstenhouder? Misschien kunnen zij nog wat betekenen?
Ik heb wel goede ervaringen met Bonhomme.. Dek er dit jaar ook 1 van mezelf.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:35

Rechtstreeks.
Ook in het weekend Vulina?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:03

Vulina schreef:
Balen FF.. Hoe erg lijkt dat?
Gefeliciteerd met de dracht :j

Niet dik maar wel kreupel, maar effe aankijken

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:47

Kriel schreef:
s0173957 schreef:
Opeens laten ze me doodleuk weten dat ik voor morgen geen sperma kan krijgen. Dan had ik zaterdag al moeten bestellen om dan sperma van 2 dagen oud te krijgen .
Merrie deze morgen, vlak voor ik belde, afgespoten om morgen te insemineren en dan krijg ik geen sperma vast...

zoiets is mij helaas ook gebeurd, de koerier had er geen zin meer in op Bevrijdingsdag en is maar naar huis gegaan.Morgen weer een dag zal ie wel gedacht hebben.
De hengstenhouder was echter zo lief om om 20.30, nadat we geconstateerd hadden dat toch echt niet meer zou komen, mijn backup hengst nog te laten springen.
Verser dan vers kon het dus niet......maar toch wel balen dat je niet je nummer 1 keuze kunt gebruiken.
Er was al twee keer een cyclus gemist en had daar ook niet zo heel veel zin meer in.

Hier vorig jaar ook problemen met buitenlands sperma en toen binnen 1 minuut besloten om voor de tweede keuze hengst te gaan. Ik ben heel blij met dat veulen nu, maar ik bedenk me nu toch wel twee keer voor ik weer sperma uit het buitenland moet hebben.

FF, wat balen! Hopen dat'ie snel weer goed is

Hier de eerste droogfoto van onze Philina bria WJ (v. Fürst Dior)
Afbeelding
Naar mijn mening erg goed gelukt. Maat, genoeg lengte, bergop en bloed zat. Nu even verder uitvouwen en dan ben ik benieuwd hoe 'Lina' gaat bewegen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:02

KahluaB schreef:
Is het veulen zoals je je verwacht/ gehoopt had Babootje ? Lijkt goed !Ik ben wel benieuwd naar duidelijkere fotos.. ;)

Ja eigenlijk wel. Mag niet klagen. Ik had eigenlijk een kleiner veulen verwacht voor zo'n eerste van de merrie.
Op deze foto's is hij 1 week oud. Ik ben er niet zo vaak, omdat hij niet bij huis staat.
Heb hem zelf nog niet zien draven. Alleen keihard over de wei galopperen. Vanmiddag maar weer eens kijken.

Afbeelding

Afbeelding

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:06

Als Belg heb ik weinig keuze è, NL moet ook internationaal verzonden worden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:27

s0173957 schreef:
Als Belg heb ik weinig keuze è, NL moet ook internationaal verzonden worden.

Er zitten zoveel hengstenhouders vlak over de grens. Desnoods haal je het even op.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:29

Als ze de hengst aanbieden die ik wil, geen probleem.
Heb ik 2 jaar na elkaar gedaan met Van Uytert.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:05

Mooie veulens hier boven, gefeliciteerd!

Ik heb mijn merrie alweer drachtig van Livius, voor het tweede jaar op rij direct in de veulenhengstigheid. Wel fijn hoor, ik zie zoveel merries die amper drachtig te krijgen zijn, dan is het toch wel een luxe om een goed vruchtbare merrie te hebben.

En bij mij speelt de hengstenhouder wel mee in de keuze bij een hengst. Ik heb al zoveel negatieve verhalen gehoord van de slechte service en slechte gustregelingen bij buitenlandse hengsten, ik zal daar niet zo snel voor gaan.
Ik dek nu al een aantal jaren bij Van Uytert en ik vind de service heel goed. Voor mij is dat best een argument om eerst even te kijken of ik een geschikte hengst bij hun vind voordat ik verder ga zoeken.
Ook veel merries van klanten die bij mij staan worden gedekt door een V. Uytert hengst, en ook dat gaat altijd super. Vaak moet ik dan wel het sperma bestellen maar moet de rekening naar een ander adres dan het sperma, maar ook dat gaat altijd goed en loopt gewoon gesmeerd daar.

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:26

s0173957 schreef:

In Weert bij Hub Dirckx kun je elke hengst bestellen die je wil hebben, binnen en buitenland.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:39

Rachral schreef:
s0173957 schreef:

In Weert bij Hub Dirckx kun je elke hengst bestellen die je wil hebben, binnen en buitenland.

Dat kan bij iedereen. Het moet alleen wel aankomen.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:46

Wat een leuke veulens zie ik hier weer passeren.....ik moet nog 5 weken geduld hebben, ondertss al een paar merrie's terug gedekt en alles netjes verlopen. Had ook voor hengsten gekozen waar ik zelf om kon rijden (woon ook in Belgie) maar door de Corona dacht ik niet over de grens te geraken. Ondertss al 2 embry's van Kjento gehad maar helaas door de draagmoeder niet aangenomen. We hebben ook zaad via DHL laten komen vanuit Frankrijk, (deze merrie gingen we eigenlijk niet dekken) was netjes op tijd en goede kwaliteit!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:40

Wij hebben vorig jaar nog laat ( juni) een Duitse hengst geprobeerd. Lukte niet. En natuurlijk niet slim, niet verdiept in de voorwaarden dus konden uiteindelijk de volle mep betAlen bij gust. Maar we wilde toch wel graag die hengst. Dus nu vroeg mee begonnen. En natuurlijk in 1 x drachtig. Zal nu wel weer de volle mep moeten betalen. Ben benieuwd

Maar ik hoorde dus van een kennis. Die wilde ook die hengst gebruiken bij 5 merries. 2 zijn er geinsimineerd en bij de derde die moest er afgelopen vrijdag bij. Kon ze pas zondag sperma krijgen. Daar word je toch echt niet blij van. Is bij sprehe weg. Had ze een reserve hengst bedacht ook bij sprehe zelfde verhaal.
Oh ik ben zo blij dat onze merrie drachtig is.
Maar zo iets moet toch niet mogen. Slechte zaak en je hoort het steeds meer.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:51

s0173957 schreef:

Dat is heel zuur, slechte service

FF hoe gaat het met je veulen?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:52

5 merries bij dezelfde hengst? Dat hoor je niet vaak. Maar erg vervelend als je het niet op het juiste moment kunt krijgen...

Wij gaan t.z.t. eens met de merrie op pad om te kijken hoe ze echt in de cyclus zit. Ik heb wel een idee, maar bevestig het liever met een echo. Het wordt weer een uitdaging om het op en neer rijden voor scan/inseminatie te combineren met werk. Ik vraag me altijd af hoe de gewone particulier met een kantoorbaan dat voor elkaar krijgt.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:53

Roxanne is de moeder toevallig een OO7 merrie?
(*zie dat het om een uphill merrie gaat *)

Babootje, dat is een fijn Feguson veulen!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:55

_Lorette_ schreef:
5 merries bij dezelfde hengst? Dat hoor je niet vaak. Maar erg vervelend als je het niet op het juiste moment kunt krijgen...

Wij gaan t.z.t. eens met de merrie op pad om te kijken hoe ze echt in de cyclus zit. Ik heb wel een idee, maar bevestig het liever met een echo. Het wordt weer een uitdaging om het op en neer rijden voor scan/inseminatie te combineren met werk. Ik vraag me altijd af hoe de gewone particulier met een kantoorbaan dat voor elkaar krijgt.

Nou, door de DA gewoon aan huis te laten komen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:57

janderegelaa schreef:
_Lorette_ schreef:

Nou, door de DA gewoon aan huis te laten komen.

Jup... hier komt de DA gewoon thuis scanne en insemineren.
Werk wel van thuis uit dus kan dat wel regelen.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:03

_Lorette_ schreef:

Of voor werktijd.
Ik was om 7.15 klaar vanmorgen.