Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 17:16

Spannend, hopelijk drachtig!

Gefeliciteerd Adri met je Fynch Hatton, wat een goed bewegende merrie. +:)+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 16:51

Nou ik ben weer terug uit een kletsnat Heerjansdam!
Het programma was vanwege het weer naar de binnenbak verplaatst dus het programma liep daardoor iets uit. Ik heb een mooie ingelijste oorkonde gekregen. Was erg leuk. Waren uiteraard nog meer fokkers die een oorkonde uitgereikt kregen en ik stond tussen best wat grote namen. Er zijn foto’s gemaakt en ik ben erg benieuwd wanneer en waar ik ze kan terugvinden. Mocht er iets over komen in de paardenkrant, zou iemand hiervan dan een foto voor mij kunnen maken alsjeblieft?
Er werd uitgebreid verteld over de merrie met alle predikaten en moederlijn en ook welke nakomelingen voor het preferentschap hadden gezorgd. Voor mij best even een moeilijk moment, heb in de auto best even traantje gelaten. Maar de oorkonde heeft een mooi plekje gekregen hier en ik neem hem binnenkort mee als ik Voriose zelf nog ga bezoeken. Dan zorg ik dat er een paar mooie foto’s worden gemaakt met Votje en mij en de oorkonde.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 17:50

Al een foto gevonden, dat is snel!

Afbeelding

Trouwens leuke paarden gezien. Ik was onder de indruk van Nayla, een Iron Man x Uphill en in het Pavo showblok liep een leuke vos, een Le Formidable x Wynton. Was erg gespannen maar toonde veel potentie.

Elisa2

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 17:55

Wat leuk Suzanne!

Tegenwoordig is inderdaad het meeste online te vinden. Zou leuk zijn die foto,s met Votje.

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 19:17

Leuk Suzanne!

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 20:33

Heel leuk, Suzanne, je past er goed tussen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 20:53

Dank jullie wel! Ik lees net dat de merrie die ik hierboven noemde de kampioen is geworden bij de oudere merries. Wat een paard is dat zeg. En dat met een 2e bezichtigingshengst als vader.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:52

Gefeliciteerd Suzanne!

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 22:24

Gefeliciteerd!!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 22:51

Gefeliciteerd Suzanne

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 00:40

Suzanne F. schreef:

[ [url=m/15seLa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Trouwens leuke paarden gezien. Ik was onder de indruk van Nayla, een Iron Man x Uphill en in het Pavo showblok liep een leuke vos, een Le Formidable x Wynton. Was erg gespannen maar toonde veel potentie.

Denk dat je Pascoe bedoeld? Van Trudy?

Ik had vandaag ook weer een heerlijk natte groom dag op heerjansdam, voor de regio kampioenschappen. :P
Maar niet voor niks gegaan gelukkig.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 08:12

c_alsemgeest schreef:
Suzanne F. schreef:

[ [url=m/15seLa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk dat je Pascoe bedoeld? Van Trudy?

Ik had vandaag ook weer een heerlijk natte groom dag op heerjansdam, voor de regio kampioenschappen. :P
Maar niet voor niks gegaan gelukkig.

Pascoe, die kwam als veulen voorbij op de socials en was toen al veelbelovend.
Erg gaaf dier <3

Wat een dramaweer is het de laatste dagen toch hè :(
Maar fijn dat je niet voor niks hebt gegroomd

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 09:59

Ja het blijkt inderdaad Pascoe te zijn. Liep samen met 2 grote bruinen in de baan. Pascoe liet zich eigenlijk niet zo zien, was erg gespannen en werd daardoor druk en wat stamperig. Maakte de beweging niet af. Maar je zag wel echt de potentie. Als ik er eentje mocht kiezen van die 3 dan was het zeker Pascoe geweest. Die bruinen waren veel rustiger met veel tact maar ik vond er niet echt veel aan, niet mijn type paarden in ieder geval.

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 14:00

Gefeliciteerd *\o/*

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 06:51

Gefeliciteerd Suzanne!

Ik vraag me af wat jullie in onze situatie zouden doen. Wij hebben eerder dit jaar een nieuwe fokmerrie gekocht, maar helaas is onze situatie veranderd waardoor we een fokmerrie gaan verkopen. Dat lijkt Ebbie te gaan worden. Bij ons zijn de merries er voor de fokkerij en worden ze niet gereden. Zouden jullie een merrie van 15 jaar oud, dragend voor 2025 op laten pakken onder het zadel, of liever verkopen als 'fokmerrie dragend voor 2025, is in 2021 voor het laatst onder het zadel geweest, staat nu stil'?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 06:58

Een 15jarige die al 3 jaar stil staat, ik denk niet dat die dan terug even aanrijden meer geïnteresseerden gaat opbrengen.
Ik denk dat zo'n merries sowieso niet makkelijk in de markt gaan liggen, tenzij ze uit een top stammetje komen.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 07:08

s0173957 schreef:
Een 15jarige die al 3 jaar stil staat, ik denk niet dat die dan terug even aanrijden meer geïnteresseerden gaat opbrengen.
Ik denk dat zo'n merries sowieso niet makkelijk in de markt gaan liggen, tenzij ze uit een top stammetje komen.

Het is een elitemerrie van Uphill x Ferro, dragend van First Lewis. Twee nakomelingen hebben wij verkocht op Borculo. De moeder van mijn merrie gaf in combinatie met Ferguson de ggk hengst Kyton. Moeder en grootmoeder zijn beide preferent en er komen meerdere goedgekeurde hengsten uit deze stam. Ik heb nog goede hoop dat we een fijne plek voor haar kunnen vinden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:17

Die zou ik als fokmerrie verkopen. Dat kan heel prima lijkt me.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:33

Jammer Roxanne, klinkt inderdaad als een fijne fokmerrie en die nog onder het zadel brengen lijkt me niet direct iets toevoegen, anders dan dat je aantoont dat ze gezond genoeg is als rijpaard.
Mocht je daarvoor open staan is ze misschien iets voor de KWPN broodmare veiling in November?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:05

Kijk, maar dat is een merrie uit een goeie stam!
Die nog even aanrijden heeft in mijn ogen dus echt geen toegevoegde waarde.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 14:11

De merrie lijkt zelf wel interessant te zijn maar of Horsetelex is niet up te date of de merrie heeft nog geen enkele nakomeling gegeven met een keuringsresultaat of sportresultaat. En de oudste is al 11.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 09:57

Ik zou haar zeker verkopen als fokmerrie.
Als ik er niet al te veel had zou ik zeker interesse hebben in haar.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 14:35

hi allemaal,

dit jaar heb ik mn eerste veulentje gefokt en ben ik met haar naar de keuring geweest.
met totaal geen verwachtingen heen gegaan want ja het is mn eerste veulen en het was precies een maand op de keuring dus wel heel jong maarja agh we gaan voor de ervaring.
nu is die dag mn kleine meid als eerste van dr eigen groep geplaatst en hebben we deel genomen aan de kopgroep.
nu zag ik dat de paardenkrant de keuring van Noord-Brabant heeft behandeld in hun nummer en ik was bennieuwd of iemand voor mij wilde kijken of U Never Know C.K.W. erin vermeld wordt of te zien is ( nummer 48 )

mochten jullie ook nog weten waar er eventueel foto's staan hoor ik het graag <3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:26

Wat leuk Kimwilliam, gefeliciteerd!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:23