Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthee_

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:10

Maribor, jou merrie is ook al wat verder. Zal vast snel komen.
Hier zakt de pH wat meer. Melk blijft nog doorzichtig en erg vloeibaar. Ze wordt wel steeds wat ongemakkelijker, waardoor ik haar toch in de gaten blijf houden. Maandag tm woensdag nog werken en dan een week vrij. Hopelijk is het veulen daarvoor al geboren, dan kan ik nog 2 weken slapen voordat de ander kan komen :')

Eilinora, heerlijk dat ze al op de wei kunnen.

Mirjam, spannend.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:16

Ze hebben de hele winter op de wei gelopen,in principe staan ze alleen als ze bijna uitgerekend zijn op stal snachts.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:41

Ik wil jullie de spam van Roza niet onthouden. Zilver heeft haar de beste start gegeven die maar kon <3
Pleegmerrie staat er nu naast, dat gaat heel goed. Ze begint al melk aan te maken dus hoop dat ze binnen een paar dagen samen kunnen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder blijf ik meelezen en het wordt al spannend voor vele. Ben benieuwd wanneer de volgende er is

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:02

Wat een prachtig veulen! En wat ben jij dapper Kabayo!

Edit: gouden merrie Boktveulen van het jaar! <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:04

Ow Kabayo wat is Roza knap <3

Hier een rollercoaster gehad de afgelopen week mbt het overlijden van mijn moeder, ik zal daar maar niet teveel over zeggen maar even kort: heb niet eens een kaartje gekregen dus heb geen afscheid kunnen nemen... dat heeft er bij mij wel flink ingehakt moet ik bekennen.

Ik heb vanmorgen dan ook flink zitten snikken bij Frosty in haar stal terwijl Frost haar buik echt alle kanten op stuiterde... Dat deed me wel goed, begin nu toch wel heel nieuwsgierig te zijn naar die kleine.

Nog 48 dagen tot veilig.... camera hangt sinds 2 dagen (omdat mn da dat toch wel aangeraden heeft) dus ik kan nu mooi haar routine leren zodat ik hopelijk dan straks de verandering(en) opmerk.

Mijn beeld vanuit huis...
Afbeelding

Uier vorige week zaterdag en vandaag, zit iets verschil in maar niet veel
Afbeelding

Ze staat heel veel in die hoek te dutten...
Afbeelding

Nijlpaardje in wording :Y)
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:13

Prachtig kabayo, ze word straks dan veel lichter?

Vreselijk paint-lover, gecondoleerd.

Hier kunnen we weer lachen om chablis haar uier. 320dagen dus veilig.
Afbeelding

Maribor

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:36

Mirjam: _O- ik snap je. Echt te schattig ook. Ben benieuwd hoe die gaan groeien als ze haar kind heeft.

Paintlover, gecondoleerd. Wat naar voor je, ook dat je als kind geen kaart kreeg. Gelukkig doen dieren altijd een hoop goed. En idd, zo weer de mallemolen in van het leven, met de veulens. Ze lijkt of ze het niet eens was met de fotos. :D

Kabayo, wat een gaaf kleurtje heeft Roza zeg! Dat wordt dan steeds lichter? Goed van je dat je weer doorgaat. Ze zijn ook wel erg leuk die 2 jonge beestjes om je heen. Hoe fijn dat het lukt met de pleegmerrie. Hoe werkt dat dan? Als ze melk moet gaan aanmaken? (Ik weet er niks van ;) )

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:41

Dat is haar resting b*tchface }:0

We hadden net voor de foto's een klein meningsverschil dus was madam lekker gepikeerd _O-

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:44

:')

UpperclassK

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:00

Kabayo schreef:
Ik wil jullie de spam van Roza niet onthouden. Zilver heeft haar de beste start gegeven die maar kon <3
Pleegmerrie staat er nu naast, dat gaat heel goed. Ze begint al melk aan te maken dus hoop dat ze binnen een paar dagen samen kunnen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Verder blijf ik meelezen en het wordt al spannend voor vele. Ben benieuwd wanneer de volgende er is

Wat een knap veulen en wat een mooi hoofdje heeft ze! <3

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:02

Afbeelding
Afbeelding

Mijn dametjes :D

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:06

Eilinora die foto van die staart :') wordt toch spannend bij pepper. Fijn dat Ellie nu ook stabiel blijft en het goed doet

Kabayo wat een knappe dame is Roza <3 fijn dat de pleegmerrie op gang komt kwa melk. Hopelijk kunnen ze snel samen staan . Remy is ook echt een stoere en knappe kerel. Minthe lijkt heel wijs met dr kind zo. We vinden het alleen maar heel leuk als je blijft meepraten. Hoe is het met jezelf en je zwangerschap?

Ayasha hoe is het met je merrie?

Quir wat een prachtig veulen <3 nogmaals gefeliciteerd. Ik heb het geloof ik gemist maar is het een merrie of hengst?

Maribor jeetje velvet houd je aardig bezig zo := Het zou toch een x moeten komen met al die tekenen :+ hopelijk bevalt ze snel.

Anvixa Fijn dat alles goed gaat. Heel leuk hoofdje heeft ze :+:

Myrthee Lilly rekt het nog aardig. Had bij jou toch ook al een veulen verwacht. En mooie mijlpaal voor Abby *\o/*

Balou_k balen dat ze al zo vroeg placentitus heeft. Hopelijk is de scan donderdag positief.

Mirjamalvaro Dat is mooi k*t -O- hopelijk blijft de uitbraak in de omgeving beperkt. hoe zit het dan met je dekseizoen dadelijk? Chablis heeft er evenveel zin in als Lizzy en Kira hier :j

Paint_lover gecondoleerd met het verlies van je moeder Y;( . Rot dat je geen afscheid hebt kunnen nemen -O- frosty ziet er goed uit, flinke drachtige buik en ze glanst mooi.

Zo nog eens een uitgebreide uier foto update. Na maandag hebben we 6 merries veilig, goed getimed :') . Ik hoop alleen dat ze begin volgende week nog even braaf wachten want moet maandag terug naar de orthopeed met mijn hand, de breuk is wat scheef en er moet mogelijks een pinnetje in mijn bot. Is gelukkig geen zware operatie en het wordt verdoofd dmv elleboogprik maar hoop dus dat de merries nog heel ff wachten komende week. Als ik de uiers nu zie komt dat wel goed maar toch, je weet maar nooit :+

Nina 338 dagen. Begint een beetje beter te vullen maar moet nog heel wat.
Afbeelding

Fleur 334 dagen en zit ong op schema om rond haar datum te gaan. Banden zijn mega slap en buik zakt ook al wat.
Afbeelding

Lizzy 326 dagen en is nog met niks bezig :')
Afbeelding

Daisy 319 dagen en vult goed. Verwacht bij haar rond 330 ong een bevalling als ze zo doorgaat.

Afbeelding

Kira 319 dagen en nog helemaal lege uier :+
Afbeelding

April 318 dagen en begint ook al wat te vullen. Vorig veulen kreeg ze op 335 dagen
Afbeelding

En nog wat fotos van de kleine Elvis die het super doet <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Kleine pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Maribor - Velvet - 344 dagen
Butengewuen - Cookie - 341 dagen
Nieky1993 - Nina - 338 dagen
baudyh - Ivoorprinses - 337 dagen
Icecrystal - Romee Total - 336 dagen.
Carika - Nena - 334 dagen
Nieky1993 - Fleur - 334 dagen
Eilinora - Pepper- 332 dagen
Myrthee_ - Illustrade - 327 dagen
Nieky1993 - Lizzy - 326 dagen
Mer1980 - Rapunzel - 326 dagen
Lyona - Kina - 324 dagen
Shadow33 - Her - 323 dagen
Mirjamalvaro - chablis - 320 dagen
Stal_hd - Maraya - 313 dagen
Cyrina - Gretha van Warnsdorn - 304 dagen
Cyrina - Zeeveld's Sky Full off Stars - 303 dagen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:13

Nieky ik vermoed dat iedereen weer verklaringen moet tekenen dat de merrie 2 weken koortsvrij is geweest oid.
Gelukkig begint het seizoen pas eind april misschien is het dan weer onder controle.

UpperclassK

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:16

Oké hier ook nog even nieuwe foto’s van Da Vinci! :) Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nieky1993 Echt een schattig veulentje! <3

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:13

Zo leuk al die veulen foto's <3 ! Wat fijn dat het met Roza ook zo goed gaat! Ze is heel knap :9 .

Paint lover; Gecondoleerd. Heftig hoe dat is gegaan..

Anvixa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:24

Nieky jou staan nog heel wat dagen/nachten van waken te wachten met zoveel merries!
Ik vond de dagen van wachten zo slopend maar als het dan zover is, is het ook zo leuk!

Ik hoop dat er snel nog meer veulentjes mogen bijkomen!

Hele knappe veulens trouwens!
Roza heeft inderdaad zo’n leuk kleurtje ook! En ook de andere zijn zo lief! <3

Hier nog geen foto’s zonder dekentje kunnen maken. Het is hier niet warmer dan 4 graden geweest vandaag dus het was echt nog te koud om het uit te doen. Maar ik vind ze stiekem ook wel heel schattig met haar roze dekentje op

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:49

Roza is prachtig! Zoekt ze zelf ook de pleegmerrie op aan de draad?

Nicky: mijn merrie is terug helemaal een, uier terug kleiner. :+