Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 23:09

Suzanne F. schreef:
Ik kreeg een uitnodiging van het KWPN om op de centrale keuring in Heerjansdam een predikaat in ontvangst te nemen voor een fokproduct. Het blijkt dat de door mij gefokte Voriose preferent is geworden. Dus dat is leuk nieuws. Ik ga dus 12 juli naar de CK Heerjansdam hiervoor. :)

Ahh Votje wat ontzettend leuk. Gefeliciteerd Suzanne!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 08:13

karinna schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik kreeg een uitnodiging van het KWPN om op de centrale keuring in Heerjansdam een predikaat in ontvangst te nemen voor een fokproduct. Het blijkt dat de door mij gefokte Voriose preferent is geworden. Dus dat is leuk nieuws. Ik ga dus 12 juli naar de CK Heerjansdam hiervoor. :)

Ahh Votje wat ontzettend leuk. Gefeliciteerd Suzanne!!

Ja Votje! Wat leuk dat je haar nog kent. <3

Bucephalus

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 12:53

Heel leuk voor je Suzanne! Wie kent Votje nu niet! :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 12:56

Bucephalus schreef:
Heel leuk voor je Suzanne! Wie kent Votje nu niet! :+

Nou inmiddels de hele nieuwe garde na 2007 ofzo? :')
Tijd gaat snel hoor. Votje is inmiddels al 22 jaar oud.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 13:16

Wat gaaf. Gefeliciteerd!

Ik was gisteren bij de nrps keuring. Mijn 3 jarige merrie werd eerste geplaatst van de driejarige en ster. Daarna moesten we nog best lang wachten voor de kampioenskeuring. Dat werd hem niet meer, ze was zo moe.

Afbeelding
Rosareina, Formidable x Houston x Feinbrand

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 19:53

Wat leuk Suzanne!
Doordat mijn 3 jarige ster is geworden, is haar moeder (nog in mijn bezit) nu ook preferent geworden.

Vannacht is ons 5e veulen van onszelf geboren, en het is de 5e hengst. Wel een hele knappe! Maar goed, dat worden weinig veulens om aan te houden dit jaar. Op zich ook niet zo erg, want ik heb er voor volgend jaar al 11 drachtig en vorig jaar had ik ook al 4 merrieveulens aangehouden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 08:51

AM_Horses schreef:
Wat gaaf. Gefeliciteerd!

Ik was gisteren bij de nrps keuring. Mijn 3 jarige merrie werd eerste geplaatst van de driejarige en ster. Daarna moesten we nog best lang wachten voor de kampioenskeuring. Dat werd hem niet meer, ze was zo moe.

[ [url=m/Up2KPd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rosareina, Formidable x Houston x Feinbrand

Nogmaals gefeliciteerd! Ik vond het een fijne merrie die iedere keer heel mooi vanuit het achterbeen vertrok. Mag ze naar de CK?

Carola ook gefeliciteerd met het veulen en het preferentschap van de merrie.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 08:56

carola schreef:
Wat leuk Suzanne!
Doordat mijn 3 jarige ster is geworden, is haar moeder (nog in mijn bezit) nu ook preferent geworden.

Vannacht is ons 5e veulen van onszelf geboren, en het is de 5e hengst. Wel een hele knappe! Maar goed, dat worden weinig veulens om aan te houden dit jaar. Op zich ook niet zo erg, want ik heb er voor volgend jaar al 11 drachtig en vorig jaar had ik ook al 4 merrieveulens aangehouden.

Gefeliciteerd!!
@AM Horses: Gefeliciteerd. Jammer van het lange wachten!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 10:39

Dankjewel. Ja ze mag naar de nationale. Nu even lekker rustig aan. Beetje bijkomen op de wei. Ik heb een vermoeden dat ze koper te kort heeft. Ik zal even informeren bij de dierenarts. Het viel me op de keuring nog meer op. Haar haren zijn bruinig/dof van kleur. Vorig jaar in de opfok had ze dit ook wel eens. Dan gaf ik haar een vitamine spuit. Was ze met 2 weken weer pikzwart.
Hebben jullie hier ervaring mee?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 16:49

Leuk Suus, toch wel heel leuk dat ze dat doen! Votje ken ik ook nog wel, heb zelfs de eer gehad van jou om een keertje haar geweldige moeder rond te sturen <3

Annet: ook hier gefeliciteerd!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 19:38

AM_Horses schreef:
Dankjewel. Ja ze mag naar de nationale. Nu even lekker rustig aan. Beetje bijkomen op de wei. Ik heb een vermoeden dat ze koper te kort heeft. Ik zal even informeren bij de dierenarts. Het viel me op de keuring nog meer op. Haar haren zijn bruinig/dof van kleur. Vorig jaar in de opfok had ze dit ook wel eens. Dan gaf ik haar een vitamine spuit. Was ze met 2 weken weer pikzwart.
Hebben jullie hier ervaring mee?

Ja, koper en zink spelen hierin een rol. Zeewier bevat ook veel mineralen die een positief effect hebben op de vachtkleur. Krijgt ze wel genoeg vitaminen en mineralen binnen?

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 08:52

Elisa2 schreef:
Diortje, jij bent vast al geholpen? gefeliciteerd met de verkoop.

Dankjewel, binnen 24u na mijn beslissing was ze verkocht. Maar het was geen makkelijke beslissing aangezien ik ze eigenlijk héél graag wou aanhouden ;(
Nee niemand hulp aangeboden, maar niet getreurd, ik heb via ChatGPT een zeer goed contract kunnen opstellen, waar alles duidelijk in benoemd wordt. Ik was nogal huiverig voor het gebruik ervan, maar ik moet zeggen, het is héél accuraat.

Aangezien ze eerst naar de opfok bij de tussenpersoon gaat (niet rechtstreeks naar USA), hadden ze me gevraagd om het veulen met de merrie tot daar te transporteren (is ongeveer 1.5 uur rijden), om het veulen zo min mogelijk stress te geven. In principe is dat ok voor mij, maar hoe zit het met de verantwoordelijkheid van het transport, want normaal wordt die verantwoordelijkheid overgedragen vanaf dat de transporteur ze ophaalt. Kan ik dat in het contract vermelden dat ik ondanks dat ik transporteer wel niet meer verantwoordelijk ben, en hun aanraden zich te verzekeren voor het transport? En gaat dit ook niet stresserend zijn voor de merrie (die inmiddels dweer drachtig is)? Het veulen blijft nog tot augustus-september, tot ze dus 6 maand oud is, normaal is de merrie ze dan wel best wel moe. (Heb ik vorige keer gemerkt met mijn Mclaren veulen).

Proficiat hier iedereen met de mooie resultaten!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:12

Zorgen dat je verzekerd bent en de kosten op hun door berekenen. Dan is er niemand verantwoordelijk maar ligt het bij de verzekeraar.....

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:14

Ook je merrie verzekeren voor deze reis als je denkt risico te lopen.... Maar dat is ook hoe je er zelf in staat en hoe veel risico je zelf wilt lopen

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 09:19

A ls het mijn veulen was, dan zou ik hem thuis nog even op de video zetten, of misschien zelfs even klinisch laten keuren door de dierenarts, veulen klein beetje sederen, opladen en moeder thuislaten.
Risico vanaf het laden is voor de koper.

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:27

Dankjewel!
Ik ging sowieso nog een video maken, klinische keuring is idd ook nog een optie, en ik ga me eens bevragen wat betreft de verzekeringsmogelijkheden voor een transport, want bij de gangbare belgische paardenverzekeringen vond ik daarover eigenlijk weinig info.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 09:42

Ik bedoelde dat je de video vlak voor vertrek moet maken. Zodat je bewijs hebt dat ie goed was voordat hij vertrok.

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:43

yvonnepuntnl schreef:
Ik bedoelde dat je de video vlak voor vertrek moet maken. Zodat je bewijs hebt dat ie goed was voordat hij vertrok.

Ja zo had ik het idd ook begrepen :) ik had "ga" ipv "ging" moeten schrijven wschl

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 15:09

Dacht ik al, maar better safe than sorrrrrryyy :D

Veel succes!

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 17:05

Diortje, zou je niet liever een professionele vervoerder in willen schakelen i.p.v. het zelf te regelen? Officiële vervoerders hebben goede verzekeringen, en dan hoef jij je daar geen zorgen om te maken.
Mocht je zelf gaan vervoeren, neem dan in ieder geval heel duidelijk in je contract op waar jouw aansprakelijkheid stopt en die van de koper begint. Dat zou wat mij betreft het moment zijn dat het veulen geladen wordt.

Sorry dat ik hier het topic een beetje kom binnenvallen, maar ik heb een vraag waar ik heel erg wisselende antwoorden op krijg :o Ik heb een leuke vierjarige merrie staan die op dit moment beleerd wordt. Ze doet het heel erg goed, en het plan is om haar dit najaar een IBOP te laten lopen. Iemand stelde voor om haar ook uit te brengen op wedstrijd voor de IBOP, maar is het wijs om dat te doen? Ze zou dan L2 geklasseerd zijn voor de IBOP, maar ik heb al van verschillende mensen begrepen dat ze dan waarschijnlijk ook strenger zullen zijn in hun beoordeling.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 11:46

Hier gisteren na 3 keer dekken een vruchtje van Las Vegas.
Met wat geluk volgend jaar dus een Las Vegas x San Amour x Rotspon x Weltmeyer veulen!

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 21:17

Vandaag op stal kwam ik in gesprek met iemand die zei dat Succession echt heel klein fokt. Is dat zo? Mijn merrie is best een luxe merrie met veel body en het veulen is van mijzelf dus maakt mij niet zo veel uit. Maar is dat zo? Volgens mij zijn ze toch normale maten?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 22:46

Het is zijn eerste jaargang.. voor wat ik gezien heb fokt hij niet heel luxe. Ze hebben wel body en bot.

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 11:25

Mijn veulen van Succession alleszins zoals Elisa2 hier zegt toch wel body en niet klein. Moeder zelf ook bot en body, maar mijn vorige veulen van Mclaren uit dezelfde moeder was een pak kleiner en fijner.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 12:12

Wij zullen het meemaken. Ze is vorige woensdag geïnsemineerd, dus hopelijk is ze drachtig :)