Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carola

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 20:44

Wat jammer Baudyh.
En ja, ik had altijd al erg veel vertrouwen in deze merrie (vandaar dus ook al gedekt). Maar ik kom nu wel in de luxe situatie dat ik een aantal echt heel interessante merries heb uit erg goede lijntjes, én dat ik dit jaar de ene na de andere embryo heb gespoeld. Dus volgend jaar 11 veulens van mijzelf is wel echt heel veel.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 20:51

Prachtige merrie de Glamourdale! Gefeliciteerd met de mooie punten en dracht. Als ik op zoek was zou ik het wel weten <3

Ik weet natuurlijk niet of het iets voor je is en of je liever gewoon wat minder paarden wilt houden, maar is als je meerdere embryo's hebt gespoeld, verkopen als embryo geen optie? Of is het daar misschien net niet interessant genoeg voor?

Baudyh, wat jammer!

s0173957, heel gaaf zoveel goede sportpaarden uit 1 merrie, en dan ook nog voor een groot deel zelf opgeleid, knap!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 20:55

Immii clarr, ja, een (of meer) embryo's verkopen is ook zeker een optie en ik denk dat ze interessant genoeg zijn. Maaaaaar.... ik ben niet zo'n goede verkoper en ben veel te bang dat ik net dat hele aparte, goede merrieveulen ga verkopen dan.
Ik geloof dat mijn grootste probleem is dat ik moeilijk afscheid kan nemen, haha!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 21:06

Ja het is heel jammer.
De merrie is 4 en eigenlijk nog te slungelig.
Ze is 1.74m gemeten. Iets wat ik altijd schreeuwde dat ik nooit zou doen heb ik toch gedaan.
Een stamboek merrie bij de hengst. Ik wil
De merrie gewoon nog niet opgeven. Dus kijken of ze mooier opdroogt na 1 of 2 veulens en misschien dan nog eens een poging wagen
Ze ( uphill x cabochon) is nu drachtig van Denver US . We gaan het zien.
11 veulens is inderdaad wel veel.
Wij hebben er nu 3 drachtig en klungelen nog met nr 4.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 21:58

Heel knappe merrie!
Johnson als moedersvader begint zich ook wel te bewijzen!

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 23:04

Afbeelding
Mijn Glamourdale ook ster geworden, helaas de ibop niet gehaald, werd gezegd een uitloop van 15 minuten, werd een uur en toen was ze alleen in de groep hebben ze een half uur allerlei extra's gevraagd aan een merrie die compleet leeg was, ze mistte de go.

we hebben een klacht ingediend

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 05:56

carola schreef:
Immii clarr, ja, een (of meer) embryo's verkopen is ook zeker een optie en ik denk dat ze interessant genoeg zijn. Maaaaaar.... ik ben niet zo'n goede verkoper en ben veel te bang dat ik net dat hele aparte, goede merrieveulen ga verkopen dan.
Ik geloof dat mijn grootste probleem is dat ik moeilijk afscheid kan nemen, haha!

Maar straks hou je dat hengstveulen met een enorm hoofd en korte pootjes.

Maar met zoveel drachtige merries heb je wel de mogelijkheid om door te selecteren met de juiste merries en lijntjes. Ik vind het zo gaaf hoe snel jij dat ET onder de knie hebt gekregen, petje af.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 08:39

moner schreef:
[ [url=m/eYhlG2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn Glamourdale ook ster geworden, helaas de ibop niet gehaald, werd gezegd een uitloop van 15 minuten, werd een uur en toen was ze alleen in de groep hebben ze een half uur allerlei extra's gevraagd aan een merrie die compleet leeg was, ze mistte de go.

Goede communicatie is wel eens een dingetje. Ik kan me er verschrikkelijk aan ergeren. Maar meestal loopt het goed op tijd en doen de medewerkers daarvoor echt hun best.
Het gebeurt meerdere keren dat een deelnemer gewoon niet op komt dagen. Zonder bericht. Dat gebeurt vrijwel bij iedere ibop. En meerdere deelnemers per ibop.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:01

moner schreef:
[ [url=m/eYhlG2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje, uitloop van een uur voor een rij onderdeel is wel echt veel te veel, zeker als de communicatie niet duidelijk was waardoor je de keuze had gehad later er op te gaan e.d.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 15:34

Ik kreeg een uitnodiging van het KWPN om op de centrale keuring in Heerjansdam een predikaat in ontvangst te nemen voor een fokproduct. Het blijkt dat de door mij gefokte Voriose preferent is geworden. Dus dat is leuk nieuws. Ik ga dus 12 juli naar de CK Heerjansdam hiervoor. :)

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 16:04

Leuk Suzanne, wij hebben ook zo’n oorkonde predikaat gekregen, helaas was t bij ons in corona tijd en kregen we m per post..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 16:43

Wat leuk Suzanne!

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 16:45

Gefeliciteerd allemaal met de resultaten *\o/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 07:47

Dit is de eerste keer (en waarschijnlijk de laatste) dat ik dit meemaak. Ik hoop dat de merrie er ook bij is maar dat zal wel niet. Is het gewoon dat je een papiertje in je hand krijgt en dat is het?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 07:50

Krijg je niet een soort oorkonde ingelijst? Tenminste.. dat dacht ik wel eens gezien te hebben.

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 09:13

Ja n oorkonde in n lijst, de merries zijn er niet bi, wel zijn naast de fokkers de eigenaren ook uitgenodigd. Die krijgen als geregistreerde ook n oorkonde

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 11:54

Wat leuk dat ze dat doen. Is dat per regio verschillend?
Ik heb nooit wat gehad, zowel niet bij preferent als bij prestatie van mijn merrie als eigenaar, en de fokker heeft dat ook niet gekregen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 12:01

GJ9 schreef:
Wat leuk dat ze dat doen. Is dat per regio verschillend?
Ik heb nooit wat gehad, zowel niet bij preferent als bij prestatie van mijn merrie als eigenaar, en de fokker heeft dat ook niet gekregen.

Ik ook niet, vorig jaar werd Tanita nog preferent, maar verder ook nooit wat over gehoord. Persoonlijk hecht ik daar ook niet zoveel waarde aan, het papier uiteindelijk is belangrijk..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 12:16

Ik snap het ook niet. Uitnodiging kwam van Zuid-Holland, dus CK Heerjansdam. Daar heb ik de merrie in 2005 ook voorgebracht dus op zich wel leuk om daar bijna 20 jaar later weer terug te zijn. Maar waarom ik uitgenodigd ben snap ik ook niet. Ik wist niet dat dit werd gedaan. Merrie is daar wel reservekampioene geworden toen dus misschien dat ze het daarom doen, geen idee.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 12:35

In regio Noord Holland doen ze dit ook ieder jaar. Inderdaad een oorkonde ingelijst en een mooie bos bloemen erbij. Apart dat dat niet bij elke regio zo is.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 12:38

Ik vind het wel een mooi gebaar, je moet zuinig zijn op je fokkers en iedere kans aangrijpen om ze in het zonnetje te zetten. Ook bij uitzonderlijke sportprestaties bijv. De fokker strijkt er nooit meer wat van op als een paard het goed doet, dus een blijk van waardering uit het stamboek kan wel goed doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 12:49

Diortje_vds schreef:
Babootje ik vind O'Toto een fijne hengst! Op wat voor merrie heb je hem gebruikt?

Op een Vivaldi x Ferro x Beaujolais merrie (Carla stam). Ben echt heel benieuwd.

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 13:21

Babootje schreef:
Diortje_vds schreef:
Babootje ik vind O'Toto een fijne hengst! Op wat voor merrie heb je hem gebruikt?

Op een Vivaldi x Ferro x Beaujolais merrie (Carla stam). Ben echt heel benieuwd.

Klinkt als een fijne combi! Ook benieuwd naar!

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 13:42

Suzanne F. schreef:
Ik snap het ook niet. Uitnodiging kwam van Zuid-Holland, dus CK Heerjansdam. Daar heb ik de merrie in 2005 ook voorgebracht dus op zich wel leuk om daar bijna 20 jaar later weer terug te zijn. Maar waarom ik uitgenodigd ben snap ik ook niet. Ik wist niet dat dit werd gedaan. Merrie is daar wel reservekampioene geworden toen dus misschien dat ze het daarom doen, geen idee.

Ze doen het in zh elk jaar.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 16:50

Dat is idd een leuke erkenning en mooi gebaar vind ik!

Ik heb de door ons gefokte 4jarige Jameson x San Amour teruggevonden.
Hij staat bij Christinelund Dressage in Zweden, bij amazone Sofie Lexner.
Is de stal die ook Janeiro Platinum gekocht hebben.

Kan niet veel beter terecht gekomen zijn denk ik.