Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:57

Betaalt met een T trouwens, wat een slechte fout :')

Ja vind ik echt leuk, hij staat bij een of andere Zweedse influencer maar is een hele leuke dame.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:52

Nou hier nog niks: ze is na zaterdagochtend niks meer veranderd. Elke keer wel hars, maar ik vind haar niet ‘los/week’ genoeg... we houden haar braaf in de gaten! Het is overigens de Numero Uno die drachtig is van Mylord Carthago

Mooi veulentje! Jammer dat die niet bont is, maar kleur is bijzaak natuurlijk...

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:58

Gefeliciteerd Laurentii met een merrieveulen!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:53

Gefeliciteerd Laurentii! Mooi Chique ding. Ze heeft bijna dezelfde aftekeningen als onze Emerald van vorig jaar.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:56

proficiat met de merrieveulen! Toch altijd welkom na zoveel hengstenveulens. Ik moet nog 2 maand wachten en ik duim op merries!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:52

Merrie bij ons begint nu wel wat vol te lopen. Vorige 3 veulens ging ze 2 weken over tijd, dus ben benieuwt wat ze nu gaat doen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:32

wat een leuk veulen!

De mijne begint nu ook iets uier te maken, ben benieuwd. gisteren het dekbewijs binnen gekregen. Dit is van het BWP, maar wil mijn veulen eigenlijk bij Zangersheide registreren, kan dat dan gewoon?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:49

Oehlala schreef:
wat een leuk veulen!

De mijne begint nu ook iets uier te maken, ben benieuwd. gisteren het dekbewijs binnen gekregen. Dit is van het BWP, maar wil mijn veulen eigenlijk bij Zangersheide registreren, kan dat dan gewoon?

Dan moet je gewoon mail sturen naar Bwp met de nr van dekcertificaat en vragen voor papieren versie. Daarmee kan je je veulen in zangersheide inschrijven

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:00

Dakario schreef:
Oehlala schreef:
wat een leuk veulen!

Dan moet je gewoon mail sturen naar Bwp met de nr van dekcertificaat en vragen voor papieren versie. Daarmee kan je je veulen in zangersheide inschrijven

Is dat anders dan de papieren die ik nu gekregen heb? Ik heb nu een setje papieren met van die gaatjes aan de zijkant ontvangen.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:39

Oehlala schreef:
Dakario schreef:
wat een leuk veulen!

Is dat anders dan de papieren die ik nu gekregen heb? Ik heb nu een setje papieren met van die gaatjes aan de zijkant ontvangen.

Aah de gewone dekcertificaat. Ik had een digitale gekregen. Volgens mij kan je dat ook indienen bij zangersheide
Gewoon op website veulen inschrijven en achteraf dekbewijs meegeven.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:10

Zangersheide heb ik vorig jaar zonder dekbewijs gedaan... Want die lag ergens in Frankrijk. Zangersheide gaf aan dat ze de veulens nu ook registreren zonder bewijs.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:55

Revali schreef:
Zangersheide heb ik vorig jaar zonder dekbewijs gedaan... Want die lag ergens in Frankrijk. Zangersheide gaf aan dat ze de veulens nu ook registreren zonder bewijs.

Serieus? Hoe checken ze dan of je veulen wel echt die afstamming heeft?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:01

Doet Z niet standaard DNA onderzoek?

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:19

Ja ze zeiden dat ze standaard dna doen.

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:30

Zangersheide doet inderdaad standaard een DNA test.
Dat vind ik wel goed want er zijn stamboeken die dat niet doen en vorig jaar zag ik nog een onderzoek waaruit blijft dat heel veel veulens na DNA onderzoek opeens toch andere vaders bleken te hebben ...

Chacco Blue II vind ik ook een goed paard. Kennis van mij heeft eentje hiervan gedekt, dus ik ben benieuwd wat eruit komt.

De twijfel om te verkopen zit hem vooral in het feit dat we elk jaar 2 tot 4 veulens hebben en ik kan natuurlijk niet alles bijhouden :')
Dan geef ik liever de voorkeur aan het aanhouden van een bonte merrie. Maar deze komt net uit mijn favo merrie en is wel echt een tof type en lijkt nu al een heel leuk karakter ook.
Ze mag weg voor een goed bod, maar het zou ook niet erg zijn als ze nog enkele jaren blijft :D

Afbeelding

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:32

Afbeelding

Hoe lang zal ze dit volhouden... ? Haha

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:53

Lotte, ik hoop voor jou dat ze dat een stuk minder lang uithoudt dan dat die van mij steeds deed hahaha. Spannend!

Laurentius, gefeliciteerd!

Ik zag ook een vraag over wanneer je een merrie naar de kraamstal verplaatst.
Ik doe dit een maand voor uitgerekende datum. Tenzij ik ze hiervoor van terrein moet verhuizen. Dan 6 weken ongeveer.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:28

Dit is al dag 4...

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:43

Iorrr schreef:
Dit is al dag 4...

:= Die van mij deed dit twee weken, daarna weer een week of 2 niks en daarna nog twee weken voor het veulen er eindelijk was.
Dit jaar mag haar dochter voor het eerst, hoop dat dat niet zo'n fokmerrie wordt.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:45

Myrthee_ schreef:
Iorrr schreef:
Dit is al dag 4...

:= Die van mij deed dit twee weken, daarna weer een week of 2 niks en daarna nog twee weken voor het veulen er eindelijk was.
Dit jaar mag haar dochter voor het eerst, hoop dat dat niet zo'n fokmerrie wordt.

Haha zij doet dit normaal in de ochtend, dan is ze dag onrustig en dan gaat ze ‘s avonds bevallen... maar ze was ook totaal nog niet week: nu wel. Dochterlief is jarig en die zou het heel tof vinden als ze een veulen op haar verjaardag ‘krijgt’. We gaan het zien!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:09

Mijn merrie liep rustig een 2 tot 4 weken langer en al een paar dagen voor de uitgerekende tijd aan het kegelen. Niet goed voor je nachtrust :D

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:41

De ergstste hier liep 6,5 week over, maar dat leek er ook totaal niet op verder dus weinig slapeloze nachten gehad toen haha

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:30

Spannend Ior ! Vorig jaar vriendin had haar merrie 6 weken over tijd. En constant leek het alsof ze zou bevallen. Ik zou echt gek worden, maar helaas gaat moeder natuur haar eigen ongeplande gang haha :+

edit;
Myrthe klopt, dat vroeg ik inderdaad, bedankt ! Ik ben van plan haar begin maart over te zetten ze is eind april uitgerekend dus wel vroeg. Maar puur omdat deze stal echt heel mooi ruim en rustig is in vergelijking tot waar ze nu staat. En omdat ze de stal tot nu toe altijd een beetje spannend heeft gevonden als ik met haar erin liep. Dus dan heeft ze genoeg tijd om rustig te wennen.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:54

Oeh spannend lor!!!

Onze ene merrie vorig jaar haar 1e veulen... 2 weken over tijd. Maar ze liep al zeker 2 weken met vieze witte benen rond
Ik dacht echt een week voor de uitgerekende datum... Ja het komt bijna -O- }:0

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:00

Hier vorig jaar 371 dagen. Ik was echt kapot :z