Over de kleurentopics op F-AM, jullie hebben duidelijk nooit de charter gelezen van F-AM. Voordat de aanvraag van een kleurenforum kwam stond het al lange tijd in de charter van F-AM dat die vragen hier thuis hoorden. Het is dus niets nieuws.
En de volgende reactie geef ik vanuit mijn niet moderator-kant maar gewoon als gebruiker, want dat zijn mods ook nog af en toe.
sarabande schreef:Er is nog iets anders en dat is de Boktcultuur.
Vanaf het begin van het onstaan van Bokt moest je het hebben van KWPN paarden verdedigen, dat was iets waar je je eigenlijk voor moest schamen.
Als je dat verdedigde kreeg je onmiddelijk een groot aantal users + moderators over je heen.
De samenstelling van de F&A users is inmiddels gelukkig wel wat veranderd, buiten een enkeling die nog steeds persoonlijk uitpakt in discussies, maar de houding van het boktbeheer dus niet.
Grappig genoeg vind ik dus als niet KWPN-fokker en niet-gebruiker van KWPN-hengsten dat je door bepaalde users niet serieus genomen wordt op F&A. Niet door allemaal, maar er zijn bepaalde mensen die je ondergeschikt met je fokkerij vinden, want buiten de KWPN telt het allemaal niet mee.
Zover ik weet is F&A nooit voor alleen KWPN-ers geweest, maar sommige stralen dat wel uit naar andere gebruikers. Dit is dus mijn gevoel, het gevoel wat ik al vanaf mijn aanmelding op Bokt heb en dus al jaren heb voordat ik mod werd. En dan vind ik het niet gek dat er gebruikers en mods er moeite mee hebben, besloten voor KWPN is het nooit geweest, al werd/wordt wel af en toe door een aantal mensen het zo gemaakt.
Ik vind het jammer dat er door sommige minderwaardig over andere fokkerijen wordt gedaan. Natuurlijk heeft iedereen een eigen voorkeur, maar zoveel voorkeuren, zoveel gebruikers, zoveel gebruikersdoelen. En voor ieder gebruikersdoel is een bepaalde fokkerij. Niet alleen voor de topsport, er is een heel groot deel paardenliefhebbers dat topsport absoluut niet ambitieert en liever lekker 1 is met de natuur en heerlijk door de bossen crost op een paard.
Ik probeer ieders fokkerij te respecteren, ook al is het een fokkerij die niet mijn type paarden is. Ook die paarden moeten er zijn, zoveel mensen, zoveel smaken. Ik heb bijvoorbeeld niets met tinkers, maar vind het wel erg interessant om over die fokkerij te lezen en de fokdoelen te begrijpen en hun visie erop, en waarom ze bepaalde keuzes maken. Erg leerzaam. Precies hetzelfde voor mij bij de KWPN. Ik zal zelf nooit KWPN gaan fokken, liggen mijn ambities totaal niet, maar ik interesseer me wel voor de fokkerij, het is altijd enorm leerzaam en vaak ook toe te passen op je eigen fokkerij.
Ik vind het erg jammer dat hier op F&A sommige fokkerijen en aspecten van de fokkerij met de nek aangekeken worden.
Zo kreeg ik de rillingen van een bepaalde reactie in dit topic richting de fokkerij van Peterina. Waarom niet verdiepen, proberen te begrijpen, en wat meer respect naar elkaar hebben?