fokkerij en afstamming

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: fokkerij en afstamming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:00

Blijkbaar was 1 zin niet duidelijk gezien bovenstaande reactie, daarom nog maar even quoten:

Neonlight schreef:
En de volgende reactie geef ik vanuit mijn niet moderator-kant maar gewoon als gebruiker, want dat zijn mods ook nog af en toe. Knipoog

Als ik naar concoursen kijk zijn van de 10 beesten die er rondlopen er minimaal 6 pony. Lachen De ponyconcoursen hebben nog altijd veel meer dieren ingeschreven staan als de paardenconcoursen. Dus ook die fokkerij is belangrijk. De meesten hier zijn tenslotte ook op een pony begonnen, of zijn ze dat vergeten?

En deze reactie was weer vanuit gebruikerskant voor de duidelijkheid.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 10:18

Veel "andere" stamboeken hier reageren erg verkrampt vanuit een Calimero houding.

Er wordt voor de duidelijkheid wel eens gevraagd over wat voor ras of soort gaat het, dit omdat de problemen waar de sportfokkers voor komen te staan, andere dan zijn dan die van de meeste andere rassen en dat tot spraakverwarring binnen een topic over een bepaalde problematiek kan leiden.

De meeste fokkers van sportpaarden bemoeien zich niet met fokgebieden waar ze niets van weten.
Dat dat als belediging overkomt het zij zo, maar dat het een reden is om aan te vallen is een zwaktebod

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:36

sarabande schreef:
Dat dat als belediging overkomt het zij zo, maar dat het een reden is om aan te vallen is een zwaktebod

Grappig dat jij dat nu zegt, aangezien jij degene was mij de rillingen bezorgde in een reactie naar Peterina. Lachen

Het "verkrampt" reageren zie ik anders. Iemand die reageert in een KWPN-gerelateerd topic maar zelf geen KWPN-er heeft wordt direct aangevallen want wat zou die er vanaf weten? Wellicht toch meer als gedacht wordt. Het niet hebben of het niet fokken van een bepaald ras wil niet zeggen dat men er niets van af weet.
Ik fok zelf niet met KWPN-ers, heb er geen, maar heb in de afgelopen jaren wel heel veel kennis erover vergaard. Toch, als ik reageer in een topic word ik weggebonjourd, want ik moet het maar bij mijn eigen fokkerij houden, die in hun ogen geen fokkerij is.

Note: dit is wederom uit gebruikerskant en niet vanuit mijn groene kant

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:44

NatasjavE schreef:
Nou dan wordt het misschien tijd om wel een sportpaarden forum op bokt te creeren. Onder rassenpraat heb je al iets voor de duitse stamboeken..terwijl dat geen rassen zijn maar net als het KWPN stamboeken. En veel mensen die met KWPNers fokken hebben soms ook nog wel een duitser op stal staan of gebruiken graag een duitse hengst.

En iets anders wat wel rechtvaardigt dat "wij" ook een eigen plekje krijgen is dat het KWPN wel tot de grootste stamboeken op de wereld hoort en zeker tot de belangrijkste horen. Bij het springen goud, zilver en brons..das best aardig. Bij de dressuur liepen ook veel KWPNers bij de eerste 10.
Van de 10 paarden die je op een concours in NL ziet zijn er 8 KWPN gefokt.

Ik kon niks vinden Natasja Clown

Neonlight, je hebt wel een punt. Alleen voor bepaalde pony's zijn al subforums, de NF is onder de sportpony's een geliefd ras.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat alleen mensen uit de warmbloedfokkerij op Bokt komen, er zijn zoveel stille lezers. Ik denk dat daarvan ook veel komen uit de niet warmbloedfokkerij.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 12:42

Neonlight schreef:
Grappig dat jij dat nu zegt, aangezien jij degene was mij de rillingen bezorgde in een reactie naar Peterina. Lachen

Als je mijn post niet met vooroordeel maar gewoon neutraal had gelezen zie je dat er staat dat iemand die dubbel in haar onderschrift heeft staan dat ze zich met Palomino's bezighoudt (hetgeen volgens mij een kleur en geen soort is) niet op komt draven als ik haar een bruine aanbiedt. Dus haar prioriteit ligt bij de kleur en vervolgens bij de rest, exterieur, beweging gezondheid etc. Bij serieuze fokkers van sportpaarden is dat dus precies tegenovergesteld

Neonlight schreef:
Het "verkrampt" reageren zie ik anders. Iemand die reageert in een KWPN-gerelateerd topic maar zelf geen KWPN-er heeft wordt direct aangevallen want wat zou die er vanaf weten? Wellicht toch meer dan gedacht wordt. Het niet hebben of het niet fokken van een bepaald ras wil niet zeggen dat men er niets van af weet.

Zoals gezegd soms zijn de opmerkingen zo buiten het gestelde in een topic dat duidelijk maken dat het om een ander soort of ras gaat zon opmerking pas begrijpelijk maakt

Neonlight schreef:
Ik fok zelf niet met KWPN-ers, heb er geen, maar heb in de afgelopen jaren wel heel veel kennis erover vergaard. Toch, als ik reageer in een topic word ik weggebonjourd, want ik moet het maar bij mijn eigen fokkerij houden, die in hun ogen geen fokkerij is.

Note: dit is wederom uit gebruikerskant en niet vanuit mijn groene kant

Het feit dat je in veel fokkerijen geïnteresseerd bent hoeft niet te betekenen dat anderen dat automatisch ook moeten zijn om te mogen reageren. Ik geef ruiterlijk toe dat ik niets weet van de vele rassen hier op bokt en val hen dus ook niet lastig met vragen als "is je merrie wel geröntgend" of zo omdat dat binnen die rassen niet aan de orde is.
Ik hou me bij mijn eigen fokkerij en daar heb ik mijn handen al aan vol gezien wat men tegenwoordig van een sportpaard verwacht. Het zou fijn zijn als je ook respect daarvoor zou kunnen opbrengen, ook in pms, ik had gedacht dat die van moderators van een ander niveau zouden zijn.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:51

Neonlight schreef:
Over de kleurentopics op F-AM, jullie hebben duidelijk nooit de charter gelezen van F-AM. Voordat de aanvraag van een kleurenforum kwam stond het al lange tijd in de charter van F-AM dat die vragen hier thuis hoorden. Het is dus niets nieuws.

En de volgende reactie geef ik vanuit mijn niet moderator-kant maar gewoon als gebruiker, want dat zijn mods ook nog af en toe. Knipoog

sarabande schreef:
Er is nog iets anders en dat is de Boktcultuur.
Vanaf het begin van het onstaan van Bokt moest je het hebben van KWPN paarden verdedigen, dat was iets waar je je eigenlijk voor moest schamen.
Als je dat verdedigde kreeg je onmiddelijk een groot aantal users + moderators over je heen.
De samenstelling van de F&A users is inmiddels gelukkig wel wat veranderd, buiten een enkeling die nog steeds persoonlijk uitpakt in discussies, maar de houding van het boktbeheer dus niet.

Grappig genoeg vind ik dus als niet KWPN-fokker en niet-gebruiker van KWPN-hengsten dat je door bepaalde users niet serieus genomen wordt op F&A. Niet door allemaal, maar er zijn bepaalde mensen die je ondergeschikt met je fokkerij vinden, want buiten de KWPN telt het allemaal niet mee.
Zover ik weet is F&A nooit voor alleen KWPN-ers geweest, maar sommige stralen dat wel uit naar andere gebruikers. Dit is dus mijn gevoel, het gevoel wat ik al vanaf mijn aanmelding op Bokt heb en dus al jaren heb voordat ik mod werd. En dan vind ik het niet gek dat er gebruikers en mods er moeite mee hebben, besloten voor KWPN is het nooit geweest, al werd/wordt wel af en toe door een aantal mensen het zo gemaakt.
Ik vind het jammer dat er door sommige minderwaardig over andere fokkerijen wordt gedaan. Natuurlijk heeft iedereen een eigen voorkeur, maar zoveel voorkeuren, zoveel gebruikers, zoveel gebruikersdoelen. En voor ieder gebruikersdoel is een bepaalde fokkerij. Niet alleen voor de topsport, er is een heel groot deel paardenliefhebbers dat topsport absoluut niet ambitieert en liever lekker 1 is met de natuur en heerlijk door de bossen crost op een paard. Lachen
Ik probeer ieders fokkerij te respecteren, ook al is het een fokkerij die niet mijn type paarden is. Ook die paarden moeten er zijn, zoveel mensen, zoveel smaken. Ik heb bijvoorbeeld niets met tinkers, maar vind het wel erg interessant om over die fokkerij te lezen en de fokdoelen te begrijpen en hun visie erop, en waarom ze bepaalde keuzes maken. Erg leerzaam. Precies hetzelfde voor mij bij de KWPN. Ik zal zelf nooit KWPN gaan fokken, liggen mijn ambities totaal niet, maar ik interesseer me wel voor de fokkerij, het is altijd enorm leerzaam en vaak ook toe te passen op je eigen fokkerij.
Ik vind het erg jammer dat hier op F&A sommige fokkerijen en aspecten van de fokkerij met de nek aangekeken worden.
Zo kreeg ik de rillingen van een bepaalde reactie in dit topic richting de fokkerij van Peterina. Waarom niet verdiepen, proberen te begrijpen, en wat meer respect naar elkaar hebben?

Als je als niet-mod rillingen krijgt bij de reacties van sommige mensen op kleurentopics, zie je dan als niet-mod het nut van een afzonderlijk [KG]-forum niet in ?!
En zie je dan als niet-mod, ook niet in dat het pertinent weigeren door de mods een vorm van gebrek aan respect is voor de mensen van [KG] en [F-AM] ?

Voor alle duidelijkheid... ik spreek je nu aan als NIET-mod...

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:48

Jammer dat het nu eigenlijk een welles nietus spelletje gaat worden ik heb me de pagina`s even door geworsteld ...

Ik denk dat het alleen maar overzichtelijker gaat worden als je bepaalde groepen/ interesses splitst ..

Je zou zelfs de paarden en de pony fokkerij gescheiden moeten houden dat is ook en totaal verschillende wereld ..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 14:10

Neonlight schreef:
Blijkbaar was 1 zin niet duidelijk gezien bovenstaande reactie, daarom nog maar even quoten:

Neonlight schreef:

Als ik naar concoursen kijk zijn van de 10 beesten die er rondlopen er minimaal 6 pony. Lachen De ponyconcoursen hebben nog altijd veel meer dieren ingeschreven staan als de paardenconcoursen. Dus ook die fokkerij is belangrijk. De meesten hier zijn tenslotte ook op een pony begonnen, of zijn ze dat vergeten?

Hmmm bij de indoors zie altijd maar een paar pony's voorbij komen. Maar prima je zal wat dat betreft misschien gelijk hebben. Ik had het echter niet over pony's ik had het over het grootste warmbloedpaarden stamboek van europa. Bij de paarden zie in Nederland voornamelijk KWPNers voorbij komen.

Adriana, ik had het van horen zeggen dat er iets voor paarden van een duits stamboek...sorry, slechte research Bloos

Ik ga me hier overigens ook niet meer meebemoeien..Heel veel mensen, Sportpaardenliefhebbers, kleurenliefhebbers en sportpaardenkleurenliefhebbers willen de kleurtjes apart. Komt er om bepaalde, voor de meeste onlogische, redenen niet. Prima belangrijk is het niet, het gaat tenslotte maar om bokt. Doei!

BTW veel E-pony's zijn te klein gebleven KWPNers.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 14:43

Citaat:
Hmmm bij de indoors zie altijd maar een paar pony's voorbij komen. Maar prima je zal wat dat betreft misschien gelijk hebben. Ik had het echter niet over pony's ik had het over het grootste warmbloedpaarden stamboek van europa. Bij de paarden zie in Nederland voornamelijk KWPNers voorbij komen.

Adriana, ik had het van horen zeggen dat er iets voor paarden van een duits stamboek...sorry, slechte research Bloos

Ik ga me hier overigens ook niet meer meebemoeien..Heel veel mensen, Sportpaardenliefhebbers, kleurenliefhebbers en sportpaardenkleurenliefhebbers willen de kleurtjes apart. Komt er om bepaalde, voor de meeste onlogische, redenen niet. Prima belangrijk is het niet, het gaat tenslotte maar om bokt. Doei!

BTW veel E-pony's zijn te klein gebleven KWPNers.

Juist wel bokt wordt toch voor ons en door ons in de lucht gehouden we mogen best aangeven wat we willen ..

En daar zou door de Mods best iets serieuzer op ingegaan mogen worden ik zie hier alleen maar een mod die inplaats van groen bijna geel van ergenis ziet (met alle respect voor haar mening) over dit topic ... Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:51

Volgens mij zijn we inmiddels al meerdere keren serieus op het wel en niet rondom een kleuren-subforum ingegaan.
Die reacties zijn hier en daar uitgebreid terug te vinden.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:05

sarabande schreef:
Als je mijn post niet met vooroordeel maar gewoon neutraal had gelezen zie je dat er staat dat iemand die dubbel in haar onderschrift heeft staan dat ze zich met Palomino's bezighoudt (hetgeen volgens mij een kleur en geen soort is) niet op komt draven als ik haar een bruine aanbiedt. Dus haar prioriteit ligt bij de kleur en vervolgens bij de rest, exterieur, beweging gezondheid etc. Bij serieuze fokkers van sportpaarden is dat dus precies tegenovergesteld

Ik begrijp uw punt ivm palominofokkers, maar zoals je het hier presenteert, laat je het uistchijnen alsof die fokkers niet serieus zouden zijn. Ook al kan dat een gevolg zijn van een ongelukkige verwoording en helemaal niet je bedoeling, toch komt het cru over.

sarabande schreef:
Het feit dat je in veel fokkerijen geïnteresseerd bent hoeft niet te betekenen dat anderen dat automatisch ook moeten zijn om te mogen reageren. Ik geef ruiterlijk toe dat ik niets weet van de vele rassen hier op bokt en val hen dus ook niet lastig met vragen als "is je merrie wel geröntgend" of zo omdat dat binnen die rassen niet aan de orde is.
Ik hou me bij mijn eigen fokkerij en daar heb ik mijn handen al aan vol gezien wat men tegenwoordig van een sportpaard verwacht. Het zou fijn zijn als je ook respect daarvoor zou kunnen opbrengen, ook in pms, ik had gedacht dat die van moderators van een ander niveau zouden zijn.

Ze bedoelt dat ze het gevoel heeft dat iemand die zelf geen arsenaal KWPN'ers lopen heeft met de rug wordt aangekeken als die reageert in een topic wat over sportpaarden gaat. Iets in de stijl van "ga elders spelen met uw pony's"... In een vorige post spreek je over "bemoeien"; bedoel je dan dat iemand die zelf geen sportpaarden houdt zich komt "moeien" (en dus ongewenst is) als hij/zij waardevol advies komt geven?

Het staat in het charter en de beslissing is genomen, maar dat wil niet zeggen dat beiden finaal hoeven zijn. Wat leeft op een forum is heel veranderlijk en soms moet het forum aan zijn inhoud aangepast worden...

@elllis: bokt wordt in de lucht gehouden voor en door de mensen die al het werk doen, niet voor/door de gebruikers. Als zij er geen lol meer in hebben, kunnen ze heel eenvoudig de stekker eruit trekken. Natuurlijk bestaat een deel van het behouden van de gebruikers uit het hen ter wille zijn, maar dit is nog steeds geen democratie.

Groeten, SuSEQ

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:15

NatasjavE schreef:

BTW veel E-pony's zijn te klein gebleven KWPNers.[/quote]

Ik bezoek denk ik meer wedstrijden dan jij. Ik bezoek zowel paarden als ponywedstrijden, in alle takken van paardensport. En waar een paardenwedstrijd 100 deelnemende paarden heeft, heeft een ponywedstrijd er vaak al 200. Vandaar, meer pony's dan paarden op wedstrijden. Knipoog Dus de vraag is niet alleen maar KWPN gefokte dieren, er is misschien nog wel eens een grotere vraag naar (rij)pony's. Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 23:47

SuSEQ schreef:
Ze bedoelt dat ze het gevoel heeft dat iemand die zelf geen arsenaal KWPN'ers lopen heeft met de rug wordt aangekeken als die reageert in een topic wat over sportpaarden gaat. Iets in de stijl van "ga elders spelen met uw pony's"... In een vorige post spreek je over "bemoeien"; bedoel je dan dat iemand die zelf geen sportpaarden houdt zich komt "moeien" (en dus ongewenst is) als hij/zij waardevol advies komt geven?

Het staat in het charter en de beslissing is genomen, maar dat wil niet zeggen dat beiden finaal hoeven zijn. Wat leeft op een forum is heel veranderlijk en soms moet het forum aan zijn inhoud aangepast worden...

Hier is het taal probleem even. Ik bemoei me niet met dingen die mij niet aangaan betekent niet dat ik die minder vind.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 23:51

Neonlight schreef:
Ik bezoek denk ik meer wedstrijden dan jij. Ik bezoek zowel paarden als ponywedstrijden, in alle takken van paardensport. En waar een paardenwedstrijd 100 deelnemende paarden heeft, heeft een ponywedstrijd er vaak al 200. Vandaar, meer pony's dan paarden op wedstrijden. Knipoog Dus de vraag is niet alleen maar KWPN gefokte dieren, er is misschien nog wel eens een grotere vraag naar (rij)pony's. Lachen

Raar KWPN fokkers worden beticht van arrogantie, maar dit is echt arrogant "ik bezoek meer wedstrijden dan jij" en maakt ook duidelijk dat je niets van de topics op f&a begrijpt.
Die gaan over fokkerij van sportpaarden, niet over hoeveel paarden/ponies er op basis wedstrijden verschijnen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 00:06

Ik reageer enkel op een post van haar. Haar redenatie was dat er nu eenmaal meer KWPN-ers op de wedstrijden lopen, en dat daarom die een een eigen plekje krijgen. Ik weerleg haar redenatie, omdat mijn ervaring op de wedstrijden is dat ik meer pony's zie dan KWPN-ers. Dit is niet arrogant, dit is wat ik ervaar met mijn bezoeken op de wedstrijden. Lachen
Jammer dat je nu vindt dat ik door deze uitspraak niets van topics op f&a snap en dat ik nu ineens arrogant ben. Het was echt geen opschepperij dat ik wellicht meer wedstrijden bezoek, ik bezoek er meer dan 100 per jaar en dat is nu eenmaal behoorlijk veel, meer dan de gemiddelde bokker. Lachen
Overigens zie ik nergens terug in de titel nog in de charter van F-AM dat het hier over de fokkerij van sportpaarden gaat.

sarabande schreef:
Ik zou graag een discussie willen aanzwengelen over het discusieren over fokkerij, waar dit forum voor bedoeld was.

En in de charter:
petraaken schreef:
Welkom op [b]Fokkerij en Afstamming- Algemeen! Op dit forum kun je terecht met vragen en opmerkingen over stamboeken, afstammingen, dekhengsten, fokmerries, exterieurkenmerken en keuringen. Ook vragen omtrent kleuren en kleurfokkerij alsook kruisingen met andere paardachtigen kan je hier stellen.

Dus ook de fokkerij van pony's of muildieren of trekpaarden. Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:14

sarabande schreef:
Ik zou graag een discussie willen aanzwengelen over het discusieren over fokkerij, waar dit forum voor bedoeld was.
Met stijgende verbazing lees ik de afgelopen maanden de toename van het aantal kleuren topics, stickys door de mod over kleuren etc.
Ieder ras of soort heeft een eigen subforum op Bokt en dat zijn degene die over het algemeen geintereseerd zijn in kleuren. De discussies over de sportfokkerij van paarden is volledig verzand. Vragen, die vaker gesteld worden worden niet meer beantwoord en het forum is voor KWPN fokkers totaal oninteressant geworden.

Waarom geen stickies over de veel gestelde vragen omtrent de fokkerij
Zoals wat zijn predicaten en hoe krijg de merrie die
etc.
Zijn er hier uberhaupt nog mensen geintereseerd in fokkerij kwesties???

Ik heb niet het hele topic doorgelezen. Maar ik ben juist ontzettend geineresseerd in deze vragen. Aangezien dit voor mij de eerste keer wordt dat ik een veulen probeer te fokken zijn dat juist de dingen die ik wil weten. Ik heb de hele KWPN site ondersteboven gespit maar daar kan ik het ook niet vinden.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:08

Scum schreef:
sarabande schreef:
Met stijgende verbazing lees ik de afgelopen maanden de toename van het aantal kleuren topics, stickys door de mod over kleuren etc.
Ieder ras of soort heeft een eigen subforum op Bokt en dat zijn degene die over het algemeen geintereseerd zijn in kleuren. De discussies over de sportfokkerij van paarden is volledig verzand. Vragen, die vaker gesteld worden worden niet meer beantwoord en het forum is voor KWPN fokkers totaal oninteressant geworden.

Waarom geen stickies over de veel gestelde vragen omtrent de fokkerij
Zoals wat zijn predicaten en hoe krijg de merrie die
etc.
Zijn er hier uberhaupt nog mensen geintereseerd in fokkerij kwesties???

Ik heb niet het hele topic doorgelezen. Maar ik ben juist ontzettend geineresseerd in deze vragen. Aangezien dit voor mij de eerste keer wordt dat ik een veulen probeer te fokken zijn dat juist de dingen die ik wil weten. Ik heb de hele KWPN site ondersteboven gespit maar daar kan ik het ook niet vinden.

Scum hetzelfde geldt voor mij.
Ook vind ik het voorstel van Janne 19 een goed plan om een apart forum voor KWPN sportpaarden op te zetten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 09:41

Jord schreef:
Scum hetzelfde geldt voor mij.
Ook vind ik het voorstel van Janne 19 een goed plan om een apart forum voor KWPN sportpaarden op te zetten.

Zoals je aan de reacties van de andere mod kan lezen vindt het modteam dat niet.
Het team heeft dat afgewezen en het beheer staat nu vast in Deurne te vertellen waarom Bokt eigenlijk niet voor paardenbezitters is Clown

Ondanks dat gaat de discussie hier al bijna 8 jaar over de fokkerij van sportpaarden en het meeste over KWPN paarden omdat die er nu eenmaal het meeste zijn in Nederland

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:30

Ik mis gewoon het oude F&A van toen bokt nog een boktje was. Toen stak ik er elke dag mijn hoofd om de hoek en las bijna alle topics. Die lol is er allang af inmiddels.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:34

We moeten ons dus berusten in ons lot?

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:01

Ik ben ook vaak een stille meelezer.
Zo af en toe dan maak ik ook wel eens een fokkerij gericht topic. Ik ben weet dat ik nog lang geen doorgewinterde fokker ben van sportpaarden en dat er nog heel veel te leren valt voor mij. Bokt is voor mij een plek waar ik met andere fokkers die hetzelfde doel hebben als ik, namelijk een gezond en goed sportpaard fokken kan praten, en waar ik zo meer kan leren over dat gedeelte van de fokkerij die ik interessant vind.

Wat mij opvalt.. is inderdaad de hoeveelheid kleur gerichte topics. Allemaal heel interessant.. maar als beginnend sportpaarden fokker heb je aan die informatie niet heel veel.. Nagelbijten / Gniffelen
Bokt zou een forum moeten zijn voor alle leeftijden/fokkerijen enz.. Wat mij opvalt.. is dat een hele grote groep (of het nou de grootste is ja of nee dat maakt wat mij betreft helemaal niets uit) niet een plek heeft op dit forum. Namelijk de sportpaarden fokkerij. De barrokke rassen, de western rassen, de pony rassen hebben allemaal een eigen forum gedeelte.. waar ze de vragen die specifiek bij hun fokkerij passen kunnen stellen. De sportpaarden heeft zo'n plaats niet. Door nu de kleurentopics bij FA algemeen te hebben krijg je gewoon dat de voor sportpaarden fokkers interessante topics gauw weer van de eerste pagina verdwijnen. Dit omdat er zoveel topics worden aangemaakt met wat voor kleur krijgt mijn paard/pony. Het lijkt me dat je dan ook niet echt deze grote groep op bokt tot zijn recht laat komen..

Waarom dus niet een apart forumgedeelte net als voor barrokke paarden voor sportpaarden? Daar kunnen dan niet alleen de KWPN fokkers, maar ook de fokkers van andere sport paarden rassen zoals de BRP, de Hannoveraners, de Westfalers, de Oldenburgers, de Holsteiners, etc.. terecht.

Ik vind het niet een sterk argument om te zeggen dat de pony groepen zo groot zijn.. daarmee doe je gewoon geen recht aan die mensen die sportpaarden fokken. Kijk je alleen al bij Kraamstal in the picture.. dan zie je dat vaak minstens 1/3de van alle topics over sportpaarden gaat Lachen

Laten we FA algemeen dan ook echt algemeen houden Ja En geef de sportpaardenfokkers een eigen forum gedeelte Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 11:19

Tsaartje jouw argumenten zijn bij herhaling voorgelegd aan diegenen die er over gaan op Bokt. Aan de reacties van Neonlight hier zie je hoe men erover denkt.

De beslissing is genomen door mensen die niks met fokkerij hebben en ondersteund door mensen die niks met vooral de fokkerij van sportpaarden hebben.
Ieder argument wordt van tafel geveegd met het antwoord de beslissing is genomen of het idiote excuus dat er teveel subfora komen.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:26

Misschien is een poll wat en als we dan met een goed onderbouwd verhaal naar de beheerders gaan wellicht willen ze dan opnieuw zich gaan beraden over een overzichtelijker FA

Meer gericht op bepaalde doelgroepen ... zodat ieder zijn eigenplek meer heeft en gemakkelijk zijn informatie kwijt kan of vragen kan stellen ...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:29

De KG poll werd meteen gesloten. Ik hoop dat dat met deze dan niet gebeurd Vork

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:44

sarabande schreef:
Tsaartje jouw argumenten zijn bij herhaling voorgelegd aan diegenen die er over gaan op Bokt. Aan de reacties van Neonlight hier zie je hoe men erover denkt.

De beslissing is genomen door mensen die niks met fokkerij hebben en ondersteund door mensen die niks met vooral de fokkerij van sportpaarden hebben.
Ieder argument wordt van tafel geveegd met het antwoord de beslissing is genomen of het idiote excuus dat er teveel subfora komen.

Ik weet dat die al naar voren zijn gekomen Lachen Maar het leek me geen verkeerd idee om dit nogmaals te noemen Knipoog En zo ook aan te geven dat er veel meer zijn die een beetje hetzelfde gevoel hebben als jij sarabande Lachen

Ik hoop echt dat ze het nogmaals overwegen.. Ik vindt dat anders gewoon bokt niet meer voldoet aan de doelstelling die het eerst had.. een forum voor iedereen.. want ze geven anders geen gehoor aan een hele grote groep fokkers