Hengstencompetitie 2006/2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: Hengstencompetitie 2006/2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:48

Beste Leaatje... je persoonlijke aanmerking op Jan slaat echt kant noch wal. Hij doet een prima verslag, waarin hij bemerkingen aangeeft en positieve eigenschappen noemt. Niemand is daar de dupe van, er zijn hooguit wat mensen die graag dergelijke verslagen lezen. Soms om de eigen bevindingen naast die van anderen te leggen, soms omdat ze er niet bij geweest zijn en zo via verschillende verslagen enigszins een beeld krijgen. Daarbij zijn er bokkers die veel hardere verslagen plaatsen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:50

Idd Leaatje. Als je je hier alleen maar aangemeld hebt om een persoonlijke vete uit te vechten ben je aan het verkeerde adres. Je kunt het lezen er mee eens zijn en het daarbij laten. En je kunt het lezen, dingen eruit pikken waar je zelf eens op moet/wilt letten en je kunt het lezen en compleet naast je neerleggen en daar daarbij laten. Maar wat jij doet getuigt van weinig verstand..

leaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:14

Sammie schreef:
Idd Leaatje. Als je je hier alleen maar aangemeld hebt om een persoonlijke vete uit te vechten ben je aan het verkeerde adres. Je kunt het lezen er mee eens zijn en het daarbij laten. En je kunt het lezen, dingen eruit pikken waar je zelf eens op moet/wilt letten en je kunt het lezen en compleet naast je neerleggen en daar daarbij laten. Maar wat jij doet getuigt van weinig verstand..

dus lieve sammie ook ik mag hier mijn commentaar geven en ook hier kan mischien iemand iets aan hebben , hij praat over lachertjes van de dag , dat stoort mij en daar geef ik antwoord op , en ik heb me op deze site niet aangemeld om een vete uit te vechten , maar soms wordt het teveel, zijn we hier met kinderachtig commentaar bezig of wil iedereen iets opsteken , het is ook leuk om eens wat positiefs te horen ,en niet over ruiters en paarden die ruimschoots hun sporen verdient hebben alsmaar te bekritiseren, hoor ik hier een lichte toon van jalouzie tussen de regels door?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:22

Leaatje, Jan heeft helemaal niet alleen maar negatief commentaar. Als jij dat zo leest, ben jij degene die zeer selectief aan het lezen is. Verder is kritisch zijn de enige weg om vooruit te komen, hoe hoger en beter iemand rijdt, hoe kritischer diegene moet zijn. Juist van dergelijke ruiters mag het één en ander verwacht worden en als ze die verwachting niet waar maken, mag daar best wat over gezegd worden. De kop de andere kant opdraaien om ooooooh en aaaaaaaah te roepen, daar wordt niemand beter van.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:25

leaatje schreef:
dus lieve sammie ook ik mag hier mijn commentaar geven en ook hier kan mischien iemand iets aan hebben

Dat mag Ja Als je het dan maar wel volgens de correcte Nederlandse spelling doet en niet op de man gaat lopen spelen, wat je nu duidelijk wel doet..
En ik zou het ook waarderen als je mij niet 'lieve' noemt, want ik teneerste ken ik jou niet goedgenoeg daarvoor om zo getutoyeerd te willen worden, tentweede weet jij helemaal niet of ik wel zo lief ben.

leaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:29

Sammie schreef:
leaatje schreef:
dus lieve sammie ook ik mag hier mijn commentaar geven en ook hier kan mischien iemand iets aan hebben

Dat mag Ja Als je het dan maar wel volgens de correcte Nederlandse spelling doet en niet op de man gaat lopen spelen, wat je nu duidelijk wel doet..
En ik zou het ook waarderen als je mij niet 'lieve' noemt, want ik teneerste ken ik jou niet goedgenoeg daarvoor om zo getutoyeerd te willen worden, tentweede weet jij helemaal niet of ik wel zo lief ben.

beste sam , ik ken jou wel heb je wel eens bij greg zien rondlopen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:31

Dan weet jij meer dan ik Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik heb geen zin in dit spelletje. Koop lego en ga daarmee spelen Doei, doei

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 13:41

Ik ben juist blij met zulke verslagen, heb je tenminste wat aan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:04

Ja daar is dit forum voor,om erover te discussieren. Dus Leah als je het er niet mee eens bent,kom dan maar eens met een eigen mening over wat je van de hengsten vind. En weerleg Jan's argumenten inplaats van hem persoonlijk proberen te pakken.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:51

leaatje schreef:
...ook jan moet je in je verslag dingen meenemen als leeftijd ! en ruiter !het kan toch niet zo zijn dat je met een vier of vijfjarige alles beheerst, dan ben je mijn inziens verkeerd bezig dus geef deze jonge hengsten een kans, daar gaat het om ...

Elke hengst krijgt bij mij een kans. Ik verwacht ook niet dat een 4- of 5-jarige alles beheerst. Op dit vlak heb ik op geen enkel moment kritiek gegeven.
Ik verwacht wel dat zo een 4- of 5-jarige aanleg toont. Als hij dat niet doet, mag dat gezegd zijn. Of niet?

leaatje schreef:
het is heel gemakkelijk om naar een scheef voetje of een verkeerde kleur te kijken

Dat doe ik niet...

leaatje schreef:
maar er is een ding dat je niet kunt zien langs de kant en dat is hoe hij in z'n hoofd is en of hij makkelijk op pakt en wil meewerken

Het is misschien moeilijker, maar het kan heus wel. Als een paard tijdens het werken gedurende een uur de oren plat in de nek legt, en steeds met een zure blik komt voorbijgelopen. Dan zegt dat wel degelijk iets over hoe hij het werk aanpakt...

leaatje schreef:
dit zijn de toekomstige crack's

Heus niet allemaal hoor. Naar mijn mening lopen er zat tussen die het dekbrevet niet waardig zijn!

leaatje schreef:
...maar soms wordt het teveel, zijn we hier met kinderachtig commentaar bezig of wil iedereen iets opsteken , het is ook leuk om eens wat positiefs te horen ,en niet over ruiters en paarden die ruimschoots hun sporen verdient hebben alsmaar te bekritiseren

Enkel door de positieve dingen te vertellen leer je niet voldoende hoor.

leaatje schreef:
hoor ik hier een lichte toon van jalouzie tussen de regels door?

God neen... Lachen

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:53

nou, gaat lekker hier zeg

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:59

Elisa: Precies!

Ik ben er niet geweest, maar vind dit een heel helder verslag om te lezen. Ik vind het persoonlijk ook fijn dat hij bij het losrijden heeft gestaan. Dat is toch weer heel anders dan in de ring.... Knipoog

Je kunt het er niet mee eens zij, maar ga het dan niet op de man spelen. Kom dan met goed beargumenteerde mening over de hengsten/ruiters zelf. En niet zo'n kinderachtig/neerbuigend verhaal waar niemand iets uit wijs kan worden, aangezien je blijkbaar nooit van punten en HOOFDLETTERS gehoord hebt.
Dit maakt je niet geloofwaardiger...

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:23

thinkaboutit schreef:

Ach maar wat gel*l over paarden Haha! Haha! Haha! Haha!

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:26

Jan_VT schreef:
thinkaboutit schreef:

Ach maar wat gel*l over paarden Haha! Haha! Haha! Haha!

inderdaad!! maar echt vriendelijk is het niet he

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:30

Ik ben er geweest en ik ben het in grote lijnen wel met het verslag eens.
Maar misschien is dit een verslag wat leaatje wil lezen,

Ik doe maar meteen alle hengsten tegelijk.
Ze waren allemaal fantastisch, goed rereden, keken allemaal vrolijk, er was er geen een onrustig in de aanleuning en eigenlijk hadden ze allemaal minstens 95% moeten krijgen!

Zo beter,

(Sorry voor het ontbreken van sommige leestekens, mijn laptop doet een beetje raar)

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:34

geeneen paard is perfect, bij elk paard kun je wel wat vinden!
ik vind het jammer dat sommige mensen gaan lopen emmeren over de ruiters.
die ruiters worden echt niet zomaar gevraagd om die hengsten te rijden! het is geen eenvoudige klus om die hengsten voor te stellen en daarbij is er ook nog veel druk van buitenaf.
ook nu is er weer een spreekwoord van pas: de beste stuurlui staan aan wal

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:39

vind het verslag van jan heel helder om te lezen en er komt ook duidelijk uit naar voren dat het een mening is en niet een feit... Het enige wat ik misschien wat mis is kijken naar de combinatie en de presentatie. Zo'n hengst wordt ten slotte voorgesteld door een ruiter/ amazone en die hebben een vrij grote invloed op het presteren van de hengst....

edit: (dit zonder nu iemand aan te vallen of te beweren dat ik het zelf beter zou kunnen)

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:41

missK schreef:
vind het verslag van jan heel helder om te lezen en er komt ook duidelijk uit naar voren dat het een mening is en niet een feit... Het enige wat ik misschien wat mis is kijken naar de combinatie en de presentatie. Zo'n hengst wordt ten slotte voorgesteld door een ruiter/ amazone en die hebben een vrij grote invloed op het presteren van de hengst....

edit: (dit zonder nu iemand aan te vallen of te beweren dat ik het zelf beter zou kunnen)

wat wil je daar mee bereiken? dat de ruiters evenlekker worden neergehaald?

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:45

nee helemaal niet, in tegendeel zelfs. Vind dat het best een compliment verdiend (zoals ook al eerder hier boven gedaan is) als een hengst op een eerlijke en ontspannen manier wordt voorgesteld. Daar en tegen vind ik het ook niet eerlijk om een hengst helemaal neer te halen terwijl er misschien ook wel een schuld bj de ruiter/ amazone ligt.... (zonder dan die ruiter of amazane persoonlijk aan te vallen)

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:49

missK schreef:
nee helemaal niet, in tegendeel zelfs. Vind dat het best een compliment verdiend (zoals ook al eerder hier boven gedaan is) als een hengst op een eerlijke en ontspannen manier wordt voorgesteld. Daar en tegen vind ik het ook niet eerlijk om een hengst helemaal neer te halen terwijl er misschien ook wel een schuld bj de ruiter/ amazone ligt.... (zonder dan die ruiter of amazane persoonlijk aan te vallen)

ik denk dat bijna alle (lees alle) ruiters die de hengsten daar starten hun sporen al wel verdiend hebben.
ik denk dat er weinig eigenaren zijn die een hengst daar laten uitbrengen door een ruiter die de hengst niet zo optimaal mogelijk kan voorstellen

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:06

Albert Voorn schreef in de Hoefslag nr. 49:
"Als slecht ruiter kun je toch kampioen worden. Jureren. Als de ruiters in staat zijn om het te veranderen - want dat is er gebeurd - dan is er iets fout met jurering".

Hier hebben we te maken met beide kanten van de medaille. De hengsten zijn niet goed genoeg en de ruiters kunnen daar met een slechte rijkunst niets van maken. Niets meer en niets minder.

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:20

arie53 schreef:
"Als slecht ruiter kun je toch kampioen worden. Jureren. Als de ruiters in staat zijn om het te veranderen - want dat is er gebeurd - dan is er iets fout met jurering".

Hier hebben we te maken met beide kanten van de medaille. De hengsten zijn niet goed genoeg en de ruiters kunnen daar met een slechte rijkunst niets van maken. Niets meer en niets minder.

hmm, dus nu zijn zowel de hengsen en de ruiters niet goed??

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:54

arie53 schreef:

says who ? Verward
Onze anonieme deskudinge Verward Nors opkijken

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:20

ja blijkbaar...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:30

Moderatoropmerking:
Een beetje meer begrip voor elkaar en elkaars mening zou geen kwaad kunnen.

Jav_VT is in Weert geweest en daar zijn hem bepaalde dingen opgevallen en die heeft hij/zij op bokt gezet, prima toch. Heel veel users zijn blij dat er mensen naar de competitiewedstrijden gaan en hier een verslagje neerzetten. Iedereen kan voor zichzelf bepalen of hij het met dat commentaar wel of niet eens is en of je er iets mee kan. Met discussie is niets mis, maar houd het wel een beetje gezellig aub.

Leaatje: Zou je in het vervolg misschien af en toe een nieuwe alinea kunnen maken in je tekst? Dat leest een stuk prettiger.

Thinkaboutit: die discussie hebben we al uitgebreid gevoerd. Je kunt een paard niet beoordelen zonder naar de ruiter die erop zit te kijken, dat kan zowel positief als negatief zijn, maar mag in beide gevallen best gezegd worden.
En iets constateren of ergens verbeterpunten in zien is echt niet altijd hetzelfde als beweren dat je het zelf beter kan...