Veulenveilingen 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ulmi

Re: Veulenveilingen 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:46

Num. 52 (42.000) is de zus van mijn merrie.
Misschien laten we haar aankomend jaar ook dekken door Johnson.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 13:19

weet je wat ik soms niet hellemaal snap

d'r gaan hier en daar veulens weg, voor bedragen waar je zeg maar een leuke auto voor kan aanschaffen.

terwijl d'r hier en daar goede keur, elite prestatie, kampioens merrie's voor veel minder geld worden verkocht.
deze merrie's hebben zich hier en daar al bewezen, zijn rontgenlogisch inorde.
bij een veulen moet je maar afwachten of ze gezond hun derde levensjaar halen.
halen ze die leeftijd gezond , is het nog maar afwachten
of ze uitgroeien tot dat wat je hoopt te verwachten.
en dan nog hopen dat ze rontgenlogisch aan de eisen van het
kwpn voldoen

snappen jullie dat

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 14:20

Ja, de meeste veulens die voor de hoge bedragen lijken weg te gaan, zijn vooraf verkocht en zijn opgejut voor reclame van de hengst. Dat is eerder in dit topic al aan bod gekomen.

Frons bij ieder veulen boven de 10.000 euro je wenkbrauwen. Het kan natuurlijk wel echt betaald worden, maar dat gebeurt maar weinig. Wij kregen ook een opjut aanbod maar zijn er niet op ingegaan.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:08

Het veulen van Johnson x Quatro dat naar ik heb gelezen € 42000,00 heeft opgebracht, is volgens mij niet op voorhand verkocht.
De dag ervoor was hij nog in Geesteren als geselecteerd veulen door team Nijhof en waren de eigenaars erg zenuwachtig ivm de dag erop (prinsjesdagveulenveiling).
Lijkt me dat je als je weet wat je veulen gaat opbrengen dat je dan ook niet zo nerveus hoeft te zijn.

Ben niet zo naïef meer, dat ik me niet bewust ben dan vele beter betaalde veulens op voorhand verkocht zijn of door eigenaars teruggekocht worden om een hengst goed uit de verf te laten komen.
Zo ook op de veulenveiling Midden-Nederland is me te oren gekomen.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:24

Het is mij heel erg opgevallen, dat het helemaal niets uitmaakte , qua prijs , of de moeder predikaten had of niet.

Ik heb het idee dat men tegenwoordig alleen maar kijkt naar de bewegingen en het exterieur van het veulen en de afstamming, vergeet de predikaten maar.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:48

Iemand in Maren Kessel geweest en heeft de Sandreo x Oscar gezien?

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:21

bambi76 schreef:
Iemand in Maren Kessel geweest en heeft de Sandreo x Oscar gezien?

Jep, gezien..........op de foto mooier dan live.
Veulen kon mij niet bekoren..........maar er waren maar weinig knappe veulens om over het lopen maar niet te spreken.
Was een lange zit.........

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 08:42

Wat beviel je live niet aan dit veulen?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:35

Venetia schreef:
Ja, de meeste veulens die voor de hoge bedragen lijken weg te gaan, zijn vooraf verkocht en zijn opgejut voor reclame van de hengst. Dat is eerder in dit topic al aan bod gekomen.

Frons bij ieder veulen boven de 10.000 euro je wenkbrauwen. Het kan natuurlijk wel echt betaald worden, maar dat gebeurt maar weinig. Wij kregen ook een opjut aanbod maar zijn er niet op ingegaan.

Het veulen van mijn stalhouder was ook op voorhand verkocht en ook die prijs is opgedreven voor de reclame van de hengst. Ik frons nu dus ook bij ieder hoog bedrag....

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:12

Hoe werkt dat dan? Zo van : X koopt het veulen voor een bepaald bedrag en biedt op een veiling het dubbele? En heeft het veulen dan voor de eerder afgesproken prijs?

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:50

CarolineP schreef:
Hoe werkt dat dan? Zo van : X koopt het veulen voor een bepaald bedrag en biedt op een veiling het dubbele? En heeft het veulen dan voor de eerder afgesproken prijs?

Zo kan het gaan ja. De verkoper betaald 8% van de veilingprijs ad veilingcommissie en de koper 6% ( Maren-Kessel)
dus als je een veulen hebt van 10000 euro betaald de verkoper 800 euro en de koper 600 euro aan de veilingcommissie.

Wat ze onderling regelen, blijft altijd gokken, misschien is het veulen eerder gekocht voor de helft, maar meer kan ook nog.........

creart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:56

Weet iemand wat het Flemmigh veulen heeft opgebracht? Kan het nummer niet meer terugzoeken want veiling site ligt eruit...

En het andere Johnson veulen?

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:01

Citaat:
Wat ze onderling regelen, blijft altijd gokken, misschien is het veulen eerder gekocht voor de helft, maar meer kan ook nog.........

Alhoewel het off-topic is, wil ik jullie dit toch niet onthouden (heb er smakelijk om moeten lachen).
Paardenkrant van woensdag jl.:
Consternatie
Bij één veulen was enige consternatie.
Catolugus nr. 32, een Chacco Blue-veulen uit een stermerrie van Ircolando, kwam voor 6.600 euro terecht in de handen van Anton Lisman.
Na het veilen meldde zich paardenhandelaar Egbert Schep bij de voorzitter om dit veulen te claimen.
Niet alleen omdat hij van mening was dat het laatste bod aan hem toebehoorde, maar ook omdat hij dit veulen voorafgaand aan de veiling al had gekocht en naar eigen zeggen voor meer dan het afgeslagen bedrag.
De geschillencommissie moest er aan te pas komen en wees na bestudering van de videobeelden het laatste bod toe aan Lisman, waarmee de zaak voor nu lijkt afgedaan. Nagelbijten / Gniffelen

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 18:15

Dit is echt hilarisch!! Dit verzin je toch gewoon niet?! Eigenlijk gewoon een belachelijke situatie en knap waardeloos ook.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:17

Sjappie schreef:
Dit is echt hilarisch!! Dit verzin je toch gewoon niet?! Eigenlijk gewoon een belachelijke situatie en knap waardeloos ook.

Ja beetje sneu.. Haha!

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:37

Heel apart, snap niet hoe die afspraken voor een veiling gemaakt kunnen worden, lijkt mij ook niet handig voor de verkoper, stel dat het veulen voor veel meer wordt afgeslagen... Verward

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:39

denk dat dit soort voorvallen meer voorkomt dan wij denken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:12

Beber schreef:
stel dat het veulen voor veel meer wordt afgeslagen... Verward

Dan 'biedt' je erover heen Haha!

anssjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:19

Ja dat was ook de bedoeling maar Schep dacht dat hij het veulen had. Dat ze het veulen bij zijn bod hadden afgeslagen, maar dit was niet zo gebeurt. Schep had het veulen eerst voor meer geld gekocht. Hij moet nu dus veiling kosten betalen en de fokker van het veulen. Dit kost hem dus een hoop geld zonder dat hij een veulentje heeft.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:43

Toch moet ik stiekem een beetje lachen..., Haha!

maar ik geloof niet dat Egbert , qua geld, er zo mee zal zitten.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:49

Zijn die prijzen nu eindelijk al een keer on-line? Qua website is het een flutveiling. Drie weken van tevoren pas de beschrijvingen en filmpjes klaar. Dan doet Zangersheide dat wel beter.

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:59

anssjuh schreef:
Ja dat was ook de bedoeling maar Schep dacht dat hij het veulen had. Dat ze het veulen bij zijn bod hadden afgeslagen, maar dit was niet zo gebeurt. Schep had het veulen eerst voor meer geld gekocht. Hij moet nu dus veiling kosten betalen en de fokker van het veulen. Dit kost hem dus een hoop geld zonder dat hij een veulentje heeft.

Dat snap ik even niet. Als het veulen niet naar Schep gaat, hoeft ie toch neem ik aan ook niet de veilingkosten te betalen??
En het verschil in veilingprijs en eerder geboden prijs aan de fokker neem ik aan?

Wel misschien nog veel geld en geen veulen dus

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:21

anjore schreef:
Dat snap ik even niet. Als het veulen niet naar Schep gaat, hoeft ie toch neem ik aan ook niet de veilingkosten te betalen??
En het verschil in veilingprijs en eerder geboden prijs aan de fokker neem ik aan?

Wel misschien nog veel geld en geen veulen dus

Schep zegt (voor wat er van waar is) dat hij het veulen al gekocht heeft dus hij is eigenaar en moet hij dus de eerste eigenaar (zegt ie) dat hogere bedrag (als het waar is) betalen en dus het veilinggeld Clown Haha! .

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:37

ok,
dus hij betaalt de hogere prijs aan de fokker, en wordt verkoper op de veiling. Verkoopt met verlies, en moet ook nog de (verkoop)veilingkosten betalen....

hahahaha wat een stunt

Heeft ie wel heel erg niet op zitten letten daar....

anssjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:23

Zoiets is het gegaan dus. Niet zo slim. Was wel een leuk veulen maar om daar al die moeiten voor te doen Duivel