'De hedendaagse KWPN-er is geen sterk ras'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: 'De hedendaagse KWPN-er is geen sterk ras'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:27

listiglistje schreef:
Happie heeft sinds drie weken een nieuwe Zwarte Nederlandse god.......en hij is er zeer mee in zijn nopjes

Let op op mijn voorspelling;
Dit jaar bij de eerste 5 eindigen tijdens de PavoCupfinale voor 4-jarigen en volgend jaar ggk als dekhengst bij het KWPN!

Kom maar op met de details dan..........
En om volgend jaar goedgekeurd te worden bij het KWPN is een plaats bij de Pavo van de eerst 5 lang niet voldoende. Dan moet ie eerst WK worden in Verden.......

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:33

CGJ12 schreef:
Kom maar op met de details dan..........
En om volgend jaar goedgekeurd te worden bij het KWPN is een plaats bij de Pavo van de eerst 5 lang niet voldoende. Dan moet ie eerst WK worden in Verden.......

Niet als de nieuwe eigenaren Frenk Jespers, Toine Hoefs en Kathy Connelly heten

Het gaat om een zwarte OO Seven x Jazz x Ulft x Amor
Fokker; Huub & Tinie van Helvoirt

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:38

Istie dan al wel wat gegroeid? anders geef ik hem weinig kans.

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:51

Samsam schreef:
Istie dan al wel wat gegroeid? anders geef ik hem weinig kans.

Rubinstein-bloed zijn laatbloeiers hè.....hij zal nu 1.68 zijn en toont groter.

HP staat er trouwens goed op!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:54

Wel erg origioneel bloed. Daar hadden we er nog niet veel van lopen

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:39

Ja, ik dacht ook al: daar is er weer 1!
Wordt bijna allergisch voor zwart tegenwoordig!!!(niet beledigend bedoeld voor alle eigenaren met een mooie zwarte, heb er net zelf ook eentje gehad, is mooi, maar wel errug modisch!!)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:40

Die vossen van mij worden nog eens hartstikke in. Mss moet ik alvast weer naar zwarte hengsten gaan kijken.

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:42

Ja, je moet de mode altijd een stapje voor zijn!!!
Maar misschien worden het wel hippe schimmels!!!

eilander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:06

Nou ,mijn Blackie maar verkopen dan ,wil ik mijn tijd vooruit zijn.Ze is ook nog eens 100% mak,das ook uit!

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 07:39

eilander schreef:
Nou ,mijn Blackie maar verkopen dan ,wil ik mijn tijd vooruit zijn.Ze is ook nog eens 100% mak,das ook uit!

haha idd weet je wel zeker dat het een kwpner is......

eilander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:07

Zou ik dan toch een ezel hebben gekocht?Of zo n simpele boerenknol?Nou ,dan die maar.Ik zou er voor geen goud meer willen missen.Ga vanmiddag lekker ordinair boscrossen ,door de zee heen denderen en uitwaaien terwijl ze afgelopen zondag ook nog 2 winstpunten in de L dressuur liep.Geef mij maar zo n ezel!!!

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:22

Ik heb het ook gelezen en vind ook dat er een kern van waarheid in zit.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:17

Sinds wanneer is het KWPN een ras???

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:46

Maar laten we eerlijk zijn: Het kwpn kun je toch ook geen echt sterk ras noemen? Ik bedoel: Je kunt er zo eentje niet ergens in de veluwe droppen en verwachten dat ie overleeft.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:49

Anne_GTI schreef:
Sinds wanneer is het KWPN een ras???

Vuilnisbakken stamboek

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:17

Tinker is ook geen ras

Mijn KWPN-er zou zich best redden op de veluwe hoor. Die gaat gewoon naar de eerste de beste gaarkeuken.

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:02

Volgens mij snap je de bedoeling van mijn bericht wel of niet? Wat ik er dus mee bedoel is dat een geharde engelse ponyras zonder lange benen en met een normale bouw en beweging veel sterker is dan een dressuurpaard dat van alle kanten word betuttelt en menselijke eigenschappen wordt toegerekend.
Mijn staleigenaar ( die is al 61 jaar oud) zegt zelf ook dat de paarden die het meeste binnen staan en die het meeste worden betuttelt met allerlei supplementen dat die het eerste verkouden zijn of hoesten of wat dan ook.

Anne_GTI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:19

Ik snap heel goed de bedoeling van het artikel. En ik ben het helemaal eens met je pensionhouder. Maar dat is geen reden om alle KWPN-ers maar op een hoop te gooien en te zeggen dat het geen sterk "ras" is. Het is maar net hoe je ermee omgaat. Overigens heb ik ook een NF pony gehad vroeger, die had de slechtste voeten van alle paarden die ik ooit gehad heb.

Veel problemen van heden ten dage komen voort uit onkunde van de mensen die ze houden en het hopeloos achter de verkeerde mensen en paarden aanhobbelen. Je uitgangsmateriaal moet goed zijn; dus een paard wat goed op de benen staat en wat lekker in zijn vel zit.

Imo wordt er veel te veel energie in de verkeerde paarden gestoken. Mijn grootvaders deden daar vroeger niet zo moeilijk over: een paard wat de kost niet kon verdienen ging er gewoon uit. Tegenwoordig moet het allemaal maar blijven lopen en als ze dan niet geschikt meer zijn om op te rijden wordt er maar een veulentje bij gefokt. En vervolgens de hengsten de schuld geven dat het veulen niet goed in elkaar zit.....

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:49

@ anne gti: Ja dat is ook ongeveer wat ik er mee bedoel eigenlijk. Omdat de kwpner zo wordt gefokt heeft het ten eerste meer kans op problemen. De mensen weten dat en gaan vervolgens te voorzichtig en zeikerig met hyun z paardje om. Soms zetten ze het zelfs niet meer in de wei uit angt voor blessures. Met als smoes dat ze zichzelf alleen maar verwonden. Ik vind zelf ( en dat is ook al door meer mensen gezegd op bokt) dat een paard die 7 dagen in de week dressuurt en verder binnen staat echt tekortkomingen heeft. Maar zodra je dat tegen een sportruiter zegt ben je gelijk een penny meisje of een naturalhorsemanship persoon. Ik ben geen van beide. Het komt er gewoon op neer dat wanneer je geweldige bewegingen wilt je daarmee ook meer kans loopt op blessures. Eigenlijk is dat ook niet zo gek. Een tenisser loopt ook meer kans op een tennisarm dan een voetballer. Maar het probleem is nu juist dat de kwpner bijna al geboren word als tenisser. Hij heeft van nature al de beweging voor de grand prix. Net als een tenniser die van nature al een giga bespierde arm heeft om te tenissen. Maar als de tenisser of de ruiter niet weet hoe hij er mee om moet gaan krijg je blessures. Wanneer een tenniser de bespierde arm niet heeft is de kans kleiner dat hij zich blesseert. Voila

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:17

Citaat:
Maar het probleem is nu juist dat de kwpner bijna al geboren word als tenisser. Hij heeft van nature al de beweging voor de grand prix.

Als dat zo zou zijn, zou Anky op een KWPNer olympisch goud winnen.
Voor een GP paard heb je tact (FEI voorwaarde) in de beweging nodig. Dat missen nu net de vermeende KWPN dressuurpaarden. Vandaar dat er zoveel met blessures rondlopen.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:40

KWPN een ras???

KWPN is toch een *Registratiekantoor van een mengelmoes*

Zolang de leiding van het KWPN nog maar kan zeggen wat ze graag willen zien. Dan volgen de Barbie Fokkers van het KWPN wel.

Het is hetzelfde als in de Hondenwereld. Je hebt een groep die werkhonden fokt met een fijn karakter en een groep die naar de Winner gaan en luisterd naar wat de Jury van de *Schoonheidskoninginnen zegt* Willen we een hond met kortere poten nou dan maken wij die (Teckel) Beest ligt bijna met de buik op de grond, lopen kan die nog nauwelijks, maar dat willen we zien. Willen we een hond met meer rimpels (Engelse Bulldog) nou dan maken we die. Ach de achterhand wil niet zo goed meer mee, maakt niet uit hoor, maar ik heb wel meer rimpels op de kop. OCD, HD, onhanteerbaar karakter ja dat zijn nou eenmaal de konsequenties. Maar mijn hond voldoet wel aan het aan het ideaalbeeld.

Mensen wordt eens wakker.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 00:04

Ulissa schreef:
Mensen wordt eens wakker.

Als je het niet erg vind slaap ik liever verder op de rug van mijn KWPN-er met een volbloedpercentage van 60.95% Hij voldoet misschien niet aan de ideale maat van tegenwoordig (1.65) maar ik kan er alles mee.

Afbeelding

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 00:21

Slaap ze Anne, jij hebt nog een KWPN-er waarop dat kan

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 00:32

Ulissa schreef:
Slaap ze Anne, jij hebt nog een KWPN-er waarop dat kan

Goed opgevoed hè Heb ook nog wel ergens een foto liggen waar ik erop zit toen ie 2 jaar was. Hij lag in de stal
Mijn jaarling wordt net zo. Maar ja, da's ook "oud" bloed. Naar verwachting gaat die de 1.70 trouwens wel halen.

Afbeelding

Deze loopt nu gewoon 24/7 in de wei met zijn vriend. (paard waar ik op lig te slapen) Die voedt hem perfect op maar speelt ook veel met hem. Soms neem ik de jaarling weleens mee als handpaard voor een stapritje door het bos. Vinden ze beiden best leuk en hij leert er ook gelijk een boel van.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:07

Overigens hebben wij de OCD te danken aan de volbloed inbreng binnen onze fokkerij. En dan is mijn ervaring ook nog dat duitse paarden over het algemeen slechter op de foto zijn.

Misschien zouden onze KWPN-ers wat sterker zijn als de paarden penny's niet voor ieder wissewasje met een cremetje of drankje aan zouden komen.
Ook zou het helpen als we niet massaal met 3 jaar op die rug klimmen want ze zijn nog lang niet uitgegroeid.
Dit zou een hoop schade aan de gewrichten en rug schelen.