Jonge hensten doen 24 mei eindexamen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Jonge hensten doen 24 mei eindexamen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:41

Ik voel me ook absoluut niet aangevallen hoor Haha!

Ik ben ook wel kieskeurig, dat geef ik allaminuut toe.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:49

Geen idee, jij?

En wie zegt dat hij als hij gezond is en zijn best blijft doen niet wordt toegevoegd?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:52

Hihi, ik had het net verwijderd, vond het een te krom voorbeeld.

Zoals ik toegaf, ik ben kieskeurig.
Zo vind ik 00seven helemaal niet mijn smaak, ik vind het houterig. Mag ik dat zeggen?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:54

TUURLIJK mag je dat zeggen. Het was ook niet mijn paard, maar komt uit een fijne stam, Imke heeft hem super aan het lopen en het belangrijkste van alles: ER KOMEN prachtige veulens van, hoogbenig!!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:57

Prachtige veulens, geloof ik gelijk.
Maar ik kijk ook vanuit mijn merrie en daarmee zie ik het helemaal niks zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:58

holly schreef:

Zo vind ik 00seven helemaal niet mijn smaak, ik vind het houterig. Mag ik dat zeggen?

Natuurlijk mag je je eigen smaak aangeven, ik hou ook niet van OOseven en kan er wel meer opnoemen.
Maar ik heb ook wel eens gefokt met een hengst waar ik niet helemaal weg van was puur omdat hij zo mooi aansloot bij de merrie.
Fokken is wat anders dan plaatjes kijken.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:00

holly schreef:
Prachtige veulens, geloof ik gelijk.
Maar ik kijk ook vanuit mijn merrie en daarmee zie ik het helemaal niks zijn.

Heb je een foto en stamlijn van de merrie, je maakt me nu nieuwsgierig.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:01

sarabande schreef:
holly schreef:

Natuurlijk mag je je eigen smaak aangeven, ik hou ook niet van OOseven en kan er wel meer opnoemen.
Maar ik heb ook wel eens gefokt met een hengst waar ik niet helemaal weg van was puur omdat hij zo mooi aansloot bij de merrie.
Fokken is wat anders dan plaatjes kijken.

Dat is juist zo lekker, (bijna) alles mag niets moet.... Je kiest jouw hengst uit en na 10 jaar weet je of je het goed gedaan hebt, toch?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:01

Samsam schreef:
Rhea schreef:

Ik zou zeggen, kom maar eens op dan.....waar zijn ze??

amsterdam
amulet
belisar
clavecimbel
democraat
elcaro
farrington
havidoff
havel
houston
idocus
inspecteur
jazz
jetset d
junior stv
kimberly
lancet
mondriaan
montechristo
nero
norway
nourejev
obelisk
olivi
007
oscar
pardon
polansky
prestige
radar
riant
rolex
roman nature
ronaldo
rubels
rubiquil
san remo
scandic
tango
tchaikovsky
ub40
undigo
ungaro
universeel
uphill
upper class

Pak nu eens een pen en steep alle paarden die duist "planken" bloed voeren eruit en alle "kinderen van" Dan blijft er nog maar bar weinig van je lijstje over!! Het ging tenslotten op kwpn dressuurbloed, zonder duits bloed.

Montecristo en Jazz daargelaten want deze twee bevestigen voor mij de uitzondering op de door mij gestelde regel! (van de nu dekkende hengsten)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 13:03

Als je puur hollands bloed wilt moet je gelders of gronings gaan zoeken, dat is juist het mooie van het kwpn dat via invloeden van buiten het materiaal steeds beter blijft maken, zolang het maar aan de eisen voldoet!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:05

Samsam schreef:
Als je puur hollands bloed wilt moet je gelders of gronings gaan zoeken, dat is juist het mooie van het kwpn dat via invloeden van buiten het materiaal steeds beter blijft maken, zolang het maar aan de eisen voldoet!

Ik was wat aan het tikken, maar je verwoord het prima.
Ik begrijp het standpunt ook helemaal niet. Alle stamboeken gebruiken elkaars bloed. De huidige Duitse stamboeken zijn opgebouwd met Franse hengsten en Volbloeds.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:07

sarabande schreef:
Ik was wat aan het tikken, maar je verwoord het prima.
Ik begrijp het standpunt ook helemaal niet. Alle stamboeken gebruiken elkaars bloed. De huidige Duitse stamboeken zijn opgebouwd met Franse hengsten en Volbloeds.

Daarvoor zijn het toch ook stamboeken en geen rassen.... Verward

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:09

sarabande schreef:
Al 2 jaar geleden werd mijn uitspraak dat ik het belangrijkste van dekken met een KWPN goedgekeurde hengst het gezondheidsaspect vind, hier belachelijk gemaakt.
Sindsdien proberen mensen mij in een eng hokje te duwen om mijn woorden te kunnen kleineren.
Wanneer ik tegen mensen die mij kennen zeg dat ik op intenet als een fervente KWPN aanhanger wordt afgeschilderd, komen ze niet meer bij van het lachen.
Maar kritiek omwille van je fokkerij is heel wat anders dan oeverloos gescheld op een fokkerij vanuit de eigen frustratie.
Al eerder staat hier boven laat een ieder blij zijn met zijn eigen keuze. Ik heb nog nooit de keuzes van Rhea, Arie of wie dan ook afgekraakt, waarom zou ik, het zijn hun keuzes.
Ik zou dan ook iedereen willen verzoeken om binnen een discussie niet altijd op de persoon of diens paarden te spelen, het is een zeer zwakke en ongeloofwaardige manier van gelijk halen.
'

Wil je nu impliceren dat ik dat wel doe?? Ik kraak jouw keuzes helemaal niet af, sterker nog het zal me een worst wezen met welke hengst jij wel of niet dekt. Waar ik boos van wordt is dat je hier de ene stelling verkoopt en op stal de andere uitvoerd. Dat is pas ongeloofwaardig.
Nu niet gaan beginnen over de gezondheidseis van het KWPN want dat is iets waar ik ook volledig achtersta. Het gaat om de beperking die je opgelegd zoals ik al aangaf in het voorbeeld met de NON.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:09

Samsam schreef:

Thanx scheelt me een hoop werk...

Zoals het nu namelijk gesteld werd en we moesten gaan strepen zou geen stamboek meer bestaan. Want streep dan in alle landen de invloed van de Engels volbloed eruit en je bent alles kwijt en kan alleen nog maar andalusiers of arabieren of friezen of belsen of groningers of whatever fokken...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:17

Het heeft niks met bloed te maken. Wat is er mis met duits bloed?
Het ligt niet aan Rubinstein dat 00seven mijn smaak niet is hoor. Zou mooi zijn zeg, heb ik nog minder keus Tong uitsteken

Mireilli, ik krijg het toch niet fatsoenlijk verwoord van wat mijn smaak zo ongeveer is, dus ik doe het maar met een filmpje.
http://www.bluehors.dk/images/Don%20Romantic.mpg

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:18

jullie blijven toch draaien en keren, wie had het nu weer over engelse volbloeden?? Het begon ergens op pagina 3 met de stelling dat KWPN rs geliefder waren dan duits bloed want duitse paarden zijn "planken". Feit is wel dat een steeds groter gedeelte van die KWPN populatie dat "planken" bloed voert!! Nu niet boos worden op de planken woord, je bent er zelf mee begonnen.

Ik heb mijn punt meerdere malen duidelijk aangegeven en blijf er ook achter staan. Ik hoef me niet in allerlei bochten te wringen om jullie stellingen onderuit te halen. Dat mogen jullie vanaf nu lekker zelf doen!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:19

Kom Holly, je gaat me nu niet vertellen dat je in NL geen zeker zo goede hengsten kent?

Achterbeen de staart in
Puntkruis
Onregelmatig bij tijd en wijle

Even serieus... of ben je me aan het uitproberen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:20

Ik heb het woord planken niet genoemd, alleen ter verdediging bij Weyden. Ik heb het gevoel dat je vrij selektief leest Rhea

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:20

Rhea schreef:
jullie blijven toch draaien en keren, wie had het nu weer over engelse volbloeden?? Het begon ergens op pagina 3 met de stelling dat KWPN rs geliefder waren dan duits bloed want duitse paarden zijn "planken". Feit is wel dat een steeds groter gedeelte van die KWPN populatie dat "planken" bloed voert!! Nu niet boos worden op de planken woord, je bent er zelf mee begonnen.

Ik heb mijn punt meerdere malen duidelijk aangegeven en blijf er ook achter staan. Ik hoef me niet in allerlei bochten te wringen om jullie stellingen onderuit te halen. Dat mogen jullie vanaf nu lekker zelf doen!!

Ik zei niet DUITSERS ZIJN PLANKEN

(heb zelf ook wel duits gefokt) Maar......

Ik zei ZE STAAN BEKEND ALS PLANKEN EN MOEILIJK BEWERKBAAR/STAR

(heb het in ieder geval zo bedoeld)

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:26

Als Don Romantic je ideaalbeeld vormt, moet je naar je merrie kijken en je afvragen, welke combinatie moet ik maken om uiteindelijk zo'n paard te fokken? Als je merrie totaal niet op deze hengst lijkt en in haar pedigree geen bloedaansluiting is met Don Romantic, dan kun je het wel vergeten. De kans dat het veulen op deze hengst lijkt is dan uiterst klein. De bloedopbouw van Don Romantic is daarvoor te divers.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:27

Mireille1970 schreef:
Kom Holly, je gaat me nu niet vertellen dat je in NL geen zeker zo goede hengsten kent?

Achterbeen de staart in
Puntkruis

Kijk, daarin verschillen we dan toch van smaak. Ik vind dit mooi. Ik zie ook wel dat er nog een hele hoop niet perfect af is, maar neem dat een jonge hengst eens kwalijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:31

Als toevoeging, ik fokte ooit uit de stam van saar een bloedmooie E pony van Romancier. Ondanks dat deze hengst zo groot was en het heel goed in de verrichting gedaan heeft was hij vrij snel via de bekende achterdeur verdwenen.
Toch iets om bij stil te staan als je merrie al niet zo groot is.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:34

sarabande schreef:
Als toevoeging, ik fokte ooit uit de stam van saar een bloedmooie E pony van Romancier. Ondanks dat deze hengst zo groot was en het heel goed in de verrichting gedaan heeft was hij vrij snel via de bekende achterdeur verdwenen.
Toch iets om bij stil te staan als je merrie al niet zo groot is.

Hmm, jammer! Mooie bloed- en moederlijn heeft die hengst!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:39

Bucephalus schreef:
Hmm, jammer! Mooie bloed- en moederlijn heeft die hengst!

En al zegt men wel eens, dat dat niet het belangrijkste is, toch kijk je er naar en neem je dat mee in je keuze.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:59

holly schreef:
Mireille1970 schreef:

Achterbeen de staart in
Puntkruis

Kijk, daarin verschillen we dan toch van smaak. Ik vind dit mooi. Ik zie ook wel dat er nog een hele hoop niet perfect af is, maar neem dat een jonge hengst eens kwalijk.

En juist dat verschillen maakt alles zo interessant...