wie gaan er allemaal naar de merrie keuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: wie gaan er allemaal naar de merrie keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:55

VValar schreef:
De Flemmingh x Goodtimes merrie waar ik vandaag mee ben geweest is ook Ster geworden! We zijn zeer tevreden zoals je wel kunt begrijpen Voor zowel exterieur als beweging heeft ze 70 punten gekregen. 23 juli gaan we met haar naar de Centrale Keuring in de Midden Beemster.

Afbeelding

Wat een prachtige merrie!
Der kont is nog wat plat, maar dat word wel met het trainen bij gewerkt!
Ik vind het echt een mooie merrie, en gaaf bloed, heeft ze braaf karakter, die 2 bijelkaar in de bloedlijn lijkt mij geen makkelijk bloed

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:06

VValar schreef:
Gefeliciteerd!!
Nou wil ik natuurlijk wel foto's zien hè
Wat zat er ookalweer achter die Gribaldi? Ik heb haar vast wel zien lopen...

Dank je . Mmm, foto's... heb film en foto's maar ik ben nog van het oude tijdperk qua foto's... ik zal even proberen iets van de camera af te halen... het is trouwens een Gribaldi x Balzflug x Amor.

Jij ook gefeliciteerd trouwens met de Flemming merrie! Goed joh! Ze waren wel streng hè? We hebben trouwens dezelfde punten.
Laatst bijgewerkt door Bacannie op 01-07-05 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:08

Wow als ik die zie is dat net mijn paard zie in mijn onderschrift het topic waar foto's staan.. heeft deze ook extreme gangen?

Die van mij is er al een keer voor geweest maar toen was ie nog heeel erg slap in het achterbeen en had ie nog totaal geen bespiering en spek aan de kont..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:45

paulanda schreef:
haha oph ja sorry haal ze door elkaar ben bij beide geweest maar bedoelde nu wijdenes idd,en idd de rousseau ook gezien,ook heel gaaf paard!en idd ik bedoelde de crack van marga,wat een beweging!

Ja die merrie viel wel op! En die fokker zat heel erg trots naast ons te wezen, ons allemaal op de merrie te wijzen Echt heel erg leuk hoeveel plezier die boertjes nog in hun paarden hebben!
Verder heb ik nog wel veel goede merries gezien. Maar er was ook veel kaf aanwezig (twee merries kregen zelfs 50 pnt voor exterieur....). Ik denk over de hele dag genomen, dat 30-35% vd merries ster verklaard is?

parouscha schreef:
Wat een prachtige merrie!
Der kont is nog wat plat, maar dat word wel met het trainen bij gewerkt!
Ik vind het echt een mooie merrie, en gaaf bloed, heeft ze braaf karakter, die 2 bijelkaar in de bloedlijn lijkt mij geen makkelijk bloed

Ik heb nog meer foto's van haar tijdens de keuring in deze link staan:
Uranca (Flemmingh x Goodtimes) Ster verklaard in Wijdenes!

Maar idd, er mag meer bespiering op haar lijf (met name kont en hals). Dat gaan we er wel aantrainen
Flemmingh geeft wel goede karakters door hoor. Goodtimes paarden zijn misschien wat moeilijker. Deze merrie is heel eerlijk maar ontzettend eenkennig! Dat heeft ze echt van haar moeder (Goodtimes draak). Het heeft zeker een maand of 2 geduurd voordat ik 'veilig' de stal in kon komen, zonder dat ze zich omdraaide. Trappen doet ze niet maar ze was gewoon heel erg eenpersoonsgericht.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:51

Bacannie schreef:
Dank je . Mmm, foto's... heb film en foto's maar ik ben nog van het oude tijdperk qua foto's... ik zal even proberen iets van de camera af te halen... het is trouwens een Gribaldi x Balzflug x Amor.

Jij ook gefeliciteerd trouwens met de Flemming merrie! Goed joh! Ze waren wel streng hè? We hebben trouwens dezelfde punten.

Ben erg benieuwd naar de foto's! En nogmaals gefeliciteerd hè. Het was dus een geslaagde dag voor je
Hmm ik moet jouw paardje voorbij hebben zien komenm, maar ik kan me zo niet gelijk herinneren welke dat was. Foto's verfrissen mijn geheugen ongetwijfeld wel op

Zoro schreef:
Wow als ik die zie is dat net mijn paard zie in mijn onderschrift het topic waar foto's staan.. heeft deze ook extreme gangen?

Die van mij is er al een keer voor geweest maar toen was ie nog heeel erg slap in het achterbeen en had ie nog totaal geen bespiering en spek aan de kont..

Nee ze heeft geen extreme gangen, wel functionele gangen Ze is overigens niet slap van achteren, alleen moet er wel nog meer bespiering aan komen.
Wat rij je met jouw paardje?

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:17

Nou het is gelukt, kwaliteit is niet erg best maar het is een idee. Het zijn wat stills van de camera.

Afbeelding

Afbeelding

Edit: ze was de merrie die tijdens het rondje commentaar (toen ze haar lintje kreeg) ging plassen...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:25

Oh die! Haha ja die heb ik wel onthouden! Zat zij niet in de groep waar het meerendeel ster kreeg? Proficiat! Het is een mooie merrie.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:30

Ja, klopt. Ik geloof dat er in onze groep 4 merries met een ster naar huis gingen. Zag je die Houston x Pretendent nog? Die vos... Die vlechtjes , volgens mij was die ook niet naar de smit geweest en kwam ze zo uit de wei . Zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:31

Mijn Goodtimes is er bijna klaar voor. Ze is al mooi getoiletteerd door van Rijswijk en nu wachten tot het maandag is

Verwacht er zelf niet heel veel van, maar och we zien wel.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:17

Bacannie schreef:
Ja, klopt. Ik geloof dat er in onze groep 4 merries met een ster naar huis gingen. Zag je die Houston x Pretendent nog? Die vos... Die vlechtjes , volgens mij was die ook niet naar de smit geweest en kwam ze zo uit de wei . Zonde.

En óf ik die gezien heb. Toen ik die al aan zag lopen wist ik gelijk al dat het niets zou worden. Was amper getoileteerd (in een dronken bui doe ik dat nog beter), vlechten zaten schots en scheef en er was gewoon geen aandacht aan het uiterlijk en totaalbeeld besteed. Bespiering was ook geheel weg en de merrie kreeg ook 50 punten van exterieur als ik het goed onthouden heb. De gangen waren ook niet veel hoger beoordeeld. Toch jammer als je zo je paardje voorstelt.

Veel succes maandag Vonneke!

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:37

Zie mijn paard in het onderschrift staan een link naar het topic waar alllemaal picts staan van haar.. die van mij is ook heel armbespierd op de hals en de lenden met de kont.. die van jouw heeft wel hele mooie lendenen die van mij ben ik nu ook aan het vet mesten
Ik rijd nu L1 met haar ze is ook net heeel erg ziek geweest dik 40 graden koorts en heeel mager das wel jammer anders hebben we mss L2 kunnen zijn

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 14:12

@ V Valar; Gefeliciteerd!!

Wat een mooie merrie

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:38

Gefeliciteerd VValar.
Inderdaad mooie merrie.

Ik moet dinsdag en woensdag in nistelrode met drie paarden, (allemaal van andere mensen) maar van twee verwacht ik niet dat ze ster worden en eentje maakt nog wel een goeie kans denk ik.
Achja we zien wel baat het niet dan schaadt het niet

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:52

Staat het programma van nistelrode eigenlijk ook online??
Dus niet alleen de nummers, maar ook welke paarden het zijn etc.?

Vonneke: Moet je naar nistelrode?? Zo ja hoelaat??

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:25

Jammer dan ben ik nog op m'n werk anders was ik zeker even komen kijken. 's middags ben ik er waarschijnlijk wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:28

Jep nistelrode Maandag 4 julie 11.10 nummer 204

Kom je kijken?

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:35

Zo erg zal het toch niet zijn?
Maar dan kan het in ieder geval niet tegen vallen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:41

Verwacht er niet heel veel van, dus niet zo erg dat je er niet bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:52

Ik weet het niet Paul van Rijswijk is er heel positief over

Maar och we zien wel. Ik vind het leuk om het een keertje te doen, en als ze geen ster wordt mag ze vast nog wel mee naar huis

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:10

Dat is wel te hopen ja dat ze nog mee mag. Maar als ze nou slim zijn laten ze de niet ster merries gaan en houden ze de wel stermerries.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 18:24

Paul van Rijswijk heeft onze merrie vorig jaar gedaan. Helaas is ze toen geen ster geworden, wat Paul niet goed begreep. Maarja, daarom zitten wij niet in de jury.
Helaas.
Ga er vol goede moet naar toe, het is zeker leuk om je paard zo in de ring te zien. Ik vond het erg leuk om een keer mee te maken!

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:07

ik zou graag een foto plaatsen van onze merrie die in wierden ster werd, maar hoe doe ik dat ?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:14

mistral en lachmar; bedankt!!
vonneke, hoe is het gegaan met je merrie?

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:19

Oosterhui schreef:
ik zou graag een foto plaatsen van onze merrie die in wierden ster werd, maar hoe doe ik dat ?

Dan moet je even de foto uploaden op bvb www.mijnalbum.nl en daarna de link hier plaatsen tussen [img]-[/img]
Anders wil ik hem ook wel plaatsen

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:53

[img]http://www.mijnalbum.nl/Album=NXTEXJIY[img]