Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Alane schreef:om een topper te krijgen heb je er altijd 2 nodig...
de fokker en de hengstenhouderr
de merrie en de hengst
het paard en de ruiter.....
sarabande schreef:
Tot 9500 euro vraagt een heel gerenommeerde verzekering alleen een klinische keuring en controle door de eigen controleur.
??? Kaja schreef:sarabande schreef:
Tot 9500 euro vraagt een heel gerenommeerde verzekering alleen een klinische keuring en controle door de eigen controleur.
Ja, ja...![]()
Waar???
sarabande schreef:Alane schreef:om een topper te krijgen heb je er altijd 2 nodig...
de fokker en de hengstenhouderr
de merrie en de hengst
het paard en de ruiter.....
Ik tel er zo maar 6
en dan zijn het 3 mensen en 3 paarden, kun je samen gaan rijden
met z'n allen, met z'n allen
Kaja schreef:Brengt mij op het feit dat ook de verzekering tegenwoordig een aardig rondje mee speelt! Boven de € 4500,- een compleet keuringsrapport mét 18 (!!!!!!) foto's....
sarabande schreef:Tot 9500 euro vraagt een heel gerenommeerde verzekering alleen een klinische keuring en controle door de eigen controleur.
CGJ12 schreef:De verzekeraars zijn zelfs de grote boosdoeners.
Daar komt die foto-flauwekul ook vandaan!!!!
Gewoon foto's met een dierenarts-beoordeling accepteren ze meestal niet eens......... "Nee, we willen ZELF de foto's zien".........
Dat zou gewoon VERBODEN moeten worden.
Trouwens, verzekeren is niet verplicht hoor.
Dat kost een vermogen en na 5-6 jaar verzkeringspremie betalen heb je gemiddeld je eigen paard al volledig betaald..........
(uitgaande van een uitkeringspercentage van 80% en een samengestelde rendementsberekening)
Maar de gemiddelde Nederlander is zo'n angsthaas dat bijna ALLES verzekerd wordt. Of anders wordt je die verzekering wel aangesmeerd........
) toppers, verder niets en nooit gedaan! Maar uit 'voorzorg' laat ik wel alle (handels) paarden klin. en röntg. keuren, ze zijn immers niet te verkopen zonder, zodat ik mijzelf onnodig schaadt aan het einde van het liedje..
CGJ12 schreef:Dan bedoel jij de beperkte dekking (vaak B-tarief genoemd) waar blijvende ongeschiktheid door kreupelheid NIET gedekt is.......
Alleen directe DOOD door andere oorzaken is gedekt.
Maar dat komt zowat nooit voor
Kaja schreef:Sarabande Hippo vraagt ook om foto's vanaf € 4501,-.
Hebben wij een miscommunicatie of zit ik weer te slapen???

Anya schreef:on topic.. ik betaal liever iets meer bij aanschaf voor een gezond paard met een gezond karakter, dan dat ik dat geld achteraf kwijt zou zijn.
Sarabande niet iedereen is op de hoogte van de karakters van die hengsten. De meeste basisruiters kijken niet naar namen, die kijken naar kleur en of de maat goed is en of het binnen het kostenplaatje past.
Daar ligt dan een aardige taak voor de productgroep fokkers lijkt me. Goede voorlichting naar die doelgroep. Zoveel artikelen lees ik niet vanuit de fokkers die op die doelgroep gericht zijn. De meeste fokkersliteratuur is behoorlijk hoebabeloe voor de gemiddelde afstammingsleek
Alane schreef:@Kaja: geheel offtopic dat geneuzel over de verzekeringsvoorwaarden... als iemand wil verzekeren kunnen ze zelf ook wel s(m)urfen op www....
Da's pas off topic...)
Kaja schreef:Jij zegt het... off topic... Maar ze drijven de prijzen wel op de verzekeraars.... En je verkoop tegenwoordig geen paard meer
boven de 4500 euro
zonder dat ze op de foto hebben gestaan...
Kaja schreef:Jij zegt het... off topic... Maar ze drijven de prijzen wel op de verzekeraars.... En je verkoop tegenwoordig geen paard meer boven de 4500 euro zonder dat ze op de foto hebben gestaan...
Jij noemt het geneuzel, ik noem het openlijk publiceren van relevante geldklopperij wat aan de orde van de dag is...
Zeg was jij niet degene met die vriendin die een 5 jarig kind op een 2,5 jarige nét zadelmak paard ging leren rijden???
(Da's pas off topic...)

... nog een keertje Alane, hoef je het ook niet meer te vragen.... 
Da's pas off topic...)
CGJ12 schreef:Kaja schreef:Jij zegt het... off topic... Maar ze drijven de prijzen wel op de verzekeraars.... En je verkoop tegenwoordig geen paard meer
boven de 4500 euro
zonder dat ze op de foto hebben gestaan...
Correctie.............. 500 euro (zegge: --- VIJFHONDERD EURO --- )
........ en dan moeten de achterkogels er ook nog bij op.........
Kaja schreef:Ervaring???
)
CGJ12 schreef:Teveel.....
Ik weiger het nog om een paard aan een Nederlander te verkopen........
Eerst op de video
Daarna proberen én op de video
Later met buurman terugkomen
Weer later met instructeur terugkomen
Dan het vólle bedrag bieden ()
Daarna moet ie door de volledige bodyscan....
En na 4 weken krijg je hem tóch terug omdat mevrouw slechts 58% scoort in de Z2........
Nee. Ik bedank.....
!!