Eurocommerce Paardenbehandeling.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Eurocommerce Paardenbehandeling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:48

om een topper te krijgen heb je er altijd 2 nodig...
de fokker en de hengstenhouderr
de merrie en de hengst
het paard en de ruiter....

en pony's.... ik zie meer heetgebakerde kindonvriendelijke z-pony's voorbij komen dan kindonvriendelijke groen pony's...
En blijf me afvragen hoe men doorgaans aan braaf doorgereden A en B pony's komt... of krijg je een brevet/rijbewijs bij de croma tegenwoordig?

ach ja en de opkooptechnieken voor de buitenlanders... is ook een verhaal apart.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:53

Alane schreef:
de merrie en de hengst
het paard en de ruiter.....

Ik tel er zo maar 6 Knipoog

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:02

sarabande schreef:

Tot 9500 euro vraagt een heel gerenommeerde verzekering alleen een klinische keuring en controle door de eigen controleur.

Ja, ja... Haha!

Waar Bloos ???

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:05

Kaja schreef:
sarabande schreef:

Tot 9500 euro vraagt een heel gerenommeerde verzekering alleen een klinische keuring en controle door de eigen controleur.

Ja, ja... Haha!

Waar Bloos ???

Kaja ik ben niet iemand die hier leugens neerzet, en als ik me vergis laat ik me graag verbeteren.

Maar bel even met Hippo Assurantien en er zijn er meer

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:07

sarabande schreef:
Alane schreef:
de merrie en de hengst
het paard en de ruiter.....

Ik tel er zo maar 6 Knipoog

staat toch niet overal EN achter Tong uitsteken en dan zijn het 3 mensen en 3 paarden, kun je samen gaan rijden Clown

Muziek! met z'n allen, met z'n allen Muziek!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:07

Kaja schreef:
Brengt mij op het feit dat ook de verzekering tegenwoordig een aardig rondje mee speelt! Boven de € 4500,- een compleet keuringsrapport mét 18 (!!!!!!) foto's....

De verzekeraars zijn zelfs de grote boosdoeners.
Daar komt die foto-flauwekul ook vandaan!!!!
Gewoon foto's met een dierenarts-beoordeling accepteren ze meestal niet eens......... "Nee, we willen ZELF de foto's zien".........

Dat zou gewoon VERBODEN moeten worden.

Trouwens, verzekeren is niet verplicht hoor.
Dat kost een vermogen en na 5-6 jaar verzkeringspremie betalen heb je gemiddeld je eigen paard al volledig betaald..........
(uitgaande van een uitkeringspercentage van 80% en een samengestelde rendementsberekening)
Maar de gemiddelde Nederlander is zo'n angsthaas dat bijna ALLES verzekerd wordt. Of anders wordt je die verzekering wel aangesmeerd........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:12

sarabande schreef:

Dan bedoel jij de beperkte dekking (vaak B-tarief genoemd) waar blijvende ongeschiktheid door kreupelheid NIET gedekt is.......
Alleen directe DOOD door andere oorzaken is gedekt.
Maar dat komt zowat nooit voor..........

Die verzekeraars zijn lang niet gek hoor!

Als jij mij een verzekeraar kunt leveren die VOLLEDIGE dekking verleent tot 9500 euro na een klinische keuring, dan zal ik wel even wat polissen voor je afsluiten. Die assurantie-provisie kan ik vlot verdienen.......... Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:17

CGJ12 schreef:
De verzekeraars zijn zelfs de grote boosdoeners.
Daar komt die foto-flauwekul ook vandaan!!!!
Gewoon foto's met een dierenarts-beoordeling accepteren ze meestal niet eens......... "Nee, we willen ZELF de foto's zien".........

Dat zou gewoon VERBODEN moeten worden.

Trouwens, verzekeren is niet verplicht hoor.
Dat kost een vermogen en na 5-6 jaar verzkeringspremie betalen heb je gemiddeld je eigen paard al volledig betaald..........
(uitgaande van een uitkeringspercentage van 80% en een samengestelde rendementsberekening)
Maar de gemiddelde Nederlander is zo'n angsthaas dat bijna ALLES verzekerd wordt. Of anders wordt je die verzekering wel aangesmeerd........

AMEN... Haha! Haha! Haha!

Ik verzeker pas sinds vorig jaar mijn (potentiële Bloos ) toppers, verder niets en nooit gedaan! Maar uit 'voorzorg' laat ik wel alle (handels) paarden klin. en röntg. keuren, ze zijn immers niet te verkopen zonder, zodat ik mijzelf onnodig schaadt aan het einde van het liedje.. Knipoog

Sarabande: Ik ben niet degene die jou voor leugenaar uitmaakt.
Verder heeft het wel mijn interesse gewekt en zal ik zeker het een en ander uit gaan zoeken....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:21

CGJ12 schreef:
Dan bedoel jij de beperkte dekking (vaak B-tarief genoemd) waar blijvende ongeschiktheid door kreupelheid NIET gedekt is.......
Alleen directe DOOD door andere oorzaken is gedekt.
Maar dat komt zowat nooit voor

Dat klopt en het is ook heel betaalbaar.

Ik verzeker trouwens nooit iets, de fokwaarde van mijn merries kan toch niet vervangen worden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:24

Die beperkte dekking heb ik ook. Inderdaad zonder dat extra foto's o.i.d. nodig zijn geweest. En overigens hebben ze keurig uitbetaald nadat Lanna was toegetakeld door de of een twentse dierenbeul. Dat viel onder acute wonden en breuken (ze had beide).

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:27

Sarabande Hippo vraagt ook om foto's vanaf € 4501,-.
Hebben wij een miscommunicatie of zit ik weer te slapen??? Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:27

on topic.. ik betaal liever iets meer bij aanschaf voor een gezond paard met een gezond karakter, dan dat ik dat geld achteraf kwijt zou zijn.

Sarabande niet iedereen is op de hoogte van de karakters van die hengsten. De meeste basisruiters kijken niet naar namen, die kijken naar kleur en of de maat goed is en of het binnen het kostenplaatje past.

Daar ligt dan een aardige taak voor de productgroep fokkers lijkt me. Goede voorlichting naar die doelgroep. Zoveel artikelen lees ik niet vanuit de fokkers die op die doelgroep gericht zijn. De meeste fokkersliteratuur is behoorlijk hoebabeloe voor de gemiddelde afstammingsleek Lachen

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:29

Acceptatienormen

Bij aanvang van de verzekering dient er volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier te worden ingestuurd. Indien aanwezig gaarne het recente keuringsrapport en/of róntgenfoto¡äs meesturen. Paarden / pony´s met een verzekerde waarde t/m € 4500, waarvoor dood- of ene mond- en ongevallen of een ODA verzekering word aangevraagd, worden zonder bijkomende kosten geïnspecteerd door de inspecteur / controleur. Vanaf € 4.501 verlangen wij voor de bovengenoemde verzekeringsvormen een recente algemene veterinaire gezondheids-verklaring. Dit formulier kunt u bij ons aanvragen. Voor paarden met een ODA verzekering vanaf € 23.000 en hoger dient u een recent klinisch keuringsrapport te overleggen. Voor paarden met een uitgebreide verzekering verlangen wij een recent klinisch keurings-rapport. Voor paarden met een waarde t/m € 4500 zijn meestal geen röntgenfoto's nodig. Van paarden met een waarde van € 4.501 en hoger zijn er wel röntgenfoto's nodig. Voor België geldt dat er altijd een veterinair keuringsrapport bijgevoegd dient te worden.

Bron: www.hippopaardenverzekering.nl

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:30

Kaja schreef:
Sarabande Hippo vraagt ook om foto's vanaf € 4501,-.
Hebben wij een miscommunicatie of zit ik weer te slapen??? Cool

Zie boven bij de post van Anya, ik heb de polis gezien en had niet gedronken (anders wordt dat weer de volgende opmerking)

Ik zei trouwens dat je moest bellen, niet via internet zoeken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:38

ik heb ook niets verzekerd, beestenboel.... ze kunnen niet meer dan omkiepen.
En aangezien ik mijn kids toch op jonge pony's zet....is de aanschaf ook niet zoveel Clown

@Kaja: geheel offtopic dat geneuzel over de verzekeringsvoorwaarden... als iemand wil verzekeren kunnen ze zelf ook wel s(m)urfen op www....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:44

Anya schreef:
on topic.. ik betaal liever iets meer bij aanschaf voor een gezond paard met een gezond karakter, dan dat ik dat geld achteraf kwijt zou zijn.

Sarabande niet iedereen is op de hoogte van de karakters van die hengsten. De meeste basisruiters kijken niet naar namen, die kijken naar kleur en of de maat goed is en of het binnen het kostenplaatje past.

Daar ligt dan een aardige taak voor de productgroep fokkers lijkt me. Goede voorlichting naar die doelgroep. Zoveel artikelen lees ik niet vanuit de fokkers die op die doelgroep gericht zijn. De meeste fokkersliteratuur is behoorlijk hoebabeloe voor de gemiddelde afstammingsleek Lachen

Je denkt toch niet dat de heren hengstenhouders dat toelaten. Zelfs het OCD afstammelingen onderzoek wordt niet bekend gemaakt daardoor.
Het is de jungle tamtam waar je het van moet hebben.

Maar jij bent goed in het opzetten van structuren.
John Swaab heeft het jaren geleden geprobeert hij heeft bij iedereen lopen lobbyen maar niemand zag er wat in. Een plek waar fokkers hun jonge paarden kunnen brengen die daar netjes gereden worden met zo nu en dan een verkoop dag, maar in principe altijd voorraad.
Er was een DA kliniek naast waar mensen direkt de paarden konden bespreken etc etc. Het is nooit echt van de grond gekomen.

Als je fokkers die hun producten daar te goed voor vinden en de ruiters die dat beneden hun niveau vinden eraf haalt blijft er nog genoeg over om het interessant te maken, juist voor die middengroep waarvoor de fokkers zogenaamd niet fokken Haha!

Het ministerie heeft opeens subsidiegeld, laat dat dan eens een keertje niet bij de handel terecht komen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:45

Alane schreef:
@Kaja: geheel offtopic dat geneuzel over de verzekeringsvoorwaarden... als iemand wil verzekeren kunnen ze zelf ook wel s(m)urfen op www....

Jij zegt het... off topic... Maar ze drijven de prijzen wel op de verzekeraars.... En je verkoop tegenwoordig geen paard meer boven de 4500 euro zonder dat ze op de foto hebben gestaan...

Jij noemt het geneuzel, ik noem het openlijk publiceren van relevante geldklopperij wat aan de orde van de dag is...

Zeg was jij niet degene met die vriendin die een 5 jarig kind op een 2,5 jarige nét zadelmak paard ging leren rijden???
( Haha! Da's pas off topic...) Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:51

Kaja schreef:
Jij zegt het... off topic... Maar ze drijven de prijzen wel op de verzekeraars.... En je verkoop tegenwoordig geen paard meer
boven de 4500 euro

zonder dat ze op de foto hebben gestaan...

Correctie.............. 500 euro (zegge: --- VIJFHONDERD EURO --- )

........ en dan moeten de achterkogels er ook nog bij op.........

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:52

Kaja schreef:
Jij zegt het... off topic... Maar ze drijven de prijzen wel op de verzekeraars.... En je verkoop tegenwoordig geen paard meer boven de 4500 euro zonder dat ze op de foto hebben gestaan...

Jij noemt het geneuzel, ik noem het openlijk publiceren van relevante geldklopperij wat aan de orde van de dag is...

Zeg was jij niet degene met die vriendin die een 5 jarig kind op een 2,5 jarige nét zadelmak paard ging leren rijden???

( Haha! Da's pas off topic...)

Knipoog

verzekeren
daar kun je je ei kwijt over verzekeren...

Wat heeft het leren rijden van een 5 jarige op een 2,5 jarige nu te maken met het longeren van een 3 jarige op het voorterrein?
ehm... is een vaag maar ik hoef er geen antwoord op, want wil het helemaal niet weten... Haha!

@Sarabande: een soort van asiel voor jonge sportpaarden Clown
en dan ergens in de rimboe en eens eens in de zoveel tijd TADAAAAAA...
Mischien iets voor groepje fokkers om dat op te zetten, een paar fokken en een stel maakt ze klaar voor de sport...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:01

Misschien kon je het niet lezen Cool ... nog een keertje Alane, hoef je het ook niet meer te vragen.... Slapen

( Haha! Da's pas off topic...) Knipoog

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:04

CGJ12 schreef:
Kaja schreef:
Jij zegt het... off topic... Maar ze drijven de prijzen wel op de verzekeraars.... En je verkoop tegenwoordig geen paard meer
boven de 4500 euro

zonder dat ze op de foto hebben gestaan...

Correctie.............. 500 euro (zegge: --- VIJFHONDERD EURO --- )

........ en dan moeten de achterkogels er ook nog bij op.........

Haha! Haha! Haha!

Ervaring??? Sigaar

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:05

Toch gek dat die hengstenhouders zoveel macht hebben.
En toch gek dat 'wij' dat product dan gewoon af blijven nemen.

En inderdaad helemaal niet zo'n gek idee. De meeste paarden worden immers verpest op jonge leeftijd. Omdat ze net iets te groen worden gekocht door net iets te zelfoverschattende ruiters en van een net iets minder makkelijk te rijden afstamming komen.

Laten we eerlijk zijn: ik denk dat dat heel veel ruiters overkomt. Ik heb het zelf gedaan. Ik kocht een geweldig vriendelijk paard waar je zo op kon gaan zitten. Ik mocht haar nog uitgebreid uitproberen ook een poos. Wist ik veel dat dit paard pas moeilijk ging doen op het moment dat de bedoeling was dat ze wat ging doen waar ze liever niet aan mee wilde werken. Wist ik veel dat pakweg een Amor-afstammeling als moeilijk te boek staat (het klopte in haar geval). Nu is dat bij mij goed afgelopen. Ik heb inmiddels een gouden (zij het nog steeds moeilijk) paard aan B'elanna. Maar ik kan je gewoon bij mijn pensionstal verzekeren dat 50% van de paarden die daar staat niet bij die eigenaren terecht hadden moeten komen. Wegens ongezond, wegens onhandelbaar bij die eigenaar, wegens te jong gekocht, wegens gewoon een rotzak qua karakter. Dat percentage ligt te hoog. Dit zijn ook mensen die echt hun best wel hebben gedaan een goed bij hen passend paard te kopen (net als ik destijds). En ook advies hebben ingewonnen (net als ik destijds). Ik heb geluk gehad. Ik heb heel veel mogen leren op een trainingsstal waar dergelijke verpeste paarden weer heropgevoed werden. En mijn moeilijke mormel gaat echt nooit meer weg. Ze is zelfs gaan lopen in de loop der tijd. Anderen hebben minder geluk.

Ik geloof niet dat een stal in het midden van het land met een aanbod aan goede betrouwbare paarden werkt. De afstand is te groot. De PR zou wel heel goed moeten zijn. Maar er moet toch iets te verzinnen zijn... Anders dan op de gok een paard kopen en hopen dat de persoon die je meeneemt weet waar hij/zij het over heeft.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:09

Kaja schreef:
Ervaring??? Sigaar

Teveel.....

Ik weiger het nog om een paard aan een Nederlander te verkopen........
Eerst op de video
Daarna proberen én op de video
Later met buurman terugkomen
Weer later met instructeur terugkomen
Dan het vólle bedrag bieden ( Ja )

Daarna moet ie door de volledige bodyscan....
En na 4 weken krijg je hem tóch terug omdat mevrouw slechts 58% scoort in de Z2........

Nee. Ik bedank..... Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:10

Over afstand, je weet niet wat mensen die een paard zoeken aan kilometers maken, en wat ze kunnen zeuren.
Een neutraal centrum waar ook heel neutraal de goede en minder goede dingen verteld worden. Waar ook tegen mensen gezegd wordt dat ze met dat bepaalde paard waarschijnlijk niet gelukkig zullen worden.

Het lijkt een utopie

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:11

CGJ12 schreef:
Teveel.....

Ik weiger het nog om een paard aan een Nederlander te verkopen........
Eerst op de video
Daarna proberen én op de video
Later met buurman terugkomen
Weer later met instructeur terugkomen
Dan het vólle bedrag bieden ( Ja )

Daarna moet ie door de volledige bodyscan....
En na 4 weken krijg je hem tóch terug omdat mevrouw slechts 58% scoort in de Z2........

Nee. Ik bedank..... Clown

Hoe herkenbaar.... Haha! Haha!

En maar afschuiven op die ezel.. Clown !!